Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe światła mijania rozwiązanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko ciekawi mnie jak działa takie urządzenie pomiarowe. Z tego co udało mi się "wygooglować" zasięg świateł mijania powinien być w granicach 40 m. W moim przypadku mimo ustawienia świateł na stacji do tej granicy mam daleko...

Opublikowano

Serio... Urządzenia, wg którego światła z soczewką świecą 10m przed samochód mimo sprawnego odbłyśnika, czystej soczewki i markowych żarówek a nie ledów/Hidów/ czy innego chińskiego badziewia zwanego ksenonem...

Żałowałem, że po wyjęciu świateł w ogóle tam pojechałem... Nie ustawiałem też tego totalnie na pałę, tylko najpierw odpowiednio pod ścianę,  po wszystkim wziąłem drugi samochód i się minęliśmy z kumplem kilka razy żeby sprawdzić.  Niebo a ziemia.

Opublikowano

Dzis zrobilem zdjecia jak świecą moje światła.5c2c2cf753ebddd3fc8898e5fbd06517.jpg528e244d6bfca7e5ed18beef9d9b7381.jpg97aa1cb25f92b53ff2c11bc0ff735c9c.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Po mojemu odległość super, ale chyba za bardzo świeci Ci na lewą stronę a za mało na prawą, myślę, że możesz oślepiać tą lewą lampą

Opublikowano

Nie wiem dlaczego, ale jakoś zdjęcie nie oddaje tego rzeczywiście. Z zasiegu jednak nie jestem zadowolony. Predkosc na takiej drodze to maks 60 bo wiecej sie boje. Zaden kierowca jeszcze mi nie mrugał ze jest cos nie tak z moimi światłami, to samo diagnosta nie stwierdził, ze swieci na bok.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Jesli jednak cos by bylo ze swieci na bok, to jest mozliwosc jakos to wyregulować?

Opublikowano

Tak, u gory na lampie masz dwie regulacje - jedna jest lewo/prawo, a druga góra/dół.

Opublikowano (edytowane)

Ewentualnie sama regulacja mocowania całej lampy ( 2 śruby u góry na pasie przednim).

Ja bym leciutko opuścił lewą i będzie git lub podniósł prawą, też będzie git.

Lewa jest za wysoko w stosunku do prawej byb prawa za nisko do lewej.

Wszystko zależy od ich obecnego zasięgu.

Przepis mówi że na krótkich 40 m, łatwo to pomierzyć w nocy na pustej drodze.

Patrz linię poziomą odcięcia światła-cienia

Pomoc kolegi wskazana choć nie konieczna.

Edytowane przez Fido
Opublikowano (edytowane)

Na każdej lampie masz opis jaki procent ma opadać wiązka światła.
W naszych B6 jest to 1% czyli na każdy 1m odległości, ma świecić 1cm niżej.
Znając(mierząc) wysokość od środka lampy do ziemi, będzie wiadomo jak ustawić. To przecież proste!

Wystarczy znaleźć poziome, równe podłoże i kawałek ściany. kreda, metrówka plus torx, dopełnią reszty.

Mierzysz odległość od ściany. Zaznaczasz o tyle cm niżej (niż oś lampy) wysokość linii odcięcia,  ile w metrach masz odległości auto. To jest ta granica, gdzie ma przebiegać linia światłocienia.


Mając zawiechę 1BV tak jak ja, lampa jest na wysokości 60 cm więc zasięg będzie spokojnie 60m....
 

------------------

Dopisując, bo powinienem jeszcze powiedzieć coś o rozstawie lamp....


Wystarczy kawałek listwy(łaty) przyłożony do kół czy karoserii na wysokości klamek i zwykły wskaźnik laserowy, żeby złapać oś auta.

Kolejny pomiar i już mamy wyznaczone środki lamp i odległości pomiędzy nimi.

Poprawne zaznaczenie pozwoli nam pełną regulację  góra/dół, prawo/lewo...

Żadna stacja diagnostyczna nie zrobi tego lepiej niż my sami!

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano (edytowane)

Kurcze trochę się trzeba powyginać przy czyszczeniu tych soczewek.

Jak to wystarczy tylko na jeden sezon i znowu trzeba czyścić to szkoda czasu i nerwów na to !!!

Bardzo proszę kolegów niech ktoś jeszcze podrzuci mi linka które od czego jest jedno z dwóch plastykowych pokręteł do ustawiania światem co są zamontowane z tyłu za lampa i widać je z góry, u mnie akurat koloru białego na imbus. 

