Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Potrzebuje pomocy, wczoraj w trakcie wyjazdu za granice przed Zgorzelcem skrzynia weszła mi w tryb awaryjny (poza podświetlonymi biegami żadnych objawów). Jako że miałem inną możliwość kontynuowania podróży odstawiłem auto na parking strzeżony i pojechałem dalej. Po zgaszeniu i odpaleniu tryb awaryjny zniknął, autem można było normalnie jechać do przodu i do tyłu. 

Ogólnie mam to auto niedługo ale od początku borykam się z wibracjami. Po wymianie półosiek wibracje podczas przyspieszania zniknęły ale zostało takie jakby chrobotanie które ustaje po przekroczeniu 2000 obrotów. Wibracje (a raczej kangurka lub efekt kwadratowych kół) można odczuć po puszczeniu całkowicie gazu w czasie jazdy. Gdy tylko gaz delikatnie wciśnięty - wibracji żadnych nie ma. Próbowałem zrobić kilka dni temu adaptacje szkrzyni lecz za cholerę nie mogłem jej ukończyć - podjeżdżałem i cofałem chyba z 50 razy i w podanych blokach nie miałem ADP OK tylko "adaptacja trwa".

Podczas włączania D,R,S nie mam kompletnie żadnych szarpnięć czy jakichś dziwnych dźwięków, skrzynia przed adaptacją nie miała również żadnego błędu.

Jako że robię bardzo dużo km najchętniej wrzuciłbym manuala i miał wszystko gdzieś ale auto mam zarejestrowane w Szwajcarii i wiąże się to z pewnymi problemami. 

Czy ktoś po tych objawach może "na odległość" coś stwierdzić? Do auta będę miał wgląd za jakieś 1,5 tyg i do tego czasu nie mam nawet możliwości odczytać błędu.

Bart-S miałem do Ciebie dzwonić i podjechać ale kurcze urlop był tak krótki że nie starczyło na wszystko czasu. Szkoda tylko że czasu brakło właśnie na to...

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wygląda na to że w wyniku wibracji padł Ci sterownik. A czy coś jeszcze boli tą skrzynkę to już ocenić mogę tylko mając tu auto ?

Zacznij od odczytania błędu. Numer do mnie masz w stopce...

Opublikowano
3 minuty temu, Bart-S napisał:

Wygląda na to że w wyniku wibracji padł Ci sterownik. A czy coś jeszcze boli tą skrzynkę to już ocenić mogę tylko mając tu auto ?

Zacznij od odczytania błędu. Numer do mnie masz w stopce...

Ale tak z doświadczenia możesz coś powiedzieć czym mogą być spowodowane takie jakby wibracje/ szarpanie po puszczeniu gazu i takie jakby chrobotanie przy przyspieszaniu? Wiem że ciężko na odległość ale chciałbym przez te 2 tyg zdecydować co robić dalej z autem. Z jednej strony z automatem w szwajcarii sprzedam go 10x szybciej i za lepszą kasę niż manuala. Z drugiej zaś strony gdybym chciał nim nadal jeździć to chcę mieć auto pewne a nie jeździć ciągle z linką holowniczą. I tak już mnie to auto kupę siana kosztowało bo jest praktycznie nowy motor i fajna wersja...

Opublikowano

Zadzwoń po 18:00.

Opublikowano

Witam, w swoim aucie mam skrzynie multitronic HHF. Skrzynia chodziła bez zarzutów do momentu gdy ostatnio wsiadłem do samochodu, odpaliłem i moim oczom ukazały się mrugajace kontrolki PRNDS. Wrzuciłem R wycofalem z parkingu, wrzuciłem D i ruszyłem do przodu, a po chwili kontrolki przestały mrugać. Podczas jazdy skrzynia zachowywała się normalnie. Wiem, że żeby zdiagnozować co było przyczyną należy podłączyć auto do komputera, ale pracuje za granicą, a auto stoi w Polsce. Będę mógł się za to zabrać dopiero po powrocie. Może ktoś miał podobny przypadek, podpowie mi przyczynę i ewentualne koszty naprawy ?

