Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Olej ATF do skrzyni tiptronic [JAX] 6HP19 / 6HP19A 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem olej 3 razy statycznie, w odstępach po 500km.

Podczas zlewania za pierwszym razem kolor oleju byl oczywiscie brudny jednak pod swiatlem przyblizal sie do zółtego. U OLO_GDA na warsztacie mielismy wszystkie 3 kolory olejów w bańkach, co się okazuje każdy z nich śmierdzi też w bardzo specyficzny inny sposób.

Mój soft to chyba 0050-nie pamiętam, olo sprawdzał :cool1: - i olej jak wspomniałem był raczej żółtawy, jasno brązowy czyli LFG6 i taki też 3 razy został zmieniany statycznie.

Podczas 3 zmiany oleju otworzyliśmy skrzynie, zawędrował nowy filterek z uszczelką, pokrywka łądnie umyta-magnesy nie miały jakiejś niewyobrażalnej ilości opyłków metalu przyklejonych jak na 6 letnie użytkowanie.

Podsumowując, uważam że jak wymiana dynamiczna to w mega profi warsztacie - nie każde ASO jest profi :naughty: - a więc ja zdecydowałem się na wymiane 3 x statyczną.

Aha, jak podczas przeglądu pytałem się w aso o wymiane oleju w tip to informacje jaką usłyszałem - w tych skrzyniach oleju się nie wymienia :polew::kox: - no comment.

Opublikowano

Kup żółty będziesz miał po 66 zł za litr mi cena i tak odpowiada. W IC dostepny tylko febi zielony około 150 zł za litr, mechnik który mi bedzie wymieniał powiedział, że zamkne sie 1 800 zl z uszczelką filtrem i wymiana. Więc w cenie 89 zl ZF za litr zaoszczedze jakieś 500 zł.

Opublikowano

Witam, jestem świeży posiadaczem A4 Cabrio 2005r 1,8T i u mnie podczas wymiany chłodnicy niekontrolowanie wypłynął olej ze skrzyni ponieważ miałem odczepione przewody z chłodnicy oleju. Znalazłem taki olej w IC Febi FE 34608 po ok 60zł do skrzyni automatycznej 6cio biegowej. U mnie chyba jest taka bo przy przełączeniu na TipTronic pokazuje się 1,2,3,4,5,6. Nie latałem jeszcze furą bo ją składam ale po wycieku około 1,5 litra oleju teraz jak odpalę auto to wszystko jest ok ale jak przegazuję go to zaczyna migać PRND a na tiptronicu miga 123456.

Myślałem o zakupie tego FEBI i wymianie całości statycznie 2-3 razy tylko czy ktoś może mi powiedzieć czy mogę ją zalać takim olejem??

Pomóżcie bo nie chcę sobie zepsuć skrzyni. Dotąd nie miałem problemów z automatami ten jest kolejny ale na dzień dobry zrobił mi taką niespodziankę.

Opublikowano

Wejdx pod auto i z tabliczki znamionowej odczytaj model skrzyni. tabliczka jest na łączeniu skrzyni z silnikiem centralnie na srodku pod spodem.

Olej 11 l ZF LifeGurd 8 (zielony), filter i uszczelka przyszły dzisiaj. Jutro jade umówic sie na wymiane dynamiczna :thumbup1:

---------- Post dopisany 12-04-2014 at 16:44 ---------- Poprzedni post napisany 11-04-2014 at 18:43 ----------

Ja mam tak nr VAg 8E1 910 156 D

Komponent AG6 09L 3.0ITDI RdW 0020

Kodowanie 00010001

Imp 000 WSC 06325

IMG_20140411_081950.jpg

Jestem umówiony na srodę na dynamiczna wymiane oleju. Za takie pieniadze napewno nie pojade do serwisu na aktualizacje :shock3:

Opublikowano

Odświeżam temat, nie umiem znaleźć modelu skrzyni i tym samym nie wiem jaki filtr i olej kupić i ile wiem jednak że jest z 2003 roku bo widziałem wytłoczenie na obudowie, wiem też że jest 6-cio biegowa bo na TIP... jadę od 1 do 6 i zmienia bieg za każdym razem. Czy ktoś wie jaki to może być model? Auto A4 B6 Cabrio 1,8T 163KM napęd przedni. Jak będę znał model skrzyni to znajdę olej do niej. Możliwe że skrzynia była wymieniona bo auto jest 2005 rok.

