Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Mozna wsadzic zegary te z linka.Pablo 9 dobra robota :good:

I co wiadomo juz cos z ta poduszka ?? Ja jeszcze mam pytanie odnosnie tego czujnika temperatury oleju.Ktory pin za niego odpowiada w tej kostce 4pinowej.Patrzac od tylu.To ten gorny czy dolny?

ten dolny pin to nr 1 ja podłączyłem u siebie przewód niebiesko biały z pierwszej wtyczki od ecu ale nic nie wskazuje także wygląda, że nie mam czujnika ori. Z poduchą dalej nic nie wiem u mnie wygląda tak, że system poduszek w ogóle się nie testuje bo kontrolka się nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy takie coś by spasowało do polifta 99r disel:

http://www.allegro.pl/item937550110_licznik_audi_a4_pelen_fis_99_01_1_8_20v.html

wersja od benzyny. Dzie kupić tarcze do disla ?

Ponawiam moje pytanko odnośnie licznika czy będzie pasował do polifta 99 i czy wszystko po przekodowaniu będzie własciwie pokazywało ??. A czy tarcze do tego mogę przełozyć z mojego 1/2 fis ??

Według mnie nie będzie wszystko działało jak powinno tzn. licznik jest z benzyny inaczej wyskalowane obroty i kodowaniem raczej nie załatwiło by sprawy pewnie trzeba by wgrywać właściwy wsad do licznika...

ale niech się wypowiedzą jeszcze fachowcy w tej sprawie

Tak masz rację po przełożeniu tarczy obroty i prędkość będzie przekłamana, po przekodowaniu licznka będzie dobrze pokazywał ale bez przekładki tarcz co mija się z celem, trzeba zmienić wsad licznika i przełożyć tarcze wtedy bedzie wszytko ok.

Czyli nie wystarczy samo przekodowanie licznika z UK na EU i zmiana tarcz na standardowe ?? Bo już sam nie wiem. Piszecie że jeszcze WSAD LICZNIKA trzeba zmieniać. Czy ktoś może jednoznacznie napisać i roziwać wątpliwości kto jest w temacie. Co to znaczy wgrać wsad ?? Sory że tak wałkuję temat ale chciałbym mieć 100% pewności co mam do roboty kupując ten licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 pytania do mistrzów tematu :) Wsio wyrezane wsio działa jak trzeba nie licząc 2 rzeczy:

Licznik VDO po 2000 roku (przynajmniej z takiej rozpiski zgadzały się piny) :naughty:

- "sensor", jak to gówn@ ugryźć? założenie czujnika od temperatury i podpięcie go pod 15 pin w zielonej wystarczy? 15 -Oil level / temperature

a i zacznie działaś temperatura i zginie "sensor"? Czy sensor jest gdzieś w misce, a przynajmniej powinien być? :mysli: Autko z opisu, licznik opisałem wyżej.

- drugi problem to data na cyfrowym wyświetlaczu, wszystko było git, wczoraj dopięte radio (Chorus I) wszystko pięknie się wyświetla (RDS) ale jak zacząłem ustawiać datę to godzina ustawiona, data ustawiona i pociągam, cała data miga -> pociągam i uwaga data ginie :blink: I już się nie pokazuje? Co jest? A było wszystko ok? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie pasowalo.Trzeba przekodowac.Tarcze musza zostac te co sa na nim(tzn.od benzyny i angielskie).NIE TRZEbA WSADU WGRYWAC!

A jak zmienię tarczę na EU to będzie źle pokazywało ??? To co w każdym liczniku UK tarcze stare się zostawia a tylko przekodowuje z Pb na ON ???? Bo teraz to już nic nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie zle pokazywal.Sa specjlane tarcze z indeksem ktory odpowiada anglikom.Zauwaz ze anglik ma 130km/h na srodku.A ty zapewne masz 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie zle pokazywal.Sa specjlane tarcze z indeksem ktory odpowiada anglikom.Zauwaz ze anglik ma 130km/h na srodku.A ty zapewne masz 100

A gdzie takie tarcze można kupić ? Patrzę na allegro ale nie ma. A co z obrotami. Będzie właściwie pokazywać ?

