numen1 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Witam Chiałem sie dowiedzieć cos o śilniku 2.7 TDI Kilka informacji na temat Auta. Rok produkcji: 2007, Skrzynia biegów: automatyczna, Moc: 180 KM (132 kW), Pojemność skokowa: 2700 cm3, Jak ten ślinik się sprawuje? Jakie są jego zalety i wady? Jakie koszty eksploatacyjne wiążą sie z tym ślinikiem?
luby1979 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 to następca 2,5 tdi tez v6,bardziej dopracowany i mniej awaryjny(o wiele mniej!!!) niż np AFB czy AKN.Koszta na pewno większe niż w 1.9 czy 2.0....sam rozrząd o wiele drozszy.Spalanie też większe(ale nie drastyczne).Za to kultura pracy,dżwięk tego silnika(generalnie v6) genialne!!!!jak będę wymieniał swoje poczciwe b5 2.5 tdi to na pewno tez na tdi ale juz 3.0:))) V6
numen1 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 A czy jednak nie lepszy będzie 2.0 TDI 170 KW? 10 KW tylko różnicy...
FiodoRR Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 2.7 bezsensu, nie poczujesz wielkiej róznicy miedzy 2.0 BRD 170ps a 2.7 lepiej kupic juz 3.0 Jakbym mial decydować to wziąłbym 2.0 170ps mniejsze koszty eksploatacji a różnica w mocy naprawde niewielka.
ksiadz99 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 2.7 bezsensu, nie poczujesz wielkiej róznicy miedzy 2.0 BRD 170ps a 2.7 lepiej kupic juz 3.0 Jakbym mial decydować to wziąłbym 2.0 170ps mniejsze koszty eksploatacji a różnica w mocy naprawde niewielka. nie poczuje roznicy 50 Nm? zgadzam się ze najlepiej 3.0 ale 2.0 TDI to ogolnie kupa a wysilona wersja 170 KM bedzie jeszcze bardziej awaryjna.. poza tym pompowtryski vs. common rail - chyba nie wymaga komentarza. Zdecydowanie V6
turdzi Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 2.7 bezsensu, nie poczujesz wielkiej róznicy miedzy 2.0 BRD 170ps a 2.7 lepiej kupic juz 3.0 Jakbym mial decydować to wziąłbym 2.0 170ps mniejsze koszty eksploatacji a różnica w mocy naprawde niewielka. No i 2.7 jest tylko FWD a najwieksza zaleta A4 to quattro ( bez wzgledu na silnik )
czarny Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 to następca 2,5 tdi tez v6,bardziej dopracowany i mniej awaryjny(o wiele mniej!!!) niż np AFB czy AKN.Koszta na pewno większe niż w 1.9 czy 2.0....sam rozrząd o wiele drozszy.Spalanie też większe(ale nie drastyczne).Za to kultura pracy,dżwięk tego silnika(generalnie v6) genialne!!!!jak będę wymieniał swoje poczciwe b5 2.5 tdi to na pewno tez na tdi ale juz 3.0:))) V6 ale z tego co wiem to 2,7 juz miał łańcuszek jak 3,0
Gość mmcv Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 to następca 2,5 tdi tez v6,bardziej dopracowany i mniej awaryjny(o wiele mniej!!!) niż np AFB czy AKN.Koszta na pewno większe niż w 1.9 czy 2.0....sam rozrząd o wiele drozszy.Spalanie też większe(ale nie drastyczne).Za to kultura pracy,dżwięk tego silnika(generalnie v6) genialne!!!!jak będę wymieniał swoje poczciwe b5 2.5 tdi to na pewno tez na tdi ale juz 3.0:))) V6 ale z tego co wiem to 2,7 juz miał łańcuszek jak 3,0 no czyli bedzie problem z napinaczami jak w 3.0 bo to raczej identyczna konstrukcja. tak wogole to moim zdaniem nie oplacalny zakup raz ze jest tylko w osce dwa ze akcyza wyzsza juz objety. Wolalbym juz 3.0 jak cos.
k0za Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Jeździłem kilkoma a6 2.7 tdi w ośce. Dynamika jest ok, a to przecież cięższe auto od a4. Kultura pracy v6 jest 10razy przyjemniejsza od rzędowych 4 2.7tdi jest nowocześniejszym silnikiem od 3.0tdi przynajmniej jeżeli chodzi o rok 2005
Martin_Speed Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Ja bym Proponował komus naprawde zajac sie opisem wszystkich silkników Diesla od 1,9 do 4,2 bo prawde ciezko tak szukac mi tysiacach opini co dobre a co chu..juwoe... 2,5jest juz bardzo ladnie opisany przydał by sie opis reszty gamy motorów... Jakie awarie , koszty utrzymania silnika , spalanie i ktore wersje warto kupywac
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 A czy jednak nie lepszy będzie 2.0 TDI 170 KW? 10 KW tylko różnicy... Na pewno nie bedze lepsze biorac chocby pod uawage sama awaryjnosc 170KM (wieczne problemy z utrata mocy i zapchanym DPFem). O kulturze pracy juz nie wspominajac.
