m@riucha Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 który olej waszym zdaniem jest lepszy do pd Millers OILS XFE-PD 5W40 czy Motul Specyfik 5w40 505.01 Motul Specyfik 5w40 505.01 Możesz Swoją odpowiedź jakoś udokumentować? IMHO po wymianie u sąsiada w Golfie IV na PD z Motula na Millers'a silnik mniej basowo chodzi i wg właściciela lepiej wkręca się na obroty (głównie na zimnym) Kolego dostałeś już odpowiedź na swoje pytanie , więc nie wiem jeszcze co chcesz wiedzieć. Sam odpowiedz sobie na pytanie który olej jest lepszy 100% syntetyk , czy półsyntetyk ? Chcesz powiedzieć że Motul jest w 100% syntetyczny? Jak wyżej poproszę o dowód bo patrząc na katalog Motula pisze jak wół że jest w pełni syntetyczny a to nie jest równoznaczne z tym że jest 100% syntetyczny o czym było już pisane w tym wątku jakiś czas temu
Armi Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Możesz Swoją odpowiedź jakoś udokumentować? IMHO po wymianie u sąsiada w Golfie IV na PD z Motula na Millers'a silnik mniej basowo chodzi i wg właściciela lepiej wkręca się na obroty (głównie na zimnym) Co znaczy, że lepiej wkręca się na obroty na zimnym? Na zimnym nie wkręca się na obroty
Carlos* Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 który olej waszym zdaniem jest lepszy do pd Millers OILS XFE-PD 5W40 czy Motul Specyfik 5w40 505.01 Motul Specyfik 5w40 505.01 Możesz Swoją odpowiedź jakoś udokumentować? IMHO po wymianie u sąsiada w Golfie IV na PD z Motula na Millers'a silnik mniej basowo chodzi i wg właściciela lepiej wkręca się na obroty (głównie na zimnym) Kolego dostałeś już odpowiedź na swoje pytanie , więc nie wiem jeszcze co chcesz wiedzieć. Sam odpowiedz sobie na pytanie który olej jest lepszy 100% syntetyk , czy półsyntetyk ? Chcesz powiedzieć że Motul jest w 100% syntetyczny? Jak wyżej poproszę o dowód bo patrząc na katalog Motula pisze jak wół że jest w pełni syntetyczny a to nie jest równoznaczne z tym że jest 100% syntetyczny o czym było już pisane w tym wątku jakiś czas temu http://www.motul.pl/download/1specificvw505015w40.pdf
endriuu Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 który olej waszym zdaniem jest lepszy do pd Millers OILS XFE-PD 5W40 czy Motul Specyfik 5w40 505.01 Motul Specyfik 5w40 505.01 Możesz Swoją odpowiedź jakoś udokumentować? IMHO po wymianie u sąsiada w Golfie IV na PD z Motula na Millers'a silnik mniej basowo chodzi i wg właściciela lepiej wkręca się na obroty (głównie na zimnym) Mogę. Jeździłem kiedyś sezon na Millersie - silnik brał 1 L na 10tyś. Na Motulu X-cess nic mi nie bierze. To jest dla mnie najbardziej namacalny dowód. Kolego dostałeś już odpowiedź na swoje pytanie , więc nie wiem jeszcze co chcesz wiedzieć. Sam odpowiedz sobie na pytanie który olej jest lepszy 100% syntetyk , czy półsyntetyk ? Chcesz powiedzieć że Motul jest w 100% syntetyczny? Jak wyżej poproszę o dowód bo patrząc na katalog Motula pisze jak wół że jest w pełni syntetyczny a to nie jest równoznaczne z tym że jest 100% syntetyczny o czym było już pisane w tym wątku jakiś czas temu Chcę własnie tak powiedzieć. Na Motulu 505.01 jak wół stoi - 100% Synthetic: http://www.europaparts.com/media/catalog/product/cache/1/image/cd6085ca2ccd08373d4b6de971808fb4/m/o/motul-specific-50501-50200-50500-5w40_1l.jpg
olejowiec Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Motul do niedawna oferował 505.01 jako Technosyntese - czyli półsyntetyk, teraz oferuje olej 505.01 jako 100% syntetyk. Z tego co mi wiadomo - 505.01 zgodnie z zaleceniami VW nie jest olejem w pełni syntetycznym i tylko od "uczciwości" lub polityki marketingowej producenta zależy jak go określi. Co do głośności - u mnie było odwrotnie - ciszej na Millersie.
