Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pewien problem i postaram się go opisać:

Poszedłem do sklepu z częściami samochodowymi, poprosiłem o olej o specyfikacji 505.00 oraz filtr do diesla. Dostałem olej Comma, wymieniłem go razem z filtrem i po przyjściu do domu sprawdziłem oznaczenia na oleju: API SL CF przeczytałem na internecie że literka "S" po API oznacza że olej jest do silników benzynowych a literka "C" do diesli. Teraz mam pytanie czy olej może zostać w samochodzie czy lepiej go wymienić na specjalny do diesla?

Auto: Audi a4 b5, 2000r, 1.9 TDI, 90KM, silnik AAH, przebieg 173,000km

Olej: Comma 10w-40, ACEA A3 B3 API SL CF

Pozdrawiam i proszę o porady,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mnie polecali w hurtowni do b6 awx 1.9 tdi 130 km z 2001 : MOTUL 8100 X-clean 5W-40 C3 5L. 190 zł za 5l. Czy będzie dobry? Nie mają innego do diesla z pompowtryskiwaczami.

musisz mieć olej z normą 505.01 czyli- Motul Specific 505.01 5W40, zamów u kolegi dzik: http://www.a4-klub.pl/smf/motul_pelna_gama_produktow-t44215.0.html

albo tu: http://www.a4-klub.pl/smf/motuloferta_bardzo_dobre_ceny-t53467.0.html;msg570783#msg570783

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko: jeżdżę autkiem ok 1,5 ro :mysli:ku; nie wiem co było lane przed kupnem (autko z Niemiec) od razu wymieniłem olej na półsyntetyk BP. Przy drugiej wymianie zalałem silnik półsyntetykiem Castrola 10W/40 Magnatec Diesel. Niedługo kolejna wymiana i teraz pytanie: Czy lać dalej półsyntetyk Castrola czy przjść na pełen syntetyk jeśli silnik chodzi ładnie, bierze mało oleju. No właśnie ile oleju powinien brać na 1000km? Jakie są + bądź minusy jazdy na pełnym syntetyku. Motor mam 1.9 TDI 90KM kod AHU rocznik 1996. Według licznika przejechane 207 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzedniej audi a4 miałem zalany minerał!!! od razu zmieniłem na półsyntetyk Liqui Moly, a potem na pełen syntetyk

i nic się nie działo, trochę bardziej się pocił. przebieg 300 tys. km

Odradzam regularne płukanie silnika przy zmianie oleju w autach z przebiegiem powyżej 250 tys. km

Mi tak wypłukało osady, że owszem żwawiej reagował na gaz, ale głośniej chodził i po każdej trasie 500 km trzeba było dolewać 100 - 200 ml oleju Castrol 10W-40.

Teraz mam zalany olej Castrol Magnatec Diesel 5W-40 i silnik chodzi jedwabiście, ale nie płuczę go, bo to bez sensu.

Pozdrawiam

Lejcie tylko markowe oleje a olejcie Commy, Venole i inne Lotosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie mam zamiaru robić żadnej płukanki silnik. Pytanie tylko czy jeśli na półsyntetyku jest ok to czy zmieniać na pełen syntetyk, tymbardziej że kolega rookie pisze że mu się na syntetyku bardziej poci. U mnie brak wycieków więc poważnie się zastanawiam czy oby przejście na pełen syntetyk to dobre posunięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

jeśli dotychczas nie mieliście żadnych wycieków to pełen syntetyk wam nie zaszkodzi.

Pełen syntetyk jest lepszy dla waszej turbiny i całego silniczka, bo jest rzadszy i szybciej dociera do góry czyli zaworów i popychaczy. Poza tym on już sam ma właściwości czyszczące, ponieważ nie pozwala osadzać się produktom spalania tylko utrzymuje je w formie zawiesiny w oleju [za to odpowiedzialne są dyspergatory].

Ja mam teraz zalany pełen syntetyk i w obecnym Audi A4 nie poci się nic, 146 tys. km przebiegu.

Słuchajcie, ale nawet jak lekko się spoci to przecież nie tragedia, przecież pracuje. Poza tym nie zardzewieje.

Moje poprzednie wszystkie były spocone i bardzo sexy :slina:

Zalejcie sobie Mobila 0W-40 Turbo Diesla, Castrola czy Motula.

Dla was norma jak u mnie VW 505.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zastanowię się nad pełnym syntetykiem, zresztą jeśli coś będzie nie tak to zawsze można wrócić do półsyntetyku :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem na jakiejs aukcji allegro że olej motul x-cess 8100 nie można stosowac w tych starszych silnikach tdi z pompa wtr. tylko do silnikow z pompowtr. a w poście u gury jest ze motul 8100 do afn-a to kto ma racje i jaki full do niego jest naj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Castrol od początku współpracowała z VW a co za tym idzie z Audi.

Nawet Castrol GTX High Mileage 15W-40 ma normę VW 505.00 hehe :evil2:

Ja polecam Castrol Magnatec Diesel 5W-40 [bo sam na nim jeżdżę]

lub Castrol Edge Turbo Diesel 0W-40

Castrol Edge Formula RS 0W-40 też jest ciekawą pozycją i ma normę VW 505.00

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupiłem 5 litrów oleju Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 z tego źródła, (do końca sierpnia jest obniżka cen)

http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2038-Olej-silnikowy-Top-Tec-4200-SAE-5W-30-Liqui-Moly-3707-Opakowanie-5L-Dostepne-1L-5L-20L-60L-205L-.html#title

ponieważ wcześnie był lany taki więc nie miałem wyjścia a musiałem uzupełnić małe braki, około 200 ml.

Zostało mi 4,8 l akurat do następnej wymiana, którą będę miał za 5,4tyś km. Może dla niektórych wydaje się to dziwne, ale sam zapach oleju jest zupełnie inny niż castrola lub elfa. Nie capi tak jak one. Oczywiście napisy na opakowaniu tu i tam po niemiecku pochodzenie także. Według mnie jest to pewne źródło. Wiem że w Polsce (jak również we Francji) są rozlewnie tego oleju, różnice są w kolorach opakowań(w wyglądzie nie), opisach oraz widnieje napis przy kodzie kreskowym Polska. Rozprowadzają je między innymi sklepy Inter Cars, sprawdźcie sami. Jak dotąd silniczek pracuje ładnie na tym oleju więc nie będę nic kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui Moly też ma minerały 15W40 z normą 505.00 (tylko wiele bardziej zaawansowane technologicznie, np. z MoS2) więc to żaden cud u Castrola, ale to chyba trzeba mieć całkiem gdzieś stan swojego auta (no chyba że odwalamy na sprzedaż lub jest to np. Industriemotor napędzający praktycznie przy mało zmiennych obciążeniach jakiś agregat)) żeby do silników turbo (nieważne benz. czy diesel) zalać minerał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem audi a4 z 2,5 TDI (2001r) Poprzedni właściciel lał zły olej tj mobil 10w40 (połsyntetyk).

W aucie jest także turbina do wymiany (jęczy jak d....)

Czy mogę spokojnie przejść na jakiś pełen syntetyk z normą 505 np jakiś motul 5w40 itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...