kamil-vag Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 16 minut temu, trepek napisał: ciekawi mnie jak to jest, że jedne 1.4 TDI przejeżdżają i 500tys km a niektore przy 200 tys mowia: - puk puk - kto tam? - panewka. Grzesiek, nie masz się chyba co martwić, bo ten problem dotyczył aut młodszych, czyli od 2007r, głównie kody BWB i BMS... po 2009 wprowadzili akcję wymiany panewek na poprawione, z tego co doczytałem, miały to być jakieś eko-panewki zmniejszające tarcie itd... wrócili do starej sprawdzonej wersji... Jak rozebrałem ten 1.9 co wsadzałem to dół jak nowy - leciutko tylko przybrudzony smok i to tyle - reszta jak nowa, to samo góra... Wezmę może jutro cyfrowkę i porobię zdjęcia jak to wyglądało na pozostałych korbach itd, zobaczysz sobie, że to zdecydowanie wina panewek, one jakby się po prostu łuszczą... 2 godziny temu, KoJ@K napisał: Fajnie, ze ogarniete do konca i ze autko naprawione wlasnymi ręcoma :brawo: lubie to Dzięki Mati To było dość ciekawe i pouczające przeżycie. Poznałem budowę silnika, nauczyłem się wymiany rozrządu itp, itd Jednym słowem dość kosztowna lekcja, ale chyba teraz TDI nie jest dla mnie żadną zagadką
kamil-vag Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2018 Aktualizacja zdjęć po rozebraniu silnika: 1. Starta cała panewka i zebrana już stopka korbowodu, oraz zebrany wał. 2. Panewki z pozostałych dwóch tłoków 3. Zużycie panewek wałka rozrządu 4. Szklanki wyglądają w miarę OK, były chyba wzmocnione czarne założone... Na wałku rozrządu są ślady w miejscach, gdzie wytarły się panewki... i teraz nie wiem, czy taki wałek gdzie krzywki są OK a te miejsca przytarte w ogóle sprzedawać czy od razu na złom ? ? ? Ten silnik szłoby uratować w momencie jak rok temu przytargałem go do PL - brałem od mamuśki z DE a ona od jakiegoś turasa zapewne [emoji14] Trzeba było od razu zrzucić michę, wymienić panewki na wale i korbowodach oraz na górze te od wałka... chociaż te od wałka dostały po d*pie razem z opiłkami ze zmielonej panewki korbowodu... przykry temat, tym bardziej, że oleje zawsze na czas... i to Valvo 5W30... pytanie tylko jak wcześniej był dbany i eksploatowany... na ten moment myślę, że ta wymiana silnika na 1.9 TDI w ciemno to chyba był jednak dobry pomysł w porównaniu do remontu tego 1.4...
misiek95 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) gdybyś miał wskaźnik ciśnienia oleju jak w mercedesach starych, to byś widział że coś się dzieje te "kontrolki" nie dostarczają żadnych informacji jak dla mnie.. btw przypuszczam, że jako pierwsza padła pompa oleju, innej opcji nie widze Edytowane 31 Stycznia 2018 przez misiek95
kamil-vag Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2018 Michał, to nie była wina pompy oleju... pierwsze co to zdjąłem czapkę i kazałem kobicie kręcić rozrusznikiem i olej walił jak głupi... do tego napinacz był OK, ledwo co wytarty, zębatki OK, łańcuch nie był wyciągnięty/luźny... ja stawiam raczej na same panewki... złuszczyła się ta na 1 cylindrze, a opiłki zrobiły swoje... czujnik oleju raczej działał poprawnie bo jak już aku padał to sygnalizował przy ledwo kręcącym rozruszniku, że słabe ciśnienie...
Norbas Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 (edytowane) To samo co Golf V Tak w ogóle to szacunek Kamil za pracę przy Polo, mega robota Edytowane 2 Lutego 2018 przez Norbas
misiek95 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 W dniu 31.01.2018 o 12:25, kamil-vag napisał: Michał, to nie była wina pompy oleju... pierwsze co to zdjąłem czapkę i kazałem kobicie kręcić rozrusznikiem i olej walił jak głupi... do tego napinacz był OK, ledwo co wytarty, zębatki OK, łańcuch nie był wyciągnięty/luźny... ja stawiam raczej na same panewki... złuszczyła się ta na 1 cylindrze, a opiłki zrobiły swoje... czujnik oleju raczej działał poprawnie bo jak już aku padał to sygnalizował przy ledwo kręcącym rozruszniku, że słabe ciśnienie... To pewnie nie czujnik oleju Ci dawał sygnały tylko wyłączony sterownik ABS, poniżej 10V się tak dzieje przy rozruchu ;p A pompe rozbierz i zajrzyj do środka. Ja nie wierze że silnik z wydajnym smarowaniem i dobrym olejem moze ulec takiej awarii
kamil-vag Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 Nie będę się kłócił... Ale podobny problem jest w 1.9 tdi bxe.. chociażby tu: https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=178290#p178290 też zaczęło się od 1 cyl. Nie wiem jak auto było użytkowane wcześniej itd... od kiedy kupiła go mamuśka, lany był 5W30 i ja zalewałem dalej valvo 5W30 do tego nanoboran potasu... Pewnie gdyby olej był gorszy i nie te dodatki juz dawno by padł... Szkoda dyskusji, silnik złom, SWAP na 1.9 udany, dziś wymieniłem termostat, trzyma 90 stopni i jeszcze wymodziłem, żeby działała elektryczna nagrzewnica, zamiast tych świec żarowych do płynu na wyjściu z głowicy [emoji14]
MaTeo85 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Na moje oko to musiało być coś nie tak ze smarowaniem, ale już teraz to historia aż dziwne że korbowód na którym wytarło panewkę nie wyszedł bokiem silnika. W silnikach które ja remontuje taki widok był by jednoznaczny z dziurą w bloku, ale tam to inne moce są
trepek Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Zmieniales w polo zawieszenie z przodu po swapie?
