Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Samochód stracił dynamikę - czy przyczyną mogą być szersze opony ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co za porazka.....

jak dotad jezdzielm na oponach 195 na 15calach auto ma obecnie 165KM i zbieralo sie naprawde super bez redukcji od 1800obrotow pelen gaz rwalo do przodu...

teraz zalozylem letnie kapcie opony 225 na 17' wiedzialem ze bedzie troche gorzej przyspieszal ale ze az tak to sie nie spodziewalem!! od 1800obrotow pelen gaz i nic... jak bym mial 90koni pod noga zadnej reakcji auta nie czuc!! dopiero po kilku sekundach jak doszlo do 3000ob. ostro znowu idzie tak jak na zimowych 195!ale do tego czasu no nic... caly zakres od 1800 gdzie wczesniej juz hulal do 3000nic sie nie dzieje jak bym mial 90koni!

az mi sie wierzyc niechce ze to wina szerszych opon.... no ale to nastapilo dopiero po ich zalozeniu..

dodam ze opony letnie to toyo t1r jesli to wogole cos znaczy..

az sie boje myslec ze sie cos stalo z silnikiem..

prosze o jakies porady..

jedyne co mi przychodzi na mysl teraz to znowu przekladka na zimowe felgi;/

tez tak mieliscie po przekladce z waskich opon na szerokie>>

Opublikowano

podlacz kompa, zrob, logi, z fusow nie powrozymy :cool1:

jakas zmiana po zalozeniu szerszych opon bedzie, ale nie taka...

Opublikowano

To napewno nie wina zmiany opon na szersze :cool1:

:vaglogi::naughty:

Opublikowano

a zalozyles tamte opony z powrotem,dla wykluczenia opcji,ze to na pewno opony?

Opublikowano

To napewno nie wina zmiany opon na szersze

Chyba, że Super Glue posmarowane :P
Opublikowano

no wlasnie jeszcze nie przekladalem bo dopiero dzis to zauwazylem ze nic nie idzie.. a wczoraj z wieczora zakladalem letnie...:(

jesli nie opony to co to moze byc ;(

Opublikowano

zbieg okoliczności na bank :cool1:

Opublikowano

Nie ma co tu gdybać - trzeba zrobić logi i wtedy będzie widać co się dzieje, że auto nagle osłabło.

Opublikowano

to fakt , nie ma co gdybać

załóż z powrotem zimówki i się przejedź

dla przykładu powiem że mam podobny efekt choć nie tak duża różnica w zakresie obrotów jaka podałeś

zimówki 195 R15, auto rwie od około 1800obr.

letnie 235 R19, auto rwie od około 2400obr.

dla informacji przy 2400obr. mam najwyższy moment obrotowy 294Nm

Opublikowano

zawsze tak jest ze na malej oponie bedzie zwijac asfalt,o wiele latwiej sie rozpedzac...tez to odczulem po zmianie z 15" zimowych na 18" letnie.

dla rozwiania swoich watpliwosci zrob logi

Opublikowano

To przez gumy ja zrobiłem to samo kupiłem ładne ori alusy z nowymi letnimi gumami eagle f1, wszystko oczywiście w poważnym rozmiarze żeby fura wyglądała i założyłem w sobotę a w poniedziałek już wisiały na allegro - nie dało się jeździć.

Wystarczy że zważysz sobie 15 i 17 a będziesz miał odpowiedź, u mnie różnica była 8,5kg co dawało identyczny efekt, poza tym hamulce gorzej działały bo ta masa to wielkie koło zamachowe które trzeba najpierw rozpędzić a potem trudno zatrzymać, a jak wpadłeś w koleiny po tirze to lepiej było od razu walnąć w drzewo i się nie męczyć, poza tym to trzęsło jak cholera i szarpalo kierą na byle dołku. Założyłem 15 i jak ręką odjął.

4 x 8,5kg = 34kg dodatkowej masy do rozpędzania + większe opory toczenia - zmień z powrotem to zobaczysz.

A niektórzy zakładają 19 :polew: na nasze drogi - ja chyba mieszkam w jakiejś innej Polsce.

Opublikowano
A niektórzy zakładają 19 :polew: na nasze drogi - ja chyba mieszkam w jakiejś innej Polsce.

bo jeździć trzeba umieć :polew:
Opublikowano

Jedź nocą w trasę na takich felach - chyba 40km/h żeby nic nie urwać.

Ale to dział o silnikach diesla więc nie będziemy tu dyskutowac na temat felg.

Opublikowano

Dla mnie to nierealne, nie czuję różnicy w 115konnym dieslu między 16kami ori czy 19kami które dziś założyłem :)

Opublikowano

Jedź nocą w trasę na takich felach - chyba 40km/h żeby nic nie urwać.

Ale to dział o silnikach diesla więc nie będziemy tu dyskutowac na temat felg.

zgadza się to nie dzial o tym

ale przejechałem na nich Polske wzdłuż i w szerz, nie tylko dniami ale i nocami i latam na nich od ponad 2 lat i nie widzę najmniejszego problemu

o prędkościach nie będę wspominał bo i tak nie uwierzysz skoro przerasta Cie jazda na na takim rozmiarze i jak na razie nic nie urwałem :cool1:

jak już wspomniałem jeździć trzeba umieć

Opublikowano

do wszystkiego trzeba sie nauczyć i przywyczaić ;)

ale zeby moc tak spadła po zmianie opon to coś chyba nie tak.? :P

po 1 może i te 34 kg dodatkowej wagi. ale po drugie zobacz jak się będzie auto zachowywało po zmianie na zimówki. a później pobaw sie z vagiem ;)

Opublikowano

zawsze tak jest ze na malej oponie bedzie zwijac asfalt,o wiele latwiej sie rozpedzac...tez to odczulem po zmianie z 15" zimowych na 18" letnie.

dla rozwiania swoich watpliwosci zrob logi

Mam dokładnie taką samą sytuację ;)

Dodatkowo, w ciągu zimy, zapomniałem o tych nieszczęsnych koleinach- momentami jedzie jak po torach; nie muszę koła trzymać :good:

A dziury swoją drogą- koszt prostowanie moich 18" to ~600zł :slina:

Opublikowano

Akurat te 34 kg dodatkowej masy to strasznie mnie ubawiły :polew:

Skoro to taka róznica dla naszych niuniek, to komplet pasażerów i bagaże, a furki nawet nie drgną z miejsca :gwizdanie:

Opublikowano

No i kolejny który wg.Zdenia nie umie jeździć , a tak dla wiadomości to jestem zawodowym kierowcą od 14 lat i nigdy jeszcze nie miałem punktów karnych, więc raczej potrafię jeździć.

No to mod już to na pewno wywali

A te 34kg trzeba wprawić w ruch obrotowy a potem wychamować a to już spore kolo zamachowe - a nie ciężar do przewiezienia.

Kolega Blanko sobie sprawdzi i sprawa się wyjaśni - po co te dyskusje?

Opublikowano

wybacz Grzesiek234, nie miałem zamiaru Cie urazić, ale skoro sugerujesz że na naszych drogach można jeździć tylko 40km/h na takich kołach to sam dajesz świadectwo tego co potrafisz

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...