nor Opublikowano 8 Czerwca 2007 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Wersja z pełnym FIS-em (sterowanie kompem w manetce wycieraczek) różni się od tej z ograniczonym FIS-em tym, że posiada dodatkowo: 1. czas jazdy, 2. średnie zuzycie paliwa, 3. średnia prędkość jazdy, 4. chwilowe zużycie paliwa. Zasięg jazdy mają wszystkie wersje , z FIS-em i te bez FIS-a. Wersje z pełnym FIS-em mają jeszcze dodatkowe funkcje: 1. Kontrola płynu do spryskiwaczy, 2. Kontrola uszkodzenia żarówki, 3. Sygnalizacja przekroczenia ustalonej prędkości (druga wersja), tak, że w wersji z FIS-em mamy dwie kontrole przkroczenia predkości, 4. Sygnalizacja nieprawidłowego napięcia akumulatora. Te informacje są wyświetlane na żółto, tam gdzie wyświetlana jest np. rezerwa paliwa. Natomiast nie wiem, czy te wszystkie informacje będą działać, bo nie będzie działać kontrola płynu do spryskiwacza bo nie ma czujnika. fizycznie brakuje czujnikow plynu do spyskiwaczy i klockow. Wszystkie wersje mają kontrolę klocków hamulcowych (standardem są klocki oczujnikowane) i kontolę przekroczenia prędkości (jedna wersja). Czy ktoś wie, manetki o numerach: 4E0 953 503 C i 8E0 953 503 C są takie same? Ta zaczynająca się na 4E0 podobno montowana jest od kwietnia 2003r., ale o tej 8E0 nie wiadomo, czy w 2003r. została wycofana, czy też obie wystepują zamiennie? Co na ten temat mówi ETKA?
miki_v6 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Opublikowano 8 Czerwca 2007 A czy duzo dlubania jest gdybym chcial ten czujnik spryskiwacza dolozyc? Rozumiem ze gdybym mial czujnik spryskiwacza oraz mam czujnik klockow hamulcowych(bo wszystkie podobno maja) to mialbym pelny FIS? Czujnik zarowek, predkosc oraz kilka innych mam bo jak wlacze test to mi sie wyswietlaja.
pre_pl Opublikowano 9 Czerwca 2007 Opublikowano 9 Czerwca 2007 A czy duzo dlubania jest gdybym chcial ten czujnik spryskiwacza dolozyc? no według mnie mało... czujnik poziomu wody : 7M0 919 376 (7M0919376) za jakieś 40zł, do tego wiązka (zapytać w ASO), jeden koniec do pinu 1 w niebieskim konektorze z tyłu licznika (ten co zwieramy), drugi do masy. Zrób fotostory jak będziesz robił...
Elberoth Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 4. Sygnalizacja nieprawidłowego napięcia akumulatora. To to akurat chyba nie w B6. Padł mi już raz akumulator (a już ze 3 razy sie rozładował), i mimo że mam pełny FIS nigdy takiego komunikatu nie widziałem.
miki_v6 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Wiec tak juz doszedlem , dla tych co nie wiedza lub beda chcieli zrobic przerobke, oferuje pomoc. Jestem wlasnie po przerobce, dziala ale niestety nie wszystkie opcje opisane tu sa takie jak u mnie. Zauwazylem ze w opcji [16-Steering Wheel] ma byc 00041 a nie 00021 jak mi radziliscie, Poza tym nie rozumiem tej opcji: Morgan wykoduje ta informacje, to żadna wielka sprawa... STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62 +01 - Radio +02 - Telefon +04 - Navigation +08 - Telematics +16 - Instrument Cluster jeśli nie masz navi to musisz mieć w tym kanale wartość 01 ( prawdopodobnie masz 17 lub 16...) i to wszystko ( właśnie to +16 odpowiedzialne jest za info o płynie, zużytych klockach...) Ja u siebie ustawilem opcje 01 ale mialem 19 i nie robi to roznicy, spryskiwacz sie nie wylacza, trzeba 1 PIN we wtyczce zewrzec do masy auta. I jeszcze jedno, opcja (adres 17), później adaptacja 10, kanał 19: -> Channel 19 (Misc) ja ustawilem na 31011 ale to bez roznicy , opcja odpowiedzialana za uruchomienie manetki to : xx?xx: Driver Information System (DIS) 0 - DIS 1 1 - Highline without DIS 2 - DIS 2 Mi nie przyjmowalo 2 tylko 0 lub 1 , 0 zalacza manetke. Poza tym mam pytanie czy na postoju pokazuje wam cos czy tylko zapisana pod koniec jazdy wartosc? Nie powinno sie przelaczyc na l/h? I jeszcze cos, zauwazylem troche przeklamanie pomiedzy Vag a wyswietlaczem , VAG pokazuje mniej spalania wiec kto ma racje? VAG czy komp pokladowy?
