Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Możliwości jest kilka - sterownik uszkodzony (sumy kontrolne się nie zgadzają). Opcja druga: źle przeprowadzona procedura (i obstawiam to drugie).

Napisz mi na pw jakie to auto (VIN, silnik, skrzynia) oraz dane sterownika zamontowanego na aucie (nr VAG i wersja softu).

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Możliwości jest kilka - sterownik uszkodzony (sumy kontrolne się nie zgadzają). Opcja druga: źle przeprowadzona procedura (i obstawiam to drugie).

Napisz mi na pw jakie to auto (VIN, silnik, skrzynia) oraz dane sterownika zamontowanego na aucie (nr VAG i wersja softu).

Masz wszystko na mailu :)

Opublikowano

Możliwości jest kilka - sterownik uszkodzony (sumy kontrolne się nie zgadzają). Opcja druga: źle przeprowadzona procedura (i obstawiam to drugie).

Napisz mi na pw jakie to auto (VIN, silnik, skrzynia) oraz dane sterownika zamontowanego na aucie (nr VAG i wersja softu).

Masz wszystko na mailu :)

Wyślij na [email protected]

Opublikowano

WItam, mam pytanie odnośnie układu przekazywania napedu w skrzyni MULTITRONIC, planuje zainwestowac troszke grosza w samochod i mam na oku wymiane koła dwumasowego i oleju w skrzyni, zlecam to zadanie znajomemu mechanikowi, zainteresował mnie fakt że gość proponuje mi przy okazji wymiany dwumasy, wymiane sprzegła. I tu moje pytanie, czy w a4 b7 ze skrzynia multi są sprzęgła? Jedynie z tego co sie orientuje jest sprzegło hydro-kinetyczne ale jego raczej nie powinno sie wymieniać? Prosze o informacje na ten temat gdyż jestem w lekkim szoku, przy okazji tematu możecie mi polecic olej do skrzyni do wymiany statycznej? Raczej filtra nie powinienem zmieniac prawda? Z góry dzieki za odpowiedz, pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

Przegladalem wczesniejsze posty ale chyba mam przypadek dosyc zadki.

Posiadam A4 B8 1.8TFSI.

Stojac na pochylej jezdni, chcac ruszyc z miejsca, samochod toczy sie do tylu o jakies 10cm a nawet czasem wiecej majac wrzucone D. Boje sie, ze kogos uszkodze stojacego za mna. Problem jest wiekszy gdy stoje na mocno pochylonej jezdni.

Dwa razy mi sie zdarzylo, ze chcac uniknac toczenia sie samochodu to tylu, dodalem gazu i auto szarpnelo i zgaslo a innym razem ruszylem z piskiem opon.

Gorzej jest gdy musze zawrocic po gorke. Wrzucam R puszczam hamulec a auto toczy sie do przodu o 50cm a nawet metr! Raz prawie uderzylem w stojacy samochod! Zachamowanie auta nic nie daje bo po zwolnieniu hamulca znowu sie toczy az tak jak by zaskakuje i powoli pelza do tylu.

Zauwazylem tez, ze jak przyhamuje do 5-8km/h i znowu chce przyspieszyc, wciskam gaz a auto tak jak by nie chcialo przelaczyc biegu albo robi to z opoznieniem. Szarpnie lekko i wtedy mozna jechac

Takie zachowania wystepuja przy rozgrzanym silniku i po przejechaniu kilkunastu kilometrow.

Bledow nie ma skrzynia czy silnki. Tak mi powiedziano w ASO.

Dodam, ze olej w skrzyni wymienialem przy 60tys. a mam teraz 67tys.

Widze, ze rozwiazaniem moze sie okazac adaptacja i ewentualne sprawdzenie poziomu oleju. Wymienialem go w ASO Gdansk i nie mam zaufania do nich ale pojade tam i zobaczymy co powiedza. Pewnie "panie jest ok"

Najgorsze, ze nie wiem czy jest w Trojmiescie ktos kumaty zeby zajac sie moim autem. Widze po roznych tematach i postach, ze raczej nikogo nie znajde. Zostaje tylko chyba wypad dalszy w Polske i klku dniowe wakace :D

Prosze o wskazowki doswiadczonych w temacie kolegow z forum, pozdrawiam.

Opublikowano

Czy u was też przy statycznej jezdzie na D tak do 90km/h obroty silnika utrzymuja się w granicy 1400-1600 obr

Opublikowano

Tak, u mnie tez tak jest mniej wiecej tyle, ze mam B8 jesli to robi roznice.

