Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Ubywa Olej :( Proszę o poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Posiadam audi a4 b6 1,9 TDI 130. Turbina jest po regeneracji Auto ma 230 Tyś co do przebiegu jest oryginalny nie cofany nie kombinowany. Miałem dość spory ubytek przed regeneracją po przejechaniu 1300 km Trasa Holandia - Polska. Ubytek oleju przed wyjazdem Max ubyło do minimum sprawdzany dopiero na następny dzień rozebrałem wysłałem okazało się, że turbo puszczało olej ale tragedii nie ma powodem powiedzieli złe użytkowanie. Po regeneracji po przejechaniu 1300 km ubyło mi 2mm z miarki EGR czysty rury IC jest w nich olej ale nie mam tragedii auto nie kopci nie dymi odpala bez problemu czy to normalne żę raz na 1300 km nie ubędzie nic miarka jest ok drógi raz na 1300 km ubędzie z miarki 2 mm muszę dolać do pierwotnego stanu 150ml jazda raczej spokojna do 140km/h czy może być, że turbo jest źle zrobione i puszcza olej wcześniej nie miałem takich problemów auto po regeneracji zrobiło 10 000 km i nie ubywało teraz zaczynam zauważać ubytek na 2000 km 1300 km ubywa 2 mm z miarki dokładna gdy doleje 150 mm +- 200 stan oleju wraca do poprzedniego stanu

Opublikowano

Mam podobny problem i powiem Ci jedno co za h.... auto trzeba by to złom chyba oddać

Opublikowano

Z twojego opisu wynika że auto bierze ci ok 1,5l na 10000km ja bym sie nie przejmował. Mi silnik zaczął brać na1000km jakiś 1l poszły pierścienie olejowe i zrobiłem remont. Przy litrze oleju na 10000km bym to olał. Silniki z turbo zawsze będą brać olej.

Opublikowano

Silniki z turbo zawsze będą brać olej.
Bez turbo też biorą! Nawet nowe TFSI potrafią łykać 0,5 L/ 1000 km i dla ASO jest to normą?!
Opublikowano

Witam ponownie wyczytałem ze norma jest 1l na 1000 ale to totalny besens jak pytasz innych bierze ci olej nie nic ani kropli od wymiany szklankę. A u mnie 1000 i ubedzię 2,5mm z bagnetu auto pozostawione 24h przebieg orginal nic nie kręcone serwisowany byl w aso. Wiem ze auto z turbo bierze olej. Tylko ile. 1 litr na 10000km nigdy nie wlałem przeważnie mniej zalezy od stylu jazdy mojej gdy jeżdżę na trasie 140 160 skrzynia 5 to ubywa.egr suchy rury od Ic troche oleju jest kieliszek może więcej przez okres 10 000 km

Denerwuje to człowieka bo 4 lata temu dałem za nie dużo kasy a,dolewanie oleju człowieka boli bo myśli ma ze jest już wysłużony a kupiłem go z przebiegiem 186 nie,kręcony. Czy każdy awx bierze czy nie czy mój mam powód do,obaw czasem przy odpalaniu widac dymek niebieski ale chwila później nic nawet gwałtowny gaz nic. Pytam kolegę co robił remont czy teraz coś. Ci bierze co wymienisłeś???

Opublikowano

Teoretycznie każdy bierze olej. Jeżeli u Ciebie bierze litr na 10000 km to nie ma obaw. Ja mam pewny przebieg 207 tys. i mi bierze więcej ale turbo jeszcze nie było robione.

Opublikowano

dużo też zależy od oleju ,braciak jeździ fabią 1.9tdi 101km ,mamy ją od nowości ,przebieg ok 400tyś ,cały osprzęt siedzi od nowości i nie bierze wcale oleju,od nowości zalewany

castrol 5w 40 ,raz w serwisie zmienili na 5w30 i wtedy wzięła ok 0,5l na 15tyś ,od tamtej pory cały czas lejemy 5w40

Opublikowano (edytowane)

1. Po pierwsze każdy silnik bierze olej, nawet nowy. Nic nie jest szczelne w 100%.

2. Jak właściciel tłumaczy że jego silnik nie bierze oleju to znaczy że jest on rozcieńczany ON z niesprawnego układu wtryskowego.

3. Największe ubytki oleju powoduje nieszczelna turbosprężarka.

4. Na ilość spalanego oleju ma wpływ jego jakość. Osobiście spotkałem się nawet z 3 krotną różnicą spalanego oleju pomiedzy różnymi markami. (Nie polecam zalewac silnika często spotykanymi podróbkami oleju marki C.... , bo się mozna zdziwić jak bardzo "smakuje" silnikowi.

