Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Audi A4 B5 silnik 1.6 AHL przebieg 48tyś km zalany Castrolem Magnatec Proffesional 5W 40 będę zmieniał niedługo olej zostawić ten czy zmienić na inny? czym różni się c3 od B4?

Motul x-cess 5w40 lub cos podobnego. LM, millers, amsoil. Castrola daruj.

Wysyłane z mojego GT-I9070P za pomocą Tapatalk 2

Ok dzięki chyba zmienię na tego Motula cena jeszcze jest przystępna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

powaznie 48 tys czy zero zjadles??

poważnie więcej info http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-74/b5-ahl-a4-oryginal-45-tys-przebiegu-240736/ muszę w Łodzi poszukać tego oleju gdzieś w hurtowni, dużo podrabiają Motula?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na co Ci Łódź ?

piszesz do Dzik-a, masz na drugi dzien z filtrami i na 100% ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powaznie 48 tys czy zero zjadles??

poważnie więcej info http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-74/b5-ahl-a4-oryginal-45-tys-przebiegu-240736/ muszę w Łodzi poszukać tego oleju gdzieś w hurtowni, dużo podrabiają Motula?

:slina:

tak jak wyzej

w dziale sprzedam ogloszenia komercyjne masz uzytkownika dzik i sklep Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann

100 % ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie zauważyłem:facepalm: dzięki za naprowadzenie jak będę zmieniał to zakupię olej z filtrem u Dzika bo widzę, że ceny dobre no i najważniejsze to oryginał. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam zalany Mobil 1 10W40 Super 2000 i nie mam pojęcia czy zmieniać na pełen syntetyk czy zostawić ten co mam :/

Przebieg na zegarach 206 tyś. Kupiłem sprowadzone ze Szwajcarii, miało 190 tyś ale nie mam pojęcia czy to prawda - książce nie ufam.

Była tam adnotacja że 10W40 i taki wlałem.

Znajomi mechanicy twierdzą że to ściema z tym że te silniki mogą tylko na syntetyku, że olej 10W40 także spełnia wszystkie normy, ja się zupełnie na tym nie znam, na forum każdy pisze że 10W to śmierć dla 1.8T.

Kolejna rzecz to bierze mi sporo oleju, więc przejście na pełen syntetyk to dodatkowe koszty. Dodatkowo dzisiaj zauważyłem przy dolewce że mam troszkę białego masełka na korku :( Przewertowałem trochę forum to się trochę uspokoiłem, ponieważ od jakiegoś czasu robię ok. 10 km do pracy gdzie silnik poniżej 0st. się nawet nie rozgrzeje do 90st. Płynu nie ubywa, w bagnecie czysto więc mam nadzieję że to nie uszczelka...

Jaka jest faktyczna podstawa żeby lać pełen syntetyk? Dodam, że 2 tyś obrotów przekraczam dopiero po całkowitym rozgrzaniu silnika. Do tego momentu gaz jest jedynie "dotykany". Widziałem fajny filmik gdzie pokazany był test przy -20 st. po jakim czasie olej robi się rzadki (tu na pewno jest zaleta syntetyka)... Z góry sorki za może głupie pytanie bo dla mnie też oczywiste jest 0W30 jest lepsze od 10W40 i jak bym miał nowy samochód to bym tylko na tym oleju latał, ale mam auto 10 letnie z minimum 206 000km przebiegu i poprostu chcę wiedzieć czy warto przechodzić na syntetyk, jakie mogę mieć z tego korzyści a jakie straty (np. wypłukanie nagaru itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam zalany Mobil 1 10W40 Super 2000 i nie mam pojęcia czy zmieniać na pełen syntetyk czy zostawić ten co mam :/

Przebieg na zegarach 206 tyś. Kupiłem sprowadzone ze Szwajcarii, miało 190 tyś ale nie mam pojęcia czy to prawda - książce nie ufam.

Była tam adnotacja że 10W40 i taki wlałem.

Znajomi mechanicy twierdzą że to ściema z tym że te silniki mogą tylko na syntetyku, że olej 10W40 także spełnia wszystkie normy, ja się zupełnie na tym nie znam, na forum każdy pisze że 10W to śmierć dla 1.8T.

