xxxSzYbAxxx Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 no i nie można połączyć się z licznikiem by sprawdzić adaptacje... jeszcze jakieś pomysły ??
misiek547 Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 no i nie można połączyć się z licznikiem by sprawdzić adaptacje... jeszcze jakieś pomysły ?? A masz dobrze pidpieta linie k w liczniku
xxxSzYbAxxx Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 wydaje mi się ze tak, ale jeszcze spr, ma to jakies znaczenie ze licznik z a6 jest ?
kaju Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Jeżeli poliftowy, to to są te same liczniki.
szogun0 Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Test zegarow przechodzi normalnie.... po zagrzaniu sie oleju i zgaszeniu silnika wskazowka po ponownym przekreceniu zaplonu podnosi sie - pokazuje aktualna temp po czym opada szybko do pozycji wyjsciowej - to wyklucza wtyczke kable itpCO do czujnika w misce i na ori i na zamienniku jest tak samo... blad zrobilem ze stary licznik sprzedalem zanim doszedlem z tym do ladu :/ teraz nie mam na to pomyslu Kaju mam gdzies ktora linijka za to odpowiada... ale nie moge tego znalezc :/ jak bym mial chwile dluzsza to poszukam jeszcze Wszystkie twoje problemy wynikają z przerzucenia wsadu. Mimo, że wszyscy piszą, że to takie proste, to wcale tak nie jest. Nie będzie ci działała temp. oleju dopóki nie wrócisz do oryginalnej zawartości.
danielom Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Niby dlaczego? Ja wrzucałem inny wsad i działa temp oleju.
arre Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Kolego szogun to ciekawe co piszesz... wracalem i mam orginalna zawartosc pamieci ktora byla w liczniku orginalnie... na orginalnym programie rowniez nie dziala Temp Oleju... Wg mnie jest jak by brak kompatybilnosci miedzy ecu? a licznikiem?
szogun0 Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 ECU nie ma nic do temp. oleju na wskaźniku.
arre Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 To nie wiem w takim razie co ma zwiazek ale cos po drodze do licznika miec musi... Liczniki wymienialem na identyczne ten sam eeprom to samo biale podswietlenie te same wersje - cyfrowy zegarek i zamienny rowniez z a6 Wsad orginalny z angola sobie zapisalem i po powroceniu do orginalu nie dziala TEMP oleju - objawy sa takie same - wskazuwka na zagrzanym opada chyba ze angole maja jakas inna wiazke ??? nie tylko ja tak mam i nie tylko ja nad tym dumalem...
Diablo Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Po drodze do licznika od czujnika nic nie ma prócz kostki w podszybiu, czyli przewód idzie od czujnika prosto do pinu w kostce licznika. Na czujniku dwa piny to zasilanie a trzeci idzie do zegarów, więc jeśli po przekręceniu stacyjki jest zasilanie na kostce czujnika i przejście 2 pinu do 18 pinu w zielonej kostce licznika to instalacja jest ok. Podepnij VAGa i w silniku grupa 7 pozycja 2 powinna pokazać temperaturę oleju na ciepłym i zimnym silniku jeśli pokazuje to wina licznika, jeśli nie to czujnika. Ja też z tym walczę tylko u mnie leży wskazówka na amen, teraz po przeczytaniu wielu postów i przejrzeniu kilku schematów zabiorę się do sprawdzenia przyczyny. Jeśli ktoś może sprawdzić na działającej temp. oleju które piny na czujniku są zasilaniem bo znalazłem dwie wersje 1 i 3 pin wg opisów czujnika lub 1 i 2 pin wg, schematów AUDI i VW.
kaju Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 18 pin zielonej wtyczki to jest przecież CAN H dla ABSu i kontroli trakcji. 15 odpowiada za poziom i temperaturę oleju. ---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:41 ---------- Diablo, jutro lub pojutrze podnoszę auto i zajrzę Ci ten numer czujnika
Diablo Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 super, spisz jeszcze jakie kolory przewodów w jakim pinie. Jeśli chodzi o nr pinu to ja mam taki opis dla Rok modelowy 1999.05 – 04.2001 Złącze 32-wtykowe -T32b-, zielone 1 – Niewykorzystane 2 – Cewka czytająca immobilisera 1 3 – Lampka kontrolna świateł pozycyjnych 4 – Magistrala danych (CAN), ekranowanie sygnału wejściowego 5 – Przewód W 6 – Czujnik poziomu płynu do mycia szyb -G33- 7 – Lampka kontrolna klocka hamulcowego -K32- 8 – Niewykorzystane 9 – Niewykorzystane 10 – Niewykorzystane 11 – Sygnał czasu postoju samochodu 12 – Odłączenie układu klimatyzacji 13 – Lampka kontrolna hamulca ręcznego 14 – Lampka kontrolna programu stabilizującego -K155- 15 – Niewykorzystane 16 – Niewykorzystane 17 – Cewka czytająca immobilisera 2 18 – Czujnik poziomu i temperatury oleju -G266- 19 – Magistrala danych (CAN), sygnał wejściowy High 20 – Magistrala danych (CAN), sygnał wejściowy Low 21 – Niewykorzystane 22 – Przełącznik stykowy układu alarmowego -F120- i centralnego sterownika systemu Komfort -J393- 23 – Przycisk wywołania wyświetlacza wielofunkcyjnego -E86- › u góry, (wskazanie przełącza do tyłu) 24 – Przycisk wywołania wyświetlacza wielofunkcyjnego -E86- › na dole, (wskazanie przełącza do przodu) 25 – Przełącznik pamięci wyświetlacza wielofunkcyjnego -E109- › Reset 26 – Sygnał wejściowy czujnika temperatury zewnętrznej -G17- 27 – Magistrala danych (CAN), sygnał wyjściowy High 28 – Magistrala danych (CAN), sygnał wyjściowy Low 29 – Niewykorzystane 30 – Niewykorzystane 31 – Niewykorzystane 32 – Niewykorzystane ---------- Post dopisany at 21:39 ---------- Poprzedni post napisany at 21:35 ---------- Pin 15 faktycznie jest w opisie dla A6 po 2000 roku więc to muszę sprawdzić bo Golf po 99r też ma 18
kaju Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Poliftowe liczniki po 2000 roku, czyli białe podświetlenie i cyfrowy zegarek nie ważne czy to A6 czy A4 - są takie same. I rozpiskę też zalicza się do tych samych. Mogę u siebie zobaczyć za chwilkę jaki kolor przewodu idzie do 15 pinu w zielonej wtyczce i napiszę tutaj. A tą rozpiske nie mam pojęcia skąd wziąłeś, ale na pewno nie jest ona pod audi... Bardziej mi na Passata wygląda lub jak wspomniałeś Golfa, bo gdzie sterowanie FISem i sygnał niskiego poziomu płynu spryskiwacza w zielonej wtyczce, takie sprawy należą pod FIS i idą w audi pod szarą wtyczkę ---------- Post dopisany at 10:01 ---------- Poprzedni post napisany at 09:34 ---------- Tak teraz mniemam, że dlatego ta wskazówka Wam sp***dala na dół, bo CANy przecież mają zasilanie 2,5-5V bodajże jak dobrze pamiętam. Ta wskazówka chodzi po 12, więc podnieść ją może i CAN da rade (jeśli każdy ma podłączone pod 18 pin), ale żeby ją utrzymać, to nie bardzo...
arre Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 He he to ja juz nie kumam o co u mnie chodzi bo wozek mam 11.1999 i licznik mam 3x32 biale podswietlenie cyfra zegar oczywiscie A6 i CAN-a nie mam i olej chodzil przed wymiana licznika a teraz nie chodzi... sprawdze jeszcze ta grupe 7 pozycje 2 w silniku - vag-inie ja nic nie grzebalem przy kablach i liczniki sa identyczne - tylko wsad byl przerzucony i d*pa :/ jak by cos nie tak bylo z czujnikiem czy przewodami to chyba by wyl caly czas ze za niski poziom oleju nie?
kaju Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Arek, a na którym pinie masz ten poziom oleju podpięty? Za chwilkę idę do auta patrzeć u mnie kolor tego kabla.
waldekpsk Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 a fis od angola podejdzie do europejczyka bez problemu ? czy potrzebne jest przeprogramowanie jakiegoś sterownika ?
Diablo Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 No faktycznie masz rację, że ta rozpiska nie pasuje :/ Ja niczego w pinach nie zmieniałem, zmieniłem zegary na full FIS, podłączyłem i wszystko działa prócz temp. oleju wskazówka leży nawet nie drgnie, dlatego szukałem pod którym pinem to ustrojstwo siedzi, a nie zwróciłem uwagi że na tej rozpisce są rzeczy z szarej wtyczki Czyli do czujnika zasilanie na 1 pin +12V, 2 pin masa a 3 prosto do zegarów pin 15 zielona wtyczka. Czyli jeśli to idzie przez licznik to VAG też tego nie pokaże w silniku tylko w instrumentach ? Gdzie dokładniej ? ---------- Post dopisany at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany at 11:26 ---------- a fis od angola podejdzie do europejczyka bez problemu ? czy potrzebne jest przeprogramowanie jakiegoś sterownika ? Trzeba przeprogramować prędkościomierz bo będzie oszukiwał.
kaju Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 No faktycznie masz rację, że ta rozpiska nie pasuje :/ Ja niczego w pinach nie zmieniałem, zmieniłem zegary na full FIS, podłączyłem i wszystko działa prócz temp. oleju wskazówka leży nawet nie drgnie, dlatego szukałem pod którym pinem to ustrojstwo siedzi, a nie zwróciłem uwagi że na tej rozpisce są rzeczy z szarej wtyczki Czyli do czujnika zasilanie na 1 pin +12V, 2 pin masa a 3 prosto do zegarów pin 15 zielona wtyczka. Czyli jeśli to idzie przez licznik to VAG też tego nie pokaże w silniku tylko w instrumentach ? Gdzie dokładniej ? ---------- Post dopisany at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany at 11:26 ---------- a fis od angola podejdzie do europejczyka bez problemu ? czy potrzebne jest przeprogramowanie jakiegoś sterownika ? Trzeba przeprogramować prędkościomierz bo będzie oszukiwał. Odnośnie rozpiski - wstrzymaj się z tym jeszcze chwilkę, będę miał ją na podnośniku, to Ci zrobię fotkę, kolor kabla za chwilkę będę wiedział, bo będę zmieniał pływak na a6, to wyciągnięcie licznika u mnie to kilka sekund, bo nie mam przykręconego. Zobaczę Ci kolor kabla i wtedy pójdę rzeźbić swoje ---------- Post dopisany at 12:19 ---------- Poprzedni post napisany at 11:44 ---------- Panowie, analogicznie : pierwsza fota licząc od prawej strony pin 16 jest pusty, pin 15 to kolor kabelka odpowiedzialnego za poziom i temperaturę oleju w silniku. Na drugiej fotce macie potwierdzenie tego, co mówię, czyli od prawej strony pin 17 to transponder, potem piny 18 i 19 to CAN H i CAN L ABSu i trakcji. Fotki:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się