Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam kodu, ale jest taki silnik 2,0 TDI co ma 136KM w serii, kumpel ma takiego w Pasku i sprawuje mu sie bezawaryjnie, a spalanie ma jak AWX...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udalo mi sie jeszcze przeczytac calego tematu od deski do deski bo troche obszerny jest :polew:

moze juz bylo ale wkleje filmik jak gosc z NL pozbywa sie walkow i wymienia pompe oleju:

oliepomp balansas ombouw 2 0TDI Audi VW - YouTube

moj BLB ma dopiero 48k/mil (77k/km) pelen serwis w Audi (olej co 10k + rozrzad w Kwietniu) nie wiem czy mam sie juz tym przejmowac? znajomy ma A6 z 2006 i juz 140k/mil (225k/km) i nic zadnych oznak, jestem w polowie lektury ale wydaje mi sie ze do wszystkich defektow dochodzi w przedziale 170-220k/km wiec moze na razie to zostawic? to by bylo moje pierwsze zapytanie a drugie to czy ktos z forumowiczow zastosowal takie rozwiazanie zebatkowe w BLB zamiast lancuszka? Oil Pump Conversion - a set on Flickr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem koledzy, czy w silniku 2.0 tdi BMN (audi a3) napęd pompy oleju jest łańcuszkowy, tj poprawiony ? lada dzien bede go wrzucal do swojego auta, czy zeby wszystko hulalo jak nalezy musze dół miski olejowej wrzucic od siebie (2.0 tdi BVA) i zastosowac smok z 1.9 tdi AWX ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktos ta fotke ze starta zebatka jeszcze ? bo potrzebuje auto kolegi bylo na gwarancji wywalilo mu przy 200kmh na autostradzie blad cienienia oleju i on zjechal jakis 1-2km zeby nie stac na srodku drogi teraz chca sie wykrecic ze jego wina bo nie odrazu zahamowal .... silnik do zlomu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej książki serwisowej wynika, iż poprzedni właściciel miał przy 70 tyś w 07.2008 zapewnioną wymianę/naprawę wałków wyrównoważających w aso Audi. W związku z powyższym może ktoś kompetentny udzielić mi informacji, czy przy obecnym przebiegu ok. 180 tyś mam już się czegoś bać? Czy jednak mogę liczyć na to, że przy interwencji serwisu, w związku z tą wadą fabryczną, udało im się jakoś "bardziej trwale" zlikwidować ten problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej książki serwisowej wynika, iż poprzedni właściciel miał przy 70 tyś w 07.2008 zapewnioną wymianę/naprawę wałków wyrównoważających w aso Audi. W związku z powyższym może ktoś kompetentny udzielić mi informacji, czy przy obecnym przebiegu ok. 180 tyś mam już się czegoś bać? Czy jednak mogę liczyć na to, że przy interwencji serwisu, w związku z tą wadą fabryczną, udało im się jakoś "bardziej trwale" zlikwidować ten problem ?

Najwygodniej rozebrać mikę olejową i skontrolować wałki przy wymianie rozrządu:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej książki serwisowej wynika, iż poprzedni właściciel miał przy 70 tyś w 07.2008 zapewnioną wymianę/naprawę wałków wyrównoważających w aso Audi. W...Czy jednak mogę liczyć na to, że przy interwencji serwisu, w związku z tą wadą fabryczną, udało im się jakoś "bardziej trwale" zlikwidować ten problem ?

naprawy do prawie konca 2009r przeprowadzano czesciami "spasowanymi" pod zabierak o takiej samej dlugosci co miales (77mm)... od chyba poczatku 2010 wycofano te czesci ze sprzedazy i do naprawy przeznacza sie "sety" pod zabierak 100mm (obecnie wsadzany).. poza ewentualnymi zmianami w procesie produckji typu "lepsza twardosc" ciezko sie spodziewac, ze cos na plus mialoby byc (zakladam, ze miales naped nie-lancuchem i ze tutaj zmiany nie bylo)

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej książki serwisowej wynika, iż poprzedni właściciel miał przy 70 tyś w 07.2008 zapewnioną wymianę/naprawę wałków wyrównoważających w aso Audi. W...Czy jednak mogę liczyć na to, że przy interwencji serwisu, w związku z tą wadą fabryczną, udało im się jakoś "bardziej trwale" zlikwidować ten problem ?