endriuu Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Motul do niedawna oferował 505.01 jako Technosyntese - czyli półsyntetyk, teraz oferuje olej 505.01 jako 100% syntetyk. Z tego co mi wiadomo - 505.01 zgodnie z zaleceniami VW nie jest olejem w pełni syntetycznym i tylko od "uczciwości" lub polityki marketingowej producenta zależy jak go określi. Co do głośności - u mnie było odwrotnie - ciszej na Millersie. Motul wymienił w 2007 roku olej Specyfic 505.01 Technosynthese na Specyfic 505.01 100% Synthetic. Jest to olej w 100% syntetyczny - dowiadywałem sie u źródła w centrali niemieckiej.
Musashi Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Motul do niedawna oferował 505.01 jako Technosyntese - czyli półsyntetyk, teraz oferuje olej 505.01 jako 100% syntetyk. Z tego co mi wiadomo - 505.01 zgodnie z zaleceniami VW nie jest olejem w pełni syntetycznym i tylko od "uczciwości" lub polityki marketingowej producenta zależy jak go określi. Co do głośności - u mnie było odwrotnie - ciszej na Millersie. Motul wymienił w 2007 roku olej Specyfic 505.01 Technosynthese na Specyfic 505.01 100% Synthetic. Jest to olej w 100% syntetyczny - dowiadywałem sie u źródła w centrali niemieckiej. dokladnie, aktualnie baza jest w 100% syntetyczna
mily Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Panowie, czym się różnią te dwa oleje?? 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 no i chciałem jeden z nich kupić, pamiętam że na forum był sprzedawca, ale jak wejdę w dział reklam i kliknę MOTUL to wyskakuje że wątek nie istnieje. Ktoś ma namiary do pewnego sprzedawcy??
Musashi Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Panowie, czym się różnią te dwa oleje?? 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 no i chciałem jeden z nich kupić, pamiętam że na forum był sprzedawca, ale jak wejdę w dział reklam i kliknę MOTUL to wyskakuje że wątek nie istnieje. Ktoś ma namiary do pewnego sprzedawcy?? to polsyntetyki, z tych dwoch lepsze parametry lepkosciowe w niskich temperaturach posiada Turbolight maśleje w temp -36oC podczas gdy synergy w -300C skad pomysl na polsyntetyk?
mily Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Panowie, czym się różnią te dwa oleje?? 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 no i chciałem jeden z nich kupić, pamiętam że na forum był sprzedawca, ale jak wejdę w dział reklam i kliknę MOTUL to wyskakuje że wątek nie istnieje. Ktoś ma namiary do pewnego sprzedawcy?? to polsyntetyki, z tych dwoch lepsze parametry lepkosciowe w niskich temperaturach posiada Turbolight maśleje w temp -36oC podczas gdy synergy w -300C skad pomysl na polsyntetyk? W moim przypadku to jest nowy nowy nabytek. A6 97 rok z przebiegiem 260 tys, 1,9TDI AFN 110KM (raczej przebieg jest ori, tzn. tym autkiem jeździł kolega który sprowadzł to autko bezpośrednio z Niemiec od prywatnego użytkownika, jeżeli ten użytkownik w Niemczech nie przekręcił to jest ori przebieg). Autko jeździ obecnie na 10W-40 Castrolu (tylko tyle jest na kartce napisane więc nie wiem dokładnie jaki typ oleju). To jaki proponujesz zalać?? Na stronie motula były wymienione 3 oleje do mojego silnika. Ktoś mi wcześniej napisał żebym zalał 6100 Synergie+ 10W-40, ale zacząłem się zastanawiać jaka jest różnica między nimi, no i gdzie kupić pewny olej?