Opublikowano

Naprawdę nie ma sensu takie gdybanie... Mrugające lub podświetlone biegi na FIS oznaczają tryb awaryjny skrzyni biegów a dokładniej: w sterowniku skrzyni zapisał się błąd. Możliwości błędów jest jakaś setka... dlatego w takim przypadku trzeba się po prostu podłączyć i sprawdzić co zapisało się w sterowaniu.

Opublikowano

Witam ponownie, po podłączeniu auta pod komputer w sterowniku zapisał się błąd :

17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal

Opublikowano

Sterownik.

Opublikowano
13 godzin temu, Bart-S napisał:

Sterownik.

Mam do przejechania trasę ok. 500 km i pytanie czy mogę jechać z uszkodzonym sterownikiem? 

Opublikowano

Zadzwoń po 18:00. Muszę wypytać o więcej szczegółów - wtedy Ci odpowiem.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Mam takie pytanie czy po mapowaniu silnika 1.8T warto zrobić adaptację skrzyni?? Czasami ma objaw szarpnięcia podczas zbijania biegów (wybierak S) i czuć zmianę biegów w dół gdy potrzeba mocy podczas "wyprzedzania" (wybierak D).

 

Autko ma 140tys przebiegu. Problem w tym ze nie wiem jak z olejem było ale z papierów od poprzedniego właściciela wynika że był wymieniany przy 120 tys.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez H3llGat3e
Opublikowano

Może za mało oleju w skrzyni. Miałem tak kiedyś i były szarpniecia przy ruszaniu oraz skrzynia nie pracowała płynnie.

Opublikowano

Efekt szarpania jest tylko przy puszeniu gazu i wygląda jakbym trafił w zmianę biegu i sterownik chciał od razu zbić bieg i czuć szarpnięcie. Wszystko dzieje podczas jazdy.

 

Podczas jazdy na D gdy wciskam gaz i następuje redukcja czuć zmianę w dół i pytanie czy multi tak się zachowuje. Jak przyśpieszam to jazda jak elektrykiem przyśpiesza gładko.

Opublikowano

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy A4 :D Po przeczytaniu prawie całych internetów nie znalazłem satysfakcjonujących mnie odpowiedzi, nie znalazłem też opisu podobnej usterki, dlatego mam wielką nadzieję i gorącą prośbę o pomoc dla mojego multitronika. Moje Audi to A4 Avant z 2002 r. 1.8T AVJ 150KM Multitronic (skrzynia FSD bez trybu S), przebieg 212 tys. (niepotwierdzony). Autkiem tym jeżdżę od prawie 4 lat i do tej pory nie sprawiało żadnych problemów. Olej w skrzyni wymieniony od razu po zakupie ( przy 193 tys. auto sprowadzone z Niemiec). Jakość spuszczonego oleju była podobno bardzo dobra. W ostatnim czasie pojawiły się niepokojące objawy: najpierw przy zatrzymywaniu się czuć było wibracje (dokładnie wibracje pojawiały się tylko przed takim szybszym dohamowaniem), ale to już minęło a pojawiły się inne objawy. Przy zimnym silniku podczas przełączania trybów z P na D lub R występuje czasem delikatne szarpnięcie, a podczas ruszania z miejsca tak jakby chwilowe ślizgnięcie sprzęgła i to ślizganie występuje przez następne ok. 3 min. jazdy przy trochę mocniejszym wciśnięciu gazu. Po rozgrzaniu silnika objawy ślizgania przy ruszaniu ustępują, ale w trasie przy szybkim przyspieszaniu np. podczas wyprzedzania można wyczuć, że skrzynia pracuje tak jakby na delikatnym poślizgu. Na postoju w trybie D czuć delikatne wibracje i tak jakby auto chciało już pełzać do przodu. Kolejna rzecz to dobiegający ze skrzyni metaliczny ciągły dźwięk wzrastający z obrotami silnika, ale słyszalny jest tylko w przedziale obrotów 800-1500 szczególnie podczas postoju. Dźwięk ten słychać również w trybie P natomiast po przełączeniu na N od razu to metaliczne wycie ustaje. Dodam, że po podłączeniu Vaga nie zapisują się żadne błędy, a skrzynia pracuje w normalnym trybie (PRND wyświetlają się prawidłowo, bez żadnego pulsowania ani w negatywie). Odwiedziłem już 2 warsztaty zajmujące się automatycznymi skrzyniami ale nie uzyskałem żadnej konkretnej informacji co może być skrzyni, raczej odpowiedzi brzmiały "może to, może tamto" i ogólnie to trzeba skrzynie wyjąć, rozebrać i dopiero będzie wiadomo - koszt 4-6 tys. zł. czyli niedużo mniej niż to autko jest warte. Zatem zacne grono specjalistów proszę o jakąkolwiek pomoc, sugestie itp. co mogę jeszcze zrobić, bo chciałbym jeszcze trochę nacieszyć się jazdą tym autkiem w automacie ;-)

