olejowiec Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Nie znam sie na tych pao i innych,tylko nie widzę różnic w lepkościach przy rożnych temp. czy zrywania filmu olejowego na korzyść syntetyka i nie wiem w czym on tak naprawdę jest lepszy. A więc lepszy jest we wszystkim - choćby w odporności na utlenianie, aż do skłonności tworzenia osadów w silniku. kurcze moze i tak jest tyle ze ostatnio widzialem toyote celica , ktora od nowego jezdzi na pelny, syntetyku Castrol - bo niby tak zaleca producent - w srodku silnik syf jakich malo, po dwoch plukankach ( w odstepie 4 tys km) - zdejmowana byla pokrywa zaworow i szok. Ale nie wykluczam ze to mogl byc wyjatek potwierdxajcy regule ... hmmm.... trudno znaleźć Castrola pełnego syntetyka, większość to hydrocracki, poza tym Castrole są produkowane gdzie popadnie. no i jeszcze jedno - nikt nie mówi, że jak wlejesz pełnego syntetyka, to silnik będzie zawsze czysty - przecież kupując używany samochód nie wiesz co jest w środku, i czy nawet jeśli ktoś jeździł na pełnym syntetyku to wymieniał go na czas. Czystego silnika można oczekiwać mając auto od nowości, stosując olej w pełni syntetyczny, i od czasu do czsu płukankę. Takie jest moje zdanie.[br]Dopisany: 28 Styczeń 2012, 21:03_________________________________________________ A więc lepszy jest we wszystkim - choćby w odporności na utlenianie, aż do skłonności tworzenia osadów w silniku. Wiec jest lepszy bo jest lepszy(próżne gadanie),już widziałem jaki to najlepszy motul syntetyczny natworzył więcej szlamu niż polisyntetyczny mobil. No to jest dopiero gadanie aby pogadać.... Rozumiem, że widziałeś jaki taki szlam się tworzy w motulu a w mobilu nie? siedziałeś w środku w silniku? Czy po prostu widziałeś samochód, który miał wlanego motula syntetyka i miał szlam, a w aucie, gdzie był mobil semi szlamu nie było i stąd wnioski?? Bo wydaje mi się, że aby takie wnioski wysuwać, należałoby 2 identyczne silniki eksploatować na takim samym dystansie, wymieniać olej z zaleceniami producenta i dopiero wyciągać wnioski. Znajomy ma auto na gaz i leje 15w40 i 10tys. po wymianie olej jest czyściutki. Drugi kolega ma Diesla turbo, i leje 5w30 full syntetyk ,który jest czarny 1000km po wymianie. Znaczy się - 15w40 jest lepszy, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Nie znam sie na tych pao i innych,tylko nie widzę różnic w lepkościach przy rożnych temp. czy zrywania filmu olejowego na korzyść syntetyka i nie wiem w czym on tak naprawdę jest lepszy. A więc lepszy jest we wszystkim - choćby w odporności na utlenianie, aż do skłonności tworzenia osadów w silniku. kurcze moze i tak jest tyle ze ostatnio widzialem toyote celica , ktora od nowego jezdzi na pelny, syntetyku Castrol - bo niby tak zaleca producent - w srodku silnik syf jakich malo, po dwoch plukankach ( w odstepie 4 tys km) - zdejmowana byla pokrywa zaworow i szok. Ale nie wykluczam ze to mogl byc wyjatek potwierdxajcy regule ... hmmm.... trudno znaleźć Castrola pełnego syntetyka, większość to hydrocracki, poza tym Castrole są produkowane gdzie popadnie. no i jeszcze jedno - nikt nie mówi, że jak wlejesz pełnego syntetyka, to silnik będzie zawsze czysty - przecież kupując używany samochód nie wiesz co jest w środku, i czy nawet jeśli ktoś jeździł na pełnym syntetyku to wymieniał go na czas. Czystego silnika można oczekiwać mając auto od nowości, stosując olej w pełni syntetyczny, i od czasu do czsu płukankę. Nikt dzisiaj nie wie co siedzi w oleju. Karta bezpieczenstwa i nr CAS tez nie są wiarygodne i na ich podstawie nie mozna wysnuc zadnych wniskow. Olej z 80% bazą PAO, nie musi być lepszy od oleju z 80% bazą HC to musisz też rozumieć, że wystarczy, że do tego drugiego oleju dodadzą wartościowszych dodatków i ten olej stanie się wtedy lepszym, wartościowszym olejem. Są przeróżne bazy PAO, jak i przeróżne bazy HC. Może się okazać, ze mimo iż kupiłeś olej z bazą PAO to na tyle słabą, że aby osiągnąć np. przyzwoity VI musza dosypać też sporą ilość polimerów, żeby osiągnąć przyzwoite parametry niskotemperaturowe też musza dosypać sporo depresatorów. Nie dojdziesz, czy np. w porównywalnym oleju na bazie HC ktoś nie dosypał tych dodatków lepszej jakości, albo wykonał formulację w lepszej technologii i ostatecznie czy olej jest lepszy, czy gorszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Znajomy ma auto na gaz i leje 15w40 i 10tys. po wymianie olej jest czyściutki. Drugi