Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Minusem oleju który mocno odparowuje[czyli znika z silnika]jest to ze ten dymek osadza sie na pokrywie glowicy ,wakach rozrzadu,i w odmie.

- to jest jeszcze inny parametr - zdolność tworzenia tej twardej powłoki a jeszcze inny np tworzenia szlamu. Ubywanie oleju może też być spowodowane zwykłym spalaniem a to są zupełnie inne procesy.

jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To rozwiewa wątpliwości.

Tylko 3 firmy produkuja prawdziwy full syntetyk

Liqui Moly

Motul

Mobil1

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Dodaj jeszcze kilka: Neste, Statoil, Millers, Valvoline, Fuchs, Ravenol, Agip to tak na szybkiego :)

Opublikowano
jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej

- różne oleje mają różną bazę i różnią się pod względem chemicznym. Jedne oleje się łatwiej utleniają (spalają) a inne trudniej. Oczywiście w różnych silnikach mogą dochodzić różne czynniki wpływające na zużycie oleju, to pomijam bo mowa jest o olejach. Również polemizowałbym z tym, że każdy olej jest tak samo zgarniany. Właśnie o to chodzi, że NIE i dlatego m.in. masz normy, żebyś nie nalał oleju, który tworzy cienki i słaby film olejowy. Wystarczy że producent doda za dużo np. detergentu i zdolność tworzenia odpowiedniej warstwy smarnej bardzo spadnie. Podobnie jak do oleju przedostanie się paliwo to podobno już dodatek 2% czyni olej bezużytecznym pod względem zdolności tworzenia warstwy separującej metalowe elementy.

Opublikowano
jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej

- różne oleje mają różną bazę i różnią się pod względem chemicznym. Jedne oleje się łatwiej utleniają (spalają) a inne trudniej. Oczywiście w różnych silnikach mogą dochodzić różne czynniki wpływające na zużycie oleju, to pomijam bo mowa jest o olejach. Również polemizowałbym z tym, że każdy olej jest tak samo zgarniany. Właśnie o to chodzi, że NIE i dlatego m.in. masz normy, żebyś nie nalał oleju, który tworzy cienki i słaby film olejowy. Wystarczy że producent doda za dużo np. detergentu i zdolność tworzenia odpowiedniej warstwy smarnej bardzo spadnie. Podobnie jak do oleju przedostanie się paliwo to podobno już dodatek 2% czyni olej bezużytecznym pod względem zdolności tworzenia warstwy separującej metalowe elementy.

nie mam sily sie z tobą spierac ja tam wole jak mi sie olej w silniku nie spala ,utlenia.Jezdze na motulu x-lite i niewiem czy spelnia normy VW mam to gdzies

Opublikowano

Dodaj jeszcze kilka: Neste, Statoil, Millers, Valvoline, Fuchs, Ravenol, Agip to tak na szybkiego 

One są full syntetyk dopiero od 0w a mi chodzi o 5w.

Sony Xperia Tapatalk 4

Opublikowano

Kolego grubo się tu mylisz.

Opublikowano

Możliwe. Kopałem specyfikacje tylko pod diesle. Podaj strony do ich specyfikacji.

Sony Xperia Tapatalk 4

Opublikowano

zerknij na stronę millers.

Opublikowano

Millers po zmianie gamy produktow jakies pol roku temu - nie wyglada juz tak kolorowo.

Wysłane z prodiża

Opublikowano

A skąd takie wnioski Endriuu ?

Opublikowano
ktory wybrac , auto po zmianie turbiny , motul 5w40 x-cess, x-lite, czy liquy moly 5w40 4100 top tec?

Jak juz chcesz 5W40 to kup sobie super olej neste city pro na bazie syntetycznej, tep płyniecia -51 stopni, te ktore wymieniles mogą mu buty pastowac.

Opublikowano

I to wiesz ze 100 letniego doswiadczenia

Opublikowano

Panowie, krótko i zwięźle.

Kilka dniu temu kupiłem Audi A4 B6 1.8 T (BFB) z instalacją BRC. Przebieg 169 tys km, motor zalany olejem Mobil SYST S Special V 5W30 (według plakietki).

Mogę go stosować bez obaw? Wymiana co 15 tys km (większość to krótkie odcinki).

Dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Zmieniaj max co 10000 i bedzie git

Opublikowano

A jeszcze lepiej co 7500 jak krótkie odcinki,zdrowiej dla motorowni będzie a ten special V to chyba jest do 505.01 czyli do PD chociaż mogę się mylić.

Opublikowano

np. tutaj jest informacja (jeszcze ją sprawdzić), że ten olej spełnia normę 502.00 : Mobil 3000xe 5W30 (Synt S Specjal V) 5L (505.01) Czyli pod względem normy jest to najlepszy wybór do benzyniaka. Sprawdź to jeszcze dokładnie w kilku miejscach, bo różne oleje czasami się różnią jedną literką albo jakąś głupotę ludzie powtarzają. Jeśli to ten olej - to on ma też wysoką normę 505.01 dla dizli z pompowtryskiwaczami, więc olejek jest przedni, ma wszelkie błogosławieństwo od VW i możesz spać spokojnie jeśli do tego masz dobry filtr i odpowiednio często wszystko wymieniasz i już niczego do niego nie dodajesz na własną rękę.

Dużo krótkich odcinków to już podpada pod ciężkie warunki użytkowania silnika i wymiana dużo częściej niż co 15tyśi - czyli tak jak koledzy piszą. Oczywiście mowa o przeważających warunkach eksploatacyjnych, bo każdy samochód jeździ czasami na którkim odcinku gdzie się nie zupełnie rozgrzewa i jeśli to jest tylko okazjonalnie to wtedy nie ma co przesadzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...