TomOskroba Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 A mod odmy ktoś próbował? kolega poszpera trochę po forum
A4b620 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Witam w moim przypadku zostały wymienione uszczelniacze zaworów uszczelka pod pokrywą zaworów i nic. Wpierdala olej jak wcześniej. Wymieniłem tez wąż podciśnienia który był połączony z trujnikiem. Czekam tez na nowy trójnik ale czuje ze to nic nie pomoże ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? W przypadku ALT to chyba tylko zakup całej kraty oleju i do bagażnika... Ja się cieszyłem, że mi bierze 1l na 1600 km, jezdzę teraz głównie po mieście, temperatura wysoka, bo idzie lato i dolewam teraz 2 razy częściej... Co zrobić... trrzeba trzymać ten poziom oleju min. na 3/4 bagnetu, mniej weźmie.. sprawdzone, kiedy jest mniej niz polowa to potrafi wyczyścić wszystko, bagnet suchy. na castrolu 1L=1000KM a teraz na motulu jak narazie mniej dolewki, mogę oscylować tak teraz że bierze 1L = 1500KM powiem coś jak wleje całą butle Co racja to racja. Jeżeli mam 3./4 bagnetu po dolewce 300ml, to jest na bagnecie zawsze olej i przejechane 340km ostatnio.Wyglądało to mniej więcej tak: Więc przed trasą dolałem 300ml i ruszyłem nie sprawdzając poziomu podczas trasy tylko zrobiłem te 340 i jak się okazało po sprawdzeniu już na zimnym silniku na bagnecie było trochę poniżej 3/4. Oczywiście kontrolka co 100km OIL MIN.
TomOskroba Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Witam w moim przypadku zostały wymienione uszczelniacze zaworów uszczelka pod pokrywą zaworów i nic. Wpierdala olej jak wcześniej. Wymieniłem tez wąż podciśnienia który był połączony z trujnikiem. Czekam tez na nowy trójnik ale czuje ze to nic nie pomoże ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? W przypadku ALT to chyba tylko zakup całej kraty oleju i do bagażnika... Ja się cieszyłem, że mi bierze 1l na 1600 km, jezdzę teraz głównie po mieście, temperatura wysoka, bo idzie lato i dolewam teraz 2 razy częściej... Co zrobić... trrzeba trzymać ten poziom oleju min. na 3/4 bagnetu, mniej weźmie.. sprawdzone, kiedy jest mniej niz polowa to potrafi wyczyścić wszystko, bagnet suchy. na castrolu 1L=1000KM a teraz na motulu jak narazie mniej dolewki, mogę oscylować tak teraz że bierze 1L = 1500KM powiem coś jak wleje całą butle Co racja to racja. Jeżeli mam 3./4 bagnetu po dolewce 300ml, to jest na bagnecie zawsze olej i przejechane 340km ostatnio.Wyglądało to mniej więcej tak: Więc przed trasą dolałem 300ml i ruszyłem nie sprawdzając poziomu podczas trasy tylko zrobiłem te 340 i jak się okazało po sprawdzeniu już na zimnym silniku na bagnecie było trochę poniżej 3/4. Oczywiście kontrolka co 100km OIL MIN. tak, w każdej b6 jest inaczej, zależy jak była traktowana przez te swoje 12-16 lat życia u mnie potrafi trzymać połowę na bagnecie, pozniej sprawdzam po dwóch dniach (zapalam silnik na 1-2 min) gasze, wyciągam bagnet a tam pusto zdecydowanie nie jest to silnik stworzony do tras, cierpliwość powoli się kończy piekna buda, motor ok ale te wciąganie oleju staje się uporczywe... jeszcze nie dawno mowilem że mi to nie przeszkadza... aż do czasu gdy zacząłem jeździć wiecej... dolewka, pojechac po olej pare km.. sprawdzic, pojecac 120 km znó sprawdzic, dolać i tak w kółko. czas chyba zastanowić się nad zmianą