Musashi Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 W moim przypadku to jest nowy nowy nabytek. A6 97 rok z przebiegiem 260 tys, 1,9TDI AFN 110KM (raczej przebieg jest ori, tzn. tym autkiem jeździł kolega który sprowadzł to autko bezpośrednio z Niemiec od prywatnego użytkownika, jeżeli ten użytkownik w Niemczech nie przekręcił to jest ori przebieg). Autko jeździ obecnie na 10W-40 Castrolu (tylko tyle jest na kartce napisane więc nie wiem dokładnie jaki typ oleju). To jaki proponujesz zalać?? Na stronie motula były wymienione 3 oleje do mojego silnika. Ktoś mi wcześniej napisał żebym zalał 6100 Synergie+ 10W-40, ale zacząłem się zastanawiać jaka jest różnica między nimi, no i gdzie kupić pewny olej? a przeczytales może, podwieszony pierwszy post tego wątku, widoczny na gorze kazdej jego strony?
mily Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 W moim przypadku to jest nowy nowy nabytek. A6 97 rok z przebiegiem 260 tys, 1,9TDI AFN 110KM (raczej przebieg jest ori, tzn. tym autkiem jeździł kolega który sprowadzł to autko bezpośrednio z Niemiec od prywatnego użytkownika, jeżeli ten użytkownik w Niemczech nie przekręcił to jest ori przebieg). Autko jeździ obecnie na 10W-40 Castrolu (tylko tyle jest na kartce napisane więc nie wiem dokładnie jaki typ oleju). To jaki proponujesz zalać?? Na stronie motula były wymienione 3 oleje do mojego silnika. Ktoś mi wcześniej napisał żebym zalał 6100 Synergie+ 10W-40, ale zacząłem się zastanawiać jaka jest różnica między nimi, no i gdzie kupić pewny olej? a przeczytales może, podwieszony pierwszy post tego wątku, widoczny na gorze kazdej jego strony? Nie rozumiem Twoich uwag. Najpierw pytanie dlaczego pomysł na półsyntetyk (bo taki mam obecnie?? ), teraz się pytasz czy przeczytałem no przeczytałem. Nie rozumiem do czego dążysz?? Napisz wprost swoje zdanie co powinienem zalać i dlaczego.[br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 12:46_________________________________________________Domyślam się że chodzi Ci o to żebym przeszedł na 5W-40, ale się boję, bo różnie ludzie mówią. Słyszałem opinie że nic się nie stało, ale też słyszałem że taka zamiana rozszczelniła silnik nie jednemu.
Armi Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 W moim przypadku to jest nowy nowy nabytek. A6 97 rok z przebiegiem 260 tys, 1,9TDI AFN 110KM (raczej przebieg jest ori, tzn. tym autkiem jeździł kolega który sprowadzł to autko bezpośrednio z Niemiec od prywatnego użytkownika, jeżeli ten użytkownik w Niemczech nie przekręcił to jest ori przebieg). Autko jeździ obecnie na 10W-40 Castrolu (tylko tyle jest na kartce napisane więc nie wiem dokładnie jaki typ oleju). To jaki proponujesz zalać?? Na stronie motula były wymienione 3 oleje do mojego silnika. Ktoś mi wcześniej napisał żebym zalał 6100 Synergie+ 10W-40, ale zacząłem się zastanawiać jaka jest różnica między nimi, no i gdzie kupić pewny olej? a przeczytales może, podwieszony pierwszy post tego wątku, widoczny na gorze kazdej jego strony? Nie rozumiem Twoich uwag. Najpierw pytanie dlaczego pomysł na półsyntetyk (bo taki mam obecnie?? ), teraz się pytasz czy przeczytałem no przeczytałem. Nie rozumiem do czego dążysz?? Napisz wprost swoje zdanie co powinienem zalać i dlaczego.[br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 12:46_________________________________________________Domyślam się że chodzi Ci o to żebym przeszedł na 5W-40, ale się boję, bo różnie ludzie mówią. Słyszałem opinie że nic się nie stało, ale też słyszałem że taka zamiana rozszczelniła silnik nie jednemu. Brak słów. W jaki sposób syntetyk może rozszczelnić silnik? Od kogo słyszałeś głupoty o rozszczelniianiu? Pewnie od jakiś samozwańczych mechaników albo wielkich znawców rodem z PRL-u. Tyle postów na forum a pyta o takie głupoty Powinno być ostrzeżenie za niestosowanie się do regulaminu forum :gwizdanie:
