Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Naprawa pekajacego zawiasu schowka pasazera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie uporałem się ze złamanym zawiasem schowka, zawias z klapą połączyłem śrubą zalałem poxipolem i jakoś trzyma zobaczymy jak długo, a w siłowniku (tłoczku) zrobiłem dziurkę(w górnej jego części) chodzi bardzo dobrze:)

Do tego zamontowałem światełko bo była zepsuta kostka ta którą nakłada się na siłownik (tłoczek).

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Chłopaki jak wybić zawias ? Ten bolec metalowy ?

imag01591.th.jpg

Albo inaczej da sie wyciągnać ten zawias ?

Ciągne dziada i nic. Chyba tylko przewiercenie z góry i walenie młotkiem zostaje :(

Opublikowano

Chłopaki jak wybić zawias ? Ten bolec metalowy ?

Spróbuj podważać go śrubokrętem, powinno puścić, one dość mocno trzymają te bolce. Ewentualnie jakoś złap obcęgami i pociągnij.

Opublikowano

Od 3 lat ciężko chodziła mi klapa

...aż do dziś.....

w końcu się wziąłem za tłoczek-przesmarowałem silikonem w sprayu+dziurka w dupce

i lata jak nowy

miałem farta,że przez niedbalstwo nie spotkało mnie to co większości

btw-mnie już wszystko prawie spotkało co występuje jako wada w A4

czyli...siłownik klapy,wycieraczki,schowek,trzeszczące plastiki które ostatnio ucichły... :wink4:

Opublikowano

Chłopaki jak wybić zawias ? Ten bolec metalowy ?

Spróbuj podważać go śrubokrętem, powinno puścić, one dość mocno trzymają te bolce. Ewentualnie jakoś złap obcęgami i pociągnij.

Śrubokrętem nie podważaj. Złap obcęgami i albo uderz młotkiem aby to wybić albo mocno pociągnij. U mnie uderzenie młotkiem w obcęgi pomogło.

fayera o jakich konkretnie plastikach mówisz ?:) jeszcze chyba zapomniałeś o tych plastikach z tyłu siedzeń :naughty: podobno to też wada :gwizdanie:

Opublikowano

fayera[/b] o jakich konkretnie plastikach mówisz

gdzieś w kokpicie :) :gwizdanie:

Opublikowano

Ja jestem po naprawie schowka który jako uszkodzony odziedziczyłem po poprzednim właścicielu. Zdemontowałem schowek tak jak opisano czyli 5 śrub. u mnie obyło się bez demontażu tego bolca, próbowałem go wyciągnąć ale niestety nie udało mi się. Polecam wszystkim przewiercenie otworów wiertarką z wiertłem o średnicy takiej jak zama śróba (bolec) który chcecie zastosować by usztywnić zawias. Oczywiście nim wpuściłem klej przymierzałem bolec i kształtowałem go na imadle aż uzyskałem pożądany kształt. Jak już dopasowałem elementy to szczykawką bez igły wpuściłem POXIPOL w klapę schowka i w ten mały ułamany kawałek który trzyma się na tym nieszczęsnym bolcu. Wszystko pięknie zaschło i się świetnie trzyma.

Jeśli chodzi o siłownik to zauważyłem ze smarowanie siłownika wewnątrz i dziurka na końcu powoduje że siłownik nie ma żadnych oporów i bardzo szybko opada. Zakleiłem dziurkę i nadmiar smaru osuszyłem papierem. U każdego może być inne zużycie tego siłownika wiec inne patenty mogą zostać wykorzystane. Powiem szczerze, że po montażu schowek bardzo ładnie schodzi w dół.