Martin_Speed Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Mowia ze tylko BkB jest straszna jednostka ,a reszte sa ok [br]Dopisany: 28 Maj 2010, 19:21_________________________________________________sorry BLB
ksiadz99 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Ja bym Proponował komus naprawde zajac sie opisem wszystkich silkników Diesla od 1,9 do 4,2 bo prawde ciezko tak szukac mi tysiacach opini co dobre a co chu..juwoe... 2,5jest juz bardzo ladnie opisany przydał by sie opis reszty gamy motorów... Jakie awarie , koszty utrzymania silnika , spalanie i ktore wersje warto kupywac to moze zrobisz taki opis? poza tym są jeszcze 1.2 TDI, 1.4 TDI i 1.7 SDI od wujka VW nie ma sensu zmieniac tego tematu w kolejny watek poswiecony awaryjnosci 2.0 TDI. Silnik ten jest poprostu nieudany i nikt nie powinien temu przeczyc. Dla autora: w starciu 2.0 vs. 2.7 - rzedowka nie ma szans. Natomiast jezeli mozesz w swoim wyborze posunac sie nieco dalej - szukaj 3.0 TDI Q
tx-didi Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Dla autora: w starciu 2.0 vs. 2.7 - rzedowka nie ma szans. Natomiast jezeli mozesz w swoim wyborze posunac sie nieco dalej - szukaj 3.0 TDI Q rowniez slyszalem podobne opinie, i chociaz wierze w nie (wyraznie zaznaczam), to jednak przychodzi mi do glowy dziwna mysl: znam osobiscie uzytkownikow zarowno 2.0 TDI (wszelkiej masci - BLB tez) jak rowniez 3.0 TDI (konstrukcyjny blizniak 2.7). Na dwie sztuki 3.0 oba zmierzyly sie juz z wymiana wtryskiwaczy, jeden z nich dodatkowo 'przerobil' temat napinaczy lancuchow rozrzadu. Natomiast zaden z uzytkownikow 2.0 tdi (a jest ich wyraznie wiecej) jakos szczegolnie na nie nie placze...... podsumowanie dzwnej mysli: co jest do jasnej cholery z tymi 2.0 ze akurat zadne ktore znam nie chce sie 'zj**...ac' ?? (oczywiscie mam na mysli powazna usterke - a nie wymiane egr, czy zapieczone kierownice....) Co ciekawe: dwoch mechanikow, ktorym ufam, rowniez maja mocno wyrobiona opinie na temat 2.0 (kwas, mrok, chu...nia, kupa itd) natomiast o 3.0 wypowiadaja sie pozytywnie (maja swoje uroki.... ale ktory silnik ich nie ma ?) ale byc moze autor sam bedzie w stanie sie wypowiedziec na temat osobistych doswiadczen z 2.0 ? - zwlaszcza ze jest uzytkownikiem (podobno) najgorszego wydania tego silnika (BLB).
OLO_GDA Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 to blizniaczy silnik do 3.0, identyczna konstrukcja , nawet blok i srednica cylindrow podobno taka sama, rozni sie tyl;ko skokiem tloka. ogolnie to jest bardzo fajny silnik poza jednym ALE... no bo po co kupowac 2.7 skoro 3.0 jest mocniejsze, placi sie tyle samo akcyzy, ma quattro, ma TIPtronika a nie multi, konstrukcyjnie jest identyczny.... a ceny podobne. nie wiem co macie na mysli porownujac 2.7 do 2.0 to ze wartosci MAKSYMALNE sa podobne to o niczym nie swiadczy. sprawdzcie jakiego laga ma 2.0 170 koni a jak z miejsca odjezdza v6... przebiegi krzywych na wykresie sa zupelnie inne a ludzie tylko patrza co w katalogu napisali . a koszty eksploatacji?? a jakie niby? rozrzad - lancuch , napiancze w 2007 roku na pewno sa juz poprawione, fakt duzo oleju wchodzi. a jak to jest z 2.0 chyba kazdy poczytal juz dosyc... no i 2.7 lekkim softem robisz na powiedzmy 215 koni, nie mowiac juz o 3.0... a co do spalania... wezcie dwa auta i opjedzcie rowno w szybką trase. roznice beda pomijalne... bo takie porownywanie ze jednymu pali tyle a drugiemu mniej nic nei mowia. bo tam gdzie dla jednego jest juz hardcorowa jazda dla drugiego zaczyna sie predkosc przelotowa;]
matti_pl Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 jeśli v6 to szukaj 3.0 tdi. Ja ogólnie polecam 2.0 tdi 170 km- miałem wprawdzie problemy z dpf-em, ale został usunięty i przy okazji zrobiony soft i żadnych problemów z PPD nie miałem
kris_lpgcars Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 czyli tak przeczytalem wszystko no i nic sie nie dowiedzialem moze tylko ze w uk 2.7 jest na dosc niskim koszcie za road tax czyli troche ekologiczne , druga rzecz znajomy ma ten silnik w a6 i przelatane ponad 120k mil i chodzi bez zarzutow wiec mam takie pytanie czy 2.7 to jest faktycznie produkcja VW czy zaporzyczona jednostka?
OLO_GDA Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 To cos slabo czytasz skoro nic sie nie dowiedziales... Napisale ze to TEN SAm silnik co 3.0. Roznica tylko w skoku tloka, wiec to silnik grupy vw. Taki kastrowany 3.0. Sprawuje sie tak samo , a o 3litrowce mozesz na forum czytac do rana...
.Pablo. Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Silnik 2,0 170KM to porażka pękają głowice na potęgę DPF to nie problem pod warunkiem że auto ma oryginalny przebieg a nie kręcony ze 3 razy . Moim zdaniem z 2,0 to tylko 140KM i soft na kilka koni więcej . Co do 2,7 to ma łańcuch poza tym dynamika tego silnika jest bardzo dobra nie wspominając o kulturze pracy ogólnie silnik warty uwagi. Biorąc pod uwagę koszty eksploatacyjne to wybrał bym bezdyskusyjnie 2.0 140KKM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się