kamil-vag Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Opublikowano 4 Lutego 2018 Grzesiek, nie a po co ? To raptem 30kg różnicy na jednym cylindrze i tylko 20KM więcej... Bardziej się zastanawiam teraz, czy to w dowodzie zmienić... bo jakby to było w zakresie 1.9 - 2.0 to nikt nie szczai bazy ale z 1.4 na 1.9 może być kiedyś problem
Adam87 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 20 minut temu, kamil-vag napisał: Grzesiek, nie a po co ? To raptem 30kg różnicy na jednym cylindrze i tylko 20KM więcej... Bardziej się zastanawiam teraz, czy to w dowodzie zmienić... bo jakby to było w zakresie 1.9 - 2.0 to nikt nie szczai bazy ale z 1.4 na 1.9 może być kiedyś problem Z tego co wiem to lepiej zgłoś w Wydziale Komunikacji... Kolega miał bmw e30 2.5 benzyna a w dowodzie było 2.0 sprzedał samochód i nowy klient gdzieś coś zgłosił i przyszło mu do zapłaty.. nie pamietam ale coś koło !3000zł...
trepek Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 12 godzin temu, kamil-vag napisał: Grzesiek, nie a po co ? To raptem 30kg różnicy na jednym cylindrze i tylko 20KM więcej... Bardziej się zastanawiam teraz, czy to w dowodzie zmienić... bo jakby to było w zakresie 1.9 - 2.0 to nikt nie szczai bazy ale z 1.4 na 1.9 może być kiedyś problem Zglos. Jakbys mial jakis wypadek czy cos to nawet nie wiedzieliby z OC jaka wartosc pojazdu oszacowac bo dokumenty swoja droga a rzeczywistosc swoja. Niepotrzebne by nerwy byly. A tak to jedziesz na rozszerzony przeglad na SKP, facet poswieci latarka w rozne miejsca czy nienaruszone sa wzmocnienia samochodu i czy nie ma druciarstwa, wypisze nowe dane do dowodu i z tymi danymi trzeba sie dopiero udac do wydzialu komunikacji. Kiedys do Audi Coupe (rok 1994) wsadzilem 1.9 TDI, pojechalem na przeglad, pozniej do wydzialu komunikacji i legalnie w papierach mialem Audi Coupe z silnikiem 1.9 TDI czyli ewenement na skale kraju ;-) Nigdy w coupe nie montowali diesli. I dobrze, ze tak zrobilem, bo za pol roku od swapa dostalem strzala w tylek na swiatlach i dzieki temu wyplata odszkodowania przeszla szybko i bezbolesnie.
misiek95 Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 Dokładnie, zrób legalizację to jest bezproblemowe i może się przydać.Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Opublikowano 5 Lutego 2018 Byłem dziś w wydziale komunikacji... kobitka sama nie wiedziała jak to ma wyglądać na pewno przegląd rozszerzony... tylko nie wie czy dowód zakupu silnika potrzebny czy nie Druga sprawa, nie wiem czy mi przejdzie ten przegląd bo mam wstawiony na razie zamiennik kata... także chyba najpierw kupię coś jeszcze z magnaflow i wstawię i dopiero pojadę...