Jak ktoś będzie potrzebował pomocy to pisać na PW

Opublikowano

Witam :) ja walsnie zabralem sie za swoj schowek bo tez mi pekl prawy uchwyt :( jaki polecacie klej?? uszko od schowka i klape schowka zlaczylem precikiem i tearz musze zasmarowac to klejem ;p jaki polecacie najlepiej ?? ;p czekam na odpowiedz pozdro :evil:

Opublikowano

Co do wyciagania bolcow to polecam przygrzac suszarka przez 2 minuty kazda ze stron i wyjda bez problemu

Opublikowano

Chłopaki, a może wiecie jak rozwiązać następujący problem: Po naprawieniu pękniętego zawiasu(dzięki pomocy Azika:)) postanowiłem zamknąć na kluczyk schowek żeby nikt się nim nie bawił i nie zepsuł świeżo po naprawie. Ostatnio otworzyłem kluczykiem schowek i ciągnę za otwieranie schowka a ono się poluzowało i nie mogę wogólę otworzyć teraz schowka:(. Po naprawie zawiasu Azik dokręcił mi również wkładkę zamka bo była poluzowana.

Opublikowano

Stary nie żartuj, że się tam coś poluzowało :shocked:

skręciłem to i wszystko wyglądało na cacy.... uchwyt się otwierał... choć nie miałem kluczyka by sprawdzić zachowanie po przekręceniu....

może jak będziesz w okolicy to podjedź to oblookamy razem..... skoro zamknąłeś to pieroństwo to i otworzyć się powinno dać :)

Opublikowano

Chłopaki, a może wiecie jak rozwiązać następujący problem: Po naprawieniu pękniętego zawiasu(dzięki pomocy Azika:)) postanowiłem zamknąć na kluczyk schowek żeby nikt się nim nie bawił i nie zepsuł świeżo po naprawie. Ostatnio otworzyłem kluczykiem schowek i ciągnę za otwieranie schowka a ono się poluzowało i nie mogę wogólę otworzyć teraz schowka:(. Po naprawie zawiasu Azik dokręcił mi również wkładkę zamka bo była poluzowana.

to otwórz go wciskając bolec z prawej strony. dostaniesz się do niego jak otworzysz drzwi, i wyjmij tą wkładkę. może ktoś na sile chciał otworzyć schowek i połamał ci ten popychacz w zamku?

Opublikowano

ja wymontowałem schowek i chciałem dac do ponownego klejenia. teraz wiem że to nie ma sensu. muszę wykombinowac sam. zakupie wszystkie potrzebne narzędzia i zabieram się. można się trochę pobawic. nie wiem tylko kiedy ale napisze jakie wrażenia. dzięki za pomoc.

Opublikowano

I mnie spotkało fatum z pękającym zawiasem, za późno znalazłem ten wątek :wallbash:

Dzisiaj udało się to jednak naprawić :) nie obyło się bez niektórych wulgaryzmów przy wyciąganiu bolców, ale to chyba pierwszy ani ostatni nie jestem :P

Sposób z prętem okazał się najlepszy chyba więc go wykorzystałem. Wszystko klejone dwuskładnikowym klejem, później szlifowane i na koniec pomalowane sprayem. Śladu po złamaniu nie widadć :naughty:

Oczywiście tłoczek wymieniony na nowy. Koszt w Zgłobicach u Gładysza 84zł.

Mam nadzieje że wytrzyma trochę :wink4:

Opublikowano

mogłeś go rozebrać i psiknąć do środka silikonu w sprayu lub małą dziurę z tyłu zrobić....

Opublikowano

Koledzy naprawiłem zawias schowka i chce kupić nowy tłoczek. U mnie na tłoczku są dwa nr fabryczne tj:

1) 8E1 880 324

oraz

2) 8E2 880 324

Dodatkowo w ETKA jest też tłoczek o oznaczeniu 8E1 880 324 A, który nota bene jest droższy ok 6zł?

Jaki mam kupić?

Opublikowano

Idź do ASO, dobiorą Ci po VIN. Tak najlepiej chyba. A może spróbuj go najpierw reanimować?

Opublikowano

właśnie sprawdziłem w ETKA i oznaczenie A jest dla aut z wyposażeniem ochrony kolan, a chyba nie ma różnicy pomiędzy 8E1 i 8E2 :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...