Brysio Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 W moim przypadku to jest nowy nowy nabytek. A6 97 rok z przebiegiem 260 tys, 1,9TDI AFN 110KM (raczej przebieg jest ori, tzn. tym autkiem jeździł kolega który sprowadzł to autko bezpośrednio z Niemiec od prywatnego użytkownika, jeżeli ten użytkownik w Niemczech nie przekręcił to jest ori przebieg). Autko jeździ obecnie na 10W-40 Castrolu (tylko tyle jest na kartce napisane więc nie wiem dokładnie jaki typ oleju). To jaki proponujesz zalać?? Na stronie motula były wymienione 3 oleje do mojego silnika. Ktoś mi wcześniej napisał żebym zalał 6100 Synergie+ 10W-40, ale zacząłem się zastanawiać jaka jest różnica między nimi, no i gdzie kupić pewny olej? a przeczytales może, podwieszony pierwszy post tego wątku, widoczny na gorze kazdej jego strony? niewazne jak watek u gory wypelnisz pytania beda -- temat rzeka jak juz pisalem )) trzeba cierpliwie odpowiadac -- nie maja sily czytac albo nie umieja wez wstaw moze jeszcze caly alfabet )) i instrukcje jak sie czyta!!! no zeby nie miec sily 4 strony w tyl sobie zobaczyc!!! MASAKRA! no i ciagle te debilne pytania o rozszczelnieniu --- zeby sie niektorym cos innego nie rozszczelnilo ))))
mily Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Czy ja się pytam o rozszczelnienie?? Opinie są różne i żadnej nie podważam, bo na tym się nie znam. Natomiast jeżeli na stronie producenta jest napisane że dopuszcza on stosowanie 10W-40, a kolega pisze że w ostateczności może 10W-40, to po co mam zmieniać?? Być może ryzykując to całe rozszczelnienie ,a może i nie. Nie wiem i nie bardzo mnie to interesuje i nawet nie zamierzam dociekać. Ja zadałem dwa pytanka, jedno dotyczyło informacji umieszczonej na stronie Motula odnośnie produktów: 8100 X-cess 5W-40 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 I kolega odpowiedział: "to są oleje dla ciebie: 8100 X-cess 5W-40 lub 6100 Synergie+ 10W-40" Pytanie drugie (zupełnie z ciekawości) czym się różnią: 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 I wszytko resztę dopowiedzieliście sobie sami, nakręcając się wzajemnie.[br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 13:43_________________________________________________A tak na marginesie to A4 mam zalaną 15W-40 Mobilem i nic kompletnie się nie dzieje, a zrobiła na tym oleju ok 150 tys. Audi 100 zrobiła na 15W-40 Mobilu 500 tys i nic jej się nie stało (fakt trochę zabytkowy silnik i podobno nie do zajechania). I jeden mechanik mówi że bardzo dobry olej do tego silnika inny twierdzi że należy wymienić. Zdania są rozbieżne. Ja nie zamierzam dociekać, jednak kolega teraz w AFN będzie zmieniał z 15W-40 Mobila na 10W-40 Motula zobaczymy czy coś się stanie (ale pewnie nie).
Brysio Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 kolego moja stara audi a4 b5 2,6 benzyna smigala na full synteticu 5w40 jak pojechalem od stacji w szwabi wymieniac olej i kazalem zalac 10w40 koles powiedzial ze tego nie zrobi bo nie bedzie gwarantowal za silnik ze cos sie moze z nim stac i jezdzilem do 250kkm na full syntetyku i nie bral oleju od wymiany do wymiany ten sam stan!!! jesli ktos jezdzi na 15w40 to naprawde wspolczuje temu biednemu autu bo jakis idiota chcial oszczedzic 10 euro na wymianie i zalal olejem mineralnym silnik polsyntetyki hmm mozna stosowac nawet vw ma niektore w swojej ofercie ale po co czy nie lepiej dac autu dobry olej i sie nie martwic o zawory i caly osprzet zaworowy oraz inne czesci ktore na sucho pracuja w zimie przy -30 stopni olej 15w40 potrzebuje do 80sekund aby dotrzec i posmarowac wsztykie miejsca z powodu swojej gestosci wiec rzezbisz silnikiem na SUCHO bez smarowania -- a sa geniusze na tym forum ktorzy nawet pisza ze na zimym silniku sie auto lepiej zbiera do tych to wogole nie chce mi sie komentarzy pisac -- przy 