gregor10 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów Jako że nadszedł czas na coś nieco szybszego od 2.0TFSI , wybór skupił się na 3.0TFSI - bo jak wiadomo- silnik mega poddatny na mody i robi robotę Padło więc na S5 3.0TFSI CAKA 333KM w sportbacku. Auto typowa seria, no ale muszę przyznać że długo nie wytrzymałem i czas zacząć było działać czy eSce w kwestii modów Zacząłem klasycznie dla wszystkich aut czyli od serwisu, doprowadzenia do stanu zbliżonego do fabryki przed modami- oleje Millers 5W40 , filtry Knechta, swiece NGK itp Na dalszy etap poszło czyszczenie dolotu z nagaru - uwierzcie że było tam tego 'troche' foty mówią same za siebie Po ogarnieciu seri - pomierzyłem power - 357KM. Nadszedł czas na Stage 1 - soft ecu+tcu stronic , poszło lekko moc 414km, 0-100kmh w 4.6sek Tydzień później było mało więc Stage 2 kolko +soft 460 i setka w 4.1sek, a obecnie stage 2++ zagościł na 480km i 590nm Udało się złamać upragnione 4sek i zejść do czasów rzędu 3.8sek 0-100kmh przy wadze 1830kg na sucho. Troche fotek eSka podaje ładnie jak na tak małe mody i jestem mega zadowolony z efektu, przepaść w stosunku do 2.0TFSI, no ale to jeszcze nie koniec modów , zobaczymy co będzie dalej STAGE 3 wstępnie gotowy na PB98 504KM/ 612NM To nie jest jeszcze ostatnie słowo bo planuje sprawdzić ile wyjdzie na PB100okt STAY Tuned ! Edytowane 31 Lipca 2017 przez gregor10
JawoR36 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Ile Cię wyszły mody? Nie mówię tutaj o doprowadzeniu do serii, ale sam efekt z 333 do 480KM.
Wurger Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) Ładny wynik. Szczególnie 0-100 robi wrażenie. Hamowane na Pb98? Na czym polegał Stage 2++ poza dolotem, jeśli to nie tajemnica? Edytowane 28 Maja 2017 przez Wurger
Kooga Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Duzy plus za sportback Autko mega, i ta moc
Gibons Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Wykresik piękny tak jak i samo wozidło. Pod maską wygląda jakby przed chwilą z salonu wyjechał hehe. Osiągi mistrzostwo nieźle szalejesz A3 sprzedana ?
Gibons Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Powiedz jeszcze 3.0TFSI ma jakieś wady ? lub jakieś niedociągnięcia inżynierskie ? bo zastanawiam się nad tym silnikiem w kolejnym samochodzie
komoornik Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Ten silnik w budzie A4/A5 to jest szatan. Szkoda że "cywilne" 3.0 TFSI montowali dopiero po lifcie i prawie ich nie ma na rynku - bo za S się przepłaca.
gregor10 Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Opublikowano 28 Maja 2017 9 minut temu, Gibons napisał: Powiedz jeszcze 3.0TFSI ma jakieś wady ? lub jakieś niedociągnięcia inżynierskie ? bo zastanawiam się nad tym silnikiem w kolejnym samochodzie Moim zdaniem jak na TFSI to jest to udana konstrukcja. Wiadomo nie jest to silnik tani w ew serwisie. Ale patrząc na osiągi i możliwości jest niesamowity jak dla mnie. Reakcja na dodanie gazu - zero laga czy jakiejkolwiek zwłoki - są dosyć ciekawym doznaniem. Nie wiem czy jest drugie takie auto które potrafi katapultować moc o przeszło 120-130km od serii przy całkiem fajnym już fabrycznym poziomie 333KM tylko softem i kołkiem- śmieszne mody i 450km pęka. Wady ? Nagar w dolocie- aczkolwiek nie wiele w stosunku do 2.0TFSI sie go tam zbiera z racji innej konstrukcji odmy, katy też nie są zbyt wytrzymałe szczególnie po stage 2 jeśli ktoś katuje auto lub katowal na PB98, rozrząd jak w typowej Vce czy to BMW czy Audi 3.0TDI czy benzyna etc na lancuchach tanio nie jest ale co 60 tys sie go nie wymienia tak ze luzacko. 10 minut temu, Kooga napisał: Duzy plus za sportback Autko mega, i ta moc Dziękuję 18 minut temu, JawoR36 napisał: Ile Cię wyszły mody? Nie mówię tutaj o doprowadzeniu do serii, ale sam efekt z 333 do 480KM. W sprawie kosztów - [email protected] 12 minut temu, Wurger napisał: Ładny wynik. Szczególnie 0-100 robi wrażenie. Hamowane na Pb98? Na czym polegał Stage 2++ poza dolotem, jeśli to nie tajemnica? Nie ma tajemnicy luz , tu pełny opis STAGE 2++ http://gregor10.pl/audi-s5-8t-3-0tfsi-caka-333km-stronic-stage-2-482km-591nm/ W stosunku do normalnego stage 2 tu jeszcze doszedł dolot APR+downpipe i strojenie ecu i tcu pod stage 2++ Teraz czas na poprawe układu chłodzenia i będziemy działać dalej. Wynik jest na PB98 bo na takim lata auto na co dzień.