kolega ma Diesla turbo, i leje 5w30 full syntetyk ,który jest czarny 1000km po wymianie. Znaczy się - 15w40 jest lepszy, tak? Widze porównanie na poziomie. Czy ja pisałem ze olej jest czysty czy silnik w środku? Olej z 80% bazą PAO, nie musi być lepszy od oleju z 80% bazą HC to musisz też rozumieć, że wystarczy, że do tego drugiego oleju dodadzą wartościowszych dodatków i ten olej stanie się wtedy lepszym, wartościowszym olejem. Właśnie o to mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost1717 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 A teraz ja dorzuce swoje 3 grosiki Swoją audiczke mam od prawie 2 lat przebieg niecałe 80-90 tys jak ją kupowałem. Wczesniej lany był MOBIL 1 5w50 i autko nie miało żadnych problemów z braniem oleju itp. Na 5w50 jezdziłem do około 200 tys km. W miedzyczasie latem zalałem na TEST castrola EDGE 10W60 i po 5-7 tys zauważyłem ,że olej ten dosc szybko traci swoje własciwości wymieniałem go co 5-7 tys i obserwowałem co sie dzieje powodem mojego zaniepokojenia był stuk hydraulik przez 1s-2s po odpaleniu. Po przejsciu na 10w60 jak by sie troszke wydłużył... mimo ,że WYSTEPOWAŁ W TYM AUCIE ODKĄD TYLKO JĄ MAM. Gdy silnik mimo ,ze pare minut wczesniej był ciepły i tak po opaleniu stukały zawory przez krotki czas. Auto aktualnie ma 273 tys km. Przy przebiegu 270 tys km. zrobiona płukanka silnika na wolnych obrotach. Potem nowy filterek oleju i teraz uwaga.... załałem Valvoline MaxLife 5w40 - dla silników powyżej 100 tys km bordowa banieczka. Zrobiłem juz po operacji 3400 km co zauważyłem : - NIE STUKAJA ZAWORY - szybciej się rozgrzewa - jak by ciszej chodził -odkąd mam to auto, nigdy z taką kulturką nie pracował ten silnik - nic oleju nie ubywa - zobaczymy co będzie dalej Ja nie zaleje już napewno ŻADNEGO OLEJU KTÓRY MA COKOLWIEK WSPOLNEGO Z CASTROLEM,MOBILEM i krajową produkcją. polecam VALVOLINA pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrab Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Witam pany jaki mam olej wlać do audi A2 1.4 benz zona jeździ do tej pory na półsyntetyku a nawet nie wiem jakiej firmy wlał jej mechanior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Witam pany jaki mam olej wlać do audi A2 1.4 benz zona jeździ do tej pory na półsyntetyku a nawet nie wiem jakiej firmy wlał jej mechanior 1. Motul 8100 X-clean+ 5W-30 2. Millers Trident 5w30 3. LM Top Tec 4200 5W-30 lub drożej 1. Motul X-lte 0W30 2. LM SYNTHOIL LONGTIME 0W30 3. Millers XFS 0W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia na mrozy - to kiepski pomysl a 5w50 w naszych warunkach? Bedzie dawał rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia na mrozy - to kiepski pomysl a 5w50 w naszych warunkach? Bedzie dawał rade? 15W-40 tez da rade ale jakim kosztem. ja jestem zwolennikiem stosowania nowoczesnych olejow 0W30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia na mrozy - to kiepski pomysl a 5w50 w naszych warunkach? Bedzie dawał rade? 15W-40 tez da rade ale jakim kosztem. ja jestem zwolennikiem stosowania nowoczesnych olejow 0W30. przez takie oleje w serwisie LL AlT`ki właśnie wpier.alają olej I kombinuję Nie powinien więcej brać niż motula 8100 5w40 chyba nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost1717 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 jesli auto ma mały przebieg <100 tys km możesz spokojnie lać 0w30/40 powyżej 150 tys km warto pomyśleć o oleju typu 5W30/40 i tego trzymać się jak najdłużej! ja polecam Valvoline , Motul , Royal purple cokolwiek byle nie CASTROL. W benzynce w dodatku spokojnie co 2 wymiany oleju płukanka i będzie chodzić jak brzytwa Wynalazki typu Renault itp fabrycznei zalewane są olejami 10W/40 a przeglądy pomiedzy wymianami oleju czasami sięgają 40 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia na mrozy - to kiepski pomysl a 5w50 w naszych warunkach? Bedzie dawał rade? 15W-40 tez da rade ale jakim kosztem. ja jestem zwolennikiem stosowania nowoczesnych olejow 0W30. przez takie oleje w serwisie LL AlT`ki właśnie wpier.alają olej I kombinuję Nie powinien więcej brać niż motula 8100 5w40 chyba nie? do ALTa jest spec watek o olejach. poszukaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 jutro będę smązył kotlety schabowe jakiego mam uzyc oleju ????? bo to chyba temat o olejach, co ?[br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 22:09_________________________________________________sorry, jednak będą mielone..