naprawy do prawie konca 2009r przeprowadzano czesciami "spasowanymi" pod zabierak o takiej samej dlugosci co miales (77mm)... od chyba poczatku 2010 wycofano te czesci ze sprzedazy i do naprawy przeznacza sie "sety" pod zabierak 100mm (obecnie wsadzany).. poza ewentualnymi zmianami w procesie produckji typu "lepsza twardosc" ciezko sie spodziewac, ze cos na plus mialoby byc (zakladam, ze miales naped nie-lancuchem i ze tutaj zmiany nie bylo)

Pozdrawiam,

Przemek

Niezbyt to pozytywnie brzmi, ale co mój samochód nie zabije, to mnie wzmocni, :grin: Dzięki za info !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kupilem A6C6 BRE (bez DPF) z wiadoma usterka, brak cisnienia. Zaczalem dzis rozbierac autko powoli, turbo zajechane. Problem sie pojawil przy sciaganiu misku olejowej, na kole dwumasowym nie ma zadznego wyciecia na te dwie sruby od miski. Blokuja mi sie o dwumas. Jest na to jakis sposob, czy rwanie skrzyni albo silnika. Zdjelem tez pokrywe zaworow, a tam czarno, tzn taki nalot. Miske na pewno musze sciagnac by ocenic czy panewki cale i czy ten silnik sie do czegos nadaje , czy lepiej od razu szukac drugiego silnika.

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja coś napisze w sprawie wałków i regeneracji wałka

Tak jak Piero pisze ze warto moze przerobić silnik BLB na normalna pompe z 1.9 TDI ale jesli ktoś ma silnik BRE albo pochodne gdzie napęd jest kołami zebatymi to nie ma sensu rozbierać samochodu.

Olo i Piero nie za bardzo chciali mi pomóc bo zawsze był problem bo to trzeba przerobić bo cos tam i ot tak włąsnie zrobiłem regeneracje wałka.

W moim A6 BRE zapaliła sie kontorlka oil pressure oczywiscie wiadomo co sie stało zgasiłem auto, zadzwoniłem do lawete.

Zawizłem auto do ojca do warsztatu (odazu mówie nic sie nie zatarło turbo całe wtryski całe wszytsko tak jak powinno być)

Zdjąłem miskę wyjałem wałek wysłałem do pana Tomka do rumii i mi ten walek zregenerował za 700 zł, jest to tak zrobione ze nie ma opcji ze coś sie teraz z tym stanie. Nie trzeba rozbierać cąlego silnika żeby to zrobić wystarczy opuścic zawieszenie odkrecic miskę wyjąc moduł pompy wyjąc z niej wałek i odesłać i poczekać 3 dni.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/320160_3141954807658_531634627_n.jpg tak to wygląda

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539265_3141953407623_1198618994_n.jpg

naprawde polecam bo mniej roboty mniej pieniedzy.

Podziekowania dla JARO4444 i dla speca który pomógł mi to poskładać :)

no i dla Pana Tomka za szybka regenerację :)

Nie do końca jest to takie rozwiązanie jakie proponowałem Tomkowi aby opracować zabierak lepszy od oryginalnego, ale też jest niezła metoda na zmniejszenie nacisków jednostkowych w kątach sześciokąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kupilem A6C6 BRE (bez DPF) z wiadoma usterka, brak cisnienia. Zaczalem dzis rozbierac autko powoli, turbo zajechane. Problem sie pojawil przy sciaganiu misku olejowej, na kole dwumasowym nie ma zadznego wyciecia na te dwie sruby od miski. Blokuja mi sie o dwumas. Jest na to jakis sposob, czy rwanie skrzyni albo silnika. Zdjelem tez pokrywe zaworow, a tam czarno, tzn taki nalot. Miske na pewno musze sciagnac by ocenic czy panewki cale i czy ten silnik sie do czegos nadaje , czy lepiej od razu szukac drugiego silnika.

Adam.

Pokręć kołem zamachowym to Ci się wycięcia pojawią :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, poczytałem temat ale nie znam się na mechanice samochodowej, czy jak kupie ta pompę POMPA OLEJU + KOŁO ZEMBATE VW PASSAT B6 2,0 TDI (2973929335) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i dam mechanikowi to bez problemu wymieni moja starą która jest na łańcuszku z napinaczami samochód to a4 b7 silnik BLB. Morze zadam inaczej pytanie: czy jest możliwość kupna porostu całego modułu używanej pompy oleju tak by wszystko pasowało a mechanik nie głowił się jak to zamontować? Dzieki pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...