MaTeo85 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) ja też jestem w trakcie ogarniania klimy, zamówiłem wszystkie nowe gumki z ASO, średnia cena bez zniżek to 2 - 4 zł za szt. nie ma tego dużo więc warto kupić ori. we wtorek jadę do speców od klimy mam nadzieję że ruszy i będzie chłodziła jak trzeba. znalazłem rachunek za części wszystko kupione w ASO Krotoski-Cichy w Szczecinie i tak: 8E0 260 749 - 2,24 zł 4E0 260 749 A - 4,61 zl 4E0 260 749 C - 4,42 zł 8E0 260 749 C - 4,42 zł 4E0 260 749 B - 4,61 zł 7H0 820 896 - 2,61 zł cena za sztukę. Edytowane 29 Maja 2017 przez MaTeo85
kamil-vag Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Byłem dziś odessać czynnik - zostało raptem 155g z wymaganych 500 +/- 20g :/ Także jutro przyjdą mi chyba o-ringi i biorę się za wymianę. Potem mam jechać na sprawdzenie szczelności - nabije mi azotem układ i po dobie powrót na sprawdzenie czy trzyma ciśnienie... mam nadzieje, że to tylko osuszacz a nie skraplacz
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 Kamil nie jestem nie wiadomo jakim specjalistą od klimy ale nabicie azotem a nie czynnikiem i jazda z tym może grozić zatarciem kompresora. szczelność się sprawdza poprzez wytworzenie próżni w układzie i trzymanie jej ok 30 min. w trudnych przypadkach dłużej. jak nie podsysa nigdzie to znak że szczelne. Pytanie kiedy ostatnio robiłeś przegląd i nabijałeś klimę gazem? Ja u siebie jestem po diagnostyce i niestety mam układ do płukania, i do wymiany skraplacz i kompresor.
kamil-vag Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Mateusz z tego co widzę, to każdy serwis praktykuje sprawdzenie szczelności w ten sposób. Ja nie mam zamiaru tym autem jeździć Klima była nabijana rok temu i do dziś tyle ubyło... Także ta nieszczelność nie jest i tak duża, ale na całe szczęście widoczna w postaci oleju (zielonego). U mnie z klimą nic się nie działo, po prostu z braku odpowiedniej ilości czynnika słabo chłodzi. Wymieniam u siebie też osuszacz i dyszkę rozprężną... Myślę, że będzie
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 no fakt poczytałem i robią sprawdzenie szczelności azotem na dużym ciśnieniu. ale w żadnym wypadku nie odpalaj auta bez czynnika bo szkoda kompresora, one są w stanie zatrzeć się w mgnieniu oka.
KoJ@K Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 Tez srednio widze sens zostawiania auta na 24h... Niech nabije azotem, postoisz pol godz i obserwuj i sluchaj (pewnie beda tez mieli manometry na ktorych bedzie widac czy cisnienie spada), jezeli nic nie psyczy, nic nie ucieka, to niech nabija calosc i wio do domu
A4 B6 Multi Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 7 godzin temu, MaTeo85 napisał: Szczelność się sprawdza poprzez wytworzenie próżni w układzie i trzymanie jej ok 30 min. w trudnych przypadkach dłużej. jak nie podsysa nigdzie to znak że szczelne. Kamil jest tak jak tutaj kolega napisał.Ja nie wiem gdzie wy robicie tą klimę że ktoś wam proponuje nabicie azotem i przyjechanie znowu za 24h,pierwsze słyszę żeby klimę nabijać 2dni:P U mnie w mieście praktycznie każdy mechanik ma taką maszynę która wytwarza próżnię [mega ciśnienie]które trzyma ok 30min,jeżeli masz gdzieś nieszczelność to maszyna zakończy pracę na sprawdzeniu szczelności ,jeżeli jest OK to przejdzie do kolejnego etapu [odsysanie,nabijanie itd]1,5 do 2h wszystko jest sprawdzone i nabite bez odpalania auta.
