Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia 2022 Opublikowano 10 Stycznia 2022 Sarkazm widzę jest też wyrazem obcym dla Ciebie Wlewaj chemię, ciesz się i jeździj. Niech Ci służy 2
Raceman Opublikowano 10 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2022 O i to jest odpowiedź, dziękuję za normalne słowo , pozdrawiam Marcin ps. Przepraszam za ostrą reakcję nie adekwatną do Waszej reakcji, przepraszam .
Raceman Opublikowano 10 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2022 13 minut temu, Muskel1 napisał: W dniu 25.01.2021 o 22:23, wampir napisał: Ja mialem 123k km o ile pamiętam. Znam kogoś kto miał też CPM z przebiegiem 80k km i jego auto jezdziło tylko do ASO a tam wiadomo co leją. Tylko castrol. Gość dolewał na 10k km 1litr. Poleciłem mu zrobić czyszczenie komory spalania preparatem xado w sprayu i po tym zabiegu od wymiany do wymiany zero dolewek. Zmienił też olej na Millersa EE 5W40. Rodzaj oleju i to jak jest auto traktowane ma olbrzymi wpływ na kondycje silnika. Mój teść ma octavie z silnikiem benzynowym wolnossacym 1.6. Ktoś powie, że to przecież silnik, w który się nic nie dzieje. Teść jest jedynym właścicielem, kupił auto w ASO ale niestety on ma taką manierę, że czy zimny go gorący silnik to jak trzeba to jest w palnik. Jaki tego efekt? Pije olej jak szalona ta jego octavia. Jak trafisz na auto, które jezdziło na kiepskim oleju i było pałowane na zimny to nie ma bata, będzie nagar, będą problemy. Jak planujesz kupić auto to szukaj z niskim przebiegiem, mniej niż 100kkm i tyle. Auto premium nie kupuje się z dużym przebiegiem bo to oznacza wydatki premium Acha jeszcze to znalazłem że ktoś pisze o środku anticocs Xado...
wampir Opublikowano 10 Stycznia 2022 Opublikowano 10 Stycznia 2022 Widzę, że ktoś zacytował to co napisałem. Tak widziałem to na własne oczy. Pomogła chemia. Żeby było jasne. To nie była 1 dawka ale potrójna dawka, a operację przeprowadzono dwukrotnie. Gdybym tego nie widział to bym nie robił z gęby cholewy bo jestem na forum już wiele lat. 1
KINIAM Opublikowano 10 Stycznia 2022 Opublikowano 10 Stycznia 2022 2 godziny temu, wampir napisał: Pomogła chemia. Żeby było jasne. To nie była 1 dawka ale potrójna dawka, a operację przeprowadzono dwukrotnie. A na jak długo pomogło ?. To, że Koledze zapodającemu temat chemia pomogła silnikowi to dobrze, remont odwleczony, na jak długo to już też znak zapytania. Te silniki na oleju long czasem już w pierwszym-drugim roku eksploatacji przy 40-50 tys. km piły olej. Podobnie jak te, którym olej zmieniano co 7- 10 tys. km. i po 10 latach przy przebiegu 80-90 tys. km. potrafiły łyknąć 1 literek na 1000km.
Raceman Opublikowano 10 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2022 A ja za względu na zadziałanie preparatów postanowiłem roztrąbić wszystkim wszem i wobec, nigdy nie dozowałem "dupideł" do silników.
