Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bardzo możliwe ,między innymi dlatego zdecydowałem się na węższe opony,ale były opinie że nie ma wielkiej różnicy między tymi rozmiarami ,wg mnie jest i to bardzo duża na korzyść 225

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Komfort wygoda zdecydowanie. Wiadomo ze trochę ucieka przyczepność ale normalnego użytkownika raczej nie do odczucia. Co nie zmienia faktu ze dunlop to świetna opona :) conti tez sa dobre ale według mnie delikatniejsze :)

Opublikowano

Ja zmieniłem z Dunlopa Sport maxxx 235/45 17 na 225/45 17 Bridgestone Potenza S001 i pierwsze wrażenie - dużo lepiej prowadzi się w koleinach, na zakrętach nie odczułem większej różnicy, na suchym elegancko się trzymają, są ciche także jestem zadowolony z przesiadki. Wiadomo, co nowe to nowe, zobaczę jak długo posłużą :)

Opublikowano

Znowu to samo zmiana szerokości daje duża różnice w prowadzeniu w koleinach :) nie mozna porównywać opon jeżeli sa w innym rozmiarze. Dla mnie to nie ma sensu.

Opublikowano

Nokian ZLine ma etykietę A dla przyczepności i C dla paliwa.

Rzeczywiście - teraz patrzę na stronie Nokiana i jest C/A 73dB dla mojego rozmiaru, tj. 255/35R19 - w sklepach internetowych różnie podają, ale w większości spotkałem się z E/A 73dB.

Panowie - a jakby porównać:

1. GoodYear F1 Asymmetric 2 - C/A/69dB

2. Nokian zLine - C/A/73dB

3. Hankook v12 evo2 K120 - C/A/73dB

Różnica w cenie na oponie to okolice 50PLN (600-650PLN/szt.), więc nie ma dramatu, a jeśli np. pomiędzy GY a np. Nokianami jest przepaść jakościowa, czy cokolwiek, to myślę, że warto dołożyć te 200PLN.

Sessantę teraz zastąpiono Ultrac Vorti - ponoć jeszcze lepsza, chociaż po opiniach użytkowników Sessanty ciężko coś rozszyfrować. Ja miałem w B6 i chwaliłem je bardzo, później szła jakaś dziwna seria pękających w poprzek, głośnych, itp. nie wiem z czego to wynikało.

Ja mam ochotę spróbować Nokiana zLine'a, któregoś z Hankook'ów - K117/K120 lub właśnie Uniroyala 3 - z tego co jednak widzę na zdjęciach, ani Nokian, ani Uniroyal nie mają zbytnio rantów ochronnych :kwasny: Może ktoś to potwierdzić/zaprzeczyć, kto jeździ na tych oponach?

A na marginesie - testował któryś już nową oponę MATADOR'a Hectorra 3?

Właśnie o tym pisałem uniroyal praktycznie nie posiada rantów.

W A6 C6 mam dunlop sp sport rt max opony na 3 sezony max w tym aucie 245/40/18.

HeresR32 - a jak ogólnie te Dunlopy się sprawują - jaki styl jazdy i jak szybko znikają? Pamiętam Sessantę, to ona w B6 prawie wcale się nie ścierała :)

Opublikowano

Znowu to samo zmiana szerokości daje duża różnice w prowadzeniu w koleinach :) nie mozna porównywać opon jeżeli sa w innym rozmiarze. Dla mnie to nie ma sensu.

Dobrze wiem że lepiej prowadzi się w koleinach opona o mniejszej szerokości, dlatego to napisałem :) Czy ja gdzieś porównuję jedną oponę z drugą ? Piszę tylko o wrażeniach z jazdy na Bridgestone :) Dunlopy miałem tak wyząbkowane że nie byłoby co porównywać :D

Opublikowano

Jak tak to spoko. Widać źle odebrałem posta :)

Opublikowano

a jeśli np. pomiędzy GY a np. Nokianami jest przepaść jakościowa, czy cokolwiek, to myślę, że warto dołożyć te 200PLN.

ale na czyją korzyść?

Opublikowano

Problem z koleinami? Może warto o dystansach pomyśleć?

Moje dunlop sportmax RT, to rewelacja ciche ekonomiczne i.dobrze trzymają przyczepność. Jechałem raz w śnieg z deszczem 90 km h i bez większych problemów. Rt polecam z czystym sumieniem.

Gorzej, że można również kupić st, a te już tak dobre nie są i o tych pisze większość ludzi.

Opublikowano

Problem z koleinami? Może warto o dystansach pomyśleć?

