Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 7.12.2022 o 10:47, Grzehus napisał(a):

Witam.

Odgrzewam kotleta... Może ktoś by chciał się podjąć SWAP-em ośki w multitroniku na Quattro GYH w okolicach Warmińsko-Mazurskiego/Pomorskiego wraz z pomocą w ogarnięciu części?

Witam odezwij się do mnie robiłem w b6 1.8t 

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W dniu 11.12.2022 o 16:26, Sebaa41998 napisał(a):

Panowie czy pływaki muszą być z tego samego roku aby poprawnie działał poziom paliwa? 1.8t 

 

Opublikowano

Było gdzieś w tym temacie o pływakach z tego co pamiętam to nie muszą być z tego samego  roku i ja zrobiłem sobie know-how czyli pozbierałem najważniejsze info i wklejam to może ci to pomoże żebyś nie musiał wszystkiego czytać.

SBIORNIK PALIWA
Zmiana pływaków i liczników była od maja/czerwca 2001 - w etce jest dokładny vin graniczny.
na pewno podłączyć drugi pływak (dwa przewody do licznika)
Pływaki mają oznaczenia zaczynające się od 8e0 więc nie ma rozróżnienia na EU/UK. To nie jest loteria, tylko tak jak już pisałem podział jest wg rocznika auta. Proponuję dokładnie prześledzić ETKĘ i dobierać rocznikowo na podstawie oznaczeń ze swojego czujnika. Problem odwrotnych wskazań występuje również w autach FWD jeśli czujnik zostanie źle dobrany
Jeśli dobrze rozkminiam, mój numer nadwozia to WAUZZZ8E53A28... a lewy pływak na białej obudowie na zbiorniku dawcy po sprawdzeniu ma numer 8E0201317N i ten numer jest stosowany od nr nadwozia F 8E-2-020-001>>

czyli mogę mieć nadzieję że będzie dobrze pokazywać bo numer mojego auta jest późniejszy?
Potrzebne jest przeprogramowanie licznika żeby czytał z dwóch czujników poziomu paliwa. Jeśli nie podłączysz drugiego czujnika poziomu paliwa, wskazówka będzie latała, poziom cały czas będzie się zmieniał.
 

Opublikowano

Panowie mam mały dylemat i duże pytanie odnośnie tego quattro po mału zaczynam dołożenie w moim b6 quattro części mam z b7. 3.0tdi 233ps

jakis czas temu dla ojca w passacie dokładałem skrzynie 6b i wziąłem z mojego zestawu wybierak bo w pasaacie były problemy z dopasowaniem, warsztat który to robił tez od znajomego załatwił dwa kolejne wybierali.

Niestety podczas odbioru passata nie dopatrzyłem ze oddali mi czyjś wybierak z c6 a mój chyba pojechał do tego faceta

obecmie mam skrzynie hck i wybierak od tej skrzyni z exeo czy wkładając quattro muszę teraz szukac wybieraka od b7 3.0tdi czy może zostać ten z exeo hck?

Opublikowano

Panowie w piątek oddaje auto na zmianę zbiornika (i reszty gratów pod quattro z tylu) czy ktoś mi może podpowiedzieć czy te przewody paliwowe wystarcza czy jeszcze jakiś odcinek potrzebny bo obecnie mam oske.
Nie chce latać na ostatnia chwile i szarpać gdzies na szrocie bo warsztatu raczej nie lubią czekać.
 

IMG_2829.jpeg

IMG_2828.jpeg

Opublikowano

koledzy chce podmienić skrzynie, kiedyś był automat quattro, teraz jest manualna 5B quattro o oznaczeniu FTZ  35/9

brakuje na trasę 6B, znalazłem komplet GJV 35/9, mniej roboty zostaje stary dyfer  skrzynia jest z 3.0 benzyna czy do 1.8T podjedzie chodzi o wieloklin. W komplecie jest sprzęgło wybierak polosie i tak za jakiś czas myślałem o zrzucaniu skrzyni i wzmacnianiu sprzęgła wiec od razu by zmienić skrzynie.

