Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Mingblau AVF'ant TDI by kamil-vag (Continued by kosik25)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a te znaki to nie sa oznaczone miejsca pod montaż dodatkowej listwy ozdobnej ???

Mam listwe ozdobną i też były te znaki,bo teraz już siedzą czujniki[emoji2]
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przyjedz po wydech:- )

Opublikowano

Mieszkam w oc a tej furki nie widzialem 

Opublikowano

Wczoraj miałem znowu trasę na Niemcy (Karlsruhe). Jechałem sobie spokojnie środkowym pasem. Patrzę stoi Polizei Passatem na poboczu, minąłem ich lukam w lusterko patrzę a tu jadą za mną :P Minęli mnie i nagle przed zjazdem migacze i napis "Polizei! Bitte folgen!" Prowadzili mnie do jakiejś mieściny na parking gdzie czekał na mnie kolejny patrol :P Byłem już ładnie usrany :P Bo trochę śmigałem po europie i myślę jaki mandat,fotoradar czy co...  Przetrzepali mi każdą dziurę i schowek, walizkę... Otworzyłem maskę, świecili latarką, szukali wycieków, oglądali EGR, sprawdzali VIN na nalepce i na podszybiu... Jednym słowem godzinę czasu wyjęli mi z trasy. Na koniec wzięli dokumenty i poszli do radiowozu. Przez ten czas miałem 1000 myśli w głowie... Niby po angielsku się dogadaliśmy, ale coś tam po swojemu szprechali przy tym sprawdzaniu VIN-u.  Na szczęście oddali mi dokumenty, podziękowali i życzyli szerokiej drogi :) Ulżyło mi jak nie wiem hehe... Także zanim pojedziecie gdzieś dalej zastanówcie się czy warto bez katalizatora, EGR-a itd... 

Tak poza tym furka spisała się bez zastrzeżeń... Lecą jedynie km, a zmiana oleju chyba się w tym sezonie znacznie przyśpieszy hehe. Wracam za 2 tygodnie...

Chciałbym Wam polecić też ciekawe Assistance z PZMOT-u: https://assistance.pzm.pl/ - kupujecie polski na rok za 78 zł - zostajecie członkiem - i zagraniczny dokupujecie sobie za 2,5 zł na dzień :thumbup1:

Na trasę furę wypucowałem na błysk - ten QD daje super efekt - ale jest dość ciężki w aplikacji - trzeba naprawdę mocno i dokładnie docierać... ale praca warta późniejszego efektu. Jechałem przez wiele deszczowych kilometrów i po dojechaniu autko wygląda świetnie. 

Kupiłem też QD do wnętrza od ADBL - testował ktoś z Was: https://www.adbl.eu/produkty/adbl-interior-qd/ ? To chyba jest tylko do czyszczenia bo słąbo działa jako dressing. Chociaż plasticzki zrobiły się czyste, matowe... 

Opublikowano

Eee tam ,grunt to zeby mieli cie za co zatrzymac np predkosc[emoji23] a reszta idzie w niepamiec bo chajs sie zgadza [emoji106]
Miałem juz tak dwa razy Cro,At[emoji14]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

no ładną miałeś przygodę...

swoją drogą to za wycinanie katalizatorów dpfow i zaślepki egr powinni karać i to ostro.

ps. Sprawdziłem swój stary zderzak i faktycznie te znaki to miejsca mocowania czujników pdc, a nie pod listwę 

Opublikowano

@kamil-vag, wygasł link kilka stron wcześniej z aukcji na Alli z adapterem do radia... to jest coś takiego? https://pl.aliexpress.com/item/Factory-OEM-Radio-MP3-WMA-USB-Music-Adapter-Auxiliary-Audio-Interface-for-Audi-Chorus-Concert/32809402063.html?spm=a2g17.search0304.4.90.Xe5MHs

Jak to się sprawuje? Podłączasz smartfon i działa to w miarę? Z góry dzięki :P

Opublikowano
14 godzin temu, Pawisco napisał:

Jak to się sprawuje? Podłączasz smartfon i działa to w miarę? Z góry dzięki :P

U mnie działa cały czas bez zarzutu :) Nie podłączałem pod AUX nic bo mam na stałe USB wpięte z MP3.  Bez problemu odtwarza 320kbps. 

Jedyna wada tych odtwarzaczy to:

 - trzeba robić foldery po 99 piosenek i nazywać je CD01, CD02 itd...

- odtwarzanie piosenek nie jest w kolejności alfabetycznej, ale w kolejności nagrania na penka - ale da się to posortować alfabetycznie stosując np. program DriveSort...

U mnie już trochę służy jechałem już 4 razy przez ponad 12h i cały czas odtwarzane były piosenki i żadnych anomalii przy tak długim działaniu... 

