Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam jakiś opon zimowych do a4 b8 felga "16 co polecicie do 1500zl za komplet.

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Może to samo co koledzy proponowali na str. 132 albo 98...

Opublikowano

Dzwoniłem do ASO. W B6 przy 1.9 TDI 130 KM FWD 2004 rok zimówki 195/66/15 powinny mieć indeksy 91T. Może się komuß to info przyda :wink:

Opublikowano

Alpin A5 dość nowa opona, mam je, kupiłem w zeszłym roku, której tak defakto w wielkopolsce nie było więc i zbytnio nie szło ich przetestować w śniegu, na lodzie. Na suchym bardzo fajne oponki, na cienkim śniegu dość ładnie trzymały. Ale ja mam 225/50R17 ;)

A na jakiej feldze kolega ma te oponki, bo ja mam felge 8Jx17 H2 ET47 i nie wiem czy wlasnie 225/50R17 beda odpowiednie (zalecane niby 235..) ?

Opublikowano (edytowane)

Dzwoniłem do ASO. W B6 przy 1.9 TDI 130 KM FWD 2004 rok zimówki 195/66/15 powinny mieć indeksy 91T. Może się komuß to info przyda

"

A co w przypadku gdy wybieramy indeks wyższy, niż zalecany przez producenta naszego auta? Czy coś zyskujemy lub tracimy? Opona o tym samym rozmiarze i bieżniku posiadająca wyższy indeks prędkości często różni się od opony o niższym indeksie. Może posiadać gęściej tkany kord w szkielecie opony oraz grubszy i sztywniejszy wypełniacz w stopce opony, natomiast osnowa stanowiąca szkielet opony może być nieco dalej wywinięta. Dlatego też opony z wyższymi indeksami prędkości charakteryzują się bardziej jednorodnym rozkładem nacisku sił na styku bieżnika z drogą co przekłada się na równomierne zużycie bieżnika.

Argumenty przemawiające za wyborem opon z wyższym indeksem prędkości:

  • większa stabilność pojazdu przy jeździe na wprost kiedy wieje silny wiatr oraz przy pokonywaniu zakrętów. Jazda staje się bardziej precyzyjna. Opony szybciej odpowiadają na ruch kierownicy
  • wyższy indeks prędkości może pomóc kierowcom, którzy preferują bardziej sportową jazdę, gdyż powoduje to tzw. „usztywnienie pojazdu”"

"Indeks ten informuje o maksymalnej bezpiecznej prędkości, z którą można jechać na danej oponie. Wartość ta jest bezpośrednio związana z wytrzymałością opony. Jazda z wyższą prędkością niż określona w indeksie prędkości doprowadzi do uszkodzenia lub zniszczenia opony. Awaria opony w czasie jazdy może doprowadzić do niebezpiecznego w skutkach wypadku."

Trochę dziwne, że ASO nie przewiduje, że Twój samochód jest w stanie osiągnąć 200 km/h. Jakbyś miał inny silnik i zapytał ASO o olej to też kazali lać LL i wiadomo jak wiele użytkowników na tym wyszło. Twój samochód i Twoje opony. Jeżeli masz emerycki styl jazdy to opony z indeksem "S" i niżej sie sprawdzą.

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

Rozumiem, że Ty w zimie rozpędzasz się do 210 km/h, że się tak mądrzysz? Kiedy można deptać, to można, ale na pewno nie w warunkach zimowych, gdzie pewnie prędkości 130 nie przekroczymy. I sportowa jazda nie ma nic do tego, ale Ty pewnie w śniegu jesteś królem szos. Twoje życie, Twoje wybory.

Opublikowano (edytowane)

W zimie rozpędzam się pod okolice 200 km/h. Oczywiście nie na deszczu czy śniegu. W moim regionie są dni kiedy jest temperatura na plusie i drogi są suche i wtedy zmieniam styl jazdy. Jak jadę w śniegu to nawet do 130 km/h mi bardzo daleko, ale jeśli ktoś się w takie warunki tak rozpędza to szacun :)

Nie piszę o jeździe po śniegu, ale suchej drodze. Wtedy ten indeks prędkości ma spore znaczenie.

