rpd Opublikowano 6 Lipca 2021 Opublikowano 6 Lipca 2021 Witam, Proszę o pomoc w dopasowaniu przegubów wewnętrznych przednich do Audi S4 B6 4.2 BBK 2003r. Skrzynia Tiptronic ozn. GUR. VIN: WAUZZZ8E04A092015. Czy w przypadku takiej konfiguracji można wyjąć półosie po obydwu stronach bez rozpinania zawieszenia?
DarekS4 Opublikowano 26 Lipca 2021 Opublikowano 26 Lipca 2021 W dniu 6.07.2021 o 11:00, rpd napisał: Witam, Proszę o pomoc w dopasowaniu przegubów wewnętrznych przednich do Audi S4 B6 4.2 BBK 2003r. Skrzynia Tiptronic ozn. GUR. VIN: WAUZZZ8E04A092015. Czy w przypadku takiej konfiguracji można wyjąć półosie po obydwu stronach bez rozpinania zawieszenia? Wydaje mi się że GSP robi całą półoś w dobrych pieniądzach... Panowie z innej beczki .... W sobotę w moim ASN na prostej drodze wysypał się przegub przy skrzyni przy zmianie biegu z 2 na 3. Rzecz mało mi dziwna ... szybki demontaż i sprawa dziwna ... okazało się nie nie wymieliło wieloklinu. Nie pękną koszyk.... po prostu wysypały się kulki. Przegub miał całą osłonę nie maił wody i było dobrze zasmarowany.... Pierwszy raz mam taki przypadek i to na swoim aucie. Od razu sprawdziłem czy w ostatnim natłoku obowiązków przy składaniu nie założyłem półosi przód na tył ale było wszystko OK. Dziwna sprawa. Dzisiaj wymieniam na nowy ale tak wysypany przegub pasowałby np na zbyt mocne rozciągnięcie przegubu. Ale to akurat jest słabo wykonalne.
keq Opublikowano 15 Sierpnia 2021 Opublikowano 15 Sierpnia 2021 Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Jestem po wymianie wahaczy (cały zestaw- jakies 1,5miesiaca SKV) oraz po geometrii i wywazaniu kół. Auto wibruje mi podczas przyspieszania w graniach 90-100km/h oraz podczas jazdy pod gore. Wywazenie kol dosyc zniwelowalo ten problem, ale dalej wystepuje. Moj zaufany mechanik twierdzi, ze przeguby wew. sa spoko, opony rowniez (NOKIAN z 2k18- chociaz rozne sa opinie na temat tych opon) Na drazku skrzyni nie wystepuja zadne wibracje (multitronic)
kamil-vag Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Poszukaj wyważarka z testem drogowym... Jeśli są wibracje pod górę, przy obciążeniu, to może to też być oznaka padającego dwumasu...
keq Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 No własnie znajomy na takiej wyważarce robił, a dwuwas nowy z lutego tego roku ori
keq Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Dodam info, ze jednak w trakcie jechania w dol to rowniez wibruje i to sa takie cykliczne wibracje co 1sek. Czy jest mozliwe, ze jakas felga jest krzywa? Mechanik jak mial na wywazarce z testem, to mowil, ze jedna felga zbytnio nie taka
Lukas84j Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Temat wibracji w multitronicu to temat rzeka, borykam się z nim już od roku, zostały mi do wymiany tuleje w sankach przednich, jak to nie pomoże to tylko zostaje mechazm różnicowy w skrzyni, który sobie raczej odpuszczę.
Lukas84j Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Opublikowano 19 Sierpnia 2021 W dniu 16.08.2021 o 10:20, kamil-vag napisał: Jeśli są wibracje pod górę, przy obciążeniu, to może to też być oznaka padającego dwumasu... Wyeksploatowany dwumas będzie hałasował przy zapalaniu i gaszeniu.
