Ivanek Opublikowano 4 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2022 (edytowane) Na wykres z hamowni czekam już dwa tygodnie, nie wiem czy kiedyś go dostanę - ciężko się wyprosić. Mam za to swoje wykresy z logów paliwa i doładowania, a dziś udało się wrzucić zawór zwrotny oraz założyć akumulator podciśnienia. Dla potomnych: przewód 3mm i 4mm zakupiłem o długości 2. metrów. Tego pierwszego zostało nadmiaru może z 15cm ale, wywaliłem zawór N18 z EGR bo i tak jest wyłączony to po cholere mi on na aucie. Węże prowadziłem inaczej niż fabryka, nie po kolektorze tylko między filtrem powietrza a osłoną termiczną żeby były bezpieczne, co prawda zbrojone wężyki ale tak jakoś chyba estetyczniej.... Przewodu 4mm zostało mi z 50-70cm. Koszt wężyków z FMIC z allegro 68zł. Wykresy doładowania i paliwa: Wężyki poprowadzone tak: Edytowane 4 Grudnia 2022 przez Ivanek
Ivanek Opublikowano 30 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2022 Audiczka przedwczoraj dostała nowy termostat z Wahlera. Spore problemy z dolną śrubą trzymającą króciec termostatu ale się udało. Zalałem płyn, przejechałem się, zlałem go, zalałem świeży, odpowietrzyliśmy przy nagrzewnicy. Jeszcze do pełni szczęścia powtórzę ten proces ale chcę również przepłukać nagrzewnicę. Trochę syfu z układu po 4,5 roku wyleciało, a na starym termostacie osadziło się troszkę kamienia. Po wymianie termostatu na postoju temperatura lekko spadła z 90*C (nawiew auto na 19*C, na zewnątrz +3*C) ale zatrzymała się tak na 83-84 mniej więcej. Jeszcze to poobserwuję ale chyba jest lepiej. Przez odpowietrzanie układu i sikanie płynu wszędzie pod maską to zabrałem się za umycie auta i komory silnikowej. Porządna porcja rozcieńczonego dimera i piany aktywnej - efekt zadowalający.
dekiel 13 Opublikowano 30 Grudnia 2022 Opublikowano 30 Grudnia 2022 Wylizane pod maską elegancko. Gdzie kupiłeś niebieski wężyk podciśnienia i ile tego potrzeba ?
pelonek1 Opublikowano 30 Grudnia 2022 Opublikowano 30 Grudnia 2022 15 minut temu, Ivanek napisał(a): zatrzymała się tak na 83-84 mniej więcej. Jak tyle było na zegrach to rzeczywiście było mniej.
george Opublikowano 30 Grudnia 2022 Opublikowano 30 Grudnia 2022 14 minut temu, pelonek1 napisał(a): Jak tyle było na zegrach to rzeczywiście było mniej. VAGowe 90 °C to w rzeczywistości przedział 75-102 °C. 1
Ivanek Opublikowano 30 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2022 2 godziny temu, dekiel 13 napisał(a): Wylizane pod maską elegancko. Gdzie kupiłeś niebieski wężyk podciśnienia i ile tego potrzeba ? Na allegro, wężyki zbrojone z fmic Ja nie mam n18 więc wystarczyło 2 metry 3mm i 2 metry 4mm Poprowadzone inaczej, zdala od kolektora 1
Ivanek Opublikowano 30 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2022 Teraz, dekiel 13 napisał(a): P.S. Co to n18 ? Zawór EGR, zaślepiony, wyłączony, zbędny dziad w układzie podciśnienia, skoro i tak kupowałem nowe wężyki to całe połączenia zrobiłem nowe.
Ivanek Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2023 Panowie, dolny wąż który idzie z termostatu do chłodnicy po lewej stronie. Zdjąłem tam ten wąż by spuścić płyn, okazuje się że mam mega problem by go wcisnąć na tyle by spinka trzymała, trzy razy już mi ten wąż zrzuciło. W środku tego węża jest oring, on powinien być w wężu czy na króćcu z chłodnicy? Brakuje z pół centymetra by spinka złapała za ząbek.
Langista Opublikowano 3 Stycznia 2023 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Tak samo to było jak to zdejmowałeś? Na obudowie węża nie widać wcięcia, przez który nie chce Ci to pasować. Oring ma być w wężu.
Ivanek Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2023 3 minuty temu, Langista napisał(a): Tak samo to było jak to zdejmowałeś? Na obudowie węża nie widać wcięcia, przez który nie chce Ci to pasować. Oring ma być w wężu. Na pewno zapinka była od góry, pamiętam że ją wyjąłem do góry i zdjąłem wąż, bardzo ciężko schodził. Wcięcie na zapinkę jest od góry, zapinka wchodzi prawidłowo do końca.
