kamil-vag Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 (edytowane) Trochę już o tym było: Ale skoro pojawia Ci się tam olej, na harmonijce kiedy jest pęknięta, to raczej dobrze Gorzej jakby było sucho... może ta harmonijka jest po prostu pęknięta ? ? ? Zalecają wymienić ten przewód odpowietrzający 038103493AE - w aso ok 100 zł (to wąż dla AVB/AVF/AWX) Na próbę możesz założyć jakiś gumowy wąż,na nowych opaskach, pojeździć trochę i sprawdzić, czy będzie się pociło... jak nie to kupujesz sprawną używkę, albo nowy przewód i podmieniasz... Zamiennik też występuje: https://aparts.pl/partscatalogue/114-206-topran-przewod-elastyczy-odpowietrzenie-pokrywy-rozrzadu,11-114~1206-0301-03402--114206755.aspx Edytowane 11 Stycznia 2019 przez kamil-vag
Langista Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 (edytowane) Ten diesel nigdy czysty nie będzie ? ja miałem problem z ta rurką co z odmy wychodzi bo na łączniku elastycznym była pęknięta, wymieniłem na nową (ok 50 zł) i z przodu jest czysto, ale z boku EGR i tak bawi sie w najlepsze i na to nic nie poradzisz. Teoretycznie pokrywa zaworów może sie pokrzywić (tak od mechanika słyszałem) i w tedy spod klawiatury tez wycieka ale u mnie na szczęście była prosta, i sama wymiana uszczelki + zabezpieczenie sylikonem pomogło i jedyne miejsce gdzie mi się silnik brudzi to EGR. Edytowane 11 Stycznia 2019 przez Langista
kamil-vag Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 1 minutę temu, Langista napisał: Ten diesel nigdy czysty nie będzie ? No i tu się mylisz, zapraszam do mnie pod maskę hehe, w sumie dużo osób jak widzę po tematach jak dba to i tdi pd jest czysty... Podstawa, powymieniać oringi na wężach powietrznych. Bo olej w odlocie jest i będzie zawsze, tzw mgiełka olejowa... EGR, jak leci z ośki klapy gaszącej - można samemu pokusić się o wymianę tych oringów. Jak leci z dziurek, ciężki temat... dlaczego leci z dziurek ? Ośka grzybka dopuszczającego spaliny zabrudzona, osadzony nagar, przy pracy uszkadza oring, olej dostaje się do komory membrany podciśnienia i przy odpuszczaniu membrany wypluwany jest przez dziurki na zewnątrz... Zresztą po takim czasie w pracy z olejem + temperatura te wszystkie oringi są jak plastik... Te wycieki z EGR nie mają wpływu na jego pracę na szczęście. Dlatego jak kogoś stać - kupuje nowy, kogo nie stać jeździ dalej... 7 minut temu, Langista napisał: Teoretycznie pokrywa zaworów może sie pokrzywić (tak od mechanika słyszałem) i w tedy spod klawiatury tez wycieka ale u mnie na szczęście była prosta, i sama wymiana uszczelki + zabezpieczenie sylikonem pomogło Ma rację, ale wiesz z czego to wynika ? że ludzie na pałę dokręcają tą pokrywę, gdzie ona powinna być dokręcona momentem 10Nm... i jeszcze w odpowiedniej kolejności. Ja swoją już kilka razy wyciągałem, przemywałem, wkładałem i dokręcona odpowiednim momentem i kolejnością nie cieknie
Langista Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 A to z tym EGR-em mnie uświadomiłeś dopiero teraz ? Pokrywa była jak mówisz: dokręcana z odpowiednim momentem (u mnie na 12Nm - poza jedną która jest zaraz przy kolektorze - ta była "na wyczucie") i w odpowiedniej kolejności. Niestety nie uśmiecha mi się nowego EGR ładować tylko po to, żeby sie nie pocił, bo te B5 traktuje tylko jako samochód do jeżdżenia, dlatego ten osad z EGR-a mi zbytnio nie przeszkadza.
misiek95 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Jeżeli chodzi o tą rurke, to zapocenie wynika z tego że jest plastikowa po prostu i nie uszczelnia sie na plastikowym króćcu za dobrze. Jak ktoś lubi mieć sucho, to polecam wymienić ją na przewód gumowy olejoodporny. Tak zrobiłem w poprzednim aucie i był spokój dobre 3 lata. Wymiana na nową plastikową nie zawsze załatwia problem. Polecam też zastosować na dole i na górze opaski zaciskowe, bo nie u każdego są
Gregorski3 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 U mnie też tam się pociło to delikatnie dosłownie jeden raz owinąłem króciec taśmą parciana dałem tą rurkę i skręcaną opaskę .Od ponad pół roku sucho.
Fido Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Można też założyć OCT i dolot mamy czystszy. Jest temat o tym na forum.
piotrsob1 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Godzinę temu, Fido napisał: Można też założyć OCT i dolot mamy czystszy. Jest temat o tym na forum. No i gratis problemy z jego zamarzaniem przy słusznych mrozach A także dodatkowy obowiązek dla właściciela by pilnował aby to ustrojstwo się nie przepełniło . Jeżeli silnik nie jest ostatnią padaką to bez problemu przepali wszystko co na bieżąco przez odmę trafia z powrotem do dolotu i nie potrzeba nic kombinować
Langista Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Na M4K jest filmik jak golfem 3 z poczciwym 1.9 TDI 90 kucy, hamowali go na zużytym oleju ze skrzyni zamiast paliwa a cco lepsze - wypluł więcej kunia jak na rosyjskiej ropie
Ralen Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 (edytowane) przeczytałem cały ten temat OCT i większość ludzi którzy to założyli, mówili że wsio fajnie pierwszej zimy, a po 2-3 latach mocniej przymroziło i zdejmowali bo mieli problem z zamarzaniem. Kiedyś też odpiąłem odmę i puściłem sobie wąż pod auto żeby szło na test na zewnątrz w zimę. Zamarzł i wywaliło trochę oleju. Co do rurki odmy, u mnie ta rurka lata bez metalowych opasek i jest suchutka więc reguły nie ma. Edytowane 11 Stycznia 2019 przez Ralen
Lu-Gi Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Jak rurka odmy jest gdzieś peknieta to trzeba ja od razu wymienić jeden malutki paproszek jak się do turbiny dostanie to chyba dalej pisać nie muszę co się stanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się