rookie Opublikowano 25 Października 2008 Opublikowano 25 Października 2008 Panowie, lubię eksperymentować z olejami i kupiłem sobie Liqui Moly 10W 40 z MoS2 w Niemczech MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 SAE 10W-40 API: SJ/CF ACEA: A3-98 / B3-98 Myślicie że zrobię krzywdę silnikowi? wymiana tak co 10 tys. + płukanka Poza tym to jest prawdziwy półsyntetyk. Lałem Magnatec Diesel 10W 40 przebieg 222 tys. km Wiem ze najlepiej nie zmieniać rodzaju oleju, ale ja po prostu lubię coś zmieniać przy Audiczce Ktoś z was w ogóle go stosował? Interesują mnie opinie użytkowników. :kox:Pozdrawiam
lesand Opublikowano 25 Października 2008 Opublikowano 25 Października 2008 Panowie, lubię eksperymentować z olejami i kupiłem sobie Liqui Moly 10W 40 z MoS2 w Niemczech MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 SAE 10W-40 API: SJ/CF ACEA: A3-98 / B3-98 Myślicie że zrobię krzywdę silnikowi? wymiana tak co 10 tys. + płukanka Poza tym to jest prawdziwy półsyntetyk. Lałem Magnatec Diesel 10W 40 przebieg 222 tys. km Wiem ze najlepiej nie zmieniać rodzaju oleju, ale ja po prostu lubię coś zmieniać przy Audiczce Ktoś z was w ogóle go stosował? Interesują mnie opinie użytkowników. :kox:Pozdrawiam DO AFN powinieneś stosować olej ze specyfikacja 505,00 a ten takowej nie ma, jak ma być półsyntetyk to radził bym ten: DIESEL HIGH TECH 5W-40 Wysokotechnologiczny olej pół-syntetyczny Posiada doskonałe właściwości temperaturowe, co zapewnia niezawodne smarowanie i rozruch silników w niskich temperaturach, a także bezbłędną pracę w wysokich. Ma niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju. Olej przewyższa wymogi niemieckich, jak i innych zagranicznych producentów samochodów: SAE 5W-40 API, CF ACEA B3-98 Uzyskał aprobatę firm: VW 500.00/505.00 VW 505.01 Mercedes-Benz 229.1 Ford WSS-M2C 917 A ja teraz jeżdżę na Lqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 i jestem zadowolony
rookie Opublikowano 25 Października 2008 Opublikowano 25 Października 2008 Dzięki za odpowiedź ja wiem ze nie ma normy VW 505 00 ale ma te norme B3-98 i był testowany w autach z Kat. i turbiną no w każdym razie wypróbuję A TOP TECA też oglądałem ale na niego przyjdzie czas pozdro
dzik Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Szybkie pytanie: A4 B6 1.9TDI AVF 2004rok. Mobil do pompowtrysków z normą 505.01 (SystS 5w40) jest wskazany do tego silnika (z 2004roku), czy musi już być spełniona norma 507.00 ? Serwis góra co 15tyś km, ale raczej raz w roku, żaden Long Life. 504.00 507.00 u mnie najtaniej , więcej na PW
DarkMind Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 a ja mam pytanko, jakie API ma motul Specific 505.01? bo na butli nigdzie nie moge znalesc:(
lesand Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 a ja mam pytanko, jakie API ma motul Specific 505.01? bo na butli nigdzie nie moge znalesc:( API SJ/CF : http://www.motul.krakow.pl/_pdf/Motul_Produkty_Osobowe_Silnik_Specific.pdf
dzemek78 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Witam Planuje zmiane oleju obecnie byl lany castrol slx 5w30 w niemczech syntetyk chce zmienić na Motula jakiego polecacie? silnik 2,5 TDI z 2002 roku 155 kM przebieg 111000 km. Z góry dzieki!!
dzik Opublikowano 29 Października 2008 Opublikowano 29 Października 2008 motul specific 5W30 504.00 507.00 Więcej na PW
greg Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 jakie są wady/zalety stosowania oleju z normą 505.01 do silników bez PV - AKN,AFB czy ktoś udzieli fachowej porady?