rrrudy25 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Kamil jest tak jak tutaj kolega napisał.Ja nie wiem gdzie wy robicie tą klimę że ktoś wam proponuje nabicie azotem i przyjechanie znowu za 24h,pierwsze słyszę żeby klimę nabijać 2dni:P U mnie w mieście praktycznie każdy mechanik ma taką maszynę która wytwarza próżnię [mega ciśnienie]które trzyma ok 30min,jeżeli masz gdzieś nieszczelność to maszyna zakończy pracę na sprawdzeniu szczelności ,jeżeli jest OK to przejdzie do kolejnego etapu [odsysanie,nabijanie itd]1,5 do 2h wszystko jest sprawdzone i nabite bez odpalania auta. Dokladnie jak kolega pisze[emoji6]~1,5h i ma byc na tip topWysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2017 Podobno takich małych nieszczelności maszyna nie wykryje metodą próżniową...Dlatego nabija się azotem i sprawdza ewentualny spadek ciśnienia po "X" czasie... Zapewne im ten czas dłuższy, tym wykrycie bardziej prawdopodobne. Skoro przez rok uciekło mi 350g to ile w godzinę ? Nie będę się z Wami sprzeczał bo w sumie specjalistą w dziedzinie klimatyzacji nie jestem a to, że w serwisach robią na szybkiego to już inna sprawa, nie zależy mi na czasie... Może stać dzień
MaTeo85 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 8 godzin temu, A4 B6 Multi napisał: Kamil jest tak jak tutaj kolega napisał.Ja nie wiem gdzie wy robicie tą klimę że ktoś wam proponuje nabicie azotem i przyjechanie znowu za 24h,pierwsze słyszę żeby klimę nabijać 2dni:P U mnie w mieście praktycznie każdy mechanik ma taką maszynę która wytwarza próżnię [mega ciśnienie]które trzyma ok 30min,jeżeli masz gdzieś nieszczelność to maszyna zakończy pracę na sprawdzeniu szczelności ,jeżeli jest OK to przejdzie do kolejnego etapu [odsysanie,nabijanie itd]1,5 do 2h wszystko jest sprawdzone i nabite bez odpalania auta. trochę poprawię Twoja wypowiedź... próżnia to nie jest mega ciśnienie tylko jest to podciśnienie czyli ciśnienie niższe niż atmosferyczne, polega to na tym że pompa wysysa wszystko z układu klimatyzacji (jest to potrzebne również do wyciągnięcia wilgoci z układu) próżnię utrzymuje się średnio 30 minut w celu sprawdzenia szczelności układu, godzina powinna w zupełności wystarczyć. Jeśli szczelność jest dobra maszyna zacznie wtłaczać odpowiednia ilość czynnika. Proces obsługi klimatyzacji za pomocą gotowych "kombajnów" polega na odessaniu czynnika, wraz z odessanym czynnikiem maszyna zawsze wyciągnie trochę oleju. Ilość tego oleju powinna być zmierzona tak samo i ilość odessanego czynnika. Następnie wytwarza się próżnię, jeżeli układ jest szczelny można przystąpić do napełnienia układu czynnikiem i olejem. Zgodnie z danymi producenta samochodu (maszyna ma najczęściej zaprogramowaną listę aut i ilości czynnika jaka powinna być w układzie) napełnia się układ czynnikiem oraz olejem. Z olejem jest pewien problem ponieważ pseudo specjaliści ustawiają maszynę w ciemno najczęściej na 50 ml oleju. Nie sprawdzają ile tego oleju zostało odessane co później może prowadzić do problemów z klimą. W naszych autach kompresor jest bardzo czuły na zbyt małą ale również na zbyt dużą ilość oleju w układzie. Zbyt mało oleju prowadzi do zatarcia ponieważ olej krąży w całym układzie przez co jest go za mało w samym kompresorze i ten zaczyna się przycierać. Zbyt duża ilość oleju zalewa zawór sterujący kompresora i nie pozwala mu pracować co powoduje że klima nie działa. Po napełnieniu układu odpala się silnik na biegu jałowym bez dodawania gazu, ustawia klimę na max chłodzenie, nawiew na max przez kratki w desce i czeka kilka minut. Sprawdza się temperatury na parowniku itp. Później warto wyłączyć klimę odczekać kilkanaście, kilkadziesiąt minut i sprawdzić czy po tym czasie klima się załączy ( często po napełnieniu klimy zbyt dużą ilością oleju może się okazać że po odjechaniu z warsztatu klima przestaje działać bo nadmiar oleju zablokował iglicę zaworu sterującego)
