Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ŁOT DE FAK SIĘ Z NIMI STAUO ?

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Są na gwarancji. Kurde nie wiem. Kupuje zawsze nowe bo mają być pewne a tu zonk. Dodam że musiałem jeździć tak bo w tych miejscach bieżnik jest bardziej wytarty, ale jak zmieniałem na zimowe nie oglądałem ich.

Edytowane przez polop81
Opublikowano

Spróbuj oddac na reklamacje, ale z reklamacjami opon baaaardzo różnie bywa, czesto nie uznaja i pisza: "defekt nie wynika z wady konstrukcyjnej opony, tylko eksploatacji na niewlasciwym cisnieniu" :-) 

Jednak walcz.

Zawartość dodana 0 minutes later
12 godzin temu, Bilder napisał:

Kupiłem 215/50/17 Dębice presto uhp2 ( przesiadłem się z 16 205/55/16) na tą chwilę mogę powiedzieć, że opona lapiej się trzyma, uślizgów nie mam żadnych, pewnie w zakrętach, na deszczu nie zrywała trakcji. Co jeszcze na pewną są twardsze w porównaniu z 16, którymi jeździłem wcześniej. Z wyważeniem było tak samo jak z innymi oponami jakie miałem odchyłów nie stwierdziłem. Jedyne na co zwrócił uwagę wulkanizator, że zewnętrzne część bieżnika mają płyciutkie nacięcia jakby estetyczne i mówił, że nie będzie wody odprowadzać. Ale na deszczu nie zaobserwowałem nic niepokojącego. Zobaczymy po dłuższym użytkowaniu. Na razie jestem zadowolony;)

Gdyby wystepowaly w wersi niewzmacnianej to moze zaryzykowalbym, tak poki co zostaje przy barumach i koncem przyszlego tygodnia zakupie je.

Opublikowano

Reklamuj. Mi dunlop uznal reklamacje [emoji16] wiec warto. Przeczytaj dokladnie czego chca tzn co opisac w reklamacji. Nie wiem czy ktos to faktycznie czyta [emoji16] ale mi sie udalo po 3 lata uzywania zareklamowalem i z pozytywnym skutkiem [emoji16]

Wysłane z mojego HUAWEI Y560-L01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 godzinę temu, polop81 napisał:

Witam Panowie, w sobotę chciałem zmienić koła na letnie. Wytoczyłem z garażu i niespodzianka. Opony 4 szt. kupiłem w zeszłym roku nowe zrobiłem max 5000km. 2 szt. wyglądają tak. Są to DUNLOP-y. Data produkcji 4315

Z tymi dunlopami to jakas lipna seria musiała wyjść. Znajoma kupiła ostatnio volvo, do którego były dodane roczne dunlopy i dwie sztuki mają poparciałe boki, rok produkcji 2015. Znajomy wulkanizator miał trzy podobne przypadki z tymi dunlopami z tego roku produkcji.

Opublikowano (edytowane)

Fulda ECOCONTROL HP 205/55 R16 91 V  produkcja 2017r     232zł/szt
Uniroyal Rainsport 3 205/55 R16 91 V  produkcja 2016r.   219zł/szt
Hankook Ventus Prime3 K125 205/55 R16 91 V MFS  produkcja 2017r.    220 zł/szt


Co wybrać? Jest sens brac starsze Uniroyale w porównaniu do reszty?

 

EDIT

Znalazłem jeszcze Uniroyal Rainsport 3 205/55 R16 91 V  produkcja 2017r. 204 zł za szt.


 

Edytowane przez Litai
Opublikowano

Skąd Ty masz takie ceny za takie rozmiary??

Opublikowano
50 minut temu, Litai napisał:

Fulda ECOCONTROL HP 205/55 R16 91 V  produkcja 2017r     232zł/szt
Uniroyal Rainsport 3 205/55 R16 91 V  produkcja 2016r.   219zł/szt
Hankook Ventus Prime3 K125 205/55 R16 91 V MFS  produkcja 2017r.    220 zł/szt


Co wybrać? Jest sens brac starsze Uniroyale w porównaniu do reszty?

 

EDIT

Znalazłem jeszcze Uniroyal Rainsport 3 205/55 R16 91 V  produkcja 2017r. 204 zł za szt.


 

Wziąłbym coś innego, np. Conti. W tym rozmiarze ceny są akceptowalne, co innego przy 235/45R17.

Sam osobiście nie znajduję powodów do dokładania do Fuldy, Uniroyala czy Hankook kasy względem Baruma - niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

Każda z ww. ma jakieś minusy jak dla mnie, a różnica w 17 Barum vs ww. to 80zł/sztuce.

 

Opublikowano (edytowane)

Ja się przejechałem na Hankooku Ventus Prime 3 (nie chcę o nim więcej słyszeć) i więcej ich nie wezmę. Kolejne letnie wybiorę spośród: Bridgestone, Uniroyal lub Fulda, ew. Conti. Letni Nokian do mnie nie przemawia, skoro potrafi sparcieć w piwnicy...

Edytowane przez nitroo
Opublikowano

Litai, skąd bierzesz takie ceny? Zwykły rozmiar 195/65R15 kosztują więcej niż te co Ty podałeś..