5w40 olej dociera w kazde miejsce przy -30 max w 15 sek do wsztykich czesci wiec sam sobie odpowiedz czy warto masakrowac silnik prawie poltorej minuty oszczedzajac na tym 100zl a wykanczajac tym samym silnik -- skoro zdecydowales sie na auto klasy premium powienines sie liczyc z wiekszymi wydatkami tylu olej czy zapozyczyles sie i za ostatni grosz kupiles auto a teraz bedzeisz oszczedzal jak po... kosztem auta zeby tylko za duzo nie wydac ja leje caly czas oleje roznych firmy castrol potem liqui a teraz molly motul i stwierdzam ze na motulu najlepiej auto chodzi i caly czas full syntetic
macieek Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Dokladnie. Olej to podstawa. Zawsze zalewalem pelny syntetyk i bede zalewal do swoich niuniek. W 80 B4 (1Z) i A4 B5 (AFN) zawsze lałem mobil 1 TD 0-40 teraz w B6 przeskoczylem na motula specyfic. Poprostu chce miec pewność, ze zapewnilem silnikowi najlepszą ochrone. Półśrodki i oszczędności w tej kwestii mnie nie interesują. "Kto smaruje ten jeździ" mowi stare przysłowie :gwizdanie:
yesfan Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Niektórzy to chyba przesadzają nazywając innych od idiotów ze względu na olej. Chyba człowiek jest ważniejszy niż samochód? Każdy leje olej taki jaki mu pasuje, nie wiem czemu ten temat wzbudza tyle emocji. Martwić to się trzeba np. oponami chińskimi, to jest realne zagrożenie. Bo co zrobić jak ktoś na mokrym hamuje o 12 metrów dalej niż na markowej oponie. Żeby nie było całkiem OT to poniżej podaję link typu "dobierz olej" dt motula: http://ew5.earlweb.com/search.php?site=41§or=9&category=6&subset=125 Oto wyniki do silnika 2.0 TDi PB z DPF: jako "best" Specific 504 00 507 00 5W-30, a jako "better" - 8100 X-clean+ 5W-30.
Musashi Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 problem nr: 1. ludzie wciaz pytaja o to samo. skoro napisalem, w podwieszonym poscie, ze: mozna lac syntetyk bez zadnego ryzyka, bez wzgledu na przebieg, czy na jakim oleju byl eksploatowany,to dlaczego mam wciaz odpowiadac to samo. 2. czy pytajacy oczekuja ze zmienie zdanie? 3. jezeli ktos pyta zalac synergy czy turbolight, odpowiem zaden z nich. jezeli ktos oczekuje innej odpowiedzi proponuje poczekac, moze ktos sie trafi. skoro odpowiedz jakich olejow uzywac i tresc watku jest tak naprawde monotematyczna,trudno oczekiwac innych odpowiedzi. 4. ktos napisal ze leje 15w40, alez oczywiscie od razu nic sie nie stanie. efekty beda po np. 100 czy 200 kkm. ale chyba zamierzacie kiedys auto odsprzedac z czystym sumieniem i wypadaloby nie odsprzedawac truchla. mandatu za 15w40 nie otrzyma ani zaden srodek przymusu rowniez nie zostanie zastosowany. znow pytanie po co pytaia co zalac? 5. skoro sie martwicie co zalac to znaczy ze wam na aucie zalezy. dlaczego niektorzy oczekuja odpowiedzi takiej jaka by chcieli uslyszec. 6. czy czlowiek jest wazniejszy niz samochod, hahaha gdzies juz slyszalem to haslo, ale ok. oczywiscie czlowiek. skoro kazdy leje olej taki jak mu pasuje po co zadaje w tym dziale pytania co nalac? 7. opony coz. ta sama historia, ale inny dzial. 8. dobor olejow przez automatyczne konfiguratory, coz intercars co jakis czas z uporem sprzedaje mi nieprawidlowe czesci zamienne, dobierane przez automatyczne konfiguratory. uwazam ze wazniejsze sa parametry olejow i fakt czy spelnia wymagania danych norm. konfigurator castrola dobiera zawsze edge vw 5w30 LL dziekuje za uwage
yesfan Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 "Dobieracz" zamieściłem jako ciekawostkę do dyskusji. Trudno się dziwić że na 1 miejscu do TDi motul stawia specyfic 504/507, a nie X-clean+. Z tematu dt specyfikacji olejów wynika, że Castrol Edge 5W30 to to samo co Professional Powerflow SLX 5W30, a wiele osób śmieje się z Edge jednocześnie polecając slx'a.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się