gregor10 Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Opublikowano 28 Maja 2017 5 minut temu, komoornik napisał: Ten silnik w budzie A4/A5 to jest szatan. Szkoda że "cywilne" 3.0 TFSI montowali dopiero po lifcie i prawie ich nie ma na rynku - bo za S się przepłaca. dokładnie goni to dobrze
Kamiś Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Piękne autko Grzesiu, gratuluję nowej "zabawki", świetnie wygląda a jeszcze lepiej się zbiera [emoji5]️ Może kiedyś będzie okazja poczuć to przyspieszenie na własnej skórze [emoji5]️W Twoich rękach powstaje najszybsza S5 w Polsce a może i nie tylko [emoji4]Powodzonka!! Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
kamelus_ Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Piękna S5. Niesamowicie musi to latać po takich modach. Żuć ją tylko na glebe i będzie idealnie.
Gibons Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Przy takiej mocy pewnie przydałyby się też jakieś stabilizatory lepsze etc.
ffi Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 gratulacje! najlepszy silnik z możliwych wybrałeś wg. mnie i te 3.8s do setki.. miazga ->tylko benzynka<- Pozdrawiam
Binek1.8T Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Z wydechem będziesz cos działał? Ja mam 153k juz i chyba zacząłem sobie wyobrażać ile nagaru u mnie mogło sie zebrać ;p widzę ze twoja skrzynia nie ma typowego problemu przełączania z 4->5 bieg.. Rozrzad pewnie fabryczny, przy ilu zamierzasz zmieniać? Rownież uważam ze motor jest jednym z lepszych chociażby dla normalnego użytkownika jak ja. Planuje wydech z klapami założyć i ciekawe czy popcorn da sie zrobić w naszych V6T. Ogólnie potwora tworzysz widzę
Kosmita Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Super. Fajnie modzisz samochodzik. Dobrze przyspiesza. Powodzenia w Stage3!
gregor10 Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 3 godziny temu, Binek1.8T napisał: Z wydechem będziesz cos działał? Ja mam 153k juz i chyba zacząłem sobie wyobrażać ile nagaru u mnie mogło sie zebrać ;p widzę ze twoja skrzynia nie ma typowego problemu przełączania z 4->5 bieg.. Rozrzad pewnie fabryczny, przy ilu zamierzasz zmieniać? Rownież uważam ze motor jest jednym z lepszych chociażby dla normalnego użytkownika jak ja. Planuje wydech z klapami założyć i ciekawe czy popcorn da sie zrobić w naszych V6T. Ogólnie potwora tworzysz widzę Myślę o wydechu aczkolwiek nie mam jakiegoś mega ciśnienia, może coś z klapami od RS5 wpadnie, a może zrobimy nowy caly , zobaczymy Co do przełączania biegów skrzynia robi to ultra szybko niemal jednym ciągiem, bez zawahania. Mam zmienione sprzęgła na nowe plus mechatronik + najnowszy sw do skrzyni + zrobiłem moda stronica w sterowniku skrzyni pod stage 2++ czyli m.in przyśpieszona zmiana biegów, zwiększone ciśnienia na sprzęgłach, odblokowany moment obrotowy, przyśpieszona reakcja na klikniecie manetek przy kierownicy i teraz naprawde przy tej mocy ta skrzynia robi robotę. Co widać po filmiku jak i po czasach mierzonych RL które robi na tym stage'u. Seryjne oprogramowanie skrzyni zdecydowanie warto zaaktualizować + zrobić moda do tcu przy tuningu bo inaczej nie wykorzystamy pełnego potencjału 3.0TFSI
edraven Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Wyniki konkretne. Cięzko znaleźć obecnie motor z tak gigantycznym potencjałem jak 3.0TFSI. Śmieszne kółko na kompresorze robi taką robotę jak w innych silnikach zmiana turbo dając znacznie lepszy dół. W S5 jest ta sama skrzynia DL501 co w 3.0TDI ? Moge zapytac czego uzywasz do programowania jej? MagPRO? Napisz coś o wypasie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się