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_7 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Wczoraj zmieniłem z Castrola 15W/40 na Motul 8100 X-CESS 5W/40. Przed wymianą zastosowałem Motul Engine Cleaner. Póki co przejechałem ok 10km i nie zauważyłem zmian w pracy silnika. Zobaczymy co dalej;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost1717 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Wczoraj zmieniłem z Castrola 15W/40 na Motul 8100 X-CESS 5W/40. Przed wymianą zastosowałem Motul Engine Cleaner. Póki co przejechałem ok 10km i nie zauważyłem zmian w pracy silnika. Zobaczymy co dalej;) Konin ? zwróć uwage na klekot zaworów... przy odpalaniu na zimnym silniku posłuchaj auta musi być różnica taki 15w40 w ekstremalnych warunkach może potrzebować nawet 30s aby zasilic silnik olejem... w przypadku syntetyka jest to max 2s! Nadal nie widzisz różnicy ? :gwizdanie: Istotny jest przebieg przy jakim macie płukanke... Im wiekszy przebieg tym bardziej widoczna powinna być różnica po czyszczeniu. U mnie mimo ,że auto jeździło tylko na Castrolu i Mobilu 5w50 oraz Shellu to niby syntetyki a różnica jak dla mnie jest kolosalna. Ja płukałem swojego przy 270 tys km. zrobiłem juz 4 tys km - efekt płukanki i nowego oleju nadal sie utrzymuje. Pobór oleju - brak Moje auto jest żywym przykładem na to ,że płukanka może pomóc silnikowi odzyskać wigor i zredukować pobór oleju! Zastosowanie oleju 10w60 Shell helix , jak i Castrol Edge 10w60 tylko zwiekszyło pobór oleju. Płukanka i Valvoline 5w40 i chodzi jak nówka Dla porównania Castrola 10w60 musiałem na 2 tys km dolać prawie 1L oleju... Valvoline jeszcze nie dolałem a 4 tys km zrobiłem ;] stan bagnetu cały czas FULL zawory nie klekoczą podczas odpalania-oleju nie ubywa mam wrażenie ,ze paliwka jak by mniej troszke pali ale to napewno nie przekroczyło -1L czego chciec wiecej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_7 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Tak, Konin Może zbyt mało kilometrów przejechałem żeby odrazu zobaczyć różnicę. Teraz w te mrozy też silnik niedogrzany i inaczej pracuje. Chociaż wydaje mi się że po długim postoju gdy rano zapalam, silnik łagodniej wchodzi na obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia na mrozy - to kiepski pomysl a 5w50 w naszych warunkach? Bedzie dawał rade? 15W-40 tez da rade ale jakim kosztem. ja jestem zwolennikiem stosowania nowoczesnych olejow 0W30. przez takie oleje w serwisie LL AlT`ki właśnie wpier.alają olej I kombinuję Nie powinien więcej brać niż motula 8100 5w40 chyba nie? do ALTa jest spec watek o olejach. poszukaj Znam większość watków na temat ALT Tyle speców i nie wiadomo czemu pije Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 taka jego uroda :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świru25 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 WITAM PANOWIE. Ja kupiłem 1.9TDI AVG i chce wymienić olej. Obecnie zalany niby jest Castrol EDGE 5W40. Dużo czytałem Waszych postów i wiem, że nie jest to najlepsza opcja. W mojej Audi do tego delikatnie słychać już szklanki lub zawory, trudno mi to stwierdzić... Po zapoznaniu tematu z forum zamawiam u Dziak z Gdańska MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40. Tylko teraz pytanie: może jakiś dodatek np. LIQUI MOLY dodać żeby ten klekotek troche zginłął?? Co radzicie?? Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bediks Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 a Dzik nie jest ze szczecina?? :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sołtys85 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 WITAM PANOWIE. Ja kupiłem 1.9TDI AVG i chce wymienić olej. Obecnie zalany niby jest Castrol EDGE 5W40. Dużo czytałem Waszych postów i wiem, że nie jest to najlepsza opcja. W mojej Audi do tego delikatnie słychać już szklanki lub zawory, trudno mi to stwierdzić... Po zapoznaniu tematu z forum zamawiam u Dziak z Gdańska MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40. Tylko teraz pytanie: może jakiś dodatek np. LIQUI MOLY dodać żeby ten klekotek troche zginłął?? Co radzicie?? Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi Zdecydownaie słyszysz szkalnaki zawory nie wydają dzwięków. Zalej najpierw ten olej co zamówiłeś nie wykluczone, że unormuje sie po zastosowaniu dobrego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się