wgabor Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Minusem oleju który mocno odparowuje[czyli znika z silnika]jest to ze ten dymek osadza sie na pokrywie glowicy ,wakach rozrzadu,i w odmie. - to jest jeszcze inny parametr - zdolność tworzenia tej twardej powłoki a jeszcze inny np tworzenia szlamu. Ubywanie oleju może też być spowodowane zwykłym spalaniem a to są zupełnie inne procesy. jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 To rozwiewa wątpliwości. Tylko 3 firmy produkuja prawdziwy full syntetyk Liqui Moly Motul Mobil1 http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Sony Xperia E dual Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMpakiet Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 To rozwiewa wątpliwości. Tylko 3 firmy produkuja prawdziwy full syntetyk Liqui Moly Motul Mobil1 http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Sony Xperia E dual Tapatalk 4 Dodaj jeszcze kilka: Neste, Statoil, Millers, Valvoline, Fuchs, Ravenol, Agip to tak na szybkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerbox Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej - różne oleje mają różną bazę i różnią się pod względem chemicznym. Jedne oleje się łatwiej utleniają (spalają) a inne trudniej. Oczywiście w różnych silnikach mogą dochodzić różne czynniki wpływające na zużycie oleju, to pomijam bo mowa jest o olejach. Również polemizowałbym z tym, że każdy olej jest tak samo zgarniany. Właśnie o to chodzi, że NIE i dlatego m.in. masz normy, żebyś nie nalał oleju, który tworzy cienki i słaby film olejowy. Wystarczy że producent doda za dużo np. detergentu i zdolność tworzenia odpowiedniej warstwy smarnej bardzo spadnie. Podobnie jak do oleju przedostanie się paliwo to podobno już dodatek 2% czyni olej bezużytecznym pod względem zdolności tworzenia warstwy separującej metalowe elementy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej - różne oleje mają różną bazę i różnią się pod względem chemicznym. Jedne oleje się łatwiej utleniają (spalają) a inne trudniej. Oczywiście w różnych silnikach mogą dochodzić różne czynniki wpływające na zużycie oleju, to pomijam bo mowa jest o olejach. Również polemizowałbym z tym, że każdy olej jest tak samo zgarniany. Właśnie o to chodzi, że NIE i dlatego m.in. masz normy, żebyś nie nalał oleju, który tworzy cienki i słaby film olejowy. Wystarczy że producent doda za dużo np. detergentu i zdolność tworzenia odpowiedniej warstwy smarnej bardzo spadnie. Podobnie jak do oleju przedostanie się paliwo to podobno już dodatek 2% czyni olej bezużytecznym pod względem zdolności tworzenia warstwy separującej metalowe elementy. nie mam sily sie z tobą spierac ja tam wole jak mi sie olej w silniku nie spala ,utlenia.Jezdze na motulu x-lite i niewiem czy spelnia normy VW mam to gdzies Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Dodaj jeszcze kilka: Neste, Statoil, Millers, Valvoline, Fuchs, Ravenol, Agip to tak na szybkiego  One są full syntetyk dopiero od 0w a mi chodzi o 5w. Sony Xperia Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarosyaros Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Kolego grubo się tu mylisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Możliwe. Kopałem specyfikacje tylko pod diesle. Podaj strony do ich specyfikacji. Sony Xperia Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal113 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Zgadzam się z kolegą yarosyaros Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Wykład olejowy na maxa. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3680622 Sony Xperia Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarosyaros Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 zerknij na stronę millers. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Millers po zmianie gamy produktow jakies pol roku temu - nie wyglada juz tak kolorowo. Wysłane z prodiża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos* Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 A skąd takie wnioski Endriuu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMpakiet Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 ktory wybrac , auto po zmianie turbiny , motul 5w40 x-cess, x-lite, czy liquy moly 5w40 4100 top tec? Jak juz chcesz 5W40 to kup sobie super olej neste city pro na bazie syntetycznej, tep płyniecia -51 stopni, te ktore wymieniles mogą mu buty pastowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 I to wiesz ze 100 letniego doswiadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMpakiet Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JózefPiłsudski Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Panowie, krótko i zwięźle. Kilka dniu temu kupiłem Audi A4 B6 1.8 T (BFB) z instalacją BRC. Przebieg 169 tys km, motor zalany olejem Mobil SYST S Special V 5W30 (według plakietki). Mogę go stosować bez obaw? Wymiana co 15 tys km (większość to krótkie odcinki). Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Zmieniaj max co 10000 i bedzie git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilb5 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 A jeszcze lepiej co 7500 jak krótkie odcinki,zdrowiej dla motorowni będzie a ten special V to chyba jest do 505.01 czyli do PD chociaż mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerbox Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 np. tutaj jest informacja (jeszcze ją sprawdzić), że ten olej spełnia normę 502.00 : Mobil 3000xe 5W30 (Synt S Specjal V) 5L (505.01) Czyli pod względem normy jest to najlepszy wybór do benzyniaka. Sprawdź to jeszcze dokładnie w kilku miejscach, bo różne oleje czasami się różnią jedną literką albo jakąś głupotę ludzie powtarzają. Jeśli to ten olej - to on ma też wysoką normę 505.01 dla dizli z pompowtryskiwaczami, więc olejek jest przedni, ma wszelkie błogosławieństwo od VW i możesz spać spokojnie jeśli do tego masz dobry filtr i odpowiednio często wszystko wymieniasz i już niczego do niego nie dodajesz na własną rękę. Dużo krótkich odcinków to już podpada pod ciężkie warunki użytkowania silnika i wymiana dużo częściej niż co 15tyśi - czyli tak jak koledzy piszą. Oczywiście mowa o przeważających warunkach eksploatacyjnych, bo każdy samochód jeździ czasami na którkim odcinku gdzie się nie zupełnie rozgrzewa i jeśli to jest tylko okazjonalnie to wtedy nie ma co przesadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się