macste Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 >Newman - nic z tym nie robisz ?? Nie uważasz ze 0.7l/1000km to zdecydowanie za dużo ? Chyba ze to jest Twój funcar i robisz nim 5tys rocznie. Ja zrobię ok 20tys i raczej wariant dolewek mnie się nie podoba, nawet nei ze względu na kasę zainwestowaną w olej bo to nie jest jakiś znaczny wydatek w porównaniu z benzynką ale coś z autem jest nie tak ... Może jednak ktoś jest po wymianie uszczelniaczy i może coś powiedzieć na ten temat - branie "przed" i "po" wymianie oraz jaki jest przewidywalny koszt takiej wymiany? Może ktoś z Wrocka albo kotliny Kłodzkiej ?
rowerman Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Panowie powiem Wam parę zdań. Otóż, martwi mnie zużycie oleju w mojej, jak to mówię "czerwonej strzale" (A4 2.8 quattro 193KM), które wynosiło 0,5 litra na 700km. Czytałem wiele na różnych forach wątków o zużyciu oleju w silnikach benzynowych. Sugerując się wypowiedziami innych internautów wymieniłem uszczelniacze zaworowe. Mechanik, któremu zleciłem wymianę uszczelniaczy wymienił je bez zdejmowania główki. Impreza wyniosła 770zł za całą robotę z uszczelniaczami wraz z dolewką 0,5 litra oleju. Dodam, że obecnie leję shell helix plus 10w 40. Zużycie oleju może trochę zmalało i wynosi 0,5 litra na 1000km albo efekt placebo jest tu widoczny. Kolega od e46 2.8 od dawna proponuje mi przejść na Motula, podobno jest dużo lepszy. Niebawem przejdę na ten olej i na pewno dam znać co z tego wyszło. Pozdrawiam wszystkich użytkowników audi. I do zobaczenia we wstecznym lusterku :>.
Don Vito Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Moja V-ka też lubi olej - literek pęka full syntetytka 0W40 Castrola na 1000km, ale teraz jestem przed wymianą oleju i to może dlatego... Zaleję teraz 5W40 jakiegoś dobrego oleju i sprawdzę czy będzie różnica. Ostatnio też umyliśmy z kumplem silnik i popatrzę czy nie leje się gdzieś z uszczelniaczy. Nadmienię, że na jesieni chyba wrzucę lpg i chcę do tego momentu odpowiednio przygotować samochód na igłę. Silnik ma nalatane potwierdzone niecałe 170tysi!!!
kbibi Opublikowano 31 Lipca 2010 Opublikowano 31 Lipca 2010 Ja mialem 2.6 motorek i nic nie ubywalo na liczniku przebieg 155tys. 95r. Ale wlewalem 10W40 i wydaj mi sie ze nie ma po co innego lac,
lukasz Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 im gorszy olej tym wiecej go silnik spali[br]Dopisany: 20 Wrzesień 2010, 13:55_________________________________________________bardzo polecany jest mobil 1 5w50 syntetyczny
rusektdi Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 im gorszy olej tym wiecej go silnik spali[br]Dopisany: 20 Wrzesień 2010, 13:55_________________________________________________bardzo polecany jest mobil 1 5w50 syntetyczny Tu kolega ma racje tez takie opinie slyszalem
seban111 Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 ja leje mobil 10W40 wyminana co 10tysiec ale ale u mnie duuuuuuuuuzo oleju bierze bo jak jezdze krotkie odcinki to potrafi nawet do 0.8L na 1000km a jak walne trase to praktycznie nic ponieważ mobil 10w40 nie jest drogi to nie szczędze mojej niuni oliwy:)
valokuvaaja Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 im gorszy olej tym wiecej go silnik spali[br]Dopisany: 20 Wrzesień 2010, 13:55_________________________________________________bardzo polecany jest mobil 1 5w50 syntetyczny podpisuje sie pod tym. 2.4 V6 to bardzo podobna konstrukcja do 2.8. wczesniej mialem zalany castrol 5w40 softec, lykal 2,5 litra na 10kkm. Po zmiane na mobil 1 ubylo 0.5 litra. polecam
majkel_majki Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 Pouszczelniajcie silniki Koledzy, te audikowskie V6' ki o ile nie były katowane wcale nie chleją oleju, on się leje z nich po dużym przebiegu jak z kranu każdą stroną. Wymieniałem niedawno wszystkie cieknące uszczelniacze i uszczelki w silniku i od tego czasu, ok. tysiąca kilometrów dolałem 0,5 litra oliwy tylko dlatego, że po wymianie uszczelnień był trochę niski stan.
lukasz Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 a dokładnie co wymieniałeś?? uszczelniacze zaworowe?pierscienie?
majkel_majki Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 Nie, uszczelniacze zaworowe i pierścienie były ok, kompresja na cylindrach książkowa. Wymieniałem uszczelki pod deklami bo spod obu się lało, uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego.
