Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Wyciek oleju w okolicy odmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Trochę już o tym było: 

Ale skoro pojawia Ci się tam olej, na harmonijce kiedy jest pęknięta, to raczej dobrze :P Gorzej jakby było sucho... może ta harmonijka jest po prostu pęknięta ? ? ? 

Zalecają wymienić ten przewód odpowietrzający 038103493AE - w aso ok 100 zł (to wąż dla AVB/AVF/AWX)

Na próbę możesz założyć jakiś gumowy wąż,na nowych opaskach, pojeździć trochę i sprawdzić, czy będzie się pociło... jak nie to kupujesz sprawną używkę, albo nowy przewód i podmieniasz...

Zamiennik też występuje: https://aparts.pl/partscatalogue/114-206-topran-przewod-elastyczy-odpowietrzenie-pokrywy-rozrzadu,11-114~1206-0301-03402--114206755.aspx

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

Ten diesel nigdy czysty nie będzie ? ja miałem problem z ta rurką co z odmy wychodzi bo na łączniku elastycznym była pęknięta, wymieniłem na nową (ok 50 zł) i z przodu jest czysto, ale z boku EGR i tak bawi sie w najlepsze i na to nic nie poradzisz. Teoretycznie pokrywa zaworów może sie pokrzywić (tak od mechanika słyszałem) i w tedy spod klawiatury tez wycieka ale u mnie na szczęście była prosta, i sama wymiana uszczelki + zabezpieczenie sylikonem pomogło i jedyne miejsce gdzie mi się silnik brudzi to EGR.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
1 minutę temu, Langista napisał:

Ten diesel nigdy czysty nie będzie ?

No i tu się mylisz, zapraszam do mnie pod maskę hehe, w sumie dużo osób jak widzę po tematach jak dba to i tdi pd jest czysty... 

Podstawa, powymieniać oringi na wężach powietrznych. Bo olej w odlocie jest i będzie zawsze, tzw mgiełka olejowa...

EGR, jak leci z ośki klapy gaszącej - można samemu pokusić się o wymianę tych oringów. Jak leci z dziurek, ciężki temat... dlaczego leci z dziurek ? Ośka grzybka dopuszczającego spaliny zabrudzona, osadzony nagar, przy pracy uszkadza oring, olej dostaje się do komory membrany podciśnienia i przy odpuszczaniu membrany wypluwany jest przez dziurki na zewnątrz... Zresztą po takim czasie w pracy z olejem + temperatura te wszystkie oringi są jak plastik... Te wycieki z EGR nie mają wpływu na jego pracę na szczęście. Dlatego jak kogoś stać - kupuje nowy, kogo nie stać jeździ dalej... 

7 minut temu, Langista napisał:

Teoretycznie pokrywa zaworów może sie pokrzywić (tak od mechanika słyszałem) i w tedy spod klawiatury tez wycieka ale u mnie na szczęście była prosta, i sama wymiana uszczelki + zabezpieczenie sylikonem pomogło

Ma rację, ale wiesz z czego to wynika ? że ludzie na pałę dokręcają tą pokrywę, gdzie ona powinna być dokręcona momentem 10Nm... i jeszcze w odpowiedniej kolejności. Ja swoją już kilka razy wyciągałem, przemywałem, wkładałem i dokręcona odpowiednim momentem i kolejnością nie cieknie ;)

 

Opublikowano

A to z tym EGR-em mnie uświadomiłeś dopiero teraz ? Pokrywa była jak mówisz: dokręcana z odpowiednim momentem (u mnie na 12Nm - poza jedną która jest zaraz przy kolektorze - ta była "na wyczucie") i w odpowiedniej kolejności. Niestety nie uśmiecha mi się nowego EGR ładować tylko po to, żeby sie nie pocił, bo te B5 traktuje tylko jako samochód do jeżdżenia, dlatego ten osad z EGR-a mi zbytnio nie przeszkadza.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o tą rurke, to zapocenie wynika z tego że jest plastikowa po prostu i nie uszczelnia sie na plastikowym króćcu za dobrze. Jak ktoś lubi mieć sucho, to polecam wymienić ją na przewód gumowy olejoodporny. Tak zrobiłem w poprzednim aucie i był spokój dobre 3 lata. Wymiana na nową plastikową nie zawsze załatwia problem. Polecam też zastosować na dole i na górze opaski zaciskowe, bo nie u każdego są :)

Opublikowano

U mnie też tam się pociło to delikatnie dosłownie jeden raz owinąłem króciec taśmą parciana dałem tą rurkę i skręcaną opaskę .Od ponad pół roku sucho.

Opublikowano

Można też założyć OCT i dolot mamy czystszy.

Jest temat o tym na forum.

Opublikowano
Godzinę temu, Fido napisał:

Można też założyć OCT i dolot mamy czystszy.

Jest temat o tym na forum.

No i gratis problemy z jego zamarzaniem przy słusznych mrozach :decayed:

A także dodatkowy obowiązek dla właściciela by pilnował aby to ustrojstwo się nie przepełniło .

Jeżeli silnik nie jest ostatnią padaką to bez problemu przepali wszystko co na bieżąco przez odmę trafia z powrotem do dolotu i nie potrzeba nic kombinować :hi:

Opublikowano

Na M4K jest filmik jak golfem 3  z poczciwym 1.9 TDI 90 kucy, hamowali go na zużytym oleju ze skrzyni zamiast paliwa :D a cco lepsze - wypluł więcej kunia jak na rosyjskiej ropie

Opublikowano (edytowane)

przeczytałem cały ten temat OCT i większość ludzi którzy to założyli, mówili że wsio fajnie pierwszej zimy, a po 2-3 latach mocniej przymroziło i zdejmowali bo mieli problem z zamarzaniem. Kiedyś też odpiąłem odmę i puściłem sobie wąż pod auto żeby szło na test na zewnątrz w zimę. Zamarzł i wywaliło trochę oleju.

Co do rurki odmy, u mnie ta rurka lata bez metalowych opasek i jest suchutka więc reguły nie ma. 

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Jak rurka odmy jest gdzieś peknieta to trzeba ja od razu wymienić jeden malutki paproszek jak się do turbiny dostanie to chyba dalej pisać nie muszę co się stanie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...