Opublikowano

Wieloklin podejdzie, bo te same skrzynie montowane były w 1.8T oraz 3.0 zwróć uwagę na typ skrzyni, interesuje Cię długość, żeby wał i wybieraki do biegów pasowały. Wybieraków są co najmniej dwa rodzaje.

Opublikowano

Czesc.Od jakiegos czasu dosc duzo mysle o dolozeniu quattro do swojego autka.Czesci wyjda ok 3500zl + to co wyjdzie przy przekladce. Ile to bedzie miec nalatane to moze byc ciezko sprawdzic. Zastanawiam sie czy nie kupic całego.pewnego  auta i z niego wyciągnąć co trzeba,co się przyda.Tyle ze za cale auto z silnikiem 1,8t trzeba dac ok. 15-25tys.Tylko czy to opłacalne.Moze lepiej kupic już z oryginalnym napedem quattro.B 7 mniej się podoba ale i bym musial wyłożyć z min 35tys lub b6 30tys I do tego jak w mojej b6 gaz,mapa silnika,wieksze hamulce  to już ok. 10klockow dojdzie .Poza tym mam sline wewnętrzny,zewnętrzny,zawieszenie,szyberdach ,ksenon i takiego ciezko może być znaleźć.I dlatego nie wiem czy warto te quattro dokładać czy jednak brac „nowego” a mojego sprzedac Myślałem tez nad b8 z silnikiem 2 L diesel ale jednak tu mam 226KM ,przejazd  na 100km wychodzi ok. 35zl i w tym wypadku ekonomia przemawia na korzysc b6 ewentualnie b7.

Może ktos się wypowie w jakim kierunku isc:)

Opublikowano

Jak masz pewną budę i wsadziłeś mnóstwo kasy i pracy do tego samochodu przede wszystkim jeszcze serca to szukaj Quattro z 2.0 TFSI ja tak mam wszystko kupiłem z jednego samochodu i tak samo zrób, później znajdź jakiegoś ogarniętego gościa który ci to zrobi byle nie posadzki garage bo ja tam robiłem i nie polecam, jest pozna forum to przeczytaj. Teraz jest zima wcześniej jeździłem ośką tym samochodem teraz jest Quattro powiem jest to przepaść do tego co było jeśli kiedykolwiek będę zmieniał samochód i będę kupował też Audi to tylko w Quattro na torsenie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 27.01.2024 o 07:31, morelo napisał(a):

Jak masz pewną budę i wsadziłeś mnóstwo kasy i pracy do tego samochodu przede wszystkim jeszcze serca to szukaj Quattro z 2.0 TFSI ja tak mam wszystko kupiłem z jednego samochodu i tak samo zrób, później znajdź jakiegoś ogarniętego gościa który ci to zrobi byle nie posadzki garage bo ja tam robiłem i nie polecam, jest pozna forum to przeczytaj. Teraz jest zima wcześniej jeździłem ośką tym samochodem teraz jest Quattro powiem jest to przepaść do tego co było jeśli kiedykolwiek będę zmieniał samochód i będę kupował też Audi to tylko w Quattro na torsenie.

Poszlo pw

Opublikowano

Do czego sluzy sterownik pompy paliwa 4f0906093g  ? Rozumiem ze zostaje ten z oski.Dzis zdemontowalem bak,jeszcze tylko wybierak i caly kpl bedzie czekal na zalozenie.Z tylu tak na szybko zauwazylem uszkodzona oslone przegubu-do wymiany.Mocowanie podpory walu niektorzy nituja,,znalazlem nity mocne i byc moze by wystarczyly  ale wiadomo co spaw to spaw.Tyle ze bedzie trzeba sciagac fotele i wykladzine przed spawaniem. Za montaz wezme sie jak juz bedzie troche cieplej,Do tego czasu chce przygotowac sie tak z wiedza jak i z czesciami.