kamil-vag Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2017 (edytowane) Mam już wszystko, dziś wymieniłem sobie dysze rozprężną. W sumie żadnego na niej syfu nie ma, oprócz zielonego oleju, także zabieg w sumie zbędny, no ale jak już wymieniałem o-ring to i dysza wpadła nowa. Dobrze się przyjrzałem i zobaczyłem, że jeszcze mam zielone zabarwienie przy skraplaczu na wężu po prawej (stojąc przodem do maski) - także jutro jadę na kanał i wymienię resztę o-ringów... może się okaże, że jeszcze na sprężarce coś zzieleniało Tak się zastanawiam, czy wyrąbana poducha silnika na której szwab wcześniej jeździł nie przyczyniła się do większych wibracji i drgań węży... Albo już ze starości popuszczają... @KoJ@K - dobrze, że namówiłeś mnie na tą wymianę wszystkich o-ringów Wyciągnięta dysza pomarańczowa z 1 oringiem, włożyłem pomarańczową z 2 oringami Według danych z ELSA/ETKA nie liczy się ilość oringów a kolor dyszy i przewężenie: "Do modelu roku 2001 montowano przepustnice zabarwione na żółto (średnica otworu / przewężenie 1,54 mm). Od modelu roku 2002 montowane są barwione na czerwono przepustnice (średnica otworu / przewężenie 1,42 mm). Zmiana przepustnicy w przypadku tego samochodu nie powoduje zmiany ilości napełnienia środka chłodniczego R134a." Numer 8E0820177 - dysza pomarańczowa z jednym, zastąpiona w 2016r numerem 8E0820177A z dwoma oringami Zamiennik, który kupiłem ma wymiary 1,447/0,057" Może się komu przyda na przyszłość, momenty dokręcania przyłączy: Śruby przy skraplaczu klimatyzacji (chłodnicy) - 20Nm Nakrętka przy dyszy rozprężnej - 15Nm Śruby osuszacza - 8Nm Śruby przy sprężarce - 10 Nm (w przypadku śrub z gwintem M6) i 25 Nm (w przypadku śrub z gwintem M8). Nakrętka przy połączeniu na grodzi - 25Nm Edytowane 1 Czerwca 2017 przez kamil-vag
luki19862121 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Żeby dostać się do rurki przy skraplaczu szykuj się na zrzucenie zderzaka od spodu jest przykrecana. Mowa o rurce od strony czujnika ciśnienia.
kamil-vag Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2017 (edytowane) Tak, wiem, właśnie z tej się poci olej :/ Nie wejdzie tam grzechotka w poziomie z bitem, żeby to wykręcić ? Przyglądałem się i jest tam trochę odstępu... chyba, że nie da rady tak wyciągnąć przyłącza ? A druga sprawa jak zrzucę zderzak, wyjmę lampę, puchę filtra i ewentualnie wąż od turbo to dojdzie się i do przyłączy przy sprężarce ? Edytowane 1 Czerwca 2017 przez kamil-vag
luki19862121 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Przy kompresorze od dołu z kanału powinieneś odkręcić "po palcu" jeśli nie odchyl lekko pas przedni po 5 śrub z każdej strony i pas odchodzi 3 w strefie zgniotu i 2 na górze trzymające pas. Zderzak zwalić to 5 minut roboty pierwszy raz robiłem i bez problemu.
kamil-vag Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 Dnia 1.06.2017 o 18:00, luki19862121 napisał: Żeby dostać się do rurki przy skraplaczu szykuj się na zrzucenie zderzaka od spodu jest przykrecana No i Łukasz miałeś rację Zrzuciłem zderzak, do tego lampy i puchę filtra - dostęp do tych wszystkich przyłączy jest elegancki. Najbardziej zarzygany zielonym olejem był osuszacz, trochę przyłącze po prawej od skraplacza (przodem do auta). Reszta nie podciekała ale i tak powymieniałem na nowe Zrzucenie zderzaka to naprawdę prosty temat. W sumie przydatny trening na przyszłość pod dokładkę S-line... Mam nadzieję, że jutro wyjdzie dobrze test szczelności i klima będzie chłodzić pełną mocą
luki19862121 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Oringi ori na pewno będzie git [emoji106] co do dokladki to cięcie zderzaka i rezanie ostre Cię czeka pod s-line[emoji4] z tego co się orientuję.
KoJ@K Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Kamil Ty się słuchasz mnie, ja Ciebie i oboje na tym wychodzimy dobrze
kamil-vag Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2017 Mateusz, tylko lipa, że nie mieszkamy bliżej siebie... współpraca by się zawęziła hehe A teraz chcę Wam coś poradzić. Na forum spryski mgłowe podgrzewane są sprzedawane po 120 zł kpl. Cena jak dla mnie lekko wygórowana... Z ASO wziąłem adaptaerki 2 szt za 10 zł... Spryski mgłowe kupiłem kpl. na ali za 54 zł z darmową dostawą. Także 64 zł ^^ Prawie połowa ceny Jedyny minus, że trzeba sobie poczekać...
KoJ@K Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Podaj konkretnego linka do konkretnej aukcji z tymi spryskami zalozyles je juz na auto, czy narazie tylko przyszly? Trzeba docinac cos ? Mi ostatnio przyszla najszybsza paczka z aliego - nie cale 2 tygodnie
turzol Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) Te spryski aktualnie jeżdzą prawie w całej grupie VAG i można je kupić w oryginale taniej niż na Ali więc nie wiem po co się pchać w podróby dla przykładu http://allegro.pl/vw-passat-b8-dysza-spryskiwaczy-5m0955985c-i6843723743.html Edytowane 4 Czerwca 2017 przez turzol
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się