Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja w końcu ogarnąłem licznik po 2000 :slina::dance:

Witaj

Napisz dokładnie jak poradziłeś sobie z imo. Mam auto z 99 roku i w okazyjnej cenie nabyłem licznik z białym podświetleniem. Czytam i czytam i mi wychodzi, że tam są różne wersje imo i nie da się nawet po zczytaniu pinu wgrać starych kluczyków - trzeba wymieniać pestki? Z drugiej strony trafiłem gdzieś na stronę z pestkami i tam wynika, że są takie same od 1998 do 2004 roku? Jak znajdę to podeślę linka.

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ja jade do chlopaka z forum a6 olo_gsm zna sie na rzeczy i nie jest drogi a samemu lepiej nie grzebac jak sie za bardzo nie znasz:)

Opublikowano

Witam ma problem z komunikacją rns-e z fis'em mianowicie nie wyświetla mi RDS na fis.

Ciekawe jest to że zamontowaniu rns-e w 2008r i wymianie zegarów na pełny fis (VDO) działało wszystko elegancko dopiero po zmianie map na 2009 przestało wyświetlać RDS. Wczoraj dostałem licznik z naprawy (fis był nieczytelny) chcę żeby był RDS na fis.

Sprawdzałem kodowanie i jest wszystko tak jak w temacie RNS-E od A do Z. Tylko dlaczego nie działa??

Próbowałem restartu navi (wcisnąć na około 30s pokrętło do głośności) i po ponownym włączeniu navi rds pojawił sie na jakieś 3s i znikł!!

PS.

Czytam temat ale to troche pochłonie czasu (102 strony).

pozdro.

Opublikowano

Witam ma problem z komunikacją rns-e z fis'em mianowicie nie wyświetla mi RDS na fis.

Ciekawe jest to że zamontowaniu rns-e w 2008r i wymianie zegarów na pełny fis (VDO) działało wszystko elegancko dopiero po zmianie map na 2009 przestało wyświetlać RDS. Wczoraj dostałem licznik z naprawy (fis był nieczytelny) chcę żeby był RDS na fis.

Sprawdzałem kodowanie i jest wszystko tak jak w temacie RNS-E od A do Z. Tylko dlaczego nie działa??

Próbowałem restartu navi (wcisnąć na około 30s pokrętło do głośności) i po ponownym włączeniu navi rds pojawił sie na jakieś 3s i znikł!!

PS.

Czytam temat ale to troche pochłonie czasu (102 strony).

pozdro.

Miałem podobny problem i przyczyną była luźna wtyczka od RDSa przy radiu. Sprawdź to dokładnie.

Opublikowano

Witam Pany. Ja już też się cieszyłem z adapterka do mojego licznika z S4. Ale jak podłączyłem ją do licznika i do autka to jest lipa :confused4: tylko podświetlenie działa nic po za tym... Dziwne, może liczniki miały inną numerację pin :rolleyes:... Bo licznik mam z roku 98 i z 98 roku wziąłem rozpiskę i podłaczyłem wg. niej i nic... Chyba będe miał licznik z S4 na sprzedaż...

Pomoże ktoś? Czy licznik S4 z roku 98 ma takie same piny jak normalny licznik z 98 roku?

Opublikowano

w mojej a4. jest immo na liczniku obrotów. mam problem bo zmieniałem stacyjkę zdjełem cewkę z jednej i załozyłem na drugą, i zoonk przyjechał kolega z kompem serwisowym (komp nie widział immo, wzioł drugi przenośny i też nic) doszliśmy do wniosku że to wina cewki (plastikowej czarnej obudowie na stacyjce) Nie mam czasu by jeździć czukać tego, Odpieliśmy kompa z auta i zabrał go do domu. Będzie omił immo. A wszystko dla tego że miałem inny klucz do stacyjki i inny do drzwi i zachciało mi sie mieć 1. Podłączyłem za to scyzoryk Sting i mam otwieranie z pilota, szukam jeszcze kabla który steruje szybami by działało domykanie z pilota. (centalny mam pneumatik jak na ten rocznik przystało. Ogólnie jestem wściekły bo zniszczyłem stacyjkę tą starą a nowa nie działa ze starym immo. Zobaczymy może dziś mech zrobi choć jest nd

Opublikowano

Witam

Próbuje zamienić licznik w A4 99 na licznik z białym podświetleniem z A6 i mam "małe" problemy z immo w nowym liczniku. Mam piny do nowego i starego licznika. W starym bez problemu mogę skasować i dograć kluczyki, natomiast w nowym wpisując pin vag wywala mi błąd. Gdzieś doczytałem, że najpierw trzeba zgrać nowe immo z ecu i dopiero później próbować logowania do nowego licznika - czy tak jest? Nie przeprowadziłem operacji:

łączymy się z licznikiem [17 - Instruments] i wybieramy adaptację [10 - Adaptation].