Brałem ten pierwszy: https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170830022050&SearchText=Car+CD+Adapter+MP3+Audio+Interface+AUX+USB+SD+8P

Ale ten co pokazałeś, to jest to samo i masz od razu przejściówkę ;) 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Dawno nic nie pisałem o aucie :P Po powrocie z DE postanowiłem trochę podziałać... Musze jak najszybciej zrobić wszystko to co mam w planach. Hmmm dlaczego ? ? ? Spodziewamy się dzidziusia ^^ 

Żona leży niestety w domu, ale dzięki temu drugie auto mam cały czas dostępne, więc Audi może trochę postać :P

Ubzdurałem sobie, że chcę wyjąć turbinę i przekonać się na własne oczy jak to tam wszystko działa i wygląda. Trochę miałem obaw czy warto, skoro dotychczas nic się nie działo z autem, ale po rozpołowieniu wiedziałem, że dobrze zrobiłem :P Mimo, że nigdy nie łapałem CHECKA, to wydaje mi się, że turbo mogło wstawać z lekkim opóźnieniem... 

Trochę wymieniłem zdań na PW z Matem (KoJ@K), pomógł jak to wszystko ugryźć itd... mentalne przygotowanie zawsze mi pomaga w późniejszej pracy.

Ale do rzeczy:

Najpierw kilka fotek, silnik suchy, uszczelka pod korkiem cały czas trzyma, z boku spod pokrywy też nic nie sączy  :thumbup1: Zbliżenie na EGR i tu lipton, leci już z ośki klapy gaszącej :kwasny:

IMG_20170901_134659_HDR.jpg IMG_20170901_134705_HDR.jpg 

IMG_20170901_134722_HDR.jpg IMG_20170901_134713_HDR.jpg

Sprawdzałem godziny po zdjęciach i wyszło na to, że turbo wyciągałem około godziny :P teraz poszło by o wiele szybciej, bo męczyłem się ze śrubą podpory turbo i spływem oleju do miski... z kanału też by było wygodniej hehe.

Dzień wcześniej też psikałem Rust OFF z molibdenem...Demontaż kolektora dolotowego z EGR i ponowne zapsikanie śrub. Demontaż węży powietrznych i podciśnieniowych. 

IMG_20170901_141155_HDR.jpg

Docięcie starej 17 pod przyłącze oleju turbiny :P Odkręcenie śrub od wydechu.

IMG_20170901_143207_HDR.jpg

Trochę męczarni z odkręceniem śruby podpory turbo, oraz spływu oleju do miski... i kolektor z turbiną poza autem :P

IMG_20170901_153658_HDR.jpg

Przegląd podzespołów :P

IMG_20170901_172544_HDR.jpg

Zapsikanie turbiny w celu rozpołowienia. Zawsze mi się wydawało, że trochę większe to będzie hehe

IMG_20170901_172606_HDR.jpg

Na drugi dzień udało mi się ją rozpołowić. Odrdzewiacz już częściowo zrobił swoje. ten molibden jako dodatek, może i dobrze smaruje ale strasznie brudzi hehe

IMG_20170902_142149_HDR.jpg

IMG_20170902_142205.jpg

Nie wyglądało to tragicznie. Bo przeglądając zdjęcia na necie zmienna geometria była zazwyczaj zawalona sadzą. U mnie nie bardzo. Gorzej z talerzykiem części zimnej.

Wstępne czyszczenie nagaru.

IMG_20170902_151141.jpg

IMG_20170902_151148.jpg

IMG_20170902_160742.jpg

Tu już po szlifowaniu. Nie jest to łatwa robota. na powierzchni jest dużo wżerów. Zdaje sobie sprawę, że najlepiej byłoby się tych wżerów pozbyć, ale nie wiem czy mozna aż tyle zeskrawać z powierzchni i jak to może wpłynąć potem na szczelność turbiny itd...

IMG_20170903_175141.jpgIMG_20170903_175221.jpg

KoJuś kazał mi to poprawić... więc spędziłem jeszcze kilka godzin na dopracowaniu powierzchni... szczególnie talerzyka pod cięgnem sterowania zmienną geometrią... ale nie mam zdjęć :/ musicie mi uwierzyć na słowo, że jeszcze wyszło lepiej...

Zmienną geometrię wsadziłem do myjki ultradźwiękowej, nie była bardzo brudna... i przeleciałem papierem wodnym.

IMG_20170905_152608.jpgIMG_20170905_152755.jpg

No i składanie

IMG_20170905_153043.jpg IMG_20170905_153136.jpg

IMG_20170905_153436.jpg IMG_20170905_154604.jpg

IMG_20170905_185316.jpg IMG_20170905_185426.jpg

W szoku byłem, jak po złożeniu sterowałem palcem i cięgno chodziło leciutko jak piórko :P Oby ten stan się utrzymywał jak najdłużej :P Jak na ponad 250 tys przebiegu i tak myślę, że nie było tragedii. Turbo gotowe do montażu. Trzeba jeszcze trochę splanować papierkiem powierzchnie przy uszczelkach. 

