Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co jeszcze mam sprawdzić , żeby zmniejszyć zużycie oleju? A4 B7 2.0TFSI BWT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część, temat który był poruszany setki razy,

2.0T FSI  BWT benz.200 km,210 tys.przebiegu,600_700 ml oleju na 1000,odma wymieniona,dolot suchy,turbo ok,silnik działa prawidłowo, wycieków nie widać.

Wymiana oleju była 3 miesięcy temu (był zalewany total 5w30<może tutaj szukać, zmienić na motyl 5w40)

Co jeszcze mam sprawdzić , żeby zmniejszyć zużycie oleju ?

Dziękuję 

Opublikowano

Wydaje się mi, że w tym wypadku olej był by w zbiorniku płynu chłodzącego,ale może ja się mylę 

Opublikowano

Nie, nie chodzi mi o przepaloną uszczelkę pod głowicą, chodzi mi o zużyte uszczelniacze zaworowe. Tak samo mogą być winne zużyte pierścienie tłokowe.

Opublikowano

Aha,ok

Również myślałem że wina uszczelniaczy

Opublikowano

Możesz próbować z dodatkiem do oleju zmiękczającym i uelastyczniającym gumowe uszczelki. Np. Liqui Moly 1005.

Wiadomo, że to pudrowanie brudnej d#py i nie naprawi problemu jeśli faktycznie uszczelniacze mocno puszczają ale może mocno ograniczyć pobór oleju i odłożyć w czasie ewentualny remont.

Opublikowano

Dziękuję, myślałem i o ceramizerze,jak by zużycie się zmniejszylo,to było by mniej więcej wiadomo, gdzie jest problem 

Opublikowano

Oprucz uszczelniaczy to pewnie pierścionki mają dziórki pozatykane.

Opublikowano

To znaczy, że tylko remont? może jakąś płukankę polecacie, żeby te otworki przeczyszczić na pierścieniach?

Wiadomo że to nie naprawi, tylko chodzi mi o wydłużenie czasu do remontu,bo jednak pójdzie kasy na remont

Opublikowano

Żadna płukanka nie wyczyści nagaru, który zablokował pierścienie, możesz spróbować przed wymianą oleju zalać nafty na tłoki, poprzez otwory na świece iskrowe. Zalejesz na noc i powinno sobie przelecieć do miski olejowej.

Opublikowano

Ok. Dziękuję.

I ostatnie,czy konieczne ściągać miskę oleju po zalaniu nafty?

Opublikowano

Zawsze warto przy takim przebiegu zdjąć żeby smok wyczyścić ale to jest duuużo więcej roboty jak sama wymiana oleju. Jak chcesz robić remont to gra nie warta świeczki.

Opublikowano

Dziękuję.

Nie chcę ale chyba będę musiał ?

Opublikowano

Zorganizuj sobie jakieś najazdy, bo na kobyłkach będzie to trudniejsze w wykonaniu, trzeba stabilizator zdemontować, a im wyżej auto będzie od ziemi, tym wygodniej będzie przygotować powierzchnię pod sylikon.

Opublikowano

Dzięki, odpisze po "operacji ”

Opublikowano

Zrób antykoksa, a ze zdjeciem miski jest w c**j zachodu, a nie tylko odpięcie stabilizatora...

Opublikowano

Panowie,nie znam się,za bardzo ale wymieniałem dziś popychacz pompy wysokiego ciśnienia,i niespodzianka IMG_20230608_153554.thumb.jpg.a147f008fb1bfd49201a7b7e6075330f.jpgIMG_20230608_153620.thumb.jpg.bc4b55c858fd90679887dd53c9c9c768.jpg

Opublikowano

No i tak wyglądają świecie IMG_20230608_155236.thumb.jpg.c4b98e2cc61c92ce42b96887d763a884.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jedna zawalona, nie było wypadania zapłonu? Reszta jakaś bardzo biała ,powinny być jasno beżowe.Należało by

sprawdzić czy gruz z popychacza nie lata na górze głowicy.Pompke oliwy masz jeszcze z wałkami ori? A po płukaniu cylindrów naftą czy czymś pro to nie potrzeba  misy zwalać, ale

wiadomo że warto zweyfikować stan smoka czy luzy na wałkach pompy oleju jeśli ori albo 

od razu ją wymienić.

Edytowane przez krzychuG
Opublikowano

Nie mam pojęcia, samochód u mnie dopiero miesiąc,tam ten kawałek popychacza, właśnie mnie martwi,i prawdopodobnie,tak z żoną przejechaliśmy 1300 km, oddać na warsztat?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...