Opublikowano

Nie musisz odświeżać tematu bo jest mocno świeży dokładnie od 07.03.14 Widzisz może zdjęcie które wkleiłem przy ostatnim poscie? Jezeli tak to przeczytaj spokojnie zrób tak u siebie i bedziesz miał wszystko. Podpowiadam VCDS. To co jest na obudowie nie ma znaczenia ma byc tabliczka zmamionowa jakbys zauwazył Twoje auto było produkowane od 2000 r czyli na obudowie skrzyni moze być wybite nawet 2000, trudno zeby fabryka ZF produkowala tyle obudów i z tych dokładnie roczników jak Audi łaskawie zdecduje ile w danej partii, w danym roku, silniku i modelu bedzie wsadzac automatów :facepalm:

Opublikowano

Racja odświezylem tylko swoje pytanie. Po swietach podniose go na podnosniku i zobacze. Zauwazylem tez ze chyba to jest skrzynia bezstopniowa bo na D jak jadę to do ok 70km/h mam caly czas ok 1500 obrotów i nie jest wyczuwalna zmiana biegow jak w typowym automacie oraz nie widac tego na obrotomierzu. Obrotomierz stoi a predkosc rosnie no chyba ze jade ostrzej to obroty rosna.

Opublikowano

Możesz mieć w takim razie skrzynie CVT.

Opublikowano

Tak właśnie myślałem. Jutro podlacze kompa zobaczymy jakie mam błędy i typ skrzynki. CVT to dobra skrzynia? Coś powinienem wiedzieć na jej temat?

Jeżdżę teraz Honda Jazz ze skrzynia CVT z lopatkami na kierownicy, zabawa fajna i przy nie wkrecaniu wysoko auto bardzo malo pali.

---------- Post dopisany 22-04-2014 at 19:00 ---------- Poprzedni post napisany 21-04-2014 at 13:55 ----------

No to mam tak:

Numer osprzętu ECU 8E0 910 155K

Typ systemu ECU V30 01J 1.815VT Rdw

Wersja prog/kalibr. 3120

Numer Hardware 01J 927 156HH

A błąd jaki mi się pojawia to:

Obwód czujnika zakresu skrzyni biegów - F125 (diagnoza VAG w interfejsie ACTIA)

20140422_145013.jpg

20140422_145127.jpg

20140422_145200.jpg

Wygląda to na to że mam multitronica. Chyba będę musiał przenieść swój temat do tematu przyklejonego na temat diagnostyki skrzyni multitronic.

Opublikowano

witam koledzy a jaki olej do skrzyni GGS

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj w serwisie skrzyń automatycznych AutoMax ASB w Sosnowcu wymienili w moim tiptronicu olej,filtr i uszczelkę.Wymienili mi tez olej w skrzynce z której wychodzi wał i w tylnym moście,podpięli kompa sprawdzili parametry i czy były błędy. Olej w skrzyni był czarny,wkład filtra także mocno sfatygowany. Do każdego z podanych wyżej mechanizmów musieli użyć innego oleju, łącznie trzy rodzaje razem ok 10L .Za wymianę z olejów,filtra,uszczelki i podpięcie do kompa wzięli 900zł wydaje się to może duża kwota ale nie robi sie tego tak często jak w silniku poza tym każda wymiana oleju zmniejszy ryzyko awarii i związanej z nią kosztownej naprawy. Z tego co mi powiedzieli to oni leją tam oleje Fuchsa. Po wymianie odczuwalna różnica,ogólna ale nie jakaś wielka poprawa dynamiki a biegi wchodzą już ledwie wyczuwalnie.Kolejna wymiana na mojej liście odchaczona;)

Edytowane przez mieton
Opublikowano

Pany jakie olej powinien być w C6 3.0tdi automat q? Czy ravenol 8hp będzie ok czy coś słabszego?

Opublikowano

Jaki nr ma ori oliwa do tej skrzyni ?

ten Ravenol jest w ...uj drogi

Opublikowano

G 060162A2

Ale wszyscy go sprzedają bo ponoć to najlepsza przekładniówka aftermarketowa :wink:

550zł za 4l :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Witam. Odswierze troszke temat. Podpowiedzcie mi jaki olej mam wlewać do skrzyni tiptronic. Audi S4 b7 - oznaczenie silnika BBK. Jak sprawdzić jaki mam symbol skrzyni ? I co ile taki olej wymieniac ?

edit

na tabliczce znamionowej oznaczenie jest GDF HLB wiec jaki olej ?

Edytowane przez jary1982
Opublikowano

Odkopie bo nie mogę znaleźć informacji na temat oleju do 6hp19 Tip-Tronic silnik BPG.

Czy Ravenol ATF 6HP na da się?

ravenol_6hp_fluid_8l_6hp21.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...