Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej firmy wahacze polecacie ?


WAHACZE W NASZYCH A4  

748 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja tam tych tanich śrub nie chciałem. Kupiłem Febi za bodaj 160zł. Dają rade i się nie wyciągnęły tak jak stare. Najbardziej narażona na rozpad jest chyba ta cienka długa spinająca dwa górne wahacze do zwrotnicy. Warto tam zastosować coś fest + dwie nakrętki.

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
7 godzin temu, Randor napisał:

Ja tam tych tanich śrub nie chciałem. Kupiłem Febi za bodaj 160zł. Dają rade i się nie wyciągnęły tak jak stare. Najbardziej narażona na rozpad jest chyba ta cienka długa spinająca dwa górne wahacze do zwrotnicy. Warto tam zastosować coś fest + dwie nakrętki.

Pan z Regum dał mi w gratisie 2 śruby z lema do łączenia górnych wahaczy,powinny dać radę. Tylko zastanawiam się w jakim stanie jest reszta śrub bo polecił użyć tych fabrycznych.

Opublikowano (edytowane)

No więc najważniejsze masz z głowy, miło z jego strony. Reszta śrub jest zapewne w dobrym stanie o ile to ori komplet. Tam są dość znaczne średnice śrub i ciężko coś przeciągnąć. Zwróć uwagę czy wszystkie wyglądają podobnie i mają nakrętki z kołnierzem. Jeśli to jakiś szajs radzę wymienić. No i dokręcamy z wyczuciem przynajmniej te od górnych wahaczy przy zwrotnicy.

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Dokręcamy z odpowiednim momentem Nm wszystkie górne i dolne i jak już było często gęsto pisane jak auto stoi na kolach. Śruby z kołnierzem i nakrętki samokatrujace o odpowiedniej twardości  10.9 i 8.8 kupisz w sklepie wyjdzie 10 razy taniej od ori. Klasa twardości obowiązuje każdą śrubę czy jest robiona dla audi czy sklepu z żelastwem różnica jest w wielkości klucza audi 16, 18 ludzkie rozmiary 17, 19.

Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, kijaszi napisał:

10.9 i 8.8 kupisz w sklepie wyjdzie 10 razy taniej od ori.

U siebie w pracy mam śruby i nakrętki 8.8 wiec komplet wyjdzie mnie ze 2 zł,aczkolwiek w etce nie znalazłem np. długości śrub m8 do mocowania blaszek od tulei stablizatora.

Edytowane przez pila24
Opublikowano
40 minut temu, kijaszi napisał:

Dokręcamy z odpowiednim momentem Nm wszystkie górne i dolne i jak już było często gęsto pisane jak auto stoi na kolach. Śruby z kołnierzem i nakrętki samokatrujace o odpowiedniej twardości  10.9 i 8.8 kupisz w sklepie wyjdzie 10 razy taniej od ori. Klasa twardości obowiązuje każdą śrubę czy jest robiona dla audi czy sklepu z żelastwem różnica jest w wielkości klucza audi 16, 18 ludzkie rozmiary 17, 19.

Szczerze wątpię żeby więcej jak 5% wymieniających zawiechę samemu na podwórku miało klucz dynamometryczny. To nie podpory wału korbowego lub śruby od głowicy. Wystarczy trochę wyczucia i będzie ok.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, pila24 napisał:

U siebie w pracy mam śruby i nakrętki 8.8 wiec komplet wyjdzie mnie ze 2 zł,aczkolwiek w etce nie znalazłem np. długości śrub m8 do mocowania blaszek od tulei stablizatora.

Znajdziesz w Sam Naprawiam od b5 , sprawdź czy na pewno 8.8 bo lubią być 10.9 A na tyle chyba nawet 12

Edytowane przez kijaszi
Opublikowano
5 minut temu, Randor napisał:

Szczerze wątpię żeby więcej jak 5% wymieniających zawiechę samemu na podwórku miało klucz dynamometryczny. To nie podpory wału korbowego lub śruby od głowicy. Wystarczy trochę wyczucia i będzie ok.

Jak ktoś się bierze za zawieszenie samemu to pewnie i inne rzeczy będzie robił a zainwestowane w klucz 100-120 zł nie jest jakimś kosmicznym kosztem i tak wyjdzie taniej niż w warsztacie, a narzędzia zawsze się przydają 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, kijaszi napisał:

Jak ktoś się bierze za zawieszenie samemu to pewnie i inne rzeczy będzie robił a zainwestowane w klucz 100-120 zł nie jest jakimś kosmicznym kosztem i tak wyjdzie taniej niż w warsztacie, a narzędzia zawsze się przydają 

Teoria teorią, a jak jest w praktyce wszyscy wiemy:) Klucz w cenie ok 100zł to średnio się nadaje nawet do dokręcania kół. Sam się o tym przekonałem. 2x razy żeby było śmieszniej. Zero powtarzalności. Myślę, że tak 200-250zł to sensowne minimum. No ale to tylko moje zdanie. Co nie zmienia faktu, ze każdy który grzebie coś więcej w aucie powinien taki klucz mieć, najlepiej dwa na różne zakresy.