Opublikowano

Witam wszystkich na tym forum poszukujących porady odnośnie multitronica. Przyszedł czas i na mnie. A4 b6 2004r. Bex 190km numer multitronica 01J. Przebieg 220k. Ogólnie objawy wyglądają tak, że na zimnym silniku i zimnym oleju w skrzyni jakby nie było zauważalnych problemów. Jeżdżąc od punktu a do punktu b po mieście jest w miarę ok. Problemem jest jadąc w dalszą trasę. Na ciepłym oleju czuć poszarpywanie skrzyni i gdy skrzynia jest pod obciążeniem ( np. przy wyjeździe z ronda i dodanie gazu ) czuć mocne wibracje że aż całym autem trzęsie. Sterownik był regenerowany ok. 3 lata temu, a okej ok. Półtora roku temu. Ktoś ma jakieś pomysły? ? W skrzyni brak błędów

Opublikowano
32 minuty temu, zbikeen napisał:

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy A4 :D Po przeczytaniu prawie całych internetów nie znalazłem satysfakcjonujących mnie odpowiedzi, nie znalazłem też opisu podobnej usterki, dlatego mam wielką nadzieję i gorącą prośbę o pomoc dla mojego multitronika. Moje Audi to A4 Avant z 2002 r. 1.8T AVJ 150KM Multitronic (skrzynia FSD bez trybu S), przebieg 212 tys. (niepotwierdzony). Autkiem tym jeżdżę od prawie 4 lat i do tej pory nie sprawiało żadnych problemów. Olej w skrzyni wymieniony od razu po zakupie ( przy 193 tys. auto sprowadzone z Niemiec). Jakość spuszczonego oleju była podobno bardzo dobra. W ostatnim czasie pojawiły się niepokojące objawy: najpierw przy zatrzymywaniu się czuć było wibracje (dokładnie wibracje pojawiały się tylko przed takim szybszym dohamowaniem), ale to już minęło a pojawiły się inne objawy. Przy zimnym silniku podczas przełączania trybów z P na D lub R występuje czasem delikatne szarpnięcie, a podczas ruszania z miejsca tak jakby chwilowe ślizgnięcie sprzęgła i to ślizganie występuje przez następne ok. 3 min. jazdy przy trochę mocniejszym wciśnięciu gazu. Po rozgrzaniu silnika objawy ślizgania przy ruszaniu ustępują, ale w trasie przy szybkim przyspieszaniu np. podczas wyprzedzania można wyczuć, że skrzynia pracuje tak jakby na delikatnym poślizgu. Na postoju w trybie D czuć delikatne wibracje i tak jakby auto chciało już pełzać do przodu. Kolejna rzecz to dobiegający ze skrzyni metaliczny ciągły dźwięk wzrastający z obrotami silnika, ale słyszalny jest tylko w przedziale obrotów 800-1500 szczególnie podczas postoju. Dźwięk ten słychać również w trybie P natomiast po przełączeniu na N od razu to metaliczne wycie ustaje. Dodam, że po podłączeniu Vaga nie zapisują się żadne błędy, a skrzynia pracuje w normalnym trybie (PRND wyświetlają się prawidłowo, bez żadnego pulsowania ani w negatywie). Odwiedziłem już 2 warsztaty zajmujące się automatycznymi skrzyniami ale nie uzyskałem żadnej konkretnej informacji co może być skrzyni, raczej odpowiedzi brzmiały "może to, może tamto" i ogólnie to trzeba skrzynie wyjąć, rozebrać i dopiero będzie wiadomo - koszt 4-6 tys. zł. czyli niedużo mniej niż to autko jest warte. Zatem zacne grono specjalistów proszę o jakąkolwiek pomoc, sugestie itp. co mogę jeszcze zrobić, bo chciałbym jeszcze trochę nacieszyć się jazdą tym autkiem w automacie ;-)

Masz do mnie blisko - wpadnij na diag.

