czkawka2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Samochód stał z 2 dni bez odpalania a przed zgaszeniam działał bez problemu. Teraz rozrusznik kręci ale nie odpala. Brak błędów na liczniku. Sprawdziłem: Pompa podaje paliwo przez filtr Na VCDSie brak błędów Próbowałem odpalić po zaciśnięciu powrotu z pompowtrysków jak na filmie z YT "Dlaczego 1.9tdi na pompowtryskiwaczach nie odpala? Dlaczego diesel długo kręci?" i też nic. Macie jeszcze jakiś pomysł ? To może być wina wywalonego pompowtrysku? Chce wszystko sprawdzic zanim pojedzie do mechanika.
lukaszbass Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Hmm a bateria ok, dobrze trzyma prąd?
czkawka2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Aku ma z 2 miesiące i kręci jak głupi
nadybek Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Jak nie daje zadnych oznak- kreci bez paliwa to w pierwszej kolejnosci przesledz wiazke do czujnika polozenia walu. Moze kuna sie tym przewodem zainteresowała. Podlaczyc pod kompa jak masz mozliwosc
Lu-Gi Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Plakiem go delikatnie myźnij może się zapowietrzył. Jak masz vcdsa to od razu popatrz korekcję jak by odpalił, może się uszczelnienie wydyndało i paliwo z szyny zeszło
czkawka2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Odpalił na plaka ale nie pisałem dla pewności kilka dni. Ogólnie w zimę zmieniłem kąt wtrysku na około 0/-0,5 ,bo niby miał ciszej chodzić, a teraz sprawdziłem i jest 0,5 to zmieniłem na -1.5/-2 tak jak w tamtym roku miałem. W dodatku po tej "awarii" ciężej odpala za pierwszym razem. Zaraz poszukam gdzie w vcdsie są te dawki i jak znajdę chwilę to sprawdzę
czkawka2012 Opublikowano 25 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2022 W aucie zamontowałem z tydzień temu zaworek zwrotny paliwa i wszystko wróciło do normy, odpalał za pierwszym razem rano po postoju. A dziś po 15 powtórka i odpaliłem go na plaka... Dodam że wczoraj koło 10 odpalił normalnie. Zrobiłem teraz logo statyczne i oto one: Statyczny: Grupa 001 Grupa 003 Grupa 004 Grupa 011 Grupa 013 Grupa 018 Grupa 023 Nie znam się na logach, ale dziwnie wygląda kąt synchronizacji skacze -1,7/-2,2 a czasem odskakuje na -2,8. A podobno poprawnie to różnica 0,5
czkawka2012 Opublikowano 26 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2022 Sprawdziłem na bloku 007 temp jak jest zimny i jest podobna co na dworze. Jutro zdejmę dolot i zobacze pompe tandemowa czy z niej cieknie bo widać że coś się poci po silniku ale myślałem że tam puszcza uszczelka od pokrywy.
czkawka2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2022 Forum a4 chyba jest trupem bo sam do siebie pisze Obejrzałem pompe i jest jak nowa sucha i raczej szczelna bo ktoś wsadził Bosch-a V200 wygląda jak nowa. Teraz też nie odpalił a dokładniej już chciał załapać i zonk. Chyba zostają uszczelki na pompkach :/
Langista Opublikowano 27 Kwietnia 2022 Opublikowano 27 Kwietnia 2022 Problem jest tylko na zimnym? Czy jak już załapie to jaki masz dym? Dobrze by było wyciągnąć wtryski i sprawdzić, czy nie leją/puszczają, stąd ciężkie odpalanie na zimnym.
Pieterb Opublikowano 27 Kwietnia 2022 Opublikowano 27 Kwietnia 2022 (edytowane) Spróbuj zrobić grupę 013 w momencie startu silnika. Edytowane 27 Kwietnia 2022 przez Pieterb
czkawka2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2022 Już nie pali jedynie na plaka znowu mogę odpalic
czkawka2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Szukam wszędzie odpowiedzi i jedyne co mi przychodzi to uszczelki pompek. Przy okazji zapomniałem że w zime podczas odpalania trochę ciężej zapalał i robił dymek, ale ON + ZIMA to chyba norma. Na dniach zamówię uszczelki bosha i uszczelke pokrywy tylko najważniejsze czy wymieniać też śruby mocujące pompki ? Czy nie koniecznie ? I jest na forum jakiś dobry manual z momentami na śruby ? A i czy muszę kręcić dołem żeby ustawić pompki czy mogę górnym kołem ?
nadybek Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Mozesz krecic gora jak wykrecisz swiece zarowe. Mozesz tez podciagac auto na 5/6 biegu. Sruby nowe do walkow dzwigienek i pompek. Te do pompek tylko i wylacznie z pewnego zrodla najlepiej aso. Kategoryczny zakaz czyszczenia rozpylacza szczotka druciana!!! Po demontazu sprawdzic dokladnie gniazda PD- rowniez w miejscu podkladki termicznej. Wzery na bokach gniazd delikatnie wygladzic papierem sciernym ( oczywiscie wsadzic jakas szmatke) Radze nie montowac nowych gniazd i samych popychaczy kulowych naciskajacych na pompke- czesto wydaja dziwny dzwiek przez kilkaset kilometrow i wypada je znowu regulowac po pierwszym wytarciu sie. Wyssac olej z gniazd srub przed montazem. Sprobowac wyssac/ wydmuchac rope z cylindra. Posmarowac delikatnie gwinty i lby srub od spodu- szczegolnie te 4 dociskajace pompki. Sruby dzwigienek 20Nm+90° Sruby PD 13Nm+270° - bardzo wazne. Bez sprawnego klucza dynamometrycznego z takim zakresem nawet nie zaczynaj pracy. Ustawienie PD do krawedzi glowicy zaleznie od rodzaju cewki: Regulacja dzwigni naciskajacej do delikatnego oporu minus 180°. Nakretka sruby regulacji 30Nm. Mam nadzieje ze wszystko zrozumiale 1
czkawka2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Dzięki @nadybek wpis na pewno pomoże . Dziś na wszelki wypadek wymieniłem filtr paliwa po półtorej roku, bo może serio syf był jak ceny paliwa szły do góry. Odpaliłem na plaka pochodził z 5 min, zagasiłem, znów odpaliłem przejechałem z 1,5km do sklepu. Po postoju około 20min lekko pod górkę ledwo odpalił po 300 metrach zgasł i odpaliłem zanim stanął wtedy wywalił błąd czujnika położenia wału 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322 już skasowałem i po postoju pod domem 5min odpalił. A i wywaliłem zaworek zwrotny za filtrem. Wydaje mi się że ten błąd spowodowany odpalaniem auta jak jeszcze sie toczył, dobrze myśle ?
przem8 Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Opublikowano 29 Kwietnia 2022 3 minuty temu, czkawka2012 napisał: wału 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322 Wymień ten czujnik. 1
czkawka2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2022 (edytowane) @przem8 jesteś pewny ? skoro wcześniej nie było błędu czujnika ? nie chce wymieniać na chybił trafił, a można go jakoś sprawdzić ? Edytowane 29 Kwietnia 2022 przez czkawka2012
czkawka2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2022 @Pieterb Tu masz start ale już na rozgrzanym, bo pierwszy start z plaka... 013 start 001 start
przem8 Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Opublikowano 29 Kwietnia 2022 24 minuty temu, czkawka2012 napisał: jesteś pewny ? Masz błąd, z niczego się nie wziął. Objawy też pasują. Pal dalej na plaka, wyjdzie mu na zdrowie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się