Newman Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 >Newman - nic z tym nie robisz ?? Nie uważasz ze 0.7l/1000km to zdecydowanie za dużo ? Chyba ze to jest Twój funcar i robisz nim 5tys rocznie. Ja zrobię ok 20tys i raczej wariant dolewek mnie się nie podoba, nawet nei ze względu na kasę zainwestowaną w olej bo to nie jest jakiś znaczny wydatek w porównaniu z benzynką ale coś z autem jest nie tak ... Może jednak ktoś jest po wymianie uszczelniaczy i może coś powiedzieć na ten temat - branie "przed" i "po" wymianie oraz jaki jest przewidywalny koszt takiej wymiany? Może ktoś z Wrocka albo kotliny Kłodzkiej ? nie.. nic z tym nie robie bo mi to za bardzo nie przeszkadza... zreszta w ksiażce serwisowej jest napisane ze dopuszczalne zuzycie oleju w tym silniku to jest 1l/1000km. zreszta jak widze opisy chlopakow to wydaje sie to nie jestem tu sam z takim zuzyciem. i jeszcze jedna sprawa. z tego co ja sie orientuje to gdy silnik bierze wiecej oleju to lepiej zalac go minerałem a nie syntetykiem jak pisza niektórzy. czyli np jakims olejem 15w40. Olej ten nie wypłukuje scierwa tak dobrze jak syntetyk przez co całość jest bardziej szczelna. p.s. ja przez 3 lata zrobilem nim 40 tys wiec nie jest to jakis astronomiczny wynik. a zuzycie jak wczesniej pisalem zalezy od stylu jazdy. silnik nie jest nowy i troche oleju moze brac (chociaz wczesniej mialem audi b3 z 87r. i nie wzial kapki miedzy zmianami ale to byl 1.8 w gaźniku. )
majkel_majki Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Newman, zalewanie silnika mineralnym 15w40 jest bez sensu, on jest gęsty tylko w niskiej temperaturze co wcale dla silnika zdrowe nie jest, a rozgrzany ma lepkość pół/syntetyka 40 czyli jest raczej rzadki. Może pomógłby gęstszy olej np. 10w50, albo 10w60 żeby tyle nie chlało. Jedyny argument to to, że mineralny kosztuje ~20 zł/ litr, a pół czy syntetyk ze 2 razy więcej. Norma zużycia oleju 1l/ 1000km to jest tylko dupochron dla producenta, silnik spalający takie ilości jest już podjeżdżony.
Newman Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 no wiadomo ze gesty olej nie jest dobry ... szczegolnie zimą. ja caly czas jezdze na połsyntetyku i na razie nie przymierzam sie do zmiany. bardziej bym sie martwil jakby mi chlal ponad 1l/1kkm. na razie tego nie ruszam. a kolega majkel dlaczego na spota nie przyjedzie ???
lukasz Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 v6 biore olej i juz. lej albo pol albo pelnego syntetyka. nic sie nie stanie. co ci sie rozszczelni?? glowica?? uszczelka pod glowa?? raczej nie, a moze zejdzie nagar z pierscieni i bedzie mniej palil oleju
Q-Bic Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 witam,moją v6ką jeżdżę od dwóch lat zrobiłem nią 35000 i jestem naprawdę zadowolony. jest cichy a jak przycisnę to przepięknie mruczy :> muzyka dla moich uszu, co do oleju to ja leje mobil s 10w40 i również od wymiany do wymiany dolewam ok 0.7l/1000km 2.8 V6 i w quattro nie ma nic lepszego(no chyba że V8lub V10 nie mówie tu o V12) jeszcze nigdy mnie ten samochód nie zawiódł,zawsze mnie dowiózł na miejsce nie ważne czy 100km czy 2000km ,a moja audiczka to przecież już dziadek 94r 199099km przegiegu /stan faktyczny/ pozdrawiam wszystkich użytkowników tego modelu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się