Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Wpadł klucz w kanał olejowy głowicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 minut temu, matisstz napisał:

Gratuluję pomysłu jazdy z luźną nasadką w silniku, jeżeli auto jeździło by po równych jak blat drogach bez zakrętów pochyleń i wzniesień oraz przy małych obrotach silnika to może by sie udało aby cały czas leżała na dnie misy olejowej. A tak na poważnie spróbuj jak koledzy wcześniej pisali zdemontować czujnik i tym otworem ją wyłowić magnesem. Jeżeli nie to sciagaj miskę olejową troche tam roboty jest ale wszystko sie da zrobić.

nie jeden po zdjęciu miski znajdował śruby od pompowtrysków ,częsty przypadek ,nic się nie stanie ,ale oczywiście przy zmianie oleju można ją wyjąć,zdjęcie miski to sporo roboty, chyba nie robiłeś tego

Opublikowano

Silikon to dirco polecam

Co do zdjęcia miski to jest trochę roboty.

To nie bora czy skoda.

Opublikowano

Jeśli chodzi o temat sruby to nie mam zamiaru z tym jeździć bo zbyt duże ryzyko mam bo robię bardzo duzo kilometrów bo jeżdżę za granice za pracą i nie chciałbym aby mi na autostradzie np w Niemczech coś się roz... Nawet nie chce myśleć ile by mnie to kosztowało wiec wole już się z tym uporać 

Opublikowano

Tak w ogóle to gdyby znalazł się ktoś kto pomoże i poda wartości odkręcenia poszczególnych śrub to zapomniałem dodać , że mój samochód to Audi a4 b7 Avant 2008 1.9 tdi

Opublikowano
Godzinę temu, greg2505 napisał:

nie jeden po zdjęciu miski znajdował śruby od pompowtrysków ,częsty przypadek ,nic się nie stanie ,ale oczywiście przy zmianie oleju można ją wyjąć,zdjęcie miski to sporo roboty, chyba nie robiłeś 

Miałem ściąganą miskę w swoim aucie jak wymieniałem pompę olejową bo moja pompa dawała już oznaki zużycia silnik musiał iść do góry bo inaczej nie przejdzie przez sanki. Nowa pompa klej i skrecanie z powrotem co prawda w benzynie ale diesel powinien mieć podobną budowę

Opublikowano (edytowane)

 

Jeżeli ostatnie zdjęcie to zdjęcie Twoich gratów to wałek rozrządu na bank do wymiany :hi:

Nie ma opcji by krzywka która współpracowała z tą dziurawą szklanką była by tylko leciutko zużyta :decayed:

2 godziny temu, Mundy96 napisał:

Jeszcze jedna sprawę mam czy jest tutaj ktoś kto będzie w stanie mi powiedzieć z jakim momentem obrotowym muszę dokręcać poszczególne sruby przy składaniu ? 

To co pamietam to te sruby od mocowań walka , od mocowania tego uchwytu do zaworów , tych śrub od zaworow co maja nakrętkę kontrującą aaa No i później pokrywę .

Napisz na PW do Kamila, ma on dostęp on -line do takich informacji i Ci podrzuci .

Mam je gdzieś na papierze , ale znalezienie ich może zająć mi sporo czasu ...:whistling:

Co do uszczelki pokrywy głowicy to nie smarujemy jej niczym oprócz cienkiej warstwy oleju silnikowego, która to pozwoli na jej poprawne ułożenie się :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
1 godzinę temu, matisstz napisał:

Gratuluję pomysłu jazdy z luźną nasadką w silniku, jeżeli auto jeździło by po równych jak blat drogach bez zakrętów pochyleń i wzniesień oraz przy małych obrotach silnika to może by sie udało aby cały czas leżała na dnie misy olejowej. 

Zaproponuję Ci prosty eksperyment do zrobienia .

Wrzuć do solidnej szklanki lub kubka nakrętkę M10 i jak tylko możesz najszybciej próbuj uciec kubkiem pionowo w dół .

Następnie oprócz nakrętki napełnij naczynie do połowy wodą i powtórz to co wyżej .

Widzisz różnice  w zachowaniu się nakrętki ?

