dssn Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 Turdzi widzę, że nie rozumiesz pojecie "słupek". To to samo co "short block" czyli silnik bez osprzetu, a nie blok silnika. Ja jeśli dojdzie do sprzedaży napisze mniej więcej tyle: "W lutym 2009 roku przy przebiegu 155 kkm został wymieniony silnik na BPW z rocznika 2007 r. (19 kkm) z nowym, poprawionym systemem napędu wałków wyrównoważających na kołach zębatych zamiast awaryjnego łańcuchowego"Myślisz, że kogoś to odstraszy? Powiem Ci Turdzi dość dosadnie by uciąć wszelkie dywagacje - nie obchodzi mnie naprawdę sprzedawalność Twojego samochodu. To Twój problem. Ja rozpatruję to od strony technicznej. Co do sprzedaży mojego A4 to na 99% zostanie w gronie bliskich znajomych lub rodziny, którzy kiedy sprzedaje jakiś ze swoich samochodów to biorą go po pierwszej propozycji - wiedzą jak dbam o samochody i znają mojego hopla na punkcie ich udoskonalania. niestety musze sie zgodzic z trudzi, ludzie slyszac ze cokolwiek ze bylo robine, nawet jak napiszesz ze byla zmieniona mapa itp cos czego ludzie nie za bardzo ogarniaja ( a nie kazdy wie co to jest blok, slupek itp) od razu podziekuja, nawet nie zastanawiajac sie czy to dobrze czy zle.Na szczescie niektorzy maja ten komfort co ty jaro i auto sprawdzone zostaje w rodzinie/firmie/u znajomych i nie ma problemu z jego sprzedażą
ALBINEK Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Między miską a smokiem jest luz ,więc nie będzie zasysał oleju z samego dołu różnica między moim obcięciem a twoim to jakieś 2mm.chyba to nie wiele.Zresztą w silniku musi być czysty olej a nie smoła z piachem.Zobaczymy w praktyce nie ma powodu do obaw.Zakładałem miske posmarowaną wewnątrz i sprawdzałem gdzie haczy.Teraz jest ok.Zabrakło nam łożyska do wału tam gdzie idzie wałek główny ze skrzyni biegów.Na dalszy etap trzeba poczekać.[br]Dopisany: 04 Maj 2009, 20:31_________________________________________________Operacja zakończona sukcesem.Silnik odpalony autko jeżdzi.Różnica w pracy silnika niesamowita.Kto wpadł na pomysł montowania BLB z wałkami nie błysnął.BKD pracuje rewelacyjnie.
Piero Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Gratuluje Albinek! Opisz krótko, jakie widzisz różnice w pracy silnika? Jestem ciekaw, czy będą te same efekty co u mnie ?
ALBINEK Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Opublikowano 14 Maja 2009 Silnik wymieniałem u kolegi,ale zaraz po odpaleniu zauważyłem różnice.Cichsza ,równiejsza praca silnika.Brak trzepania silnikiem przy dojeżdżaniu do świateł krótko mówiąc jest super ale żeby dokładnie to opisać musi wypowiedzieć się właściciel auta.Sam nabrałem ochoty na pozbycie się BLB chociaż mój chodzi,ale niestety nie jest to co BKD.
Piero Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Czyli zmiany na lepsze dokładnie tak samo jak u mnie. Na pewno nie trzepie też całym samochodem jak stoi na luzie z odpalonym silnikiem. U mnie przed wymianą trzęsło całą budą masakrycznie... Jeśli Twój przebieg zbliża się do 150k km lub już ten przebieg przekroczył - radzę szukać dobrego BKD bo i tak prędzej czy później czeka Cię to samo - niestety.
ALBINEK Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Opublikowano 26 Maja 2009 U kolegi u którego wspólnie wymieniliśmy silnik padł napinacz łańcuszka .Pękł w połowie plastik napinacza ,łańcuch zaczął lużno przeskakiwać po zębatkach i pompa oleju straciła napęd.Na szczęście szybko wyłączył silnik i nic się z nim nie stało .Nie zatarł go.W serwisie we Francji rozebrali pół auta .Wyjeli silnik ,skrzynie biegów ,odkręcili sanki od nadwozia i powiedzieli że trzeba wymienić zestaw wałków na system zębatkowy za 3tyś. euro.Naprawde wystarczyło zmienić małą zębatke ,napinacz i łańcuch.Póżniej wrzuce fotki tych części .Srewis go naciągnął na niezłą kase.Ale nie ma tego złego co nie wyjdzie na dobre .Teraz ma BKD i spokój.[br]Dopisany: 14 Maj 2009, 14:13_________________________________________________Załączam fotki zużytych części i nowych napędu wałków w W/w części kupiłem w serwisie Audi w UK. koszt to 74 funty.Zębatki na wał nie mają i proponują zestaw naprawczy (zębatkowy napęd) za 730 funtów.