A4b620 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Witam w moim przypadku zostały wymienione uszczelniacze zaworów uszczelka pod pokrywą zaworów i nic. Wpierdala olej jak wcześniej. Wymieniłem tez wąż podciśnienia który był połączony z trujnikiem. Czekam tez na nowy trójnik ale czuje ze to nic nie pomoże ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? W przypadku ALT to chyba tylko zakup całej kraty oleju i do bagażnika... Ja się cieszyłem, że mi bierze 1l na 1600 km, jezdzę teraz głównie po mieście, temperatura wysoka, bo idzie lato i dolewam teraz 2 razy częściej... Co zrobić... trrzeba trzymać ten poziom oleju min. na 3/4 bagnetu, mniej weźmie.. sprawdzone, kiedy jest mniej niz polowa to potrafi wyczyścić wszystko, bagnet suchy. na castrolu 1L=1000KM a teraz na motulu jak narazie mniej dolewki, mogę oscylować tak teraz że bierze 1L = 1500KM powiem coś jak wleje całą butle Co racja to racja. Jeżeli mam 3./4 bagnetu po dolewce 300ml, to jest na bagnecie zawsze olej i przejechane 340km ostatnio.Wyglądało to mniej więcej tak: Więc przed trasą dolałem 300ml i ruszyłem nie sprawdzając poziomu podczas trasy tylko zrobiłem te 340 i jak się okazało po sprawdzeniu już na zimnym silniku na bagnecie było trochę poniżej 3/4. Oczywiście kontrolka co 100km OIL MIN. tak, w każdej b6 jest inaczej, zależy jak była traktowana przez te swoje 12-16 lat życia u mnie potrafi trzymać połowę na bagnecie, pozniej sprawdzam po dwóch dniach (zapalam silnik na 1-2 min) gasze, wyciągam bagnet a tam pusto zdecydowanie nie jest to silnik stworzony do tras, cierpliwość powoli się kończy piekna buda, motor ok ale te wciąganie oleju staje się uporczywe... jeszcze nie dawno mowilem że mi to nie przeszkadza... aż do czasu gdy zacząłem jeździć wiecej... dolewka, pojechac po olej pare km.. sprawdzic, pojecac 120 km znó sprawdzic, dolać i tak w kółko. czas chyba zastanowić się nad zmianą Tylko co powiesz kolejnemu nabywcy/ właścicielowi. Na trasie dla mnie nie najgorzej choć nie robię ich dużo muszę przyznać, ale kto wie jak będzie później.
TomOskroba Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 że bierze olej i że to normalne, trzeba tego pilnować mam dobrą oferte, grzech nie sprzedać, już taka kasa mi się za niego nie trafi. posmigam na jakiejś miejskiej toyocie II do czasu aż nie uzbieram na jakieś inne audi. marka mi się naprawdę spodobała, napewno będę szukał jakiejś A6 kombi, no ale dosyć już offtopa
Dajmon Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Chłopaki. Kurcze. Bierze olej przez uszczelniacze i przez pierścienie. Trzeba zrobić jedno i drugie. To kosztuje. Czy ktoś zrobił z głową taką naprawę ? DO tej pory nie widziałem takiej osoby na tym forum, dlatego dalej brniecie w te oleje i mody odmy. Nowy olej ma super właściwości ale po penym czasie i on stanie się jak ten stary. Mod odmy nic nie daje. Problem jest w elementach głowicy i bloku. Pozdrawiam.
A4b620 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Chłopaki. Kurcze. Bierze olej przez uszczelniacze i przez pierścienie. Trzeba zrobić jedno i drugie. To kosztuje. Czy ktoś zrobił z głową taką naprawę ? DO tej pory nie widziałem takiej osoby na tym forum, dlatego dalej brniecie w te oleje i mody odmy. Nowy olej ma super właściwości ale po penym czasie i on stanie się jak ten stary. Mod odmy nic nie daje. Problem jest w elementach głowicy i bloku. Pozdrawiam. Hmm z tego co wyczytałem u innych co pisali, to także remont silnika też nic nie daje, bo i tak upomni się o swoją działkę. Zapewne mniejszą ,ale i tak..
Kary Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Słabo coś czytacie to forum. Kamillo78 opisał swój remont w ostatnim czasie i doprowadził do 0.5 L od wymiany do wymiany. Szczegóły w wątku olejowym. W skrócie zmienił pierścienie na nieco szersze co wymaga szlifu rowków na tłokach... stare rozwiązanie stosowane jeszcze w maluchach. Niestety ale jak silnik chla 1l / 1000 km to żadne zabiegi "kosmetyczne" nic nie pomogą - trzeba robić remont znając przyczynę ubytków oleju - najczęściej pierścienie i uszczelniacze.
kamillo78 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Dokladnie zrobilem i jest super juz druga dycha leci i jest normalnie wreszcie tylko tankowac i latac.