pre_pl Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Jestem wlasnie po przerobce, dziala ale niestety nie wszystkie opcje opisane tu sa takie jak u mnie. Zauwazylem ze w opcji [16-Steering Wheel] ma byc 00041 a nie 00021 jak mi radziliscie, no widziałem, że nie bardzo czytasz to co ci piszemy... zobacz : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=7109.msg153355#msg153355 Chyba wyraźnie wskazałem, że masz wstawić 4, zamiast 2... ? Pewno przeoczyłeś Mi nie przyjmowalo 2 tylko 0 lub 1 , 0 zalacza manetke. no tak jak jest w kodzie, który podałem bodajże na 2 stronie Poza tym mam pytanie czy na postoju pokazuje wam cos czy tylko zapisana pod koniec jazdy wartosc? Nie powinno sie przelaczyc na l/h? Masz dokładnie tak jak ja. Jakieś dziwne ostatnie wskazanie. Nie pamiętam, czy po jakimś czasie zmienia się to, być może tak i jest to l/h własnie.. I jeszcze cos, zauwazylem troche przeklamanie pomiedzy Vag a wyswietlaczem , VAG pokazuje mniej spalania wiec kto ma racje? VAG czy komp pokladowy? no raczej komp pokazuje prawdziwą wartość, a jak duże masz to przekłamanie ? W którym kanale to sprawdzałeś ? Ja nie pamiętam czy mam jakieś rozbieżności. Super, że zrobiłeś - ale szkoda że nie zrobiłeś fotostory - mogłoby się przydać komuś...
miki_v6 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Morgan wykoduje ta informacje, to żadna wielka sprawa... STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62 +01 - Radio +02 - Telefon +04 - Navigation +08 - Telematics +16 - Instrument Cluster jeśli nie masz navi to musisz mieć w tym kanale wartość 01 ( prawdopodobnie masz 17 lub 16...) i to wszystko ( właśnie to +16 odpowiedzialne jest za info o płynie, zużytych klockach...) Wiec tak mam pytanie co zmienia wartosc 01 lub 16 lub tak jak mialem w standardzie 19? Ustawienie go na 16 lub na 01 nic nie zmienia. Ustawilem na 01 , czy powinno sie ustawic na 16? Czy to cos zmieni bo bledu spryskiwacza napewno nie poprawi? Czy jak bede mial na 01 to mi czujnik klockow nie bedzie dzialal? Poza tym chcialem powiedziec ze dzieki Waszemu opisowi zrobilem programowanie samemu, dzieki Wam wielkie. Co do spalania to VAG pokazuje mniejsze wartosci, tak powiedzmy o 1 litr lub wiecej, nie wiem dlaczego? Jak auto pochodzi na postoju nawet 10min to wartosc nadal jest ostatnia i nie zmienia sie na l/h oraz pokazuje bledna wartosc ktora sie nie zmienia na postoju, dlaczego? Chcialem powiedziec dla tych z Was co chca przerobic swoja niunie na taka ze spalaniem ze to nie jest duzy problem, problem jest tylko z rozkreceniem kokpitu i ustawieniem masy na 1PIN a programowanie jest takie ze wpierw zapis tego co mamy orginalnie pozniej nowa wartosc i SAVE. Raczej nic sie nie moze popsuc, sprawdzalem rozne kombinacje. Do ustawienia kompa jest tylko jedna opcja o ktorej pisalem powyzej i to ona zalacza manetke, jak sie zalaczy to pojawia sie odrazu blad spryskiwacza i wtedy wiemy ze dziala. Mam jeszcze zapytanie czy jest jakis opis w polskim jezyku na temat tych opcji VAG ktore wlasnie podawaliscie bo gdzies je zapewne znalezlisie i napewno mozna jeszcze fajnych pare rzeczy uruchomic w A4?
pre_pl Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Cytat: alvaroalvaro78 31 Maj 2007, 11:29Morgan Cytuj wykoduje ta informacje, to żadna wielka sprawa... STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62 +01 - Radio +02 - Telefon +04 - Navigation +08 - Telematics +16 - Instrument Cluster jeśli nie masz navi to musisz mieć w tym kanale wartość 01 ( prawdopodobnie masz 17 lub 16...) i to wszystko ( właśnie to +16 odpowiedzialne jest za info o płynie, zużytych klockach...) Wiec tak mam pytanie co zmienia wartosc 01 lub 16 lub tak jak mialem w standardzie 19? Ustawienie go na 16 lub na 01 nic nie zmienia. Ustawilem na 01 , czy powinno sie ustawic na 16? Czy to cos zmieni bo bledu spryskiwacza napewno nie poprawi? Czy jak bede mial na 01 to mi czujnik klockow nie bedzie dzialal? jeśli masz tylko radio, to ustaw 17 W tej adaptacji (kanał 62) ustawiasz skąd informacje mają być wyświetlane na blacie. +01 - wyświetl info z radia +02 - '' Telefon +04 - '' Navigation +08 - '' Telematics +16 - Instrument Cluster Zdaje się, że miałem Ci sprawdzić jak ja mam ustawione - zapomniałem .... sorki. Jutro rano zerknę (mam tylko radio)
miki_v6 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Cytat: alvaroalvaro78 31 Maj 2007, 11:29Morgan Cytuj wykoduje ta informacje, to żadna wielka sprawa... STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62 +01 - Radio +02 - Telefon +04 - Navigation +08 - Telematics +16 - Instrument Cluster jeśli nie masz navi to musisz mieć w tym kanale wartość 01 ( prawdopodobnie masz 17 lub 16...) i to wszystko ( właśnie to +16 odpowiedzialne jest za info o płynie, zużytych klockach...) Wiec tak mam pytanie co zmienia wartosc 01 lub 16 lub tak jak mialem w standardzie 19? Ustawienie go na 16 lub na 01 nic nie zmienia. Ustawilem na 01 , czy powinno sie ustawic na 16? Czy to cos zmieni bo bledu spryskiwacza napewno nie poprawi? Czy jak bede mial na 01 to mi czujnik klockow nie bedzie dzialal? jeśli masz tylko radio, to ustaw 17 W tej adaptacji (kanał 62) ustawiasz skąd informacje mają być wyświetlane na blacie. +01 - wyświetl info z radia +02 - '' Telefon +04 - '' Navigation +08 - '' Telematics +16 - Instrument Cluster Zdaje się, że miałem Ci sprawdzić jak ja mam ustawione - zapomniałem .... sorki. Jutro rano zerknę (mam tylko radio) 17 to nie ma takiej opcji. Ciekawi mnie czym sie rozni 01 (Radio) od +16? Skad wziasc opis wszystkich tych opcji VAGa?
