mariuszsal Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 No dzięki - jestem na tym samym etapie. Ja przy przebiegu 215 tyś po lekturze forum skoczyłem aby wymienić ten imbus - stary był prawie jak nowy (teraz 235 tyś i jeszcze się nie wysrało). Nie cieszyłem się długo bo zakrzyczano mnie tutaj, że imbus nie siada a gniazdo wałków i jedyną skuteczną formą jest albo podmiana silnika albo przeróbka na stary napęd. Był też jeszcze kiedyś jakiś gościu z Trójmiasta co ponoć coś zmieniał w gniazdach wałków że były trwalsze (nie powiedział jak - bo objął to tajemnicą handlową ). Więc tak jeżdżę myśląc co chwila o imbusie i jego gnieździe. Wczoraj byłem w KR i nawet przez chwilę myślałem o wypadzie do Iwanowic ale stracony czas na rondach i alejach w waszym mieście wybił mi to z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTUS Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Wiesz co myślę ...że może uda nam się przejeżdzić jeszcze trochę tymi autami,a potem zmienimy na coś innego (jak sie te imbusy nie wysrają) oczywiście na Audi żeby było znowu czymś się wku.....ć Pozdro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Wiesz co myślę ...że może uda nam się przejeżdzić jeszcze trochę tymi autami,a potem zmienimy na coś innego (jak sie te imbusy nie wysrają) oczywiście na Audi żeby było znowu czymś się wku.....ć Pozdro... To ja od takiego sknery jak Ty auta bym nie kupił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTUS Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 sknery? nie rozumie Cię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek4net Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Był też jeszcze kiedyś jakiś gościu z Trójmiasta co ponoć coś zmieniał w gniazdach wałków że były trwalsze (nie powiedział jak - bo objął to tajemnicą handlową ). jezeli to "Tomek nrtelefonu" to nie tak do konca utrzymal w tajemnicy... cos tam powiedzial, cos tam na forum slusarzy dopowiedzieli http://www.cnc.info.pl/topics66/jak-to-zregenerowac-gniazdo-zabieraka-imbusika-w-walku-vt26884.htm - ale to bardziej atrakcyjna opcja dla posiadaczy napedu zebatkowego ... przy lancuchowym i tak pozostaje problem tego napedu... Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Panowie, kolega jaro4444 to dusza a nie człowiek! Naprawde wytłumaczył mi wszystko, potem jeszcze mojemu bratu. Pownno być więcej takich ludzi! Od jutro się zabieramy za wywalanie zbędnego złomu z auta Wybrałem wersje bez zmiany wału. Zamówilem już potrzebne części a ASO jutro lub w poniedziałek będą Opisze co i jak po operacji, mam nadzieje że udanej A i co z bratem zobaczyliśmy że pompa oleju z BKD jest taka sama jak z 1.6 105km! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 To ja od takiego sknery jak Ty auta bym nie kupił :disgust daj spokój.. chłopak z Krakowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwanygapa Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Modyfikacja Zrobiona i przetestowana. Kompletny dol od ARL 1.9 przelozony do BLB Wal i panewki oraz pompa oleju od ARL Do tego Lancuszek napinacz i kolko do pompy jak dla BKD ( nowe VW/Audi) przedni i tylni uszczelniacz nowe jak dla BLB. Wskazowki/ opis jara bardzo pomocny - wlasciwie baza dla mojej modyfikacji. Z dwiema jednak informacjami sie nie zgodze. . jest pewien problem - niezbędne jest specjalistyczne urządzenie do montażu tylnego uszczelnienia wraz z pierścieniem nadanika położenia wału korbowego oraz przednia blokada wału T10050 lub T10100 w zależności od zastosowanego kółka rozrządu, Nie prawda!!!! wystarczy ustawic wal w pozycji lub na znaki z kola pasowego i wtedy otworem w pierscieniu na znak na obudowie uszczelniacza, znak i otwor w pierscieniu powinny sie pokryc z otworem na srube od dwumasu. - zrbione i dziala. Przy silnikach BPW postępujemy identycznie z tym, że dawcą wału, pompy oleju może być np. AWX, AVF, ARL, ASZ, BLT, BUK, ... Inne jest tylne uszczelnienie wału - Nie rozumiem oco chodzi, usczelnienie jest inne bo awx.... nie mialy czujnika/pierscienia z tylu. Wal jest identyczny i pasuje do BLB - zalozone i dziala. Tak czy owak zatarty na panewkach motor otrzymal wal i panewki od ARL i wszystko ok. Ladnie pracuje, nie ma tez zadnego efektu drgan czy wibracji. OPERACJA TROCHE NIE PROFESJONARLNA ZLOM http://s1666.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1344510&t=634422321280705457&id=617853439&vid=617853439&loc=PL http://s1674.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1342853&t=634422322833903456&id=642657036&vid=649805824&loc=PL http://s1729.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1338585&t=634422323130153153&id=642657964&vid=649810055&loc=PL DAWCA http://s1674.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1344975&t=634422323565401523&id=642658678&vid=649812853&loc=PL POMPA ARL i WALKI Z POMPA BLB http://s1666.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1348153&t=634422323990737457&id=617853440&vid=617853440&loc=PL POROWNANIE WALU BLB I ARL http://s1693.