Opublikowano
11 minut temu, ximixu napisał:

Witam wszystkich na tym forum poszukujących porady odnośnie multitronica. Przyszedł czas i na mnie. A4 b6 2004r. Bex 190km numer multitronica 01J. Przebieg 220k. Ogólnie objawy wyglądają tak, że na zimnym silniku i zimnym oleju w skrzyni jakby nie było zauważalnych problemów. Jeżdżąc od punktu a do punktu b po mieście jest w miarę ok. Problemem jest jadąc w dalszą trasę. Na ciepłym oleju czuć poszarpywanie skrzyni i gdy skrzynia jest pod obciążeniem ( np. przy wyjeździe z ronda i dodanie gazu ) czuć mocne wibracje że aż całym autem trzęsie. Sterownik był regenerowany ok. 3 lata temu, a okej ok. Półtora roku temu. Ktoś ma jakieś pomysły? ? W skrzyni brak błędów

Wibracje i szarpanie mają zupełnie inny powód. W Twoim opisie jest za mało precyzji - spróbuj to dokładniej opowiedzieć wskazując kiedy szarpie a kiedy wibruje.

Opublikowano

Szarpanie występuje przy zwykłej jeździe gdy silnik jest ciepły. Uczucie takie jakby łańcuch nie wchodził na zębatkę. Raz jest mniejsze raz większe szarpanie.   W wibracje wpada np jadąc na autostradzie albo przy długiej trasie. Wibracje są tylko i wyłącznie gdy musialem przyhamować i przy małych prędkościach dodajesz gaz (30-60 km ), 

Opublikowano

Dzień Dobry,

Zgodnie z hasłem - jak trwoga to do Boga - chciałem zapytać o mojego multitronica.

Potrzebuję fachowej pomocy, kogoś kto mi powie czy to się opłaca naprawiać, ew. u kogo i jaki będzie koszt, czy kupić działającą jeszcze skrzynie i odsprzedać w takim stanie autko.

Mam A4 B7 2005 avant 2.0 TDI 136KM i problem ze skrzynią objawiający się brzęczeniem podczas jazdy na zimnym silniku oraz gwałtownym zrzucaniem biegów z szarpaniem dopiero w końcówce mocnego (nie ostrego) hamowania. Np. rozpędzony do 60km/h i zmiana świateł na czerwone - no to hamujemy mocno.

Z tego co wiem, kontroler był wymieniany na nowy jakieś 50 tyś km temu, przebieg aktualny 270tyś km.

Pytanie/prośba do Barta-S - widzę, że jesteś naprawdę ekspertem w temacie tych skrzyń, czy możemy się umówić na diagnostykę i poradę co mam dalej z tym robić (przyznaję nie jestem kimś kto potrafi "grzebać" we własnym samochodzie i nie mam na to warunków)? Mój dotychczasowy mechanik rozłożył ręce bo się na tym nie zna.

Proszę dać znać, czy można się umówić na termin - przyjadę mimo, że mieszkam koło Bielska-Białej. Czy ewentualnie jest w moich okolicach jakiś godny polecenia mechanik, który nie wymyśli mi kosztów naprawy w granicach 12tyś złotych (bo wiem o takich przypadkach).

Akurat jeździć tym samochodem potrafię i robię to z przyjemnością, tak więc odległość do ciebie mnie nie przeraża... Nie chciałbym w zimie zatrzymać się z zablokowaną skrzynią na poboczu... :(

Proszę dać znać (wysłałem też prywatna wiadomość).

Załączam także odpisany numer skrzyni przez mechanika:

Proszę o odpowiedź i pozdrawiam serdecznie,

Resized_20191122_132709[1].jpeg

Opublikowano

W stopce masz mój nr tel. Zadzwoń jutro wieczorem ;)

 

  • Pomoc techniczna 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...