Zrobisz jak uważasz. W końcu to Twój samochód i masz swój styl jazdy. Obecnie przeszedłem z 195/65/15H na 225/45/17W XL i jestem mega zadowolony ze zmiany(setup lato, na zimę planuje 205/55/16H). Samochód trzyma się drogi jak komornik dębowej komody :)

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

Alpin A5 dość nowa opona, mam je, kupiłem w zeszłym roku, której tak defakto w wielkopolsce nie było więc i zbytnio nie szło ich przetestować w śniegu, na lodzie. Na suchym bardzo fajne oponki, na cienkim śniegu dość ładnie trzymały. Ale ja mam 225/50R17 ;)

A na jakiej feldze kolega ma te oponki, bo ja mam felge 8Jx17 H2 ET47 i nie wiem czy wlasnie 225/50R17 beda odpowiednie (zalecane niby 235..) ?

ori 17tki audi. Ale jakie dokładnie szer nie pamiętam.

Opublikowano (edytowane)

Wyższy indeks prędkości, zawsze warto mieć. Co się traci? Pewnie komfort skoro opona robi się sztywniejsza. Poza tym guma o lepszej przyczepności szybciej się zużywa i opory są większe. Co do zimowych prędkości - jedzie się autostradą po suchym asfalcie przeważnie 140-150km/h, nawet jeśli to jest listopad czy grudzień. Nawet zdarzyło mi się na zimówkach sprawdzac prędkość maksymalną - święto państwowe, godz. 6.40, sucho, widno, cztery pasy (!) nowej obwodnicy wolne, całkowity brak innych samochodów. Na zimę mam 205/55R16V na lato 205/55ZR16W. A co do wymaganych parametrów to chyba najlepiej zajrzeć do instrukcji, tam powinno być http://instrukcja.pl/i/audi_a4_b6_20012004_pl/pdf/12643

Edytowane przez Rotor
Opublikowano

Nokian WR D3 super opony! Nie do zatrzymania + napęd quattro!!!

Opublikowano

Moje Audi zjechało z fabryki z oponami 205/55/16 91H, więc na zimę bez problemu można zakładać 195/65/15 91T ^_^

Opublikowano

myślę ,że na pewno są warte;)tej kasy przecież są bardzo wysoko w testach ale sam wybrałem wr d4 nokian

Opublikowano

co sądzicie o Nokianach WR A3 205/55 R16? Przejrzałem kilka stron i akurat o nich opinii nie znalazłem.

Co piąty post jest o nich, wystarczy się cofnąć parę stron.

Opublikowano (edytowane)

Szanowni,

co sądzicie o Nokianach WR A3 205/55 R16? Przejrzałem kilka stron i akurat o nich opinii nie znalazłem.

http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a3-205-55-r16-91-h/70834839

Po pierwsze, kilka stron to powinno byc więcej niż 2

Po drugie jak nie wiesz to wpisujesz w google nokian A3 opinie i już masz

Po trzecie, jak rozumiem jesteś zbyt leniwy nawet na google więc masz tu na talerzu: http://www.oponeo.pl/model-opony/nokian-wr-a3?gclid=CPjkiaWd8cgCFWHncgoda50BKQ

Po czwarte, masz nikłe szanse na trafienie Nokianów z Finlandii, prawie wszystkie na naszym rynku sa made in Russia - zrobisz z tym faktem co uznasz za stosowne.

Edytowane przez Rotor
Opublikowano

Rotor, wszystkie te kroki wykonałem, ale i tak jestem Ci turbowdzięczny.

Opublikowano

Rotor, jakie ma znaczenie produkcja, skoro technologia itp. pochodzi z Finlandii? Wiele firm przeniosło swoje produkcje gdzieś indzieś i jakoś jakość na tym nie ucierpiała.

Opublikowano

ja kupiłem Nokiany WR D4 oczywiście Rosja, ale na święta dopiero poważny wyjazd na podlasie, gdzie zawsze śniegu po kolana i będę testował :)

Opublikowano

Ja dzisiaj zakładam Dunlopy Winter Sport 5, więc jak się pogoda trochę popsuje to zdam relację [emoji6]

Opublikowano (edytowane)

W każdej oponie dunlop MFS oznacza, że opona posiada rant ochronny i tylko tyle, inne koncerny stosują oznaczenie FR.

Dzwoniłem po gumiarzach i twierdzą że w rozmiarze 205/55R16 H Dunlopy Winter Sporty 5 nie mają rantu ochronnego i nie można ich zamówić z rantem, bo takiej wersji w tym rozmiarze nie ma w katalogu :(

Edytowane przez countryFan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...