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1341304&t=634422324376632442&id=642656360&vid=649803180&loc=PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsal Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Można prosić o aktualizację tych fotek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Części już odebrałem panowie Jutro brat się zabiera za robotę! [br]Dopisany: 23 Maj 2011, 18:38_________________________________________________Działamy A w zasadzie działa mój brat Oto co się okazało po ściągnięciu obudowy. Jak widać może zębatka nie jest jakoś bardzo zjechana, ale jest luz na łańcuszku. Tak jak widać na drugim zdjęciu a o ile się nie myle powinno ciasko siedzieć a nie że śrubokrętem bez żadnego problemu podważasz łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rakud29 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 wyciagales silnik zeby to rozebrac napisz jak tam idzie praca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Oto co się okazało po ściągnięciu obudowy. Jak widać może zębatka nie jest jakoś bardzo zjechana, ale jest luz na łańcuszku. Tak jak widać na drugim zdjęciu a o ile się nie myle powinno ciasko siedzieć a nie że śrubokrętem bez żadnego problemu podważasz łańcuch. Normalne zużycie materiału, jak nie przeskakuje to nie jest źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 wyciagales silnik zeby to rozebrac napisz jak tam idzie praca Nie ściągałem silnika, ale za to brat wywalił całą czołówkę. Normalne zużycie materiału, jak nie przeskakuje to nie jest źle No tak ale już luzy były... A co się okazało to imbusik wyrobił te wejście w które wchodzi... Więc tak czy siak i tak było do wywalenia Oto fotki Jak widać łańcuch był też już zużyty... Przy okazji postanowiłem zafundować sobie Oleje, Filtry oraz Rozrząd z ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Jordi, jaki masz aktualnie przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Przebieg wg. ASO w 09.2009r auto miało 132tyś Na liczniku mam 165tyś A przebieg odczytany z sterownika skrzyni to 195tyś. Więc najbardziej rozsądny będzie 195tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Nie rozumiem oco chodzi, usczelnienie jest inne bo awx.... nie mialy czujnika/pierscienia z tylu. Wal jest identyczny i pasuje do BLB - zalozone i dziala. A jaki nadajnik położenia wału ma BPW? BPW ma dokładnie ten sam wał korbowy co AWX i czujnik położenia wału z talerza zębatego pomiędzy 3 a 4 cylindrem. a.d. cwanygapa Gratuluję udanego moda. Pamiętaj, że ten opis poczyniony był jakiś czas temu i na podstawie analizy teoretycznej. Później doszła praktyka... Potwierdza się więc to co napisałem o VAG-u - to są klocki LEGO, tylko trzeba umieć je odpowiednio poskładać :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 No panowie, mod udany! Nie jeździłem ale dzwoniłem do brata, mówi że jest ciszej i lepiej a auto szybciej się wkręca na obroty![br]Dopisany: 26 Maj 2011, 13:12_________________________________________________Śmigałem już Nie te auto naprawdę, chodzi tak jak powinno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwanygapa Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Jaro - przedewszystkim szacunek. Nadajnik magnetyczny mozna nasunac na wal AWX ( u mnie ARL) jako ze wszystkie mozliwe srednice sa takie same a wiec i zakonczenie od strony dwumasu. Brakuje tylko jednego otworu - podejzewam ze do przyzadu bez ktorego mozna sobie poradzic przy odrobinie logiki. Ja troche spieprzylem bo jest delikatnie nie na miejscu ( doslownie pol milimetra na obwodzie) do tego pospiech przy rozrzadzie i na goracym ma troche problem z zapalaniem. Auto projekt - zabawka wiec poprawie to przy odrobinie wolnego czasu. RAz jeszcze brawa za odwage i logiczne myslenie dla Jara jako odkrywcy tematu. A tak jako ciekawostke powiem ze polowa kolegow mechanikow w UK przestala sie do mnie odzywac - za co ??? Za herezje!!! Bo nie mozna.. inny "part nubmer" i inne ceregiele, A na koniec wszyscy mowia ze wiedzieli ze pasuje ale im sie nie chcialo. Tesknie za polska , za polskim logicznym mysleniem. Tu w UK nie ma bratniej duszy do jakichkolwiek modyfikacji. Pozostaje jedynie internet i Polskie fora. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smite Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Witam, Kolejny udany mod 210 tys. Stan zębatek i łancucha dobry. Zabierak miał mały luz. Ale cały napęd hałasowal jak sieczkarnia na pełnych obrotach. Po wymianie słychać tylko pomruk diesla i nic więcej. Pozdrawiam. Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takitam0 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witam! po przeczytaniu wątku ( niejednokrotnie ) postanowiłem przy wymianie oleju zajrzeć do imbusika (przebieg 157.000 km) okazało sie ,że jest niewielki luz w gnieździe i nawet wymiana imbusa na nowy nie przyniosło to rezultatów zadowalających. Ponadto na kole zębatym pompy oleju są ślady po opiłkach co może powodować przycinanie się a zarazem możliwość szybszego ścięcia imbusa. Pozostała alternatywa nowa pompa za 750zł. i regeneracja wałka za 750żł. plus robocizna no i dalej napęd łańcuchowy. lub wyrzucenie tych wałków i przeróbka napędu. Wybrałem to drugie napisze o efektach. Mam obawy, że może po ich wyrzuceniu huśtać budą ale zobaczymy. A myślałem ,że problem mnie nie dotyczy! [br]Dopisany: 06 Czerwiec 2011, 10:09_________________________________________________witam! jest lepiej niż oczekiwałem. dziękuje jaro4444 za informację w wątku i serdecznie pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się