Bambr97 Opublikowano 2 Września 2021 Opublikowano 2 Września 2021 Witam. Walczę z problemem drgań całego auta przy prędkościach 140-160km/h. Drgania są tylko gdy dodaje gazu. Odpuszczam gaz lub wyrzucam na luz słabną. Wymieniłem całe półosie lewa i prawa, niestety w pobliskiej hurtowni mieli tylko najtańsze zamienniki gsp. Przy okazji wymieniona poduszka skrzyni biegów. Poduszki silnika zmieniane na przełomie roku. Chciałbym pozbyć się tego problemu. Na co kolejne zwrócić uwagę?
Remilo7 Opublikowano 2 Września 2021 Opublikowano 2 Września 2021 3 godziny temu, Bambr97 napisał: Witam. Walczę z problemem drgań całego auta przy prędkościach 140-160km/h. Drgania są tylko gdy dodaje gazu. Odpuszczam gaz lub wyrzucam na luz słabną. Wymieniłem całe półosie lewa i prawa, niestety w pobliskiej hurtowni mieli tylko najtańsze zamienniki gsp. Przy okazji wymieniona poduszka skrzyni biegów. Poduszki silnika zmieniane na przełomie roku. Chciałbym pozbyć się tego problemu. Na co kolejne zwrócić uwagę? Koła wyważone? Łączniki stabilizatora albo może inne elementy zawieszenia? Dwumasa? 1
Bambr97 Opublikowano 2 Września 2021 Opublikowano 2 Września 2021 40 minut temu, Remilo7 napisał: Koła wyważone? Łączniki stabilizatora albo może inne elementy zawieszenia? Dwumasa? Koła nawet zakladalem z drugiego auta gdzie mam pewność że nie było bicia. Zawiecha robiona w tamtym roku na częściach lemfordera, dwumas i sprzęgło w marcu tego roku.
simoneus Opublikowano 16 Września 2021 Opublikowano 16 Września 2021 Witam Szukam przegubów wewnętrznych i wału? SKF jest jeszcze polecany?
taseroo Opublikowano 23 Października 2021 Opublikowano 23 Października 2021 Witam, pomoże ktoś jakich przegubow wewnętrznych szukać do tych półosi?
tomek3815 Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 Witam. Zmagam się z szarpnięciem przy odejmowaniu oraz dodawaniu gazu. Mocne szarpnięcie nawet delikatnie dodając gazu, podobnie jest kiedy puszczam sprzęgło nieco gwaltowniej. Półosie mają lekki luz obrotowy, około 1-2mm na obwodzie przegubu, taki sam luz na wszystkich czterech półosiach. Wszystkie poduszki nowe, dwumasa sprawdzona, pomysłów brak a jazda jest okropnie irytująca, czepiam sie juz półosi ale nie jestem pewien czy to moze byc przyczyna a nie sztuka wydac mase kasy na cos co nie pomoże. B6 1.8t quattro
Langista Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 Jak wygląda podpora wału? Luz na Torsenie sprawdzałeś?
tomek3815 Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 Podpora jest sprezysta i niepopękana, torsen ma luz ale ciężko mi określić czy jest on w normie czy nie, w kazdym razie mam drugi torsen z drugiej skrzyni (kupilem uszkodzoną wlasnie dla samego torsena) podmieniałem go ale nie ma różnicy
tomek3815 Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 Dodam ze o ile gwałtownie operując sprzęgłem slychac ewidentnie walenie po napędach kiedy to wszystkie luzy sie kasują, o tyle to najbardziej uciazliwe szarpanie jest w zasadzie bezdźwięczne, czuc tylko szarpniecie na calym aucie, czujniki sprzegla i hamulca takze sprawdzone
pelonek1 Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 Legendarny napęd quattro który ma już swoje lata/przebieg kolego i tyle w temacie. Jeden stuka/szarpie mniej, drugi więcej. Do wymiany trochę masz, jak chcesz to wymieniaj po kolei bądź naucz się z tym żyć. Umiejętne operowanie sprzęgłem i gazem i nic/prawie nic nie stuka/szarpie.
tomek3815 Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 Dramat, wystawiam na olx, nigdy wiecej ?
Langista Opublikowano 27 Listopada 2021 Opublikowano 27 Listopada 2021 Z ciekawości, z jakiej firmy poduszki kupiłeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się