chrzanio Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Panowie jeśli komuś brał 1l/1000km a po modach bierze 0.2l/1000km to w sumie można stwierdzić, że jak na silnik ALT to problem został rozwiązany. Żeby to był silnik choćby TDI to faktycznie, wtedy nie można byłoby powiedzieć, że problem został rozwiązany. Przestudiowałem chyba całe forum o tym cholernym pobieraniu oleju przez ten dziwny silnik i czytałem o przypadkach gdzie po 30 000 km od nowości samochód zaczął brać już olej... Mi bierze 1l/1500 km i nie przejmuję się tym zbytnio, robię raczej standardowe przebiegi, głównie miasto, teraz trasa już mniej, bardziej irytuje mnie fakt, że na ciepłym ma mniejszą moc... Polecam sie przyjżec czujnikowi predkości obrotowej silnika G28... u mnie długi czas miał osłabienia po nagrzaniu aż wkoncu sie nie dało jechac wtrasie powyzej 110km/h i wkoncu problemy z zapalaniem. wymieniłem czujnik na urlopie metoda od góry (masakra) na zamiennik MEYLE za 150 zł i po miesiącu probpemy zaczeły sie od nowa tylko troche szybciej.... jak sie nagrzeje to muli strasznie i juz pare razy miałem problem z odpaleniem i bląd EPC...czeka mnie ponowna wymiana tym razem na Boscha Edytowane 20 Października 2016 przez chrzanio
TomOskroba Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Panowie jeśli komuś brał 1l/1000km a po modach bierze 0.2l/1000km to w sumie można stwierdzić, że jak na silnik ALT to problem został rozwiązany. Żeby to był silnik choćby TDI to faktycznie, wtedy nie można byłoby powiedzieć, że problem został rozwiązany. Przestudiowałem chyba całe forum o tym cholernym pobieraniu oleju przez ten dziwny silnik i czytałem o przypadkach gdzie po 30 000 km od nowości samochód zaczął brać już olej... Mi bierze 1l/1500 km i nie przejmuję się tym zbytnio, robię raczej standardowe przebiegi, głównie miasto, teraz trasa już mniej, bardziej irytuje mnie fakt, że na ciepłym ma mniejszą moc... Polecam sie przyjżec czujnikowi predkości obrotowej silnika G28... u mnie długi czas miał osłabienia po nagrzaniu aż wkoncu sie nie dało jechac wtrasie powyzej 110km/h i wkoncu problemy z zapalaniem. wymieniłem czujnik na urlopie metoda od góry (masakra) na zamiennik MEYLE za 150 zł i po miesiącu probpemy zaczeły sie od nowa tylko troche szybciej.... jak sie nagrzeje to muli strasznie i juz pare razy miałem problem z odpaleniem i bląd EPC...czeka mnie ponowna wymiana tym razem na Boscha
Makos_9507 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Panowie jeśli komuś brał 1l/1000km a po modach bierze 0.2l/1000km to w sumie można stwierdzić, że jak na silnik ALT to problem został rozwiązany. Żeby to był silnik choćby TDI to faktycznie, wtedy nie można byłoby powiedzieć, że problem został rozwiązany. Przestudiowałem chyba całe forum o tym cholernym pobieraniu oleju przez ten dziwny silnik i czytałem o przypadkach gdzie po 30 000 km od nowości samochód zaczął brać już olej... Mi bierze 1l/1500 km i nie przejmuję się tym zbytnio, robię raczej standardowe przebiegi, głównie miasto, teraz trasa już mniej, bardziej irytuje mnie fakt, że na ciepłym ma mniejszą moc... Polecam sie przyjżec czujnikowi predkości obrotowej silnika G28... u mnie długi czas miał osłabienia po nagrzaniu aż wkoncu sie nie dało jechac wtrasie powyzej 110km/h i wkoncu problemy z zapalaniem. wymieniłem czujnik na urlopie metoda od góry (masakra) na zamiennik MEYLE za 150 zł i po miesiącu probpemy zaczeły sie od nowa tylko troche szybciej.... jak sie nagrzeje to muli strasznie i juz pare razy miałem problem z odpaleniem i bląd EPC...czeka mnie ponowna wymiana tym razem na Boscha Również miałem wymieniany ten czujnik, z tym, że u mnie na ciepłym nie szło kompletnie odpalić samochodu, moc to jedna wielka tragedia no i kontrolka EPC, lecz teraz nie mam żadnej kontrolki, w sumie po wymianie nie zauważyłem by chodził jak szatan, opróćz tego mam równieżwypadanie zapłonów (na lpg) i niesprawną kierownicę powietrza
