Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy w przypadku silnika BPW z kołowym napędem wałków można usunąć ten kołowy napęd i zastosować bez większych problemów łańcuch z napinaczem jak to ma miejsce w BLB?

Tak, ale pompę, smok i łańcuch bierzemy z silnika AWX/AVF.

A kółko zębate na wał, to samo co do BLB?

Opublikowano

A kółko zębate na wał, to samo co do BLB?

Tak

Opublikowano

jaro4444 nie chciałbym być natrętnym ale ponowie pytanie czy do mojego zestawu

- koło na wał 06A105209 B

- smok 038115251F

- napinacz 06A115130B

- uspokajacz oleju 038103623

- pompa oleju 06A115105B na której jest koło łańcuchowe 06A115121

-łańcuch niestety brak na nim jakiegokolwiek nr

musze dokupić tylko nowe koło łańcuchowe na pompę ( 23 zęby 038115121A) wraz z łańcuchem ( np od AWX niestety nie znam nr) ??? :embarrassed:

Opublikowano
mirop22 napisał(a):

jaro4444 nie chciałbym być natrętnym ale ponowie pytanie czy do mojego zestawu

- koło na wał 06A105209 B

- smok 038115251F

- napinacz 06A115130B

- uspokajacz oleju 038103623

- pompa oleju 06A115105B na której jest koło łańcuchowe 06A115121

-łańcuch niestety brak na nim jakiegokolwiek nr

musze dokupić tylko nowe koło łańcuchowe na pompę ( 23 zęby 038115121A) wraz z łańcuchem ( np od AWX niestety nie znam nr) ??? :embarrassed:

Natrętny nie jesteś tylko nieco leniwy ;) Przecież masz podaną listę:

- kółko 06A105209B - 61 zł,

- łańcuszek 038115230A - 110 zł,

- napinacz 038115130 - 22 zł,

- pompa 03G115105 - 715 zł (nowy oryginł można kupić z Allegro za 250-300 zł),

- uspokajacz oleju 038103623 - 86 zł,

- uszczelniacz przedni wału 038103085E - 74 zł (z zamiennika ok. 40-45 zł),

- smok 06B115251 

Opublikowano

Przeglądalem tą listę ale czy mogę do mojego BLB zastosować klamoty które kupiłem wcześniej tj

- koło na wał 06A105209 B

- smok 038115251F

- napinacz 06A115130B

- uspokajacz oleju 038103623

- pompa oleju 06A115105B na której jest koło łańcuchowe 06A115121

-łańcuch niestety brak na nim jakiegokolwiek nr

a zmienić tylko koło łańcuchowe na pompę , łańcuch od AWX, no i z tego co widzę również smok :embarrassed:

Opublikowano

Czy w 2.0 BRD tez da sie to zrobic?

Identycznie jak w BLB

Opublikowano

Witam czy jest możliwość wymiany samego koła zębatego na wale korbowym w silniku BLB i czy ewentualnie jest taka możliwość żeby takie koło dostać? :wink4:

Możliwość jest ale nowego koła nie kupisz z tego co mi wiadomo.

Opublikowano

Jutro zaczynam montaz czesci do mojego audi a6 2005 blb.Koszt czesci w serwisie 230f do odebrania rano.Silnik jest w samochodzie zebatka z walu sciagnieta :good:.Mam zdjecia moge podeslac.

Opublikowano

Witam czy jest możliwość wymiany samego koła zębatego na wale korbowym w silniku BLB i czy ewentualnie jest taka możliwość żeby takie koło dostać? :wink4:

podaj numer, moze mam cos takiego u siebie

Opublikowano

Witam, mam problem z łańcuszkiem pompy oleju.. dostałem dziś informacje że muszę wymienić takowy na zestaw zębatek.. lecz to wiąże się z ogromnym kosztem.. następnie dotarłem do waszego wyśmienitego artykułu i już wiem że są ludzie którzy mają olej w głowie i są w stanie zrealizować to zadanie nie dość że taniej to pewniej. I tu pojawia się moje pytanie czy macie kogoś w zachodniopomorskim (najlepiej w okolicach Szczecin, Stargard itd.) kto realizuje usługę likwidacji wałków wyrównoważających?? Szukam pewnego warsztatu gdzie zostawię wspomniane przez was kwoty i będę mógł zapomnieć o tym problemie..

Może macie innego speca w rozsądnej odległości to też przemyśle transport auta.. liczy się doświadczenie a nie oklepane u miejscowych mechaników stwierdzenie "no to jak rozkręcamy.. zobaczymy co będzie może to.. tamto.."

Z góry dziękuję za odpowiedz..

Opublikowano

nie rozumiem jednej rzeczy,(-zaraz pewnie zostanę ostro porysowany) napęd pompy oleju to jedno -a wałki to drugie...?

jakie są objawy uszkodzonych walkow?