No znalazłem takie tarcze na allegro http://www.moto.allegro.pl/item936359620_tarcze_zegary_zamiennik_anglik_audi_a3_a4_a6_a8.html . Czy reasumując moje pytanko. Kupuję licznik i tarcze do disla odpowiednik anglika, zakładam licznik, robię porządek z immo, przekodowuję na disla z benzynę oraz mile na km i ma działać i poprawnie wskazywać. Czy dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jeszcze raz bo sie troche zamieszało zakładając żekupujesz licznik z beznyny anglika.

Rozwiązania są takie

1) zmieniasz tylko kodowanie tarcze zostają - licznik pokazuje wskazuje poprawnie prędkość patrząc na czerwonoą podziałke w kilometrach, obrotomierz również dobrze wskazuje ale masz zakres do 8000.

2) sa tarcze odpowiednio wyskalowane aby było ok w angliku ale jak widać wykonanie ich ma wiele do życzenia, po drugie zostaje problem z obrotomierzem. (w tym wypadku musiał by być licznik z anglika ale od diesla)

3) zmieniasz obie tarcze od siebie ale wtedy sa przekłamania i dlatego trzeba wgrać wsad ale po ter operacji masz wszytko ori tak jak byś kupił licznik EU od diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może jaki jest numer katalogowy wtyczki do tego czujnika??

W ETCE nie mogę się dopatrzeć...

Numer tej wtyczki to 447 911 921 (zwykła wsuwka z plastikową osłonką).

Może wisi wtyczka w okolicach czujnika ciśnienia oleju bo ten od temperatury jest obok

Nie dałem za wygraną i w końcu ją znalazłem.

Znajduje się w tym samym oplocie co przewód od czujnika ciśnienia oleju.

wtyczkal.th.jpg

Drugi koniec jest przy ECU w pierwszej czarno-fioletowej kostce (przewód niebiesko-biały).

Tak wygląda na gotowo:

czujnikn.th.jpg czujnik2.th.jpg

Wyrezane wtyczki:

wtyczki.th.jpg wtyczki2.th.jpg

Zamontowana manetka:

manetkal.th.jpg

Całość instalacji jest lutowana, w osłonkach termokurczliwych i zaizolowana taśmą materiałową :naughty:

Miałem przy sobie całą wiązkę z poprzedniego samochodu (Ford Fiesta MK3), więc zrobiłem całą instalację na fabrycznych kolorach przewodów (kierowałem się pinami w wtyczce FIS-a):

- czujnik temperatury zewnętrznej - przewód brązowo-żółty

- czujnik temperatury oleju - przewód niebiesko-biały

- przewód spalania - przewód żółty

- manetka reset - przewód szary

- manetka góra - przewód niebieski

- manetka dół - przewód zielony

- manetka masa - przewód brązowy

- radio clock - przewód żółto-czerwony

- radio data - przewód żółto-biały

- radio enable - przewód żółto-niebieski

- kontrola żarówek i poziomu płynu spryskiwaczy - przewód brązowy (nie wiem jaki był fabrycznie)

Przy wtyczce czerwonej FIS-a kierowałem się według tego schematu:

fisu.th.jpg

Przy wtyczce beżowej manetki Avanta kierowałem się według tego schematu:

manetka.th.jpg

Przy wtyczce zielonej mini-iso radioodtwarzacza kierowałem się tym schematem:

kostkiiso.th.jpg

Woltomierz nie wymagał żadnego podłączenia, ponieważ działał od razu pod podłączeniu zegarów.

voltomierz.th.jpg

Wskaźnik temperatury oleju "ożył" po zakupie czujnika i działa prawidłowo po podpięciu go do pinu 21 w zielonej wtyczce.

czujniktemp.th.jpg

Oto wynik końcowy:

zegary1.th.jpg zegary2.th.jpg radiowf.th.jpg

Napiszcie proszę info od czego jest dane wskazanie na FIS-ie, bo nie rozszyfrowałem wszystkiego:

1. zegary3.th.jpg 2. zegary4.th.jpg 3. zegary5.th.jpg 4. zegary6.th.jpg 5. zegary7.th.jpg

1. aktualne spalanie

2. ilość kilometrów do przejechania na obecnym paliwie

3. czas aktualnej jazdy

4. średnie spalanie

5. średnia ilość przejechanych kilometrów na godzinę

Przytrzymanie RESET-u kasuje daną pozycję, krótkie przyciśniecie wyłącza FIS.