merkucjo92 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Witam Po czterech miesiącach czytania testowania i wymianach oleju rozwiązałem u siebie problem brania oleju . Po zakupie auta i przyjechaniu do domu około 200 km olej stan min. założyłem że było mało więc wymieniłem olej na Motul 5/40 i w drogę po przejechaniu w ciągu tygodnia 300/400 km znowu olej na min. i wku.... mówię trudno dolałem do max i dalej ... powtórzyło się. Spalanie oleju na 1000 km 1l Więc stwierdziłem za dużo zaczęło sie czytanie na forum godziny w garażu stwierdziłem, winny trójnik zaślepiłem trójnik przy dolocie i wyjąłem oringi z bagnetu aby odpowietrzyć skrzynie korbową spalanie spadło około 30% więc w aso kupiłem trójnik od b7 po zmianowy różnica podcięty w jednym końcu i rurka wylotowa z trójnika jest troszkę wyżej . Podłączyłem go w miejsce tak jak powinno być (fabryka) spalanie dalej na poziomie 0,7l na 1000 km . Stwierdziłem za dużo po czym wymieniłem olej na MOTUL 6100 synergie+ (Ważne norma 502 00 dla tego silnika) filtr nie ma znaczenia żadnego ubytek oleju na 1000 km / 0,1l czyli Super Warunki Ciśnienie sprężania OK Wycieki silnika OK na zimnym silniku około do 3min pracy nie gazować pow 4000/obr Mistrzu dał byś jakieś fotki z pod maski? Jestem zielony, czytałem troszkę, lecz umiem zrobić jak widzę Ten oring z bagnetu ogarniam i w sumie ciekawy pomysł.
magicman Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 A zna ktoś nr tego trojnka pozmianowego z b7?
kamil-vag Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Jest podwieszony temat dla użytkowników ALT - tam znajdziesz info: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/
maru Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Witam Po czterech miesiącach czytania testowania i wymianach oleju rozwiązałem u siebie problem brania oleju . Po zakupie auta i przyjechaniu do domu około 200 km olej stan min. założyłem że było mało więc wymieniłem olej na Motul 5/40 i w drogę po przejechaniu w ciągu tygodnia 300/400 km znowu olej na min. i wku.... mówię trudno dolałem do max i dalej ... powtórzyło się. Spalanie oleju na 1000 km 1l Więc stwierdziłem za dużo zaczęło sie czytanie na forum godziny w garażu stwierdziłem, winny trójnik zaślepiłem trójnik przy dolocie i wyjąłem oringi z bagnetu aby odpowietrzyć skrzynie korbową spalanie spadło około 30% więc w aso kupiłem trójnik od b7 po zmianowy różnica podcięty w jednym końcu i rurka wylotowa z trójnika jest troszkę wyżej . Podłączyłem go w miejsce tak jak powinno być (fabryka) spalanie dalej na poziomie 0,7l na 1000 km . Stwierdziłem za dużo po czym wymieniłem olej na MOTUL 6100 synergie+ (Ważne norma 502 00 dla tego silnika) filtr nie ma znaczenia żadnego ubytek oleju na 1000 km / 0,1l czyli Super Warunki Ciśnienie sprężania OK Wycieki silnika OK na zimnym silniku około do 3min pracy nie gazować pow 4000/obr Mistrzu dał byś jakieś fotki z pod maski? Jestem zielony, czytałem troszkę, lecz umiem zrobić jak widzę Ten oring z bagnetu ogarniam i w sumie ciekawy pomysł. Testował ktoś jazdę bez oringa na bagnecie? Czy nie będzie "żygać" olejem jak się go zdejmie?
Kozacz Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 spróbuj zdjąć i odłoż w ładne miejsce, jak będzie waliło to założysz spowrotem. U mnie Panowie 2k po remoncie i jest cacy !
TomOskroba Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 spróbuj zdjąć i odłoż w ładne miejsce, jak będzie waliło to założysz spowrotem. U mnie Panowie 2k po remoncie i jest cacy ! wpdnij po 30 tysiącach i powiedz czy chlupie ;P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się