Opublikowano

Napęd pompy oleju to jedno, napęd wałków to drugie, ale awaria i jednego i drugiego daje takie same efekty --> brak ciśnienia oleju :wink4: choć poniekąd składową napędu pompy oleju są wałki - stąd taki sam skutek awarii jednego i drugiego... więc jest to nieco zakręcone i nic dziwnego, że początkującym w temacie ciężko to ogarnąć :wink4::przebiegly:

Opublikowano

No dobra ... w końcu przyszedł moment wymiany rozrządu...Zastanawiam się, czy przy okazji nie zrobić swapu, lecz troszkę zgłupiałem... (robić - czy jeszcze odpuścić, rozebrać i sprawdzić stan czy w razie "w" wymienić silnik na "nowy" za 4 klocki, zrobić swap z wałem - czy bez)... Ja wiem, że przez całą dyskusję pojawiały się głosy na ten temat, lecz ciekaw jestem opinii na dzień dzisiejszy ... Dodam, iż mam silnik BNA, a nie BLB (chociaż nie wiem, czy jest jakaś różnica)... Poradźcie, co powinienem zrobić, żeby wykorzystać i tak rozebrany przód o rozrządu... a może jest ktoś z okolic Kołobrzegu, który by się tego podjął .... Pozdrawiam, Michael

Opublikowano

Po raz pierwszy zabieram "głos" na tym forum. Nie jestem mechanikiem lecz nieco interesuje mnie ta dziedzina z racji zbieżnego problemu. W nawiązaniu do dylematów MICKY74 (robić czy nie i co) powiem, że ociągałem się z naprawą nieszczęsnego napędu aż zaczęła zapalać się oliwiarka na wyświetlaczu. U mnie zapala się na obrotach od około 1600 - 1800 ale silnika nie zatarłem bo natychmiast gasiłem silnik no i teraz już nie mogę podjechać do mechanika. Została mi laweta albo naprawa w garażu. Licznik wskazuje mi 181 KKM a ignorowałem głośną pracę silnika i szarpnie silnikiem. MICKY74 nie wiem jaki masz przebieg, objawy, czy było serwisowane itp. Bogatszy o własne doświadczenia, na twoim miejscu skorzystał bym z patentu jaro4444 i doświadczenia kolegów niniejszego forum. Ja zdecydowałem się na to, że wymienię napęd na łańcuszkowy bez wymiany wału. Wydaje mi się to rozwiązanie najbardziej trafne. Na ewentualną wymianę silnika zawsze będzie czas jak coś nie wypali. Skoro masz rozebrany przód to masz już mniej roboty. Ukłon w stronę jaro444 i innych kumatych kolegów za wiedzę, zapał, wyrozumiałość i chęć niesienia pomocy mi podobnym laikom. Teraz przyszła na mnie kolej zmagania się z tym problemem.

Opublikowano

przemek4net ten koleś z aukcji już tu na forum pisał nie raz o swojej usłudze, podobno przywraca stan faktyczny gniazda, jak jest faktycznie nie wiem, nie korzystałem.

Mam bardzo pilną sprawę do Was koledzy... potrzebuję dokładne zestawienie części które muszę kupić do wykonania tego zabiegu opisanego w temacie, jako że nie jestem mechanikiem proszę o wyrozumiałość i o pomoc bo samochód stoji unieruchomiony dzięki kochanej pompie oleju. Mój silnik to BPW z 2005r. Czy wszystkie części mogę kupić nowe czy muszę szukać coś z używek ?

Ostatnio robiłem dla znajomego spis części + przybliżone ceny części :wink4:

Pompa 038 115 105 D 753zł

Smok 06B 115 251 51zł

Śruba N 909 450 02 x2 6zł za 2szt

Pierscien N 028 222 2 10zł

Sruba N 907 040 07 x3 4zł za 3szt

Podkladka N 012 234 5 x3 1zł za 3szt

Łańcuch 038 115 230 95zł

kółko na wał 06A 105 209 B 63zł

napinacz 038 115 130 23zł

uspokajacz oleju 038 103 623 88zł

Zimer 038 103 085 E 82zł

Gość leonikers
Opublikowano

H4mm3R dziękuje za spis powyżej :notworthy:

pozdrawiam

po telefonie do zaprzyjaźnionego serwisu, ceny na dzień 10.02.2011

jak widać jak sie dobrze zakombinuje można wszystko mieć za ok 1000zł a bez vatu to w ogóle bajka.

zestawienie.jpg

Opublikowano

Prosiłbym nie w tym wątku omawiac sprawy komercyjne, bo później ciezko dojśc do meritum osobom zainteresowanym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...