Opublikowano (edytowane)

Tam gdzie współpracował walek ze szklanka jest drobna rysa na krzywce i rozumiem ze to kwalifikuje się do wymiany ? Bo reszta krzywek według mnie jest w bardzo dobrym stanie 

Edytowane przez Mundy96
Opublikowano

Pomierz wałek suwmiarką wrzuć zdjęcie krzywki  to będzie można się wypowiedzieć.

Opublikowano

Patrząc na zdjęcia Twoich szklanek nie ma raczej możliwości żeby wałek mógł być w bdb stanie.

Tak jak Kolega pisał pomierz krzywki, powinny mieć 61,7mm 

Bez problemu ocenisz też na oko, krzywki mają na obwodzie fazki. Jeżeli na wierzchołkach krzywek fazki już nie ma i krawędź jest ostra to wałek jest już dość mocno starty. 

Opublikowano

To jeden z nielicznych przypadków, gdy mogłaby się przydać kamerka endoskopowa...

Ja mam wpojone przez ojca, że jak coś robię na zdjętej pokrywce zaworów to upycham kanały olejowe, żeby nic nie wpadło. A jak w komorze upadnie cokolwiek i nie zleci na osłonę/pod auto to nie odjeżdżać póki nie znajdę. No niestety nie zawsze się da(no i zależy co to jest) lecz bardzo się staram tych poszukiwań trzymać. Bywało, że coś leżało w sposób powodujący potencjalne kłopoty.

 

Opublikowano
10 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Napisz na PW do Kamila, ma on dostęp on -line do takich informacji i Ci podrzuci .

https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjTWZMVWRTSUJyX1E

https://drive.google.com/file/d/0B6RAh-KgiyrjY1pFZWRnNUJ3OW8/view

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Serdeczne dzięki Kamil !! 

Pany, właśnie pomierzyłem krzywki i wymiary wyszły następująco zaczynajac od strony koła pasowego

1- 59

2- 60

3- 59 ( nie całe )

4- 61

5- 62 (prawie, czyli pewnie tyle co nowa )

6- 59 ( lekko ponad )

7- 60 ( nie całe )

8- 59 ( nie całe )

na krzywkach od szklanek są rysy i to wszystkie wyglądają jak jednakowo i dlatego się zastanawiam czy to tak ma być czy to przypadek i zarysowało wszystkie bo to jest również w miejscach gdzie szklanki były nawet okej bo z 8 szklanek chyba tylko 4 są okej i to mnie zaciekawiło ze wszystkie rysy są takie same

Jaka ocena walka ? Na złom ?

Opublikowano

Mogłeś jakieś foto dorzucić do kompletu ;)

Opublikowano

Ten wałek już do niczego się nie nadaje  niestety  :(

Opublikowano

Dorzucam zdjęcia 

1A018418-9D2B-47BD-A311-233ABD864D75.jpeg

E5BB97B8-C31B-406F-A96B-2CD835C14D9C.jpeg

B693883C-AEFE-4E87-8702-4799E0BEEE22.jpeg

D7AD27C2-26FD-438E-9DE1-3BA5C4915EA9.jpeg

08227EB0-D331-4183-9F3E-965A8C764F78.jpeg

4E9BB13B-DFD8-463A-9A14-E795E010193C.jpeg

A135C4ED-4382-42EF-8AD0-5C21F6D66955.jpeg

D1E1C0D2-1E39-461F-88CF-E04D4ABD2C1C.jpeg

B429BB33-FE29-44EE-AEBC-11F25273ABA8.jpeg

Opublikowano

Broki na swoich miejscach ? Rzeczywiście ten wałek przydałoby się już wymienić...

Opublikowano

Szczerze mówiąc nie jestem na tyle ogarniety w temacie aby wiedzieć co to broki ale mniej wiecej sie zorientowałem tylko gdzie ich wszystkich szukać  i na co zwrócić uwagę ?

Opublikowano

Z boku każdego z wałka dźwigienek masz mieć zaślepione kanały olejowe. Czasami potrafią wypaść i wtedy olej zamiast trafiać na krzywki wałka/dżwigienki leci sobie bokiem przez te dziurki...

j8f7sn6l.jpg 20171226_203604.jpg

Ostatnio nawet sam w A3 robiłem pompki i trafiłem na taki widok:

IMG_20180803_172329.jpg

A potem wałek wyciera się na momencie bez odpowiedniego smarowania...

Opublikowano

Sprawdzałem broki i wszystkie są na swoich miejscach 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...