NoWay Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Znalazłem u siebie luźno wiszącą wtyczkę trzypinową od czujnika temperatury i poziomu oleju, ktoś kiedyś zmieniał miskę i tertaz mam taką bez czujnika. Wyczytałem, że czujnik generuje sygnał PWM to zrobiłem ten emulator na timerku 555 i okej, błędu OIL SENSOR nie ma ale wskazań temperatury tez nie... Ale się tak zastanawiam i może ktoś mnie nakieruje. Mianowicie wraz ze wzrostem temperatury oleju na pewno rośnie jakaś rezystancja w oryginalnym czujniku i w związku z tym impuls PWM jest dłuższy, ewentualnie zmienia sie jego częstotliwość. Ja uzależniłbym takie wartości rezystancji w np. dopkupionym i dołożonym gdzieś przy silniku przeze mnie termistorze w timerze 555 i odpowiadałoby to za czas trwania impulsu w tym emulatorku. Może wskazania udałoby się dopasować choć z grubsza. Tylko mam prośbe jakby ktoś kto ma taki czujnik oryginalny zmierzyłby wartości rezystancji na zimnym i w pełni rozgrzanym silniku. Prawdopodobnie trzeba mierzyc między środkowym pinem czujnika (brązowym) i skrajnym (niebieskawy kolor). Edytowane 29 Października 2015 przez NoWay
Banan Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) nie zmierzysz tego oporu bo on wysyła sygnał cyfrowo , tu masz opis: Reszta tu , niestety część już zniknęła w otchłani netu: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://www.alm.hk/tiny/tinytog.php&gws_rd=cr&ei=bJcyVs6qAYmjsgGamKHABg Edytowane 29 Października 2015 przez Banan
NoWay Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Widzisz, to juz bardzo bogata wiedza. Trzeba teraz zaprojektowac generator pwm najprościej na nieśmiertelnym 555, ktorego czestotliwosc inpulsow i wsp wypelnienia sterowane beda rezystancja z termistora/ów, ktore mozna gdzies w oleju umiescic albo mozna wykorzystac termistor z podstawy filtra oleju. Jako elektronik jakas szanse widze zeby choc z grubsza temperatura sie zgadzala ale jako realnie patrzacy czlowiek powiem ze szkoda zachodu i lepiejj juz kupic ori czujnik, wywiercic dziure w misce, nagwintowac otwory, uszczelnic i przykrecic no ale sprobuje powojowac elektroniką. Tym bardziej ze koszt takiego generatora pwm nie przekroczy pewnie 10 zl a za czujnik hella trzeba bulic.. Edytowane 29 Października 2015 przez NoWay
Hezen Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Jak zrobisz układ który ruszy temp. oleju w nowych fisach to jeszcze na tym zarobisz sprzedając je na forum Z tego co piszesz to masz wiedzę, a mądry człowiek również szuka pomocy u innych równie uczonych człeków - na forum elektroda.pl jakbyś poruszył ten temat to chłopaki by Ci pomogli i doradzili. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 29 Października 2015 przez Hezen
Banan Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 o stronka jednak się wczytuje: http://www.alm.hk/tiny/tinytog.php- jest schemat , plik wsadu itd.
NoWay Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 (edytowane) Od kilku lat jestem 'obrazony' na elektrode bo pomocy nigdy nie moglem tam uzyskac itd, zreszta nieistotne. Pogadam jeszcze z kolega jak taki generator zrobić najprościej jego zdaniem ale wiem ze bedzie mnie namawial na programowanie mikroprocesorka ktory wykorzysta sygnal z czujnika w podstawie filtra oleju a ja powiedzmy wole tradycyjna elektronike :-) I mamy mikroprocka :-D Banan robiles cos takiego moze? Chyba bez mikroprocka sie nie obejdzie.. Edytowane 30 Października 2015 przez NoWay
Banan Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Nie , chciałem ale nie jestem elektronikiem a zresztą sam nie potrzebowałem - musiałbym programator kupić itd. Itp.
jacek70 Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Ten z jednym pinem na "wsuwke" o ile się nie myle to czujnik temp. oleju Ktoś musiałby to potwierdzić. Tylko nie wiem czy z full fisem (z dwoma cyfrowymi zegarkami) w ogóle ruszy. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Tak to czujnik temperatury oleju . Na pewno przy zegarze analogowym.
NoWay Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 (edytowane) Powiem tak, wskaznik oleju dziala, nie jest superprecyzyjny ale z grubsza jest ok. Napisze poradnik i wstawie tutaj jak skoncze. Dodam, ze jest to praca nieskomplikowana, kazdy sam sobie poradzi, koszt to doslownie zlotowka bo tyle zaplacilem za potencjometry. Mój poradnik "Jak pozbyć się błędu Oil Sensor i ruszyć wskaźnik oleju w liczniku po drugim lifcie z zegarkiem cyfrowym": http://chomikuj.pl/wskwsk/Jak+pozby*c4*87+si*c4*99+b*c5*82*c4*99du+Oil+Sensor+i+ruszy*c4*87+wska*c5*banik+oleju+w+liczniku+po+drugim+lifcie+z+zegarkiem+cyfrowym,5050670206.pdf Edytowane 31 Października 2015 przez NoWay
bediks Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 pytanie czy wskaznik oleju działa podczas testu zegarow na vagu ? licznik z tak zdrowym fisem juz taki kupiles czy wymieniales wyswietlacz ?
marcin_franz Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 (edytowane) Dla porównania założyłem tarczę prędkościomierza z I lifta do licznika po II lifcie. O dziwo nie wygląda to źle, a na pewno lepiej niż tarcze angielskie. Kontrolki które są na tarczy są głównie ostrzegawcze i podczas jazdy się nie świecą. Jedna tylko się różni.Więc jak macie możliwość tanio wyrwać taką tarczę to zakładajcie (na allegro całe liczniki od a6 c5 lub a4 b5 zaczynają się od 45 zł ) pytanie czy wskaznik oleju działa podczas testu zegarow na vagu ? licznik z tak zdrowym fisem juz taki kupiles czy wymieniales wyswietlacz ? Prawdopodobnie testu nie przejdzie, bo silniczek od temperatury oleju jest na stałe "odłączony" od licznika. Edytowane 1 Listopada 2015 przez marcin_franz
NoWay Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Test dla tego wskaznika rzecz jasna nie dziala ale jakbymm jeszcze pokombinowal (wykorzystal sygnal testu dla wskaznika ladowania, ktory pociagnalbym kabelkiem) pewnie by sie udalo zrobic. Licznik kupilem okazyjnie od forumowicza. Co ciekawe na obudowie wybity jest 03 rok i z poczatku myslalem ze jest z c5 ale numery ma 8D0 i jest z a4.
bediks Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Ja mam swój 04 a widziałem u kolegi 06, ktoś poprostu wymieniał w serwisie audi kiedyś licznik sobie, one te późniejsze liczniki do b5 już chyba miały poprawione te wyświetlacze i się tak nie psuly bo mój też igła, ile dałeś za licznik? Ale to ang czy Eu oryginalnie był.?
NoWay Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Ja mam swój 04 a widziałem u kolegi 06, ktoś poprostu wymieniał w serwisie audi kiedyś licznik sobie, one te późniejsze liczniki do b5 już chyba miały poprawione te wyświetlacze i się tak nie psuly bo mój też igła, ile dałeś za licznik? Ale to ang czy Eu oryginalnie był.? 300 PLN ale był EU i to z takiego samego silnika jak mój, nawet nie musiałem wgrywać innego wsadu tylko dodałem swoje kluczyki
Fazii Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Dla porównaprzekładkem tarczę prędkościomierza z I lifta do licznika po II lifcie. O dziwo nie wygląda to źle, a na pewno lepiej niż tarcze angielskie. Kontrolki które są na tarczy są głównie ostrzegawcze i podczas jazdy się nie świecą. Jedna tylko się różni.Więc jak macie możliwość tanio wyrwać taką tarczę to zakładajcie (na allegro całe liczniki od a6 c5 lub a4 b5 zaczynają się od 45 zł ) pytanie czy wskaznik oleju działa podczas testu zegarow na vagu ? licznik z tak zdrowym fisem juz taki kupiles czy wymieniales wyswietlacz ? Prawdopodobnie testu nie przejdzie, bo silniczek od temperatury oleju jest na stałe "odłączony" od licznika. Dodam tyle że jedynie między licznikami vdo idzie zrobić taką przekładkę.
Banan Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 (edytowane) Liczniki z X w numerze są po wymianach ( regeneracja fabryczna ) Edytowane 1 Listopada 2015 przez Banan
adiko95 Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 Witam. Planuje zrobić Przekładke liczników w mojej b5 97r 1.9 AFN zegar analogowy bez cyferek, bez fisa i mam dostęp do licznika z b5 2000r z pełnym fisem od 2.5 tdi. Tak wiem pewnie wszystko jest w tym temacie ale czym to znajde, troche to potrwa. Moje główne pytanie jest takie czy can nie bedzie przeszkodą w tej przekładce ? W moim liczniku nie mam immo wiec nie powinno to mieć jakiego kolwiek problemu z odpaleniem z nowym licznikiem.
Fazii Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 Kodujesz zegary na transmisję analogową i będzie prawidłowo działał. Problemu z odpaleniem nie będzie
adiko95 Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 acha, wplanach mam zamiar to robić na koniec miesiaca jak bede mieć wiazke z kośćmi do licznika i manetka ale do tego kodowania bedzie potrzebny vag ? jeśli tak to czym go kupie bedzie koniec roku z montarzem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się