trepek Opublikowano 6 Lutego 2018 Opublikowano 6 Lutego 2018 W sumie mnie tez facet zapytal na rozszerzonym przegladzie o silnik to odpowiedzialem bez zastanowienia, ze "mialem taki"
kamil-vag Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2018 (edytowane) Dawno mnie tu nie było, no to wracając nareszcie do A4 Przeleciałem 262 000 km, więc poszedł olej i filtr do wymiany, standardowo: Valvoline Synpower MST C3 5W40 Filtr Mann HU726/2x No i sprezentowałem silniczkowi kolejny rarytas - Archoil AR9200 - modyfikator tarcia Naszło mnie na CLH i DRL. Kupiłem sobie modułu od http://www.proeltec.com SSD 212-HP - Sterownik Świateł Dziennych DRL ze świateł drogowych - Standard SDD 112-HPC - Sterownik Doświetlania Drogi z czujnikiem zmierzchu Mając trochę rozgrzebane wiązki poszedłem za ciosem i zamontowałem sobie doświetlanie zakrętów po CAN: https://sklephadron.pl/akcesoria-oswietleniowe/4346-modul-doswietlania-zakretow-tytan-ds454-uniwersalny.html Moduł doświetlania zakrętów CAN DS454 Udało mi się uruchomić doświetlanie i po kierunkach i po kącie skrętu. Niestety w B6 można mieć tylko jedną z funkcji. Jeżeli chcemy kierunki wpinamy się pod CAN (Convenience - Wyposażenia) w MCE, jeżeli kąt skrętu kierownicy - pod CAN (Drive-train) można go znaleźć w wiązce idącej do modułu kierownicy... zrobiłem sobie wtyczki, mogę przepinać na co mam ochotę... dopiero w B7 był CAN-Gateway co pozwala na korzystanie z obu funkcji. W DRL wsadziłem żarówy plasma, ale trochę dziwne one są... to światło ma taki zielonkawy kolor... macie coś lepszego ? białego w DRL ? Tu mały filmik z DRL i Doświetlania po kierunkach: CLH zaprezentuje, jak znajdę chwilę i wrzucę blendy w lusterka Na razie są przednie halo i podświetlanie rejestracji. W międzyczasie dostałem w dobrej cenie od Łukasza @luki19862121 RNS-D ^^ Trochę potrwało rezanie wiązki i poskładanie tego w sensowną całość razem z BT (zdobyłem w wersji C - kontakty na FIS już są): Wszystko ładnie poopisywałem: Część instalacji do BT, dosztukowałem od chińczyków z ali: Moduł Bluetooth Mikrofon Bezprzewodowy WarriorsArrow Wiązki Przewodów Kabla Adaptera Dla VW RNS510 9W2 9W7 1K8035730D 9ZZ Radio Samochodowe Przepiąłem kilka pinów i działa jak trzeba i co najlepsze - mikrofon też działa dobrze, jakość rozmów też dobra także za tą kasę naprawdę się opłaca. i przewody do wpięcia się w instalacje: GALA, podświetlanie, + po zapłonie i takie tam do RNS. Kończąc wiązkę wziąłem się za docinanie tunelu pod 2DIN i przymiarki: Zaryzykowałem i pomalowałem tunel, klapę schowka i osłonę nad nogami. Kupiłem spray do plastików z VHT, zgapiłem bo oni mają dedykowany do tapicerki itp. zapewne lepszy by był kolor, bo ja zrobiłem czarną satyną. Ale mimo lekko innego odcieniu jestem zadowolony, tunel nie jest już obleśny i wytarty. Zawołałem kumpla do auta, kazałem usiąść za kiera i pytam, widać, że malowane ? - to nie wierzył, że to sprayem hehe Kilka fot z montażu, żeby nie było, że sam nie grzebałem A tu już jak to wygląda w aucie, 2 DIN jakie by nie było, dodaje sporo uroku do wnętrza Przy okazji nowe przyciski kiery do obsługi BT. Zostało mi teraz pobawić się i odszczurzyć wnętrze, położyć dresing na plastiki... bo wszędzie widać poodbijane tłuste paluchy po montażu... W wolnej chwili wrzucę jeszcze oświetlenie LED wnętrza: Na dniach w końcu mam zamiar wrzucić przód S-line... Lakiernik obiecał, że w końcu skończy i tylną dokładkę :/ czekam już z pół roku... nawet wiązke do ori PDC już z tyłu dorobiłem i przetargałem... W graciarni leży też komplet zawiasu SKV muszę też dokupić łączniki stabilizatora na tył, ale to wezmę z Lema. Przed założeniem alusów, trochę zmieniona barwa koła - testujemy Motip Sprayplast - kolor carbon glossy - na myjni bez problemu, a miałem obawy bo trochę się zeszło z obklejaniem i malowaniem Jakoś mi tak lepiej z tym kołem podchodzi Wpadły jeszcze nowe siłowniki tylnej klapy i nowe pióra wycieraczek, tym razem typu areo (bezszkieletowe) do standardowych ramion: Krosno FA 23199.00 Negotti SETZ2222 A tu cały sprawca moich opóźnień - ukochany synuś pociecha tatusia i przyszły klubowicz hehe Edytowane 17 Kwietnia 2018 przez kamil-vag 3
luki19862121 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 No i super gratki Kamil. Fajno, że mogłem pomóc w modach. Nic dodać nic ująć pełna profeska Wysłane z Huawei mate 10 pro
Daniel85 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Gratki Kamilu jak zawsze kawał dobrze i konkretnie wykonanej pracy miło popatrzeć
kamil-vag Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Dzięki chłopaki. Szkoda tylko, że na tapatalku nie pokazuje całości postu, nie ma info o CLH i DRL i doświetlaniu zakrętów, nie mam pojęcia dlaczego to ucina w wersji na tt :/ także temat polecam w wersji na kompa albo przez przeglądarkę na telefonie
Norbas Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 No to zaszalałeś Kamil Profesjonalne podejście do robota jak zawsze zresztą Wnętrze sporo zyskało Jak wrażenia po zastosowaniu dodatku do silnika ? Pierwsze karmienie podczas rezania zaliczone co niechaj rośnie zdrowo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się