:facepalm:

Dystans ma do kolein to co wąsko-torówka do ruskiego toru.

Opublikowano

Możliwe, że masz rację, ale u mnie autko na koleinach się lepiej prowadzi :-)

Opublikowano

a jeśli np. pomiędzy GY a np. Nokianami jest przepaść jakościowa, czy cokolwiek, to myślę, że warto dołożyć te 200PLN.

ale na czyją korzyść?

Raczej na korzyść GY - przynajmniej z testów "niezależnych" tak wynika :)

Ogólnie ciul wie co wybrać i chyba zostanę przy pierwszej myśli, czyli zLine; )

Opublikowano

Przyznam że kocham Nokiany za produkty zimowe

Wątpię że lato robią gorzej

Ktoś tu miał zdać raport z użytkowania, jak pamiętam?

Opublikowano

Kamyk - piszesz o mnie? Jeśli tak, to ja mogę jedynie pochwalić WR A3 :) Opona pewna i sprawdza się nawet w +20°C jak teraz ...... :D

Jest wygodnie, zniknęła przez dwa sezony do tego stopnia, że nie widać już indeksu odpowiadającego 8mm, więc jak na w/w temperatury to jest lepiej niż ok.

A jak podpucha nie była do mnie, to będziesz miał jakiś pogląd na sprawę :D

Opublikowano

Problem z koleinami? Może warto o dystansach pomyśleć?

Moje dunlop sportmax RT, to rewelacja ciche ekonomiczne i.dobrze trzymają przyczepność. Jechałem raz w śnieg z deszczem 90 km h i bez większych problemów. Rt polecam z czystym sumieniem.

Gorzej, że można również kupić st, a te już tak dobre nie są i o tych pisze większość ludzi.

ja pisałem o rt

JwMCY6jl.jpg

Opublikowano (edytowane)

bardzo możliwe ,między innymi dlatego zdecydowałem się na węższe opony,ale były opinie że nie ma wielkiej różnicy między tymi rozmiarami ,wg mnie jest i to bardzo duża na korzyść 225

No wiadomo że na naszych drogach lepiej się prowadzi 225 niż 235. No chyba że ktoś jeździ po ładnych drogach i nie zapuszcza się na dziury.

ale jak odczuwacie komfort na 235 ? Bo profil opony też jest inny. Wiadomo że profil to procent z szerokości a ta jest mniejsza na 225 - więc profil jest niższy.

Z jednej strony taki walec jak 23,5cm skacze po dziurach bo niemoże się ułożyć w żaden sposób ale z drugiej jest wyższy profil i pewnie na poprzecznych nierównościach jest mniej czuć taką nierówność tak mi sie wydaje - bo 235 miałem tylko 2 dni jak kupiłem auto i od razu zmieniłem bo były już łysawe.

Edytowane przez julo23
Opublikowano

Ja mogę zdać raport z letnich zline`ów ale proszę o cierpliwość do poniedziałku

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Czekamy, bo sobie je upatrzyłem :naughty:

Opublikowano

bardzo możliwe ,między innymi dlatego zdecydowałem się na węższe opony,ale były opinie że nie ma wielkiej różnicy między tymi rozmiarami ,wg mnie jest i to bardzo duża na korzyść 225

No wiadomo że na naszych drogach lepiej się prowadzi 225 niż 235. No chyba że ktoś jeździ po ładnych drogach i nie zapuszcza się na dziury.

ale jak odczuwacie komfort na 235 ? Bo profil opony też jest inny. Wiadomo że profil to procent z szerokości a ta jest mniejsza na 225 - więc profil jest niższy.

Z jednej strony taki walec jak 23,5cm skacze po dziurach bo niemoże się ułożyć w żaden sposób ale z drugiej jest wyższy profil i pewnie na poprzecznych nierównościach jest mniej czuć taką nierówność tak mi sie wydaje - bo 235 miałem tylko 2 dni jak kupiłem auto i od razu zmieniłem bo były już łysawe.

po za tym że jazda po koleinach to bajka ,większych różnic nie zauważyłem ,komfort bez zmian,może minimalnie czuć nierówności naszych dróg i jakby auto trochę lżejsze ,ale założyłem je po zimowej 16 więc może dlatego,trochę się bałem że niższa opona i będzie gorzej ,ale jest ok,jeszcze jedno na 235 przy max skręcie koło jakby przeskakiwało,przy obecnnych nie ma tego

Opublikowano

Kamyk - piszesz o mnie?

a nie pamiętam o kim - wiem że ktoś kupował Zline i miał opisać jak jazda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...