Opublikowano

A czy w przypadku wiekszych wzniesień nie trzeba korzystać z lewej nogi przytrzymując hamulec i dodać nieco więcej gazu i ruszać podobnie jak manualem , Ja jeszcze nie miałem takiej potrzeby ale ciekawe jak to rozwiazać .

Opublikowano

Tak to normalne przy CVT - silnik pracuje w niższym zakresie obrotów (m.in. dzięki temu mamy tutaj większą oszczędność paliwa w stosunku do klasycznego automatu - wynika to z konstrukcji skrzyni i sposobu przenoszenia napędu).

Co do wzniesień - w sterowniku zaimplementowano funkcję hill hold aczkolwiek prawidłowa reakcja układu napędowego (radzenie sobie ze wzniesieniami) zależy też od czynników takich jak aktualna adaptacja czy też stopień zużycia sprzęgła. Przy małych wzniesieniach nie ma problemu - przy większych, chwilę trwa zanim sterownik skoryguje wartości ciśnienia podawane na sprzęgło. Generalnie zalecam zawsze po wrzuceniu D lub R aby odczekać chwilę przed puszczeniem hamulca po to aby ciśnienie sprzęgła osiągnęło prawidłową wartość.

Opublikowano

To fakt odczekanie poprawia płynność bo przy szybkich zmianach potrafi szarpnąć

Opublikowano

Nie otrzymałem wciąż odpowiedzi na moje pytanie ale z wypowiedzi uzytkownika Bart-S na pytanie wilu8 wynika ze jest jakieś sprzęgło, czy na prawde nikt nie jest w stanie sprostować mi tego tematu? Nie mogę znaleźć w internecie nic o tym.

Opublikowano

Nie otrzymałem wciąż odpowiedzi na moje pytanie ale z wypowiedzi uzytkownika Bart-S na pytanie wilu8 wynika ze jest jakieś sprzęgło, czy na prawde nikt nie jest w stanie sprostować mi tego tematu? Nie mogę znaleźć w internecie nic o tym.

NIe jestem mechanikiem, ale użytkownikiem Multitronika, i z tego co wiem, to w naszych skrzyniach są sprzęgła i to dwa :) jedno odpowiedzialne za jazdę w przód, a drugie w tył. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę :)

Opublikowano (edytowane)
Opublikowano

Nie otrzymałem wciąż odpowiedzi na moje pytanie ale z wypowiedzi uzytkownika Bart-S na pytanie wilu8 wynika ze jest jakieś sprzęgło, czy na prawde nikt nie jest w stanie sprostować mi tego tematu? Nie mogę znaleźć w internecie nic o tym.

Zrób nową adaptację sprzęgieł - od tego zacznij.

Opublikowano

Bart-S kilka dni temu wyslalem Tobie PW. Mozesz odpowiedziec?

Opublikowano (edytowane)

Polecam lekturę http://frankensteinm...multitronic.pdf powinno się wyjaśnić wiele wątpliwości

link nie działa

Edytowane przez wilu8
Opublikowano

Bart-S kilka dni temu wyslalem Tobie PW. Mozesz odpowiedziec?

Cierpliwie czekaj - zawsze odpisuję (ale musi być na to chwila).

Opublikowano

Polecam lekturę http://frankensteinm...multitronic.pdf powinno się wyjaśnić wiele wątpliwości

link nie działa
Poprawiłem ale z komórki ciężko , wpisz w googlu multitronic ssp znajdziesz pdf .
Opublikowano

Panowie POLECAM BARDZO USŁUGI BARTKA! Zna się na rzeczy, nie idzie w koszty i wszystko uczciwie robi. I cena o wiele niższa niż w innych serwisach w których nie wiadomo czy się znają! Jeszcze raz polecam i dzięki Bartek!

Opublikowano (edytowane)

Teraz ja sie pochwale, prawie nową skrzynia multitronic, na poczatek parę zdjęć :

i tak jak poniżej skrzynia wczęściach, widać na nim idealny stan bieżni, czyli najdroższych elelmentów skrzyni mnie ich wymiana niedotyczy i zapewne dotyczyć niebędzie

DSC00334.JPG

łańcuszek, niestety :( max co mógłby zrobić to 30-40tys km, zauważcie jak zaczynał być już szlifowany w miejscu połączeń, świadczy to złym smarowaniu tej części a było ono spowodowane praktycznie pozatykanymi filtrami, I magnetycznym, II - sitowatym przez co spadło ciśnienie smarujace łańcuch,

DSC00335.JPG

DSC00336.JPG

na tym zdjęciu widać filtr magnetyczny, ktory to wyłapuje wszelkie nieczystości metalowe z oleju - dodam, że jest to normalna praca skrzyni

ta cześc ktora przypomina krótko przyciętą szczotke to własnie zapchany filtr magnetyczny okolo 2 mm zużytej stali

