Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Minusem oleju który mocno odparowuje[czyli znika z silnika]jest to ze ten dymek osadza sie na pokrywie glowicy ,wakach rozrzadu,i w odmie.

- to jest jeszcze inny parametr - zdolność tworzenia tej twardej powłoki a jeszcze inny np tworzenia szlamu. Ubywanie oleju może też być spowodowane zwykłym spalaniem a to są zupełnie inne procesy.

jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To rozwiewa wątpliwości.

Tylko 3 firmy produkuja prawdziwy full syntetyk

Liqui Moly

Motul

Mobil1

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiewa wątpliwości.

Tylko 3 firmy produkuja prawdziwy full syntetyk

Liqui Moly

Motul

Mobil1

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Dodaj jeszcze kilka: Neste, Statoil, Millers, Valvoline, Fuchs, Ravenol, Agip to tak na szybkiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej

- różne oleje mają różną bazę i różnią się pod względem chemicznym. Jedne oleje się łatwiej utleniają (spalają) a inne trudniej. Oczywiście w różnych silnikach mogą dochodzić różne czynniki wpływające na zużycie oleju, to pomijam bo mowa jest o olejach. Również polemizowałbym z tym, że każdy olej jest tak samo zgarniany. Właśnie o to chodzi, że NIE i dlatego m.in. masz normy, żebyś nie nalał oleju, który tworzy cienki i słaby film olejowy. Wystarczy że producent doda za dużo np. detergentu i zdolność tworzenia odpowiedniej warstwy smarnej bardzo spadnie. Podobnie jak do oleju przedostanie się paliwo to podobno już dodatek 2% czyni olej bezużytecznym pod względem zdolności tworzenia warstwy separującej metalowe elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jednego oleju ubywa szybciej niz innego w tym samym silniku ,to raczej niechodzi o spalanie bo pierszcienie tlokowe i uszczelniacze zaworowe zgarniają tak samo kazdy olej

- różne oleje mają różną bazę i różnią się pod względem chemicznym. Jedne oleje się łatwiej utleniają (spalają) a inne trudniej. Oczywiście w różnych silnikach mogą dochodzić różne czynniki wpływające na zużycie oleju, to pomijam bo mowa jest o olejach. Również polemizowałbym z tym, że każdy olej jest tak samo zgarniany. Właśnie o to chodzi, że NIE i dlatego m.in. masz normy, żebyś nie nalał oleju, który tworzy cienki i słaby film olejowy. Wystarczy że producent doda za dużo np. detergentu i zdolność tworzenia odpowiedniej warstwy smarnej bardzo spadnie. Podobnie jak do oleju przedostanie się paliwo to podobno już dodatek 2% czyni olej bezużytecznym pod względem zdolności tworzenia warstwy separującej metalowe elementy.

nie mam sily sie z tobą spierac ja tam wole jak mi sie olej w silniku nie spala ,utlenia.Jezdze na motulu x-lite i niewiem czy spelnia normy VW mam to gdzies

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj jeszcze kilka: Neste, Statoil, Millers, Valvoline, Fuchs, Ravenol, Agip to tak na szybkiego 

One są full syntetyk dopiero od 0w a mi chodzi o 5w.

Sony Xperia Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktory wybrac , auto po zmianie turbiny , motul 5w40 x-cess, x-lite, czy liquy moly 5w40 4100 top tec?

Jak juz chcesz 5W40 to kup sobie super olej neste city pro na bazie syntetycznej, tep płyniecia -51 stopni, te ktore wymieniles mogą mu buty pastowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, krótko i zwięźle.

Kilka dniu temu kupiłem Audi A4 B6 1.8 T (BFB) z instalacją BRC. Przebieg 169 tys km, motor zalany olejem Mobil SYST S Special V 5W30 (według plakietki).

Mogę go stosować bez obaw? Wymiana co 15 tys km (większość to krótkie odcinki).

Dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze lepiej co 7500 jak krótkie odcinki,zdrowiej dla motorowni będzie a ten special V to chyba jest do 505.01 czyli do PD chociaż mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. tutaj jest informacja (jeszcze ją sprawdzić), że ten olej spełnia normę 502.00 : Mobil 3000xe 5W30 (Synt S Specjal V) 5L (505.01) Czyli pod względem normy jest to najlepszy wybór do benzyniaka. Sprawdź to jeszcze dokładnie w kilku miejscach, bo różne oleje czasami się różnią jedną literką albo jakąś głupotę ludzie powtarzają. Jeśli to ten olej - to on ma też wysoką normę 505.01 dla dizli z pompowtryskiwaczami, więc olejek jest przedni, ma wszelkie błogosławieństwo od VW i możesz spać spokojnie jeśli do tego masz dobry filtr i odpowiednio często wszystko wymieniasz i już niczego do niego nie dodajesz na własną rękę.

Dużo krótkich odcinków to już podpada pod ciężkie warunki użytkowania silnika i wymiana dużo częściej niż co 15tyśi - czyli tak jak koledzy piszą. Oczywiście mowa o przeważających warunkach eksploatacyjnych, bo każdy samochód jeździ czasami na którkim odcinku gdzie się nie zupełnie rozgrzewa i jeśli to jest tylko okazjonalnie to wtedy nie ma co przesadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...