Czy coś jeszcze ciekawego siedzi w tym FIS-ie??

Koszty modyfikacji:

- zakup licznika z FIS-em (8D0 919 880 MX) - 500 zł (drogo, ale nie chciałem czekać na "okazję")

- zakup manetki z obsługą FIS-a - 80 zł

- zakup wtyczki do FIS-a - 30 zł

- zakup czujnika temperatury oleju (Audi 049 919 563 B) - 65 zł

- robocizna - 0 zł

- czas poświęcony na "rezanie" - pół dnia na testowanie i jeden dzień na porządne wykonanie roboty :decayed:

Zapisuję się do grona kolejnych zadowolonych "FIS-iaków" :decayed:

Teraz w planie polerka szybki zegarów i zakup ramek (oczywiście zamawiam ramki na ebay.de, gdzie jest 7 ramka na FIS) :decayed:

Po dojściu adaptera Can-Bus z FIS-em test na Concercie II :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby lampka poduszki chodziłą prawidłowo nalezy podać dodatkową mase na jeden PIN, juz to w 4 autach przerabiałem, jak znajde chwile zaraz napisze na ktory pin trzeba dać mase (ale pamietam ze ten pin woogle był pusty we wtyczce w zegarach 1.6)

Dawid to czekam na info bo powiem Ci, że dziwna to jest sprawa...jeśli możesz napisz czy u Ciebie na klimie nie ma błędu 50.3 na 1 kanale i na kanale 49 wartość -60 dodatkowo u mnie na tych zegarach w ogóle nie słychać gongu oraz dźwięku jak np. zapala się rezerwa powinno być takie piknięcie.

Podaj mi też jakie masz nr zegarów i kodowanie bo tu może być pies pogrzebany...

Niebieska kostka 26pinowa, pin nr 12 - podać masę (miejsce to powinno być puste we wtyczce całkowicie, ja tam dodałem pin nowy).

kodowanie mam 00342 (bo chciałem miec pikanie przy włożonym kluczyku i otwartych drzwiach)

co do numeru licznika to jutro napisze, ale kazdy się da dopasować

od siebie moge polecić zeby kupować liczniki z diesla do diesla , z benzyny do benzyny mniej komplikacji jest :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może jaki jest numer katalogowy wtyczki do tego czujnika??

W ETCE nie mogę się dopatrzeć...

Numer tej wtyczki to 447 911 921 (zwykła wsuwka z plastikową osłonką).

Może wisi wtyczka w okolicach czujnika ciśnienia oleju bo ten od temperatury jest obok

Nie dałem za wygraną i w końcu ją znalazłem.

Znajduje się w tym samym oplocie co przewód od czujnika ciśnienia oleju.

wtyczkal.th.jpg

Drugi koniec jest przy ECU w pierwszej czarno-fioletowej kostce (przewód niebiesko-biały).

Tak wygląda na gotowo:

czujnikn.th.jpg czujnik2.th.jpg

Wyrezane wtyczki:

wtyczki.th.jpg wtyczki2.th.jpg

Zamontowana manetka:

manetkal.th.jpg

Całość instalacji jest lutowana, w osłonkach termokurczliwych i zaizolowana taśmą materiałową :naughty:

Miałem przy sobie całą wiązkę z poprzedniego samochodu (Ford Fiesta MK3), więc zrobiłem całą instalację na fabrycznych kolorach przewodów (kierowałem się pinami w wtyczce FIS-a):

- czujnik temperatury zewnętrznej - przewód brązowo-żółty

- czujnik temperatury oleju - przewód niebiesko-biały

- przewód spalania - przewód żółty

- manetka reset - przewód szary

- manetka góra - przewód niebieski

- manetka dół - przewód zielony

- manetka masa - przewód brązowy

- radio clock - przewód żółto-czerwony

- radio data - przewód żółto-biały

- radio enable - przewód żółto-niebieski

- kontrola żarówek i poziomu płynu spryskiwaczy - przewód brązowy (nie wiem jaki był fabrycznie)

Przy wtyczce czerwonej FIS-a kierowałem się według tego schematu:

fisu.th.jpg

Przy wtyczce beżowej manetki Avanta kierowałem się według tego schematu:

manetka.th.jpg

Przy wtyczce zielonej mini-iso radioodtwarzacza kierowałem się tym schematem:

kostkiiso.th.jpg

Woltomierz nie wymagał żadnego podłączenia, ponieważ działał od razu pod podłączeniu zegarów.