Edytowane przez raffik
Opublikowano
Godzinę temu, raffik napisał:

Kurcze trochę się trzeba powyginać przy czyszczeniu tych soczewek.

Jak to wystarczy tylko na jeden sezon i znowu trzeba czyścić to szkoda czasu i nerwów na to !!!

Bardzo proszę kolegów niech ktoś jeszcze podrzuci mi linka które od czego jest jedno z dwóch plastykowych pokręteł do ustawiania światem co są zamontowane z tyłu za lampa i widać je z góry, u mnie akurat koloru białego na imbus. 

Tego nie trzeba czyścić co sezon i myślę ze jeszcze nikt twoich lamp przez 15 lat nie czyścił i świeciły.

Opublikowano

Ja jestem po czyszczeniu soczewek i kloszy od srodka i warto poswiecic na to czas i nerwy efekt na prwno na plus


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
56 minut temu, Nowak50 napisał:

Ja jestem po czyszczeniu soczewek i kloszy od srodka i warto poswiecic na to czas i nerwy efekt na prwno na plus


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Popieram w 100%

Opublikowano

To morze inaczej:

Czy ktoś wie jak ustawić światła  DROGOWE ???

Jedno bije dużo mi za nisko a drugie za wysoko.

Opublikowano
13 minut temu, raffik napisał:

To morze inaczej:

Czy ktoś wie jak ustawić światła  DROGOWE ???

Jedno bije dużo mi za nisko a drugie za wysoko.

pewnie za mocno dokręciłeś soczewkę

musisz ustawić na tych 3 śrubach soczewkę aby z długimi świeciły w jednej lini

 

Opublikowano
2 godziny temu, wyzyk83 napisał:

pewnie za mocno dokręciłeś soczewkę

musisz ustawić na tych 3 śrubach soczewkę aby z długimi świeciły w jednej lini

 

Dokładnie to regulacja jest na 2 dolnych nakrętkach pod którymi są silikonowe bałwanki, u mnie przed czyszczeniem światła drogowe były skupione wyżej niż linia odcięcia świateł mijania. Powodzenia!!!:wink4:

 

Opublikowano

Powiem Wam, że po rozklejeniu, wyczyszczeniu soczewek i wymianie jednego odbłyśnika byłem w szoku, jak to świeci [emoji14] na ścianie pięknie widać linię odcięcia, a na długich w nocy jest po prostu bajka teraz.Warto było poświęcić te kilka godzin na mod z lampami... Mimo, że mam zwykłe osramy ultralife (bo miałem dość przepalania innych), to wydaje mi się, że jest gitara. Jakby wsadził jakieś lepsze żarówy to byłoby na pewno jeszcze lepiej. Co do regulacji długich, ja obejrzałem dokładnie te tulejki gumowe i widać na nich odbicie i jak były wcześniej ułożone, dokręciłem je bardzo leciutko do momentu aż śrubki same stanęły - nic na siłę, i po regulacji na stacji krótkich, wydaje mi się, że jest teraz lepiej niż było wcześniej...

Opublikowano (edytowane)

dokładnie jak za mocna sie dokręci to długię swieca lipa a regulacja lampy nic nie da bo się utawia cała lampe

na mijania  polecam Tungsram Sportlight BLUish +50%

na drogowe zwykłe tungsram h7 mają idealne skupienie i świecą prosto przed auto

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano (edytowane)

Dziękuję Wam za posty !!!

Ale widzę że jednak nic chyba nie ustawie, bo miałem faktycznie lekko przykręcone na gumkach to mi odbłyśniki drżały na wolnych obrotach i miałem wrażenie ze mi cała lampa drży. Więc przyłapałem mocniej  w środku na śrubkach tam gdzie gumki i teraz nic nie drży ale drogowe (długie) jedno świeci za nisko a drugie za wysoko  :kox: 

Edytowane przez raffik
Opublikowano

Faktycznie czyszczenie plus dobre żarówki to dopiero daje oczekiwany efekt.

Założyłem night breakery ale widzę że już producent daje żywotność tylko na 250 h użytkowania :facepalm: i faktycznie wszyscy płaczą ze 4 miesiące i 70 zł do kosza. 

Dużo też piszą że żarówki Bosma są OK (cena, trwałość i oczekiwania) ale skoro polecasz to następne spróbuje Tungsram Sportlight BLUish 

Opublikowano

Te tungsramy też mi padły po pół roku :/ dlatego teraz jeżdżę na żarówkach longlife...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...