Langista Opublikowano 3 Stycznia 2023 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Nie chodzi o wcięcie na zapinkę, a o wcięcie na klin, o niego blokuje się wąż, powinno być wcięcie w jego obudowie na ten kawałek plastiku, który widać na zdjęciu, to on blokuje wąż aby wszedł dalej.
Ivanek Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2023 Teraz, Langista napisał(a): Nie chodzi o wcięcie na zapinkę, a o wcięcie na klin, o niego blokuje się wąż, powinno być wcięcie w jego obudowie na ten kawałek plastiku, który widać na zdjęciu, to on blokuje wąż aby wszedł dalej. Są dwa wcięcia w wężu na godzinie 6 i 12 jak patrzeć gdy ma być założony, na króćcu w odpowiednio tych samych miejscach są wypusty. Niby wsuwa nasuwa się ten wąż ale na niecały centymetr przed końcem nagle jest jakby blokada. Pomyślałem, że może ta uszczelka ma być na króćcu i w momencie włożenia węża on wpada w ten rowek przez co jest łatwiej go założyć.
Langista Opublikowano 3 Stycznia 2023 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Nie, uszczelka ma być w końcówce węża w przeznaczonym do tego rowku. Jak dałeś ekstra oring w tym miejscu to nic dziwnego, że nie wchodzi.
Ivanek Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2023 Teraz, Langista napisał(a): Nie, uszczelka ma być w końcówce węża w przeznaczonym do tego rowku. Jak dałeś ekstra oring w tym miejscu to nic dziwnego, że nie wchodzi. Nic tam nie nakładałem, ściągnąłem, wyleciał płyn i założyłem, ale niestety nie wszedł do końca. Godzinę dziś próbowałem z góry, z dołu, sił już w rękach brakowało. Spróbuję to jutro może lekko przesmarować olejem bo nie mam pomysłów
Langista Opublikowano 3 Stycznia 2023 Opublikowano 3 Stycznia 2023 (edytowane) Lepszy jakiś smar może i to bardzo mało, żebyś potem nie myślał że Ci olej w układzie siedzi. Sprawdzałeś czy przy zdejmowaniu oring z rowka nie wypadł? Edytowane 3 Stycznia 2023 przez Langista
Ivanek Opublikowano 4 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2023 (edytowane) Odtłuściłem, nasmarowałem i weszło. I tak jeszcze będę to zlewał i czyścił zbiorniczek. Co zabawne chyba nawet nie musiałem ściągać tego węża bo tam jest jakiś korek chyba na krzyżaka dużego, tylko że on jest skierowany IDEALNIE w ten króciec intercoolera w pasie, widać to na zdjęciu poniżej. Wczoraj jeszcze wymieniłem półoś lewą. W końcu przestało grzechotać przy skręcie w lewo. Jeszcze muszę zabrać się za poduszki silnika i skrzyni, liczyłem około 500zł. Chcę kupić Imperium, a na skrzynie Lemforder. received_1336323907116057.mp4 Edytowane 4 Stycznia 2023 przez Ivanek
Marfiol Opublikowano 15 Stycznia 2023 Opublikowano 15 Stycznia 2023 Daj znać jak załozysz te poduszki silnika. Oryginały coraz to drozsze,a te Imperium widziałem,ze pare osób chwaliło
Ivanek Opublikowano 15 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2023 11 minut temu, Marfiol napisał(a): Daj znać jak załozysz te poduszki silnika. Oryginały coraz to drozsze,a te Imperium widziałem,ze pare osób chwaliło Właśnie ja też widziałem, polecali febi, polecali imperium. Narazie udało mi się zakupić prawą poduszke ori używke Avon o masie 710g. Do tego przedni odbój w bardzo dobrym stanie za grosze. Zostaje na pewno do kupienia lewa z czujnikiem, no i myślę czy przy wymianie oleju zmienić też poduszke skrzyni.
Ivanek Opublikowano 16 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2023 Poduszka prawa wymieniona, problem był podnieść silnik podnośnikiem żaba - nie mieściła się między deski na kanale a miską, no to najechałem na dwie deski wtedy poszło. Od razu wymieniłem przedni odbój. Niepotrzebnie zdjąłem puszke filtra powietrza szukając tam dojścia do nakrętki, od dołu, z tyłu od skrzyni nad sankami jest spoko dostęp. Operacja na godzinkę i bardzo prosta. W końcu brak stuków, i gaszenie wozu to jak położenie się w mięciutką podusię.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się