voltomierz.th.jpg

Wskaźnik temperatury oleju "ożył" po zakupie czujnika i działa prawidłowo po podpięciu go do pinu 21 w zielonej wtyczce.

czujniktemp.th.jpg

Oto wynik końcowy:

zegary1.th.jpg zegary2.th.jpg radiowf.th.jpg

Napiszcie proszę info od czego jest dane wskazanie na FIS-ie, bo nie rozszyfrowałem wszystkiego:

1. zegary3.th.jpg 2. zegary4.th.jpg 3. zegary5.th.jpg 4. zegary6.th.jpg 5. zegary7.th.jpg

1. aktualne spalanie

2. ilość przejechania kilometrów na obecnym paliwie

3. czas aktualnej jazdy

4. średnia spalanie (??)

5. średnia prędkość (??_

Przytrzymanie RESET-u kasuje daną pozycję, krótkie przyciśniecie wyłącza FIS.

Czy coś jeszcze ciekawego siedzi w tym FIS-ie??

Koszty modyfikacji:

- zakup licznika z FIS-em (8D0 919 880 MX) - 500 zł (drogo, ale nie chciałem czekać na "okazję")

- zakup manetki z obsługą FIS-a - 80 zł

- zakup wtyczki do FIS-a - 30 zł

- zakup czujnika temperatury oleju (Audi 049 919 563 B) - 65 zł

- robocizna - 0 zł

- czas poświęcony na "rezanie" - pół dnia na testowanie i jeden dzień na porządne wykonanie roboty :decayed:

Zapisuję się do grona kolejnych zadowolonych "FIS-iaków" :decayed:

Teraz w planie polerka szybki zegarów i zakup ramek (oczywiście zamawiam ramki na ebay.de, gdzie jest 7 ramka na FIS) :decayed:

Po dojściu adaptera Can-Bus z FIS-em test na Concercie II :naughty:

Sprawdzilem u siebie to miejsce na czujnik ii...

u mnie jest zrobiony otwor i gwint ale jest chyba zaslepiony dalej poniewaz niema w nim zadnej sruby jak u ciebie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdej jest gwint przystosowany pod czujnik temp oleju, albo zaslepiony śrubą albo pusty, jedynie w wersjach po II lifcie tego nie ma bo czujnik przeniesiony został do miski ojelowej i zintegrowany z czujnikiem poziomu oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jeszcze raz bo sie troche zamieszało zakładając żekupujesz licznik z beznyny anglika.

Rozwiązania są takie

1) zmieniasz tylko kodowanie tarcze zostają - licznik pokazuje wskazuje poprawnie prędkość patrząc na czerwonoą podziałke w kilometrach, obrotomierz również dobrze wskazuje ale masz zakres do 8000.

2) sa tarcze odpowiednio wyskalowane aby było ok w angliku ale jak widać wykonanie ich ma wiele do życzenia, po drugie zostaje problem z obrotomierzem. (w tym wypadku musiał by być licznik z anglika ale od diesla)

3) zmieniasz obie tarcze od siebie ale wtedy sa przekłamania i dlatego trzeba wgrać wsad ale po ter operacji masz wszytko ori tak jak byś kupił licznik EU od diesla.

To chyba odpuszczę jednak ten licznik http://www.allegro.pl/item937550110_licznik_audi_a4_pelen_fis_99_01_1_8_20v.html .

Wgranie wsadu to raczej odpada bo pewnie troszkę kosztuje. A jak mam patrzeć na angielskie tarcze to rezygnuję. Kurde ciężko jest dorwać taki licznik z zegarkiem cyfrowym do polifta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyliczyć w kostce niebieskiej pin 12 jak u mnie nie jest numerowana żadna kostka? w liczniku też nie ma numeracji sprawdzone pod lupą. Nadal nie rozwiązałem problemów z błedem 50.3 i -60 na klimie no i airbag nie zapala. gong działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy bo nie znalazłem wcześniej, czy jeśli posiadam liczniki z tego samego roku (immo 3 ) i piny do obydwu to czy potrzebuje wymieniać transpondery żeby zakodować immo ? może ktoś wie gdzie znajdę procedurę krok po kroku ?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...