Edytowane przez Randor
Opublikowano
Godzinę temu, kijaszi napisał:

Znajdziesz w Sam Naprawiam od b5 , sprawdź czy na pewno 8.8 bo lubią być 10.9 A na tyle chyba nawet 12

Niestety w sam naprawiam b5 b6/b7 jest podana tylko siła dokręcania,nic o twardości śrub. Etka tez milczy,trzeba szukać po numerach części - na niektórych stronach podają w opisach jaka jest twardość.

Opublikowano

W zawieszeniu w b6/7 większość śrub to M12, a momenty odkrecania przekraczają 100Nm co już pozwala stwierdzić że minimum klasa twardości to 10.9. Klasa 8.8 dla śrub M12 to moment dokrecania wynosi 85Nm, a dla 10.9 jest 130 Nm, a dla 12.9 jest już 150 Nm. W etce ale nie tej on line są podane rozmiary śrub np. M12x100x80 itp.

Opublikowano (edytowane)

Więc w sumie znając moment dokręcania można ustalić twardość śrub.

Aczkolwiek w aucie chyba nie ma śrub poniżej twardości 8.8 bo nawet te małe śrubki co trzymają przednią popielniczkę mają twardość 8.8...

Screenshot_2019-08-03-16-44-30.png

Powyższy opis na ilustracji nakazuje użyć za każdym razem nowych śrub

Edytowane przez pila24
Opublikowano (edytowane)

Nie do końca znając moment określasz ich twardość. Mogą być śruby o twardości 10.8 a dokręcone będą z siłą 90 niuta bo same sobą muszą już przenosić jakieś obciążenia i do tego siła rozciągająca może je za bardzo osłabić. W podręcznikach z technikum była tabelka, która miała już wyliczony maksymalny moment dokręcania dla każdego rodzaju stali o określonych wartościach. Kwestia tylko taka, czy faktycznie jak mówi większość mechaników, stare oryginalne śruby mają lepszej jakości stal niż ta, która jest teraz..

Edytowane przez Langista
Opublikowano

To działa tak że jak weźmiesz śrubę 8.8 i ona ma moment dokrecania 85Nm a ty dokrecisz na 110 Nm i jeszcze kąt to po prostu urwiesz gwint. Śruba nie przeniesie wiekszej siły niż gwint na to pozwala.

Opublikowano

A to miała być oczywista odpowiedź do? :)

Opublikowano

mam nadzieję, żę nie zostanę skarcony za to, że chciałem podziękować użytkownikowi Wandej za komplecik LEMA... co najważniejsze - oryginalnego , made in DE ? jeszcze pachnie niemcem ? no i super cenka. Thnx

Opublikowano
6 godzin temu, raqu43 napisał:

mam nadzieję, żę nie zostanę skarcony za to, że chciałem podziękować użytkownikowi Wandej za komplecik LEMA... co najważniejsze - oryginalnego , made in DE ? jeszcze pachnie niemcem ? no i super cenka. Thnx

Dzięki za zaufanie i zapraszam wszystkich po ori Lema:hi:

Opublikowano
8 godzin temu, raqu43 napisał:

mam nadzieję, żę nie zostanę skarcony za to, że chciałem podziękować użytkownikowi Wandej za komplecik LEMA... co najważniejsze - oryginalnego , made in DE ? jeszcze pachnie niemcem ? no i super cenka. Thnx

To dawaj znać jak się sprawuje.

Opublikowano
W dniu 3.08.2019 o 15:28, Randor napisał:

Szczerze wątpię żeby więcej jak 5% wymieniających zawiechę samemu na podwórku miało klucz dynamometryczny. To nie podpory wału korbowego lub śruby od głowicy. Wystarczy trochę wyczucia i będzie ok.

Przy alu zwrotnicy - czyli od b6 - dokręcanie ma wyczucie kończy się problemem. Sam tego doświadczyłem, bo nie chciało mi się brać klucza dynamometrycznego i musiałem na wariata szukać drugiej zwrotnicy.

Opublikowano
W dniu 22.08.2019 o 03:32, Wandej napisał:

Dzięki za zaufanie i zapraszam wszystkich po ori Lema:hi:

Podesłałbyś cenę na PW? Zawieszenie 1BE.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...