 Czekam na pogodę, niestety pod chmurką uzależniony jestem od pogody, a na razie pada :(

EGR też przeszedł renowację, wymieniłem uszczelniacz, udało mi się zbić ramię sterujące klapą gaszącą. 

IMG_20170902_120202_HDR.jpg IMG_20170905_162820.jpg

IMG_20170905_163029.jpg IMG_20170905_163103.jpg

Stary uszczelniacz był twardy i zupełnie nie spełniał swojej roli :/ Dlatego ciekło. Zobaczymy jak ten nowy się spisze. Muszę jeszcze albo to ramię przypunktować migomatem, albo spróbować wywiercić otwór i nagwintować, ale ośka ma 8mm więc nie wiem czy się uda. Rozwiązanie na śrubkę byłoby lepsze, bo w każdej chwili można by bezproblemowo wymieniać uszczelniacz na nowy. 

Zamówiłem też już większość uszczelnień z Reinza, a kilka muszę jechać do sklepu i dokupić... 

@KoJ@K Mati - naprawdę wielkie dzięki za pomoc ! ! ! I sorry za zawracanie gitary ^^

Ale jak nie doczyszczę kolektora dolotowego, to wtedy mogę Ci podesłać :P:P:P ? ? ? 

CDN...

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Świetna robota;) Pomyśl nad tym by robić to zawodowo :wink: chetnie oddałbym Ci swoją turbinę na takie spa :)

Opublikowano

Łukasz, są na forum osoby, które robią to lepiej. Nie ukrywam, że brakowało mi sprzętu, narzędzi czy nawet imadła :P Wszystko robię tak trochę w warunkach polowych :P 

Te elementy jakby były wszystkie wypiaskowane / wyszkiełkowane - dużo lepiej by to wyglądało ;)

Ale mi tam wystarczy, 250 tys raczej już tym autem nie przejadę, a tyle trwało nagromadzanie się syfu w turbo... Wiadomo, że teraz syf będzie się nagromadzał szybciej, bo powierzchnia nie jest idealnie gładka, do tego są mikro-wżery...  Turbo pracuje naprawdę w trudnych warunkach i to po powyższych zdjęciach dokładnie widać.

Ciekaw jestem czy będzie czuć jakąkolwiek różnicę pod nogą :P 

Opublikowano

Paaaanie, ja myślałem, że dbam o swoje auto przyzwoicie, ale przy Tobie jestem amatorem :D kilka miesięcy temu auto dwa razy wpadło mi w tryb awaryjny, przegoniłem na autostradzie i od tamtej pory spokój. Miałem wyjąć turbinę z pomocą kuzyna, który się tym zawodowo zajmuje, ale do tej pory nie znalazłem na to czasu, więc tym bardziej szacun dla Ciebie, że są chęci pomimo średnich warunków i tylko dwóch rąk :P 

Ja wyczyściłem kolektor zalewając go zmywaczem do hamulców i ogień :P syf sam wypadał :)

Opublikowano

To jak Ty mi zawracales gitare to raczej pikuś do tego, jak ja Ci zawracalem odnosnie klimy, wybieraka itd :kox: cza se pomagac, jak tylko sie da i cos wie :drinks: 

Spoko, jak cos to czekam na kolektor :naughty:

Opublikowano
2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Nie ukrywam, że brakowało mi sprzętu, narzędzi czy nawet imadła :P Wszystko robię tak trochę w warunkach polowych :P 

Nic nie stoi na przeszkodzie byś się w niego zaopatrzył, inwestycja zwróci się raz dwa ;)

Opublikowano

Zapomniałem napisać - gratulacje dzidziusia !! :drinks: !! :dance2: !! :dance: !! :brawo:!! 

Opublikowano

Dobra robota Kamil[emoji106]

Co tam tyle rdzy w srodku ?jak u zonki rozbierałem to tego nie było ,wodą to masz smarowane[emoji23]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki ;) mam już 7 letnią córę, teraz mógłby być chłopak do pomocy i do dzielenia się pasją :)

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak zwykle profil podejście do tematu oraz mega  robota ;) 

Gratulacje dzićka :decayed: 

Pamięta, że dziewczyny też mogą się zarazić pasją i kręcić srubkami :decayed:;) 

Opublikowano

Dokładnie - dziołszki też potrafią się zarazić zajawkami starego :naughty:

 

47478753483d7c242cace75210f24    Uploaded with fotem.pl


88e2aab298d638fb804bd081ac4473f    Uploaded with fotem.pl


 

Opublikowano
Godzinę temu, KoJ@K napisał:

Dokładnie - dziołszki też potrafią się zarazić zajawkami starego :naughty:

 

47478753483d7c242cace75210f24    Uploaded with fotem.pl


88e2aab298d638fb804bd081ac4473f    Uploaded with fotem.pl


 

:oklasky:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...