Opublikowano
1 godzinę temu, nitroo napisał:

Ja się przejechałem na Hankooku Ventus Prime 3 (nie chcę o nim więcej słyszeć) i więcej ich nie wezmę. Kolejne letnie wybiorę spośród: Bridgestone, Uniroyal lub Fulda, ew. Conti. Letni Nokian do mnie nie przemawia, skoro potrafi sparcieć w piwnicy...

Właśnie znajomy mówił, że w porównaniu do VP2 to nowe VP3 są śliskie... W innym miejscu sieci też ktoś o tym pisał.  Czemu nie jesteś zadowolony z VP3, też z podobnego powodu?

Dlatego wzbraniam się przed dokładaniem do marek semi-premium lub udajacych premium, bo to niekoniecznie jest lepsze od zwykłej, niechińskiej budżetówki...

Druga rzecz - nowa wersja opony (np. VP3, Presto UHP2) to też loteria, bo wcale nie musi być to opona dobra czy też lepsza od poprzedniczki.  

Opublikowano

Dokładnie z tego samego powodu. Gubią trakcję i na mokrym jest średnio na jeża...

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam w B8 letnie Dunlopy SP SPORT 01 z końca 2011r chyba się wyząbkowały bo jest straszny szum, wręcz huk podczas jazdy, w dłuższych trasach pomaga tylko głośna muzyka, tragicznie zachowują się na deszczu, auto często wpada w poślizgi, jeżdżę dynamicznie, szukam kompletu nowych opon letnich w rozmiarze 225/55 R16  tak do 2500zł, które będą w miarę ciche, trzymały na mokrym i dobrze trzymały w zakrętach. Myślałem nad Continental ContiPremiumContact 5, ale podobno szybko zdziera się bieżnik a rocznie robię ok 25-30tys km, następne które mnie zainteresowały to Bridgestone Turanza T001 Evo o nich nie wiem kompletnie nic, następne to Goodyear Efficientgrip Performance.

które z tych trzech będą najlepszym wyborem?

Continental ContiPremiumContact 5 225/55 R16

Bridgestone Turanza T001 Evo 225/55 R16

Goodyear Efficientgrip Performance 225/55 R16

znalazłem jeszcze Dunlop SP SportMaxx RT

Pozdrawiam :D

Edytowane przez krzysiek97
Opublikowano

Jestem od niedawna posiadaczem continental conticpremium6 contact bardzo cicha opona przy rozmiarze 245 40 18 na jak dlugo wystarcza sie okaże :kox:

Opublikowano

Ktos sie moze wypowiedziec na temat TOYO Proxes Sport? Opona warta uwagi? Planuje zakup nowych opon 215/40/18 na felge 8j.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
8 godzin temu, k232 napisał:

Litai, skąd bierzesz takie ceny? Zwykły rozmiar 195/65R15 kosztują więcej niż te co Ty podałeś..

Oponeo i SklepOpon dzisiaj sprawdzane rano. 

 

Opublikowano

Już wiem, bo to średnia półka opon :D

Ja patrzyłem dla Siebie za Michelin i się zdziwiłem :D

Opublikowano
9 godzin temu, azure napisał:

Wziąłbym coś innego, np. Conti. W tym rozmiarze ceny są akceptowalne, co innego przy 235/45R17.

Sam osobiście nie znajduję powodów do dokładania do Fuldy, Uniroyala czy Hankook kasy względem Baruma - niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

Każda z ww. ma jakieś minusy jak dla mnie, a różnica w 17 Barum vs ww. to 80zł/sztuce.

 

O to chodzi, że na Uniroyale to chyba dobra cena, Barum wychodzi podobnie.

Opublikowano (edytowane)

Barum mam w cenie 250, Uniroyale zwykłe za 320, wzmacniane 350. Poza tym royale to klasyczna jodełka (nie chcę takich opon) i wszyscy bębnią, że znikają w oczach (no jak dobrze klei to i znika, neistety).

 

Edytowane przez azure
Opublikowano
Dnia 24.03.2017 o 21:14, erchi napisał:

1700kg robi swoje, ale u siebie nie będę się pchał we wzmacniane

Kolego! Nie musisz wcale stosować opon wzmocnionych. Wystarczy, że założysz opony o wyższym wskaźniku nośności np. zamiast 94 te z oznaczeniem 97.  Natomiast nawiązując do wcześniejszego wpisu azure i nitroo – Panowie! Opony wzmacniane są dedykowane głównie do aut sportowych o podwyższonych osiągach i poddawanych większym obciążeniom. I nie chodzi o nacisk na oś, ale o obciążenia jakim poddawane są same opony. Czyli wysokie prędkości, wysokie temperatury eksploatacyjne (osiągane podczas bardzo dynamicznej jazdy), większe naciski na ściany boczne opony podczas gwałtownego hamowania oraz zwiększonej wówczas masy chwilowej itp. itd… Są one z natury sztywniejsze (należy w ich przypadku stosować wyższe ciśnienie niż w analogicznych oponach zwykłych, mają wzmocnioną budowę boczną) a w związku z tym mniej komfortowe od opon zwykłych. Ale nie ma uzasadnienia do stosowania takich opon do zwykłej eksploatacji. Zwróćcie uwagę, że XL występują z indeksem nośności głównie 97 i zwykłe też z takim indeksem. Więc po co zakładać wzmacniane do zwykłego samochodu skoro są najczęściej droższe a zazwyczaj mniej komfortowe…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...