pre_pl Opublikowano 13 Czerwca 2007 Opublikowano 13 Czerwca 2007 17 to nie ma takiej opcji. Ciekawi mnie czym sie rozni 01 (Radio) od +16?Skad wziasc opis wszystkich tych opcji VAGa? jak nie ma opcji ? 17 = 16 + 1 czyli 'instruments cluster' + 'radio' To się sumuje, możesz dodać też wyświetlanie informacji z nawi, czyli dodać jeszcze do tego kodu +4 (wyjdzie wtedy 21)
miki_v6 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Opublikowano 13 Czerwca 2007 17 to nie ma takiej opcji. Ciekawi mnie czym sie rozni 01 (Radio) od +16?Skad wziasc opis wszystkich tych opcji VAGa? jak nie ma opcji ? 17 = 16 + 1 czyli 'instruments cluster' + 'radio' To się sumuje, możesz dodać też wyświetlanie informacji z nawi, czyli dodać jeszcze do tego kodu +4 (wyjdzie wtedy 21) A tego oczywiscie nie wiedzialem(pewnie nie tylko ja) A moge wiedziec skad sciagnac opis oraz takie tricki na temat VAG i jego opcji?
adadur Opublikowano 14 Czerwca 2007 Opublikowano 14 Czerwca 2007 Jakby kolega zapoznał się z wątkiem: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=6358.0 to by wiedział
miki_v6 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Chcialem wrocic do tematu komputera pokladowego a dokladniej do pokazyanego spalania na postoju. U mnie jak auto postoi to pokazuje glupoty, podczas jazdy jest OK ale jak auto stoi to pokazuje 20l i wiecej, dlaczego? Czy u Was tez tak pokazuje ?
Gość MorgothV8 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Opublikowano 18 Czerwca 2007 U mnie chwilowe spalanie z ostatnich 30 metrów pokazuje, więc np jak miałem akurat 18.9 spalanie i się zatrzymam to tyle bedzie wskazywać cały czas, a jak ruszę to za chwilę jest około 51
miki_v6 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Czemu tak jest ze komputerowe spalanie dziwaczeje na postoju? Dlaczego nie pokazuje faktyczne spalania podczas postoju auta?
pre_pl Opublikowano 18 Czerwca 2007 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Czemu tak jest ze komputerowe spalanie dziwaczeje na postoju? Dlaczego nie pokazuje faktyczne spalania podczas postoju auta? pokazuje Twoje ostatnie chwilowe spalanie
miki_v6 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Czy to znaczy ze podczas postoju auta z silnikiem wlaczonym ,komputer nie jest w stanie podac prawidlowego spalania tylko podaje ostatnie spalanie podczas jazdy? To bez sensu. A moze jeszcze trzeba cos zaprogramowac? A jak maja inne auta ze spalaniem i manetka w standardzie?
piotrr07 Opublikowano 22 Lipca 2007 Opublikowano 22 Lipca 2007 Czy to znaczy ze podczas postoju auta z silnikiem wlaczonym ,komputer nie jest w stanie podac prawidlowego spalania tylko podaje ostatnie spalanie podczas jazdy? To bez sensu. A moze jeszcze trzeba cos zaprogramowac? A jak maja inne auta ze spalaniem i manetka w standardzie? wydaje mi się że tak te modele mają ostatnio siedziałem w nowej a6 i też tak samo komp pokazywałuzupełnij profil,
elwu Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 Wracając do tematu, czy mogę zrobić tak: wymieniam manetkę na tą z obsługą komputera, a całą resztę związaną z adaptacją vag wykonuje dopiero za jakiś czas, aż znajdę odpowiedniego człowieka z oprogramowaniem? to samo co poprzednik - uzupełnij profil - alv
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się