Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

moja opinia nt. regeneracji jest taka (nie chodzi tu o Ciebie tylko o ten cały moduł wałków) - jeżeli się wysrało to wywalam i zakładam zestaw z 1.9

jeżeli sprzedają Ci się te twoje reperaturki to OK, przecież to Twój biznes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jestem pierwszy tutaj z takim silnikiem 2,0 TDI CR ozn. CAGB z 2008 roku w A4 B8, przebieg 233 000km.

Nie zdecydowałem sie na kastrację ponieważ w jakimś celu te wałki tam zamontowano. Po zdjęciu miski okazało się że gniazdo wałka oraz imbusik są wyraźnie wyrobione. Na gnieździe pompy nie było zadnych śladów. Tak na oko mechanik stwierdził że mogło to pochodzić jeszcze max 20kkm. czyli zabieg uważam za udany. Nieznacze zmienił się dźwięk pracy silnika ale podejżewam że spowodowały to wymienione wałki pochodzące z innego silnika - pracujące teraz w nie swoich panewkach (kwestia dotarcia panewek). Na zregenerowany komplet wałków dostałem 3lata gwarancji ale myslę ze wytrzyma to kolejne 230kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. wczoraj rozebrałem silnik 1.9 tdi 105 km BLS 2007r AUDI A3 i tam wał ma 4 przeciw wagi i zwykła pompa oleju napędzaną przez łańcuszek.

Wniosek jest taki,że osoby które pisały ze mają jakieś drgania silnika lub jakieś dziwne wibracje,to na pewno nie jest to spowodowane zmianą wału lub samej pompy. w niedługim czasie będę przeprowadzał najprawdopodobniej zmianę wału w 2.0 TDi 140km BSS 2008r,podzielę się spostrzeżeniami! Tylko auto przyjedzie do mnie zajechane i nie będę miał porównania jak przed i po naprawie,ale wiem ze silnik musi pracować równo,bez jakiś tam wibracji. Jeżeli w aucie jest odczuwalne drgania to na pewno nie po wymianie wału,czy pompy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. wczoraj rozebrałem silnik 1.9 tdi 105 km BLS 2007r AUDI A3 i tam wał ma 4 przeciw wagi i zwykła pompa oleju napędzaną przez łańcuszek.

Wniosek jest taki,że osoby które pisały ze mają jakieś drgania silnika lub jakieś dziwne wibracje,to na pewno nie jest to spowodowane zmianą wału lub samej pompy.

podepre sie slowami niemoimi

silnikach poprzecznych niższej kalsy (GOLF' date=' POLO) stabilizację daje zawieszenia silnika w wyższych punktach (na wysokości głowicy) i dodatkowy trzeci punkt pod skrzynią biegów (na wysokości dna miski olejowej czyli na bardzo dużym ramieniu względem osi obrotu silnika) . W wyższych modelach (Passat, Sharan) dodano wałki celem dodatkowego wytłumienia "falowania" silnika. W A4 i A6 silnik ma inne zawieszenie, łapy są zdecydowanie bliżej środka ciężkości motoru, dlatego nie wisi on jak wahadło a ma zdecydowanie większą masę nad osią obrotu. Powoduje to zdecydownie większą podatnośc na "kiwanie się" na boki i drgania wysokiej częstotliwości. Ponadto siły przy wzdłużnym zawieszeniu sinika rozkładają się zdecydowanie inaczej jak przy poprzecznym.

[/quote']

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie chcialbym dodac ze jestem tu nowy ale tez jestem zainteresowany tym tematem,mianowicie w mojej a4 2.0 BNA rowniez jest ten nieszczesny lancuch i grubo sie zastanawiam miedzy wymiana lancucha a kupnem nowego walu a co za tym idzie pompy ktora pasoje do nowej zebatki.Zeby tego bylo malo chodzi mi po glowie przerobke tego napedu ale zbyt malo na ten temat wiem kto sie tym profesjonalnie zajmoje-jesli Macie jakies dobre namiary prosze o odpowiedz.I jeszcze jedna sprawa-mam pytanie na temat silnika BKD,pompa ma naped zebatkowy?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik BKD ma pompe napedzaną łańcuchem tak jak 1,9 tdi ponizej masz zdjecia pompy z BKD założonej po wywaleniu wałków w silniku 2.0 tdi BLB

20120922_101945.jpg

<br /><br />

20120922_101928.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś sie orientuje gdzie w Olsztynie znajde kogos rozgarniętego do przeprowadzenia tej operacji?

olsztyn nie,ale w Gdansku masz AZ Serwis.:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie Michal za zdjecia i opis.Nigdy niemialem okazji widziec napedu pompy na zywo i dlatego zastanawiam sie czy do BNA daloby rade zalozyc pompe od BKD pozbywajac sie walkow wyrownowazajacych

Ja mam taki sam silnik na którym przejechałem ok. 60 tys. po likwidacji wałków. Moje auto sprawuje się normalnie, więc śmiało - do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest wogóle jakis silnik diesel 2.0 140km lub więcej w samochodach audi,vw,skoda,seat którym można jakos normalnie jezdzic i nie bac sie o pekanie głowic i zacieranie sie silników lub chociażby minimalną jakąs ingerencje w silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...