Lupus28 Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Witam Przeczytałem 20 pierwszych stron wątku heh i czas mi sie skonczyl, musialem uciekac do pracy po nich w glowie metlik jeszcze wiekszy niz przed lektura wiem ze zaraz ktos zacznie krzyczec ze bylo , itp itd... moe zamiast krzyczec zrobi specyfikacje w tabeli, jaki silnik, jaki typ, rocznik, przebieg, i do tego rodzaj oleju wtedy kazdy moglby sprawdzic co i jak dla siebie... ale do sedna planuje zrobic chiptuning, gdy kupilem autko niedawno, mialo wlanego "podobno" Castrola Magnateca 10w40, wiec po zakupie wymienilem olej z filtrem i zalalem taki sam podobno olej, ale teraz widze ze silnik chodzi troszke glosniej na wolnych obrotach, wiec z Waszych wczesniejszych wypowiedzi mysle ze trafilem na jakas podorobke lub mieszanke.. i teraz tak nastepna wymiane planuje zrobic szybciej niz nakazuja przykazania ale z tego co czytam nie wiem czy zostac przy polsyntetyku czy moge przejsc na syntetyk ? tak zachwala tu wiele ludzi ten olej motul, niech bedzie sprobuje i ja go sobie wlac, moze i u mnie cichsza praca silnika powroci.. silnik AFN, 110Hp(wkrotce bedzie wiecej), 97r, przebieg wg licznika 185 tys km... wg mnie "troszke wiecej", wiec ktos pisal ze do afn to moge nalac motula cos tam 8100 ex lub ester czy cos.. z tego co przeczytalem.. ten lub ten czyli ktory ? ktory bedzie lepszy ? ktory przedluzy zywotnosc mojego silniczka, i szczegolnie zadba o niego po chiptuningu..? no i oczywiscie zamierzam wyczyscic silnik tym preparate ktory byl wymieniony engine cleaner.. ale znow ktos podal 3 rodzaje w jednej z odpowiedzi jeden engine cleaner, drugi dla benzyniakow i trzeci dla calych ukladow silnika diesla czy jakos tak... wiec ktory ten do engine cleaner + ten do czysazczenia calego ukladu dieslowskiego ? chce wszystko przeczyscic by autko mialo czysto i milo .. i bym mial spokojne sumienie ze w serce potwora tez jest prawie jak nowe .. i ciagle widze ze gdzies tu sa jacys przedstawiciele motula, ale w zadnym z watkow nie widzialem konkretow, wiec moze ktos z malopolski sie znajdzie i da mi znac na pw ? w grudniu przy wymianie oleju bym podjechal do niego i zakupil te specyfiki do czyszczenia ktore polecicie + olej, wszystko jedna firma, jak sie sprawdzi to tak zostanie, jak bedzie dalej glosno bedziemy szukac dalej, moze inne parametry.. nie jestem mechanikiem wiec obce mi sa oznaczenia, teraz juz wiem ze oleje dla mnie maja spelniac norme 505,0 czy cos .. ale doradzcie jak ulozyc ta przyszla wymiane, wiem jak uzywac cleanera, 15 na goracym silniku, na wolnych obrotach i do wymiany.. wiec to chyba tyle .. z gory dziekuje za odp
NYNA Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Kolego kupujesz sobie na przykład ten olej: http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/8100xcess5w40.pdf Ten cleaner: http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/engineclean.pdf i filtry firmy KNECHT(oleju,powietrza,przeciwpyłkowy,paliwa) są w inter cars na przykład: http://sklep.intercars.com.pl/ A wymianę możesz zrobić sam jeżeli masz kanał i wesz co i jak, albo podjechać do jakiegoś warsztatu na wymianę i zapłacić za samą wymianę a olej i filtry możesz mieć swoje.Popytaj chłopaków na spotach Małopolskich to Ci pomogą na pewno. Jak to wymienisz to 15 000 tys.km lub rok czasu masz spokoju. Ja olej, filtr oleju i powietrza wymieniam co 15 tys. a filtr paliwa i przeciwpyłkowy co 30 tys. km i jest
martines-76 Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Witam Za chwilę zostanę zapewne zlinczowany ale coż zaryzykuję :> Jak większość tutaj obecnych jestem przed wymianą oleju. Bardzo zachwalany jest olej Motul i chciałbym go wlać do mojego AVG. Gdy kupiłem auto najprawdopodobniej zalany był półsyntetykiem, ja zaryzykowałem i wlałem Mobila 1 5W50. Przebieg to 219 tys. km. Proszę powiedzcie/napiszcie czy wlać motula półsyntetyk czy pełen syntetyk/ Spotkałem się z opinią że auto z turbiną powinny jeździć na pełnym syntetyku is it true? dzięki bardzo za pomoc
bintom Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Faktycznie zaryzykowałeś Spotkałem się z opinią że auto z turbiną powinny jeździć na pełnym syntetyku is it true? Odpowiedż jest w 10 przykazaniach w 4 punkcie "4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie."