Kolejna rzecz to bierze mi sporo oleju, więc przejście na pełen syntetyk to dodatkowe koszty. Dodatkowo dzisiaj zauważyłem przy dolewce że mam troszkę białego masełka na korku :( Przewertowałem trochę forum to się trochę uspokoiłem, ponieważ od jakiegoś czasu robię ok. 10 km do pracy gdzie silnik poniżej 0st. się nawet nie rozgrzeje do 90st. Płynu nie ubywa, w bagnecie czysto więc mam nadzieję że to nie uszczelka...

Jaka jest faktyczna podstawa żeby lać pełen syntetyk? Dodam, że 2 tyś obrotów przekraczam dopiero po całkowitym rozgrzaniu silnika. Do tego momentu gaz jest jedynie "dotykany". Widziałem fajny filmik gdzie pokazany był test przy -20 st. po jakim czasie olej robi się rzadki (tu na pewno jest zaleta syntetyka)... Z góry sorki za może głupie pytanie bo dla mnie też oczywiste jest 0W30 jest lepsze od 10W40 i jak bym miał nowy samochód to bym tylko na tym oleju latał, ale mam auto 10 letnie z minimum 206 000km przebiegu i poprostu chcę wiedzieć czy warto przechodzić na syntetyk, jakie mogę mieć z tego korzyści a jakie straty (np. wypłukanie nagaru itp).

Prawdopodobnie bierze Ci olej właśnie przez ten półsyntetyk :facepalm: możesz śmiało zalać 5w40. Ja mam 205tyś w tym 178tyś na 5w30... obecnie 5w40 i nie wiem czy na wiosnę nie wleje 0w40. Olej wymieniam co 10tyś a na szabelkę zaglądam tylko profilaktycznie bo auto wczle nie pobiera oleju :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na bagnet też zaglądam rzadko - nie mogę się przyzwyczaić :( Poprzednie auto Opla Vectrę użytkowałem 5 lat i tam nigdy nie miałem problemu z olejem. Przypomina mi o oleju komunikat o minimalnym stanie. Chyba tak zrobię. Następna wymiana na wiosnę za ok. 3 tyś km więc pomyślę poważnie nad tym syntetykiem. Jak przestanie brać olej to i tak zaoszczędzę na dolewkach (dziś za litr oleju zapłaciłem 22zł). 4 takie dolewki między wymianą to już 100zł więc taniej wyjdzie syntetyk - o ile przestanie brać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na bagnet też zaglądam rzadko - nie mogę się przyzwyczaić :( Poprzednie auto Opla Vectrę użytkowałem 5 lat i tam nigdy nie miałem problemu z olejem. Przypomina mi o oleju komunikat o minimalnym stanie. Chyba tak zrobię. Następna wymiana na wiosnę za ok. 3 tyś km więc pomyślę poważnie nad tym syntetykiem. Jak przestanie brać olej to i tak zaoszczędzę na dolewkach (dziś za litr oleju zapłaciłem 22zł). 4 takie dolewki między wymianą to już 100zł więc taniej wyjdzie syntetyk - o ile przestanie brać :)

Nie ma na co czekać, jak silnik będzie do roboty to... To będzie oznaczało że i tak był do roboty :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie leje syntetyka 5w/40, (castrol edge) a mam już 215 tyś

Castrol to syf :facepalm: Zdejmij pokrywę zaworów to się dowiesz czemu :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PrzemoVKP: ja u siebie przy stanie licznika 222tyś.(o ile prawdziwy:decayed:) też zmieniłem na 5w40 z 10w40 i nic się nie dzieje,a fura łatwiej odpala i lepiej się wkręca.Nic nie ubywa i nie kopci.Także śmiało zmieniaj.Też miałem obawy a po zmianie żałowałem,że nie zrobiłem tego wcześniej:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, ze 10w doplywa do węzłów tarcia przy dużym mrozie w ok 20 sec, a 5w w 2-3 sec. W polsyntetykiem jest tylko 25%syntetycznej bazy...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera.

Nie mogę dostać LM Synthoil Energy 0w40 w Niemczech :facepalm: Coś innego godnego polecenia do 1.8T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...