5. Silniki AWX/AVF maja niefortunnie zaprojektowana odmę i zużycie oleju sinikowego jest nieuniknione.

6. No i szczelność silnika to podstawa.

Z praktyki, przy nowej, szczelnej sprężarce i oryginalnym przebiegu silnika rzędu 350 tys. km nie powinien on brać więcej jak 300 ml/15000 km.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

dziękuje u mnie mechanik pomylił olej zalał go mobilem 10w40 ale pojeździłem na nim max 4000 i zmieniłem na Castrol EDGE 5w30 nie brał oleju nie ubwało go w taki sposób ale gdy pękła rura od IC wracając do Polski 1000km po wymianie węża, zauważyłem że po przejechaniu 1000km Od max do min. ubył całkowicie olej:(:( ściąłem EGR był zapchany okropnie dalej kolektor warstwa nalotu 1cm skrobałem po wykręceniu węża od IC wylewał się olej. Turbo do regeneracji. Odma wiadomo AWX ma problemy ale nie widać oleju w rurce bardziej krople wody. IC nie ma znacząco dużo oleju przy odpaleniu zakopci ale to Dieziel wiec to wiadomo ale nie kopci na czarno lecz delikatnie na niebiesko :( ale po 30 sekundach wszystko się normuje. Pytałem właścicieli silników 1,9 AVF 101koni czy pije olej mówili nie mój od wymiany do wymiany Szklanka max przebieg 180.... mówili że auto dostaje baty i nic a moj nie przekraczam 3,5 tys obrotów szanuje silnik wymieniam olej co 10 000 km nie jak każe producent co 15 000 wiec to że ubywa to norma w tych silnikach i dać sobie spokój

Opublikowano (edytowane)

Przy sporej nieszczelności układu dolotowego np. IC lub węże turbosprężarka pracuje bez obciążenia, czyli rozkręca się na maks. obrotów. Stąd już niedaleko do jej uszkodzenia, zatarcia, przegrzania itp.. Tak samo jak w przypadku większych obrotów silnika tak równiez większe obroty turbosprężarki powodują wzrost zuzycia oleju.

Uważaj z tym olejem marki C.... Niestety jest sporo jego podróbek.

Odnośnie naprawy turbo polecam zakup gotowego CHRA firmy Mellet. Gwarantuję, że nie pożałujesz.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Turbo mam po regeneracji hmm jest ok chodzi dobrze troszkę oleju w Ic jest norma ale czy bym się decydował ponownie raczej nie wole kupić nową w ASO

Opublikowano

Z twojego opisu wynika że auto bierze ci ok 1,5l na 10000km ja bym sie nie przejmował. Mi silnik zaczął brać na1000km jakiś 1l poszły pierścienie olejowe i zrobiłem remont. Przy litrze oleju na 10000km bym to olał. Silniki z turbo zawsze będą brać olej.

Kolego, jak stwierdzić że pierścienie się kończą, skończyły?

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

brak kompresji / słaba kompresja na cylindrach i przepuszczają?
Jak się mylę to proszę o sprostowanie :)

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

brak kompresji / słaba kompresja na cylindrach i przepuszczają?

Jak się mylę to proszę o sprostowanie :)

Robisz pomiar kompresji z próbą olejową.tj,mierzysz kompresję, jeśli jest słaba to zapodajesz do cylindra dawkę oleju i ponowny pomiar kompresji. Jak się polepszy, to oznaka zużycia pierścieni.

Opublikowano

Dzięki za uzupełnienie :)

Opublikowano

Witam

Nie chcę zakładać nowego tematu może w tym ktos pomoze pacjent 1.9tdi avf 2002r bierze mi olej jak silnik nie jest zimny i nierozgrzany to widzę ze kopci na niebieskawo 

ale jak się nagrzeje i przejadę już te 5km nie dymi ktoś wie czym to może być spowodowane i wczoraj wymieniałem olej i zalałem go trochę za dużo i teraz bardziej dymi nic sie nie stanie silnik spali nadmiar tego oleju ?

Opublikowano

Ile bierze oleju na wymiane ?? Do 1l na 10tys-12tys , to jeszcze ok. I to tez zalezy od stylu jazdy, jak butujesz to wiadomo spali wiecej oleju . Osobiście ja bym spuścił troche oleju , zaduzo to niezdrowo . A ubywać może przez nieszczelne turbo , odme , pierscienie ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...