rookie Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 zalecają pełen syntetyk ponieważ szybciej dotrze do turbiny i zacznie ją smarować szczególnie zimą ale ja mam przebieg taki jak ty i leję półsyntetyk Magnatec, a teraz będzie Liqui Moly 10W-40
marvass Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Panowie, lubię eksperymentować z olejami i kupiłem sobie Liqui Moly 10W 40 z MoS2 w Niemczech MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 SAE 10W-40 API: SJ/CF ACEA: A3-98 / B3-98 Myślicie że zrobię krzywdę silnikowi? wymiana tak co 10 tys. + płukanka Poza tym to jest prawdziwy półsyntetyk. Lałem Magnatec Diesel 10W 40 przebieg 222 tys. km Wiem ze najlepiej nie zmieniać rodzaju oleju, ale ja po prostu lubię coś zmieniać przy Audiczce Ktoś z was w ogóle go stosował? Interesują mnie opinie użytkowników. :kox:Pozdrawiam DO AFN powinieneś stosować olej ze specyfikacja 505,00 a ten takowej nie ma, jak ma być półsyntetyk to radził bym ten: DIESEL HIGH TECH 5W-40 Wysokotechnologiczny olej pół-syntetyczny Posiada doskonałe właściwości temperaturowe, co zapewnia niezawodne smarowanie i rozruch silników w niskich temperaturach, a także bezbłędną pracę w wysokich. Ma niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju. Olej przewyższa wymogi niemieckich, jak i innych zagranicznych producentów samochodów: SAE 5W-40 API, CF ACEA B3-98 Uzyskał aprobatę firm: VW 500.00/505.00 VW 505.01 Mercedes-Benz 229.1 Ford WSS-M2C 917 A ja teraz jeżdżę na Lqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 i jestem zadowolony Jeśli chciałbym przejść z mobila 10W-40 na DIESEL HIGH TECH 5W-40 wlać engine cleanera??? P. S. gdzie w płocku mógłbym dostac ten olej?? w intercars??
Kubuś Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam W sumie nie dawno kupiłem swoje autko. Stan licznika to 180 tyś km, zalany jest olej mineralny (15W40). Teraz zbliża mi się kolejna wymiana i mam dylemat jaki olej zalać ? Czy trzymać się dalej minerala czy zaryzykować i przejść na półsyntetyk ? Poza tym jaki olej mineralny polecalibyście ? Silniczek to 1,9 TDI
rookie Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 polecam castrol magnatec diesel 10W-40 lub DIESEL LEICHTLAUF 10W-40 Liqui Moly szkoda twojego auta na minerała jak sprowadziłem swoją niunię nie wiedziałem co było wlane i zalałem jej magnateca a teraz wleję Liqui Moly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 na oleju mineralnym twoja turbinę szlag trafi a i silnik dostanie w d*pę pozdrawiam
niumara