ALLEGRO.PL

 

Opublikowano

Ja mam nitowane, mam przeszło 400 koni i 550 nm na razie siedzi ale jak robił mi przekładkę to jasno go prosiłem żeby to przyspawali i dobrze zakonserwowali I widzisz jak robią jak sobie sam nie zrobisz to od d*pę rozbić będę się za to zabierał tylko na dniach mam przegląd zobaczymy co będzie.

Opublikowano

Co za różnica?  Jak jest dobrze na nitach złapane to nic temu nie będzie, to tylko trzyma podporę wału, nie cały wał.

Opublikowano

Ciekawi mnie czy tylko jedna osoba ma nitowane mocowania podpory. Kazda blacha ma 6pkt zgrzewanych,moge dac w zamian 6 nitow stalowych. Nit alumionowy ciezko zerwac,co dopiero stalowy. Kiedys budowano statki,mosty itp tylko nity stosowano i bylo wieczne. 

Opublikowano

Mylisz typ nitu, w mostach i statkach masz inne nity - zakuwane, u Ciebie prawdopodobnie zostały użyte nity zrywalne, co w takim zastosowaniu jest jak najbardziej ok i ogranicza zakres prac do minimum, nie naruszając ciepłem warstwy ochronnej okolicy jak podczas spawania.

Opublikowano
W dniu 19.02.2024 o 12:59, Langista napisał(a):

Co za różnica?  Jak jest dobrze na nitach złapane to nic temu nie będzie, to tylko trzyma podporę wału, nie cały wał.

Taka różnica że gdyby fabryka chciała wypuścić na nitach zrywanych to tak by to zrobiła. I jeszcze jedno po prostu estetyka, dodatkowo spaw lub zgrzew wygląda ładniej, nit no już nie tak, a maziać tam gumami i tym takim. To nie u mnie.

Opublikowano

Rozwaze temat jak juz bede pod autem,poki co zrobie szablon przed wycieciem tych blach z dawcy. I tak od zbiornika trzeba pociagnac przewod z plywaka wiec ewentualnie troche wiecej roboty i  wykladzine sie dzwignie i przyspawa.

Opublikowano
7 godzin temu, morelo napisał(a):

Taka różnica że gdyby fabryka chciała wypuścić na nitach zrywanych to tak by to zrobiła. I jeszcze jedno po prostu estetyka, dodatkowo spaw lub zgrzew wygląda ładniej, nit no już nie tak, a maziać tam gumami i tym takim. To nie u mnie.

W fabryce było na zgrzewach bo tak było szybciej mając robota za maszynę. Co do mazania gumą, właśnie gdyby mechanik brał się za spawanie to miał byś dużo pomazane i najprawdopodobniej było by to źle zabezpieczone. Gościu nie czuł się pewnie w tej sprawie i złapał na nity a czy wygląda to tak źle? Na co dzień chyba nie patrzysz w podwozie 😅

Opublikowano
W dniu 22.02.2024 o 15:30, Langista napisał(a):

W fabryce było na zgrzewach bo tak było szybciej mając robota za maszynę. Co do mazania gumą, właśnie gdyby mechanik brał się za spawanie to miał byś dużo pomazane i najprawdopodobniej było by to źle zabezpieczone. Gościu nie czuł się pewnie w tej sprawie i złapał na nity a czy wygląda to tak źle? Na co dzień chyba nie patrzysz w podwozie 😅

Napisałem ci wyżej odpowiedź, wystarczy ruszyć głową i przeczytać ze zrozumieniem😀 nie będę się drugi raz powtarzał.

Opublikowano

Wiem że wolał byś tak jak wyszło z fabryki ale z drugiej strony jakby miał zabrać się za spawanie / zgrzewy i po tym źle zabezpieczył, to buda szybko zaczęła by gnić w tym miejscu, czego przy nitach raczej nie uświadczysz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...