yesfan Opublikowano 26 Maja 2009 Opublikowano 26 Maja 2009 Bardzo ciekawy post. Po pierwsze wynika z niego że w UK można kupić części do napędu łańcuchowego! (z wyjątkiem zębatki na wał) Po drugie, rozumiem że zębatka na dole jest fabrycznie nowa, mimo to jej zęby nie są specjalnie duże. Ja też niedawno wymieniłem imbusik i był w bardzo podobnym stanie jak ten górny na dłoni.
jaro4444 Opublikowano 26 Maja 2009 Opublikowano 26 Maja 2009 Po pierwsze wynika z niego że w UK można kupić części do napędu łańcuchowego! (z wyjątkiem zębatki na wał) Co za sensacja skoro w Polsce też można poza zębatką wahliwą na wał?
ALBINEK Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Opublikowano 26 Maja 2009 To nie jest sensacja tylko informacja!.Dla tych którzy przebywają poza granicami PL.Zauważcie że imbusik jest w całkiem dobrym stanie ,gorzej z napinaczem.
konrad_A4 Opublikowano 26 Maja 2009 Opublikowano 26 Maja 2009 napinacz byl w takim stanie tj. z ulamanym slizgiem ?
ALBINEK Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Opublikowano 27 Maja 2009 Tak po rozebraniu okazało się że przyczyną awarii był pęknięty napinacz.Łańcuch latał lużno po zębatce i pompa olejowa straciła napęd a silnik smarowanie.[br]Dopisany: 26 Maj 2009, 23:31_________________________________________________Dla tych którzy jeszcze nie zaglądali gdzie jest imbusik i jak wyglądają wałki wyrównoważające wrzucam kilka fotek.
Filip 79 Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam Mam pytanie czy ktos wie jak wyglada ten zebatkowy naped??jakies zdjecie ?? dzieki
piotreki Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Wszyscy pisza o zabieraku a nikt nie wspomina o gniezdzie w ktore on wchodzi, bo jak on sie wyciera to gniazdo tez chyba ze mniej jak to jest ?
Narvik Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Witam Nie bardzo znam się na silnikach. Jeżdże Audi bo jest zaj...ste. mam B7 z 2007 z motorem BRE. Niech mnie ktoś uswiadomi, czy mam się bać tego problemu z imbusikiem, czy nie? Auto pare dni temu skończyło 2 lata (gwarancja The End) najechałem 70 tyś przez dwa lata i niechciałbym jakiejś niespodzianki związanej z tym imbusikiem. Poproszę kogoś o coments. Z góry dzięki i pozdrawiam all.
yesfan Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Narvik - jak będziesz zmieniał rozrząd to zmienisz zabierak pompy oleju (imbusik) i będzie OK. Koszt zabieraka ok. 15 zł.
tomek gdynia Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 witam.jesli ktoś potrzebuje zdjęcia po regeneracji wałka wyrównoważającego to proszę podawać maile.pozdrawiam
marjankowi Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 witam.jesli ktoś potrzebuje zdjęcia po regeneracji wałka wyrównoważającego to proszę podawać maile.pozdrawiam Czy to jest jakaś tajemnica,że tylko na PW
ALBINEK Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Opublikowano 9 Lipca 2010 Są wklejone zdjęcia z tej regeneracji na forum ,jak znajdę to wkleje je tutaj lub podam link.Podaje link gdzie mozna to obejrzeć. http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_nagly_komunikat_braku_cisnienia_oleju_podczas_jazdy_oil_pressure-t69272.195.html
tasma342 Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 witam wszystkich!napęd w BNA również jest na łańcuch jak w BLB i odrazu nasuwa mi się pytanie-czy ta sama operacja udałaby się z BKD?bardzo prosiłbym o fachową rade
Musashi Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 tak. to BLB z mniejsza moca, - 136KM, rozni sie wylacznie softem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się