Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany,a o tych oliwach coś wam wiadomo:

FUCHS 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL

Amsoil 5W30 European Car Formula 100% Synthetic Motor Oil

Millers 5W30 XF Longlife

:decayed:

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
panowie a co sądzicie o ELF Evolution SXR 5w30 ?
do jakiego auta, z jakim silnikiem, w jakim stanie i jak auto jezdzi[trasa, miasto]

Do A4 B6 1.8T 163KM. 80%krótkie odcinki w mieście.Myślałem też zalać Motula,tylko jaki? :eusathink:

X-lite ,mam ten sam motor podobne warunki eksploatacji i ten olej doskonale daje rade

Opublikowano

Tak z ciekawosci zapytam ile spija X-lite na 10 tysi?

Opublikowano

MOTUL 8100 X-CESS 5W40 vs LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40

czy oprócz ceny, któryś z powyższych jest "lepszy/gorszy", czy to ten sam poziom olejów i różnic nieodczuję?

a może zalać jakiś inny olej?

A4 B7 1.8T, BFB, 130k przebiegu, raczej krótkie dystanse po mieście

Opublikowano
Tak z ciekawosci zapytam ile spija X-lite na 10 tysi?

Dokladnie zmieniam co 10tys , nie dolewam nic,po zalaniu tego oleju napinacz lancuszka przestal sie odzywac z rana

Opublikowano

po zalaniu tego oleju napinacz lancuszka przestal sie odzywac z rana

Wazne info, u mnie tez tryknie w sumie przymierzam sie do wymiany

Mialem zalac Neste 0W40 ma ponad 50% PAO, ale sprobuje najpierw X-lite

Opublikowano

po zalaniu tego oleju napinacz lancuszka przestal sie odzywac z rana

Wazne info, u mnie tez tryknie w sumie przymierzam sie do wymiany

Mialem zalac Neste 0W40 ma ponad 50% PAO, ale sprobuje najpierw X-lite

Przed zalaniem X-LITE zalalem plukanke od millersa może to ona pomogla na ten napinacz

Opublikowano
Tak z ciekawosci zapytam ile spija X-lite na 10 tysi?

po zalaniu tego oleju napinacz lancuszka przestal sie odzywac z rana

a przez jaki czas po odpaleniu z rana było go słychać?

Opublikowano
Tak z ciekawosci zapytam ile spija X-lite na 10 tysi?

po zalaniu tego oleju napinacz lancuszka przestal sie odzywac z rana

a przez jaki czas po odpaleniu z rana było go słychać?

Sekunde może dwie

Opublikowano

po zalaniu tego oleju napinacz lancuszka przestal sie odzywac z rana

Wazne info, u mnie tez tryknie w sumie przymierzam sie do wymiany

Mialem zalac Neste 0W40 ma ponad 50% PAO, ale sprobuje najpierw X-lite

Jednak zamowilem Ravenola SSO 0W30, napisze cos wiecej jak sie sprawuje po weekendzie

Opublikowano

Witam Panowie. mam takie pytanie, które bardzo mnie nurtuje od wymiany. Kupiłem :audi: i z tego rozmawiałem z właścicielem to miał zalany jakiś półsyntetyk. Jak pojechałem na wymiane filtrów i olejów to mechanik powiedział, że do takiego przebiegu jaki mam (240000 silnik benzynowy) spokojnie można jeszcze wlać full syntetyk i wlał mi Mobila 5w50. tak sie zastanawiam czy był to dobry wybór?? Czy lepiej było wlać semi??

Opublikowano

1. Trzeba było zapytać przed wymianą, a w zasadzie nie pytać, tylko przeczytać.

2. Przy tym przebiegu należy lać taki olej, jaki był lany przy przebiegu 0 km. Niestety na 90% masz przebieg faktyczny dużo wyższy, co i tak nie wpływa na rodzaj zalewanego oleju. I jak przekroczysz 600 kkm, to wciąż taki sam olej.

3. Dlaczego 5w50, a nie 5w40, to wie tylko mechanik, prawda?

Opublikowano

Wiesz nie wpadłem na to żeby poczytać o oleju wcześniej. jesli chodzi o przebieg to jest faktyczny, bo sprawdziłem go w ASO więc wydaje mi się że nie ma tragedi jesli chodzi o to. A coś sie może stać przez taki olej czy to nie ma dużej róznicy?? Silnik jest naprawde w dobrym stanie i jest zdrowy.

Opublikowano

Pewnie nic - nie w tak topornym silniku. Zmień następnym razem na 5w40.

Ps. a przebieg to kwestia wiary raczej niz faktów. Co niby ci ASO powiedziało? Kupiłeś go dajmy na to 2 miesiące temu jako 18 letni samochód i on przez te 18 lat był serwisowany w ASO i oni potwierdzili ciągłość przeglądów oraz, że ostatni był dajmy na to w maju przy przebiegu 236 kkm?

Opublikowano

Panowie, a jaki olej zalać po wymianie uszczelniaczy zaworowych? Głowica idzie oczywiście do planowania itp.

Dodam jeszcze, że silnik to 1.8 ARG, a przebieg to 160 000km. (tzn pewnie kiedyś taki był) :wink:

Ogólnie na 1000km brał mi 1L oleju więc zdecydowałem sie na remont. Kompresja na poszczególnych cylindrach wynosiła w okolicach 14 więc mam nadzieję, że na uszczelniaczach się zakończy.

Autko zalane jest Castrolem 10W40 ale nie wiem czy to dobry wybór wiec pytam Was o zdanie.

Opublikowano

Poprzednie pytanie! :facepalm:

Wyslałane z SGSA

Opublikowano
Panowie, a jaki olej zalać po wymianie uszczelniaczy zaworowych? Głowica idzie oczywiście do planowania itp.

Dodam jeszcze, że silnik to 1.8 ARG, a przebieg to 160 000km. (tzn pewnie kiedyś taki był) :wink:

Ogólnie na 1000km brał mi 1L oleju więc zdecydowałem sie na remont. Kompresja na poszczególnych cylindrach wynosiła w okolicach 14 więc mam nadzieję, że na uszczelniaczach się zakończy.

Autko zalane jest Castrolem 10W40 ale nie wiem czy to dobry wybór wiec pytam Was o zdanie.

Zapomnij o tej firmie... ciekawi mnie ile syfu masz pod czapka?

Pytanie ile chcesz wydac na olej?

Zbliza sie zima i 5W30 jak najbardziej wskazany.

Opublikowano

Dobry 5w40 w zupelnosci wystarczy, albo 0w30

Opublikowano

Na olej wydam tyle ile bedzie to konieczne i nie będę robił pozornych oszczędności. Wśród znajomych mechaników nadal panuje przeświadczenie, że do takiego auta to max. półsyntetyk ale ja jestem bardziej skłonny pójść za Waszą radą :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...