DSC00337.JPG

DSC00338.JPG

[br]Dopisany: 14 Listopad 2009, 12:27_________________________________________________teraz tak kórtko:

objawy : "schodkowanie" i falowanie w zakresie 70 do 90 km/h

elementy do wymiany : oring wałka wejściowego, łańcuch plus wszytskie uszczelnienia skrzyni

koszt : 4 tys PLN

mogłem zmieścic sie w kwocie 3 tyś PLN ale to by była naprawa na 30 tys km ja mam w planach auto na 3 lata posiadać

naprawa - serwis : zdecydowałem sie na serwis sserwis - SOPA i powiem : jestem wiecej niż zadowolony z wykonania pracy z podejścia serwisu do klienta - naprawde polecam

wszelkie namiary pod adresem http://www.sserwis.pl/start_pl.php , można też się kontaktować zemna w celu zapytań odnośnie dojazdu noclegu itp tel lub PW

ciekawostka jest ze program w mojej skrzyni został napisany na bazie programu z multitroników z roku 2007,

a dlaczego :

dlatego , audi nie wspiera starszych pojazdów, a trzeba pamietac, i powiedzieć to głośno ze to niedoskonałe oprogramowanie skrzyni ja uszkodziło ! oczywisce uwzgledniajac systematyczna wymiane oleju,

nowy soft ma szereg dodatkowych opcji jak i istotnych zmian w sterowaniu praca skrzyni a tkaze silnika !! jak np: zmiana momnetu pełzania z 125nm na 25nm, zmiana "rwania" przy hamowaniu ograniczona do minimum, to sa te naistotniejsze zmiany oszczedzajace skrzynie

teraz naprawde wiem co to jest wygoda jazdy multitronikiem i powiem, że czuje wielka zmiany w pracy skrzyni wtak duzy mierze iz musze od nowa uczyc sie jazdy automatem dodam ze na starej jezdziłem zaledwie 2 m-ce

[br]Dopisany: 15 Listopad 2009, 14:33_________________________________________________wielkim zdziwieniem było dla mnie informacja, iz skrzynie w a4 B7 i ich oprogramowania jest tak dopracowane ze spokojnie robia po 300 tys km !!!! sorry za błędy interpunkcuje i ortograficzne, niech sie moderator nimi zajmie :hi: [br]Dopisany: 15 Listopad 2009, 14:38_________________________________________________monitoring pracy skrzyni na VAS-ie

DSC00370.JPG

Witam co do ssewisu SOPY moje audi było tam jakieś 2 może 3 lata temu z objawami braku mocy inni mechanicy stwierdzili że to wina skrzyni dlatego oczytałem się na necie i wybrałem SOPE . Auto stało 2 tyg została wymieniona turbina ,głowica poszła do regeneracji ,wymieniony przepływomierz , wymieniony napinacz łańcucha rozrządu po tych operacjach oddano mi auto teoretycznie naprawione zaraz po wyjechaniu z serwisu dzwonie do nich i mówię , że auto jest w takim stanie jak było i nie ma żadnej poprawy wtedy pan SOPA powiedział mi tak że auta z taką skrzynią biegów (multi) pobierają bardzo dużo mocy i dlatego auto jest takie mułowate i że on tym jeździł i wszystko jest jak w najlepszym porządku. Niestety mi to nie dawało spokoju i pojechałem autem na hamownie (wiem że tych skrzyń się nie hamuje)ale jak mu miałem udowodnić że nie ma racji po wykonaniu tej czynności wyszło że Adzi brakuje prawie 30km po okazaniu mu dokumentów stwierdził że to nie możliwe i że w trakcie jazdy do domu coś się musiało popsuć i kazał mi się zabierać koszt całości nie pamiętam już w 100% ale było coś około 6 może 7 tyś zł dodam że to wszystko co wymienili było dobre i nie było potrzeby tego ruszać. Cała historia zakończyła się na autoryzowanym serwisie Audi gdzie się okazało że przyczyną braku mocy był źle ustawiony rozrząd. Po kolejnej wizycie u SOPY i przedstawieniu mu dokumentów z naprawy stwierdził że zwróci mi koszt robocizny jakieś 600zł i nie chce mnie ani mojego samochodu więcej widzieć. Mój błąd był taki że nie poszedłem na drogę sądową i nie poprosiłem rzeczoznawcy o zbadanie sprawy przed oddaniem auta do autoryzowanego serwisu to tyle z mojej strony

Edytowane przez grzes791

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...