wampir Opublikowano 12 Stycznia 2022 Opublikowano 12 Stycznia 2022 W dniu 10.01.2022 o 20:26, KINIAM napisał: A na jak długo pomogło ?. To, że Koledze zapodającemu temat chemia pomogła silnikowi to dobrze, remont odwleczony, na jak długo to już też znak zapytania. Te silniki na oleju long czasem już w pierwszym-drugim roku eksploatacji przy 40-50 tys. km piły olej. Podobnie jak te, którym olej zmieniano co 7- 10 tys. km. i po 10 latach przy przebiegu 80-90 tys. km. potrafiły łyknąć 1 literek na 1000km. Ja się wypowiadam w zakresie silników CPMA. Po zabiegu "czyszczącym" bo tak to można nazwać auto jeździło 3 lata (tzn 3 wymiany olejów) i nie ubywało nigdy ani 1 cegiełki na MMI. Ja użyłem tego kiedyś w aucie, które miałem dawno temu czyli A4 B6 1.8TQ. Po wykręceniu świec widać było, że denka tłoków były czarne. Dosłownie czarne. Po dwukrotnym czyszczeniu tłoki zrobiły się jasne. Niektóre wyglądały jak nowe. Miałem do niedawna jeszcze zdjęcia. Może na jakimś dysku przenośnym znajdę to wrzucę. Nikt tu nie poleca oleju longlife a raczej nie samego oleju ale trybu wymiany long life. Ja od wielu lat używam Millersa EE 5W40 ktory też jest longlife, ale zmieniam go co rok czyli nawet mniej niż 10k km. Gdybym ja miał osobiście takie auto, które ma poprawiony (poliftowy) silnik ale widać, że cegiełki znikają z MMI to pierwsze zrobiłbym czyszczenie chemią bo widziałem na własne oczy jak to działa. Pewnie w przedlifcie też można próbować, a w zasadzie można było. Gdy te silniki były młodsze i miały małe przebiegi. Jestem ciekawy czy jakby ktoś miał przedliftowe B8 i od nowości regularnie robił płukanki oleju z częstymi wymianami i takie czyszczenie xado ile by wytrzymał silnik.
Raceman Opublikowano 14 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2022 W dniu 12.01.2022 o 14:52, wampir napisał: Jestem ciekawy czy jakby ktoś miał przedliftowe B8 i od nowości regularnie robił płukanki oleju z częstymi wymianami i takie czyszczenie xado ile by wytrzymał silnik. Myślę że jeśli byś miał od nowości i dbał i co wymianę oleju stosował w/w środki to myślę że remont odwlekł by się znacznie. Ja zastosowałem te płukankę którą się jeździ 150km w silniku i mam-miałem jak sądziłem zajechany silnik kosiarki Husqvarny Rider i w sumie nie zależało mi ale zastosowałem tę właśnie płukankę i o dziwo przestał kopcić jak piekielnik a i olej przestał znikać.
Unf Opublikowano 14 Stycznia 2022 Opublikowano 14 Stycznia 2022 W dwóch poniższych filmikach @kixi4 już nie pisze na forum tylko własnoręcznie pokazuje coobciowi co się w tych silnikach robi i dlaczego, jak kogoś to nie przekonuje.. cóż. Oczywiście gdzieś tam mówi, że chodzi głównie o wersje przed poprawkami (przed 2013?) https://www.youtube.com/watch?v=FJdHv_DYPTo https://www.youtube.com/watch?v=HyBRKuKl890
krzychuG Opublikowano 14 Stycznia 2022 Opublikowano 14 Stycznia 2022 Ta pierwsza poprawka pierścieni wiele nie daje ,bo to dalej pierścień jednoczęściowy z okrągłymi otworkami ,wprawdzie grubości 2mm czyli tak jak w starych ea 113.
kixi4 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Staram sie odwiedzac to forum i odpisywac ale z braku czasu niestety robie to sporadycznie... co do poboru oleju to nikt nikomu nie broni uzywac przeroznych srodkow na swoim silniku wiec probujcie, ale pierscienie bardzo czesto po wyjeciu z cylindra nie "wychodza" z tloka, nie sa zaklejone czy cos w tym stylu, sa poprostu jakby przegrzane i traca swoja sprezystosc i nie oddzialuja na scianke cylindra.
wampir Opublikowano 17 Stycznia 2022 Opublikowano 17 Stycznia 2022 (edytowane) O czym Ty piszesz Unf? Jakie nie przekonuje? Przecież autor tematu z tego co pisał jest posiadaczem Audi z 2014 czyli polift, a na filmie jest Coobciowe B8 przedlift. Przedlifty się remontuje. O polifty trzeba dbać i regularnie czyścić. Chemia pomaga. Jak ktoś będzie miał mocno styrany polift to może mu chemia nie pomóc. Trzeba mieć na uwadze, że każdy silnik można zajeździć czy to 2.0tfsi, 1.8T czy 1.9tdi. Edytowane 17 Stycznia 2022 przez wampir 1
Ghamax Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 W dniu 17.01.2022 o 14:30, wampir napisał: Przedlifty się remontuje. O polifty trzeba dbać i regularnie czyścić. Chemia pomaga. Jak ktoś będzie miał mocno styrany polift to może mu chemia nie pomóc. Trzeba mieć na uwadze, że każdy silnik można zajeździć czy to 2.0tfsi, 1.8T czy 1.9tdi. Robiłem Superba z 2014 roku i za bardzo to nic tam w porównaniu do np. audi z 2008 roku nie jest z pierścieniami udoskonalone. Dużym plusem jest to, że były już korby na 23mm. Na zdjęciu specjalnie zdrapałem troszkę nagaru z pierścienia. Niestety jak widzę takie coś i to przy nie dużych przebiegach to w żadną chemię nie uwierzę.
Dev Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 W dniu 17.01.2022 o 14:30, wampir napisał: O czym Ty piszesz Unf? Jakie nie przekonuje? Przecież autor tematu z tego co pisał jest posiadaczem Audi z 2014 czyli polift, a na filmie jest Coobciowe B8 przedlift. Przedlifty się remontuje. O polifty trzeba dbać i regularnie czyścić. Chemia pomaga. Jak ktoś będzie miał mocno styrany polift to może mu chemia nie pomóc. Trzeba mieć na uwadze, że każdy silnik można zajeździć czy to 2.0tfsi, 1.8T czy 1.9tdi. w poliftach do 150000 jest w miare potem i tak juz sie robi ....ujnia
Raceman Opublikowano 9 Marca 2022 Autor Opublikowano 9 Marca 2022 Ok, 10 tyś km zrobione i olej wymieniony, nie dolewałem nic , byłem w Alpach i auto dostało przy podjazdach i na 10tyś spalił 100 może 200 ml? Zaznaczam auta nie katuję, raczej normalna eksploatacja a jeszcze teraz przy cenach benzyny raczej głaskam pedał gazu. Znów zastosowałem tę olejową płukankę co się na niej jeździ i ponownie zastosowałem ten sam olej. 108 tyś przejechane w sumie i jestem zadowolony z kuracji. Silnik chodzi cicho i równo co jeszcze, znów jadę w niedzielę w Alpy zobaczę jak będzie to napiszę.
Raceman Opublikowano 20 Marca 2022 Autor Opublikowano 20 Marca 2022 Hej, 1900 km Alpy jazda na miejscu ( w tym podjazdy ) sprawdzałem na bagnecie i stan jak 2500 km temu po wymianie oleju, więc jest dobrze. Pozdro. 1
Raceman Opublikowano 27 Września 2022 Autor Opublikowano 27 Września 2022 Dobra to 10 000km zrobione, silnik niełyknął nigrama oleju, szykuję się do wymiany oleju. Oczywiście nie zmieniam oleju. Więc mogę polecić stosowanie w/w specyfików by wypłukać szkodliwy nagar z silnika.
KINIAM Opublikowano 27 Września 2022 Opublikowano 27 Września 2022 2 godziny temu, Rabbi napisał: Jaki przebieg ma auto ? O ile dobrze podliczam w postach dobija do 120 tys.km.
Raceman Opublikowano 4 Października 2022 Autor Opublikowano 4 Października 2022 (edytowane) 118500 km na dziś, i tak jeszcze oleju nie wymieniłem nie było czasu może przyszły tydzień. Edytowane 4 Października 2022 przez Raceman błąd w km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się