Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cięzko wchodzący bieg 1 i 2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odgrzeję trochę kotlet aby nie zakładać nowego tematu.

Czy ktoś znalazł konkretną odpowiedź na pytanie dlaczego biegi 1 i 2 nie zawsze wchodzą "gładko"?

Mam podobny problem z moją B7. Czasem jest spoko jedynka i dwójka wbija się elegancko a czasem trzeba się pomęczyć. Najczęściej jest to przy zawracaniu np na "dwa razy" czyli bieg jedynka skręt w lewo, do tyłu i znowu do przodu i już jest problem z wbiciem biegu 1. Na postoju na prosto: jest opór żeby wbić jedynkę, jak już wejdzie pojade kawałek do przodu , potem stop do tyłu i znowu do przodu i już wchodzi normalnie.

" Dwójka" też wchodzi opornie.

Reszta biegów miodzio czyli 3,4,5 i wsteczny. Normalnie 3 wpada prawie sama. 

Zauważyłem że przy ruszaniu szarpie silnikiem. Są jakieś drgania. Na lewarku przy ruszaniu tego nie czuć. Podczas jazdy lewarek nie drży

 

Opublikowano

Synchronizatory już się wyrobiły

Opublikowano
2 godziny temu, Langista napisał:

Synchronizatory już się wyrobiły

Orientuje się ktoś czy to drogi interes?

Najpierw spróbuję znaleźć coś pod skrzynia. Czy poduchy nie padły?

Później chyba sprawdzę cięgna.

A później to to już nie wiem ?

Opublikowano

Może i same części drogie nie są, ale robocizna już tak, bo całą skrzynie rozbierać trzeba.

Opublikowano

@Langista Daj konkret z tymi synchronizatorami - zdjęcia diagnozy itp. - albo przestań siać zamęt, bo nic nie wskazuje, że powodem tych problemów w b6/b7 są synchronizatory. Póki co nie widać nikogo kto rozwiązałby te problemy.

Prawie na pewno jest coś ze sprzęgłem. Poczytaj sobie tematy od B8. Tam są też różne dziwne problemy z tym układem i winny jest docisk. Możliwe, że w b6/b7 ten problem już w jakimś stopniu zaczął się pojawiać, a w b8 się pogłębił.

Opublikowano

No tak jak piszesz, są to tylko spekulacje, bo często te problemy zostają zapomniane, słyszałeś żeby ktoś do skrzyni zaglądał? No nie bardzo, nikt się w takie koszta nie pcha, bo taniej wychodzi nowa skrzynia.

Sam mam ten problem z ciężko wchodzącą jedynką i dwójką. Na święta wymieniam sprzęgło to się dowiem, czy winny docisk czy skrzynia.

Opublikowano

Padnięte synchronizatory to zgrzyt przy wbijaniu biegu. Naprawa nie opłaca się wówczas,taniej można kupić skrzynie po regeneracji z gwarancją. Ciężkie wchodzenie biegów może powodować złe ustawienie cięgien,zużyty olej w skrzyni,kończące się sprzęgło.

Opublikowano

No dobra, ale gdyby sprzęgło się kończyło to byłby problem z każdym biegiem, a problem jest tylko z tymi, które są najczęściej używane. Poprawa nastąpiła po wymianie oleju, ale w sumie na cięgna nie patrzałem..

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Langista napisał:

No dobra, ale gdyby sprzęgło się kończyło to byłby problem z każdym biegiem, a problem jest tylko z tymi, które są najczęściej używane. Poprawa nastąpiła po wymianie oleju, ale w sumie na cięgna nie patrzałem..

Nie koniecznie. Poza tym to nie koniecznie tarcza tylko docisk czy coś.

Poza tym w takim aucie ze Szwecji, to wcale 1 i 2 nie będą najczęściej używane, bo nie masz świateł co 50 metrów jak w Polsce.

Robiłem różne eksperymenty z tym i jestem prawie przekonany, że to coś z wysprzęglaniem. Jak przytrzymam np. długo sprzęgło zanim wrzucę jedynkę to wejdzie lekko.
Ja się nauczyłem, że jedynkę wrzucam dwustopniowo i wtedy jest ok - najpierw dopycham do miejsca oporu, lekko przytrzymuję i dopycham do końca.
Jakbym nie miał quattro to bym zrzucił skrzynię i sprawdził, ale tu franca jst super ciężka i niezbyt się do tego palę.
 

Poza tym zgrzyty - brak zgrzytów.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano
13 godzin temu, Emejcz napisał:

Nie koniecznie. Poza tym to nie koniecznie tarcza tylko docisk czy coś.

Poza tym w takim aucie ze Szwecji, to wcale 1 i 2 nie będą najczęściej używane, bo nie masz świateł co 50 metrów jak w Polsce.

Robiłem różne eksperymenty z tym i jestem prawie przekonany, że to coś z wysprzęglaniem. Jak przytrzymam np. długo sprzęgło zanim wrzucę jedynkę to wejdzie lekko.
Ja się nauczyłem, że jedynkę wrzucam dwustopniowo i wtedy jest ok - najpierw dopycham do miejsca oporu, lekko przytrzymuję i dopycham do końca.
Jakbym nie miał quattro to bym zrzucił skrzynię i sprawdził, ale tu franca jst super ciężka i niezbyt się do tego palę.
 

Poza tym zgrzyty - brak zgrzytów.

Mam identycznie i nic z tym na razie nie robię.planuje dołożyć QUATTRO więc i tak skrzynia do swapu.mimo wszystko to że skrzynia tak się zachowuje to jeszcze chyba długa droga żeby padła całkiem ? ;)

Opublikowano

To dziadostwo to nie padnie jeszcze przez dobre 200 tys. km.

Jak zmieniałem u siebie olej to nie było w ogóle opiłków.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów. Problem nie ustał całkowicie ale na pewno się zmniejszył.

Między czasie byłem na hamowni aby z ciekawości zrobić pomiar mocy.Podczas rozmowy z  Panem który robił pomiar powiedział że to na 99%problem z dociskiem i wysprzeglikiem czy jakoś tak. Przerabiał ten temat podobno wielokrotnie w naszych autach.Docisk źle się układa tzn. pod jakimś kątem a nie równomiernie i dlatego takie problemy. Być może to słuszna teza. Na razie problem po wymianie poduszki skrzyni biegów zmniejszył się więc ja go dalej nie drąże.

Edytowane przez Czajson
Opublikowano
6 minut temu, Czajson napisał:

Przerabiał ten temat podobno wielokrotnie w naszych autach.Docisk źle się układa tzn. pod jakimś kątem a nie równomiernie i dlatego takie problemy.

To według mnie będzie najtrafniejsza diagnoza. Nie dowiemy się tego jednak póki te auta nie zaczną masowo przekraczać 300 tys. przebiegu i sprzęgła zaczną wymagać wymiany.

Opublikowano

Zobaczę czy u mnie pomoże, na święta wymieniam komplet sprzęgła i dwumasu na zestaw z LuK'a i zobaczymy, bo też mam sporadyczny problem z tym.. zobaczy się też jak poduszki wyglądają, bo o ile lewarek podczas jazdy jest spokojny, tak przy dodawaniu i odejmowaniu gazu chodzi ok 0,5 - 1 cm.

Opublikowano

Jak ci sie tyle rusza lewarek to poducha na bank do wymiany - u mnie sztywny.

Bardzo jestem ciekaw co u ciebie wyjdzie po wymianie, ale w ASN'ie skrzynia i sprzęgło pewnie się różnią od tego w 1.8t.

Opublikowano

Tylko pytanie, skąd ogarnąć poduszki z Avon?

Opublikowano
38 minut temu, Langista napisał:

Tylko pytanie, skąd ogarnąć poduszki z Avon?

Tylko ASO 

Opublikowano

Nie wiem jak w Q ,ale w ośce wymiana poduchy nie wpływa na ruchy lewarka,miałem zerwaną i po wymianie nic się nie zmieniło

Opublikowano
Godzinę temu, pila24 napisał:

Tylko ASO 

Jest kolega na forum który załatwia po  rabacie. Pracuje w Aso.Z tego co pamiętam jest z Trójmiasta. Ja za dwie do 1.8t zapłaciłem 850 zł 

Opublikowano

Poduszek dobrze poszukać na szrocie, obowiazkowo wypad z wagą kuchenną. Sprawna, niewylana poducha silnika waży min 750g i nie chlupocze, a można kupić za 50zl, temat dobrze znany na innym forum ?

Odnośnie problemu z ciężko wchodzącym 1 i 2 biegiem to też trapi moją a4. Cały czas z tym walczę, niestety obstawiam sprzęgło. 

U mnie dodatkowo nieraz jest efekt podskakiwania przodu podczas ruszania w ciepłe dni, zawieszenie sprawdzane i nie ma się do czego przyczepić. Ponoć zużyte sprzęgło również może dawać takie objawy. 

Zobaczymy jak kolega @Langista wymieni sprzęgło czy problem zniknie. Sam prawdopodobnie biorę sie za to na wiosne. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...