Wpisujemy numer kanału 00, następnie [Read], [save], [Done, go back], [Close Controller].

Czy ta operacja powoduje "zameldowanie" nowego immo do ecu? Czy jeśli coś pójdzie nie tak z nowym licznikiem to to po tej operacji będzie mi działał stary licznik?

_________________________________________________

hmm... fragment ze strony Ross-tech.com

Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:

[Login - 11]

Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.

[OK]

rozumiem, że pin obecnego znaczy nowego licznika ale jeśli mi nie przyjmuje pinu tzn., że mam błędny nowy pin czy tak ma być?

Następnie:

[Adaptation - 10]

Wybieramy kanał 50.

[Read]

W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.

[Test]

[save]

[OK]

czyli po tej operacji do nowego licznika będzie przypisany stary pin i starym pinem trzeba się do niego logować?

Opublikowano

Witam

Próbuje zamienić licznik w A4 99 na licznik z białym podświetleniem z A6 i mam "małe" problemy z immo w nowym liczniku. Mam piny do nowego i starego licznika. W starym bez problemu mogę skasować i dograć kluczyki, natomiast w nowym wpisując pin vag wywala mi błąd. Gdzieś doczytałem, że najpierw trzeba zgrać nowe immo z ecu i dopiero później próbować logowania do nowego licznika - czy tak jest? Nie przeprowadziłem operacji:

łączymy się z licznikiem [17 - Instruments] i wybieramy adaptację [10 - Adaptation].

Wpisujemy numer kanału 00, następnie [Read], [save], [Done, go back], [Close Controller].

Czy ta operacja powoduje "zameldowanie" nowego immo do ecu? Czy jeśli coś pójdzie nie tak z nowym licznikiem to to po tej operacji będzie mi działał stary licznik?

_________________________________________________

hmm... fragment ze strony Ross-tech.com

Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:

[Login - 11]

Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.

[OK]

rozumiem, że pin obecnego znaczy nowego licznika ale jeśli mi nie przyjmuje pinu tzn., że mam błędny nowy pin czy tak ma być?

Następnie:

[Adaptation - 10]

Wybieramy kanał 50.

[Read]

W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.

[Test]

[save]

[OK]

czyli po tej operacji do nowego licznika będzie przypisany stary pin i starym pinem trzeba się do niego logować?

Jesli po wpisaniu pinu w liczniku z a6 wyskakuje ci bład to znaczy ze masz zły pin do niego !!!

Kwestia jest jeszcze imo w a6 bo nie wszystkie a6 miały imo2 niektóre miały imo3 i bedziesz musiał wymieniac pastylki zeby zakodowac kluczyki.

Pozatym licznik z a6 nie ma takich samych pinów co a4 wiec czesc trzeba poprzekładac.

Poczytaj kawałek wczesniej z 5-7 str jest bardzo dużo napisane na ten temat.

Opublikowano

Jesli chodzi o piny to z obu liczników odczytywał mi ten sam gość a do starego pasuje także myślę, że nowy też jest ok.

W jaki sposób sprawdzić, która wersja immo jest w liczniku? Nr mojego nowego licznika to 4b0 920 933 j

Mam rozpiskę różnic w podłączeniu poszczególnych liczników i przekładam odpowiednie kabelki. Komunikację z licznikami mam ok - mogę odczytać błędy, zrobić testy itp

Przeczytałem cały temat dość sumiennie, ale wróce i poszukam. Dzięki

_________________________________________________

Zagłebiłem się ponownie w temat, ale nic nowego nie wyczytałem. Kable są inaczej ale na moim etapie muszę zmienić jedynie linię K - pozostałe kable odpowiedzialne za komunikację to +, - i linia W są tak samo. Po którym kablu immo komunikuje się ze ecu?

Po wpisaniu do nowego licznika pinu na wyświetlaczu dziennego przebiegu na kilkanaście sekund zapala się napis FAIL

Opublikowano

Panowie szybkie pytanie, jak rozpoznać 1/2 fisa od pełnego fisa? Temat długi, czytałem po łebkach ale nie znalazłem odpowiedzi :gwizdanie:

Opublikowano

Panowie szybkie pytanie, jak rozpoznać 1/2 fisa od pełnego fisa? Temat długi, czytałem po łebkach ale nie znalazłem odpowiedzi :gwizdanie:

Róznica w wielkosci centralnego wyswietlacza . Jeden jest pełen drugi zajmuje tylko 1/2 miejsca.

Opublikowano

wielkie dzięki :good:

Opublikowano

Jesli chodzi o piny to z obu liczników odczytywał mi ten sam gość a do starego pasuje także myślę, że nowy też jest ok.

W jaki sposób sprawdzić, która wersja immo jest w liczniku? Nr mojego nowego licznika to 4b0 920 933 j

Mam rozpiskę różnic w podłączeniu poszczególnych liczników i przekładam odpowiednie kabelki. Komunikację z licznikami mam ok - mogę odczytać błędy, zrobić testy itp

Przeczytałem cały temat dość sumiennie, ale wróce i poszukam. Dzięki

_________________________________________________

Zagłebiłem się ponownie w temat, ale nic nowego nie wyczytałem. Kable są inaczej ale na moim etapie muszę zmienić jedynie linię K - pozostałe kable odpowiedzialne za komunikację to +, - i linia W są tak samo. Po którym kablu immo komunikuje się ze ecu?

Po wpisaniu do nowego licznika pinu na wyświetlaczu dziennego przebiegu na kilkanaście sekund zapala się napis FAIL

ech... Licznik pochodzi z A6 z roku 2004. Ma wbudowany immo 3 generacji. W/g moich ustaleń nie ma możliwości zmusić mojego auta do współpracy z tym licznikiem. Jedynym wyjściem jest wyłaczenie obsługi immo w ecu silnika, na co nie bardzo chcę się zdecydować. Jakiekolwiek propozycje bardzo mile widziane.

Opublikowano

Panowie pytanie na szybko mam licznik na biurku i chce sprawdzić jak świeci fis, pod które piny się podpiąć aby zaświecił? licznik po 2 lifcie z białym podświetleniem :wink4:

Opublikowano

Witam mam pytanie mam b5 po FL ale nie mam białego podświetlania, oraz walnięty wyświetlacz. Jak kupie ine zegary da rade przełożyć podświetlanie, bo z podmiana FISa nie będzie problemu. Jak by wyglądała sprawa imo, czy da rade podmienić ze starszych zegarów??

Opublikowano

Witam.Panowie a ja mam pare pytan od siebie teraz.Do 96 AFN zalozylem licznik z 00 po lifcie.Ale poducha sie pali,podlaczone jest OK.Ponadto sensor sie pali i nie pokazuje temp oleju.To tak na wstepie,te rzeczy chce ogarnac,potem reszte.Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.Panowie a ja mam pare pytan od siebie teraz.Do 96 AFN zalozylem licznik z 00 po lifcie.Ale poducha sie pali,podlaczone jest OK.Ponadto sensor sie pali i nie pokazuje temp oleju.To tak na wstepie,te rzeczy chce ogarnac,potem reszte.Pozdrawiam

Znajdź schematy podłączenia zegarów z 96r. i 00r. i zobacz, czy kontrolka ari bagów jest sterowana w ten sam sposób. Może przez ten czas zmienili sterowanie masą na plu, albo odwrotnie. Co do sensora, albo zamontuj sensor, albo podaj impuls o częstotliwości 1kHz :decayed: Co do tem. oleju... Jeśli wskaźnik temp. działa na tej samej zasadzie co stare wskaźniki, tzn: dostaje stały plus, oraz impuls/mase o odpowiedniej oporności z termistora (czujnika temp.), to czy da się tak zrobić w tych zegarach, odłączając od płyty jedną "stopkę" wskaźnika, tą impulsową i podać impuls bezpośrednio z czujnika? :decayed: To taki mój szalony pomysł :tongue4:

Opublikowano

Immo w 1,9 tdi czy to 90 koni czy 110 koni jest bardzo łatwo usunąć w sterowniku silnika - pamięć 24c02 lub 24c04 i po kłopocie . W ten sposób pozbywamy się immo - ale jak ktoś chce wyciągnąć nam auta z garazu to dla niego immo nie jest żadnym problemem . Najlepiej sobie załozyć odcięcie zapłony czy pompy czy czegoś tam innego co uniemożliwi odpalenie auta . W ten sposób uratowałem na dniach Passata B5 2004 rok :)

Krzysiek

Opublikowano

koledzy, przeleciałem ponad 20 stron i nie mogę się doczytać :tongue4:

czy manetka do fisa przedliftowa różni się od tej poliftowej?

Opublikowano

jeśli rocznik twojego auta to '95 to szukaj manetki przedliftowej bo później była zmiana (dokładnie zmiana zaczęła się mniej więcej w połowie '97)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...