ŁukaszA4 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 To drogo się cenią, pomyśl nad kupnem kluczy, będziesz mógł sam działać następnym razem
bediks Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Klucze tu nic nie dadzą , sruba się piecze w zwrotnicy i jest do tego specjalny przyrząd do jej wyciągania, 400 zł najtańszy, tylko palnik koniec kropka
GreGoriO Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Długą śrubę spinającą wahacze warto potraktować udarem. Młotek udarowy albo wiertarka SDS z możliwością odłączenia obrotów. W miejscu urwanej główki nawiercić na środku trochę, aby punktak, wiertło się nie wyślizgnęło. Ja robiłem to wiertłem SDS•8mm Jeśli dobrze podlane WD40 czy innym penetratorem, nie trzeba będzie ciągnąć nakrętką.
tobi665 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 witam jestem w trakcie wymiany górnego tylego i takie pytanie Dokrecamy je na opuszczonym samochodzie? ale ją tą z tyłu śrube okręcić na opuszczonym?? chyba ze chodzi tylko o tą długą tu na wierzchu? a drugie pyanie czy jak dokręcamy tą długa na wierzchu to dociskamy te wahacze w dół? czy one same ułożą sie z tą ruba i wtedy dokręcić??
flex78 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Na opuszczonym samochodzie dokręcasz śruby znajdujące się przy amorach. Na zwrotnicy natomiast (łączenie dwóch górnych) możesz dokręcić na poniesionym aucie. Drugie pytanie, jak masz włożoną śrubę to możesz skręcać, możesz delikatnie docisnąć tak, żeby śruba mogła się swobodnie poruszać. witamjestem w trakcie wymiany górnego tylego i takie pytanie Dokrecamy je na opuszczonym samochodzie? ale ją tą z tyłu śrube okręcić na opuszczonym?? chyba ze chodzi tylko o tą długą tu na wierzchu? a drugie pyanie czy jak dokręcamy tą długa na wierzchu to dociskamy te wahacze w dół? czy one same ułożą sie z tą ruba i wtedy dokręcić??
tobi665 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 dziekuje za odpowiedź, tak też zrobiłem, tyle że wszystki dokręciłem na opuszczonym, z trudem ale powoli dokręciłem ps. prawy górny tylny wymieniłem bez wyjmowana kolumny, obok spreżyny gdzie jest nakretka załozyłem oczkową 16 a z drugiej kręciłem nasadką, troche gimnastyki ale dało rade myśle że w podobnym czasie. Druga rzecz ta długa śruba nie chciała wyjść jak w nią biłem, więc kluczem delikatnie ją zczaałem ruszać w lewo i prawo i powoli zaczeła sie ruszać.
Grabek94 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Wszystkie wahacze dokręcamy na opuszczonym samochodzie? Jak to wygląda w przypadku górnego przedniego?
GreGoriO Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Ja mierzyłem według starego, najpierw odkręciłem jeden i dokręciłem nowy potem w takie samo położenie drugi. Bo trzeba pamiętać, że jest kijowe dojście do śrub jak kolumna jest skręcona w nadkolu. oczywiście jeśli gumy nie są całkowicie oderwane. zawsze można spróbować postawić pionowo kolumnę na podłodze i zmierzyć odległość od podłogi do końcówki śruby, główki przegubu etc.
Banan Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Co do długich śrub trzymających sworznie - co prawda miałem wymienić amortyzatory w A6 C5 z żeliwną zwrotnicą ( na szczęście ) ale śruba nie chciała się ruszyć , ani wybić do czasu aż nie potraktowałem palnikiem na propan ( taki do lutowania rur ). 3 ogrzania i krótkie ochłodzenia i śruba zaczęła się obracać , potem wybijak i w 20 minut po sprawie. A gumy sworzni osłoniłem szpachlą do gipsu i ocalały nie popalone
reizen Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Panowie. Wymieniając banana i 2 górne . Zaczynam od górnych ( przez górne nie trzyma zbieżności) ?Może ktoś napisać jak najlepiej dokręcić wahacze górne w położeniu użytkowym ? Przy założonym kole da radę to zrobić ? Czy lepiej wcześniej to pomierzyć i pokombinować z jakimś drewnianym klockiem i lewarkiem? I czy wszystkie śruby dokręcamy w położeniu użytkowym dopiero na maxa czy tylko te od zwrotnicy(mowa o górnych)(2 i 3 na zdj autora)? Edytowane 6 Marca 2015 przez reizen
Poematik Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Mam pytanko jakie wahacze polecacie? nie chce eksperymentowac na sobie.. chce miec pewnosc podobno MAster Sporty sa dobre prawda to?
Hezen Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Lemfordery są montowane na pierwszy montaż. Co do tutka to bardzo się przyda, w chwili wolnego czasu muszę się za swoje zabrać
xork Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Po raz kolejny okazało się że, bez palnika do takich śrub nie ma co się zabierać. Ja używam takiego małego na wkręcane naboje propan butan 190g ,a do mniejszych elementów lutownicy gazowej. Gumy okręciłem folią aluminiową , dało to tyle że nie stawały w płomieniach ,ale dymka puszczały. Reszta to wiertarka z udarem i młotek. Poprzednim razem z foli ukręciłem taki basenik i zalałem mieszanką spryrytusu i oleju do przekładni i całą sobotę się kisiło , wtedy poszło bez palnika ale stukać trochę trzeba było. Nikt nic nie wymyślił na zapobieżenie temu?
Hezen Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 (edytowane) Odświeże wątek. Czy po zdjęciu zabezpieczenia kolumny kierowniczej oraz po jej odkręceniu, zejdzie ona w dół bez sciskania sprężyn przyrządami? Wczoraj wymieniałem wachacze po prawej stronie i kolumna nie chciała zejść na dół, aby ją przesunąć by mieć miejsce na włożenie śruby. Dopiero jak scisłem sprężynę to mogłem przesunąc kolumne... a może moja waga ciała była za mała żeby poszła w dół? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Września 2015 przez Hezen
mlodziak22 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 odkręć końcówkę drążka kierowniczego , wkręć sobie szpilkę w piastę dociśnij i musi wyjść. nie ma potrzeby ściskania żadnych sprężyn.
Aleksander Białecki Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 No i po wymianie górnych wahaczy i co najważniejsze bez rozbierania kolumny kierowniczej.Przednia śruba wyszła bez problemu WD- 40 chwila na papieroska lewarek podłożony pod tarcze hamulcową - no i do góry potem lekkie uderzenie młotkiem i śruba prawie sama wyskoczyłą, dwie krótkie odkręcone a prawa dodatkowo obcięta kątówką bo brak miejsca na jej wyciągnięcie.Potem montaż nowych i dokręcenie wszystkich śrub na opuszczonym samochodzie i wsio - czas na spokojnie 2h.
booster70 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 warto przy skladaniu posmarowac dluga srube miedzia, nastepnym razem wyciagniecie ja rekami
bartek8995 Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 witam, mam pytanie, czy w Audi A4 B6 jest podobna wymiana jak w opisie z B5? Bo przymierzam się jutro do wymiany i ten opis by się bardzo przydał Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się