Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie z tej dyskusij to ja juz nic nie wiem jutro wymieniam olej mam przebieg 170000 chce zalać pełny syntetyk mobil 1 5w/50 co myślicie.

P.S jestem zielony w kwesti olei kiedy lac pełny syntetyk a kiedy poł syntetyk i mineralny??

Jeżeli masz pewność że zalany jest syntetyk to lej go cały czas. Nie ma bardziej błędnej decyzji niż zmiana oleju na gorszy.

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ja jestem w trakcie wymieniania oleju a nie wiem co było zalane wcześniej :bicz: przebieg to 190tys i ryzykuje i zalewam 5w50 mobila mam nadzieje że wszystko nie wypłynie bokiem :polew:

Opublikowano

To może lepiej lac poł syntety??

P.S który jest lepszy pełny czy poł syntetyk

A Ty kupiłeś benzynę ? To dział dla benzyny tak generalnie.... W temacie dizli jest już wszystko o olejach

[pre_pl]

Opublikowano

jak mozna lać syntetyk lub poł syntetyk do silnika zalanego mineralnym olejem ? Przecież to zniszczy silnik, rozszczelni i wypłucze gróbszą warstewkę oleju jaki jest przy mineralnym. Nie rozumiem jak możecie polecać połsyntetyk czy tez syntetyk po używaniu mineralnego.

Opublikowano

A ja nie rozumiem jak można na mineralnym jeździć

Opublikowano

jak mozna lać syntetyk lub poł syntetyk do silnika zalanego mineralnym olejem ? Przecież to zniszczy silnik, rozszczelni i wypłucze gróbszą warstewkę oleju jaki jest przy mineralnym. Nie rozumiem jak możecie polecać połsyntetyk czy tez syntetyk po używaniu mineralnego.

można nie zawsze sie tak dzieje :tongue4: a jak ktoś lał do audika mineral to tylko :bicz3:

Opublikowano

Koledzy mam mały problemik z olejem. W sobote postanowiłem zmienić olej pojechałem do garażu znajomego i rutnynowo spuscilem olej wykręciłem filter wkręciłem nowy, koreczek zalałem olejem poziom ok wyjechałem i wszystko było by ok gdybym nie sprzątal dzis bagażnika patrze na butle po oleju a tu mineralny 15 w 40 grrrr nie zwróciłem uwagi co mi w sklepie dali ehhhh moja głupota :( wcześniej jeździlem na półsuntetycznym przebieg mam 260000 czy coś się stanie jak powiedzmy po 300 km zaleje go spowrotem półsyntetykiem? poradzcie czy już zostać przy mineralnym czy moge zmienic? Dzieki pozdrawiam

Opublikowano

Koledzy mam mały problemik z olejem. W sobote postanowiłem zmienić olej pojechałem do garażu znajomego i rutnynowo spuscilem olej wykręciłem filter wkręciłem nowy, koreczek zalałem olejem poziom ok wyjechałem i wszystko było by ok gdybym nie sprzątal dzis bagażnika patrze na butle po oleju a tu mineralny 15 w 40 grrrr nie zwróciłem uwagi co mi w sklepie dali ehhhh moja głupota :( wcześniej jeździlem na półsuntetycznym przebieg mam 260000 czy coś się stanie jak powiedzmy po 300 km zaleje go spowrotem półsyntetykiem? poradzcie czy już zostać przy mineralnym czy moge zmienic? Dzieki pozdrawiam

nic sie nie stanie mozesz zmienic spowrotem :wink4:

Opublikowano

Witam. Wymieniłem dzisiaj olej na mobil 10W40, nie wiedziałem jaki był wcześniej lany i nie wiem czy to był dobry wybór. Zauważyłem ze bardziej dymi i silnik na biegu jałowym jak by nie równo pracował. Czy to może by wina oleju?

Opublikowano

a moze zatankowaliscie paliwo na "innej" stacji??? :mysli:

moze olej nieoryginalny?

Opublikowano

Jeśli chodzi o mnie tankuje cały czas na jednej stacji, olej orginał. Dzisiaj z autem coś się zaczeło dziać dziwnego z pod domu wyjechałem normalnie zrobiłem kolo 5km po krótkim postoju silnik jakby stracił moc tzn strasznie długo się zbiera, pogoniłem go troszke tak do 140km/h odstawiłem pod dom po godzinie odpalilem i jest ok. Znajomy twierdzi że to nie wina oleju a prędzej świec, że olej tu nie ma nic do rzeczy. Co wy na to?

Opublikowano

sadze ze to zbieznosc. nie szukalbym przyczyny w oleju, podlacz VAG-a na wszelki wypadek moze jakies bledy beda.

Opublikowano

Ja też tankuje cały czas na jednej stacji. Po wczorajszej wymianie oleju zauważyłem ze jak przy gazuje to lecą kłęby dymu z rury wydechowej. Rano jak jechałem do Włocławka silnik jakoś nierówno pracował na jałowym a przy 130 wpadł w wibracje. Spalił mi dwa razy więcej niż zawsze na tej trasie. Jak wracałem to już było ok. Może to być wina oleju? :mysli:

Opublikowano

Z tego co mi mówił mechanik wina może leżeć po stronie filtra powietrza bądz też gdzieś dostaje lewe powietrze. Hmmm nie mam czasu na mechanika wiec o efektach napisze jak się z tym uporam.

Opublikowano

Witam. Rok temu po zakupie sprowadzonego auta :audi: wymienilem olej na 10w40 jakiś fordowski (nie wiem na jakim jeździł niemiec), wszystko było ok. Po przejechaniu 15 tys. km. zmieniłem olej ( wczesniej śledziłem nasze forum ) i zdecydowałem sie na 10w40 castrol magnatec. Po wymianie odczułem, że silnik lżej i ciszej pracuje. Osobiscie jestem zadowolony z tej zmiany. Spalanie nadal jest takie same. :th:

Opublikowano

cześć wszystkim

z tego co tu czytam to ja już nic nie rozumiem,pół roku temu jak kupiłem auto to to co było w silniku nie można było nazwać olejem,były to jakieś czarne szczyny zmieszane ze smołą,ten kto nim jeżdził to nie wie co to olej chyba(anglia) oni tu są troche tempi.Moi magicy w warsztacie nie wzruszyli się zbyt mocno na ten widok i powiedzieli że tu lejemy tylko 10w40 pół syntetyk,powiedziałem ok.wymienili też wszyskie możliwe filtry,nie było by problemu,nie wiem może to zbieg okoliczności ale od tamtego czasu mam problemy z silnikiem,mianowicie po wymianie pojawił mi sie błąd 17927 Bank dostosowania wału rozrzadowego 1:awaria P1519-008-nieprawdopodobna sygnalizacja-przerywana gotowość:0000-0000.,nikt nie wie co to jest,podawałem na forum i nic,pomyślałem wymienie rozrząd,wymieniłem wszystko nawet zimeringi chociaż nie lały,to nie to, błąd znowu się pokazywał,ja go u nich kasowałem kilka razy jeszcze potem był spokój kilka ładnych tygodni aż tu nagle bach! po przejechaniu ogółem od wymiany oleju 4500km kontrolka oleju poziom minimum,ok ,zadzwoniłem do nich powiedzieli dolej castrol magnatek 10w40,dolałem,mam stan oleju ale znowu check engine się zaświeciło,od ostatniego pojawienia się błedu zrobiłem 1500km!wydaje mi się że to dużo jak na taki rodzaj błedu,powinien się często pojawiać tak jak na poczatku.Kiedy poziom oleju się obniżał do minimum częstotliwość pojawiania się błędu spadała.Nie wiem czy dobrze myśle ale mam już przejechane 170 000km,może półsyntetyk wypłukał ten cały syf i to ma coś wspólnego z tego rodzaju błędem,silnik tak jakby mi głośniej troche chodził,może powinienem teraz pojechać i zmienić olej na 15w40,pomocy!!! mineralny,może go rozszczelniłem,nie wiem na jakim oleju było jeżdżone wcześniej nie ma wpisów w ksiażce servisowej,pomocy!!!

Opublikowano

kazeek, ja trochę nie rozumiem czemu lałeś do niego półsyntetyka, ja mam przejechane 176tys. i bez wahania zalałem do niego full syntetyk Mobil 1 5W50, a mam furke starszą o 2 lata od twojej, nie mam książki serwisowej ale przez myśl mi nawet nie przeszło zalać półsyntetyk.

Opublikowano

Kazeek, nie pomogę Ci w diagnozie, ale sądzę, że warto po tych 6tys. km od wymiany zmienić olej. Podejrzewam, że kolor ma czarny i, jak sam zauważyłeś, wypłukał syf z silnika. Na pewno nie chroni zgodnie z oczekiwaniami. Obojętnie, czy wlejesz Castrol czy Mobil, półsyntetyk czy pełen, ważne aby był świeży. Zaniedbania angoli pewnie doprowadziły do zużycia silnika i nie naprawisz tego olejem, ale warto go zmienić. Może chociaż uciszysz silnik.

P.S. Brytole nie są trochę tępi. Oni są bardzo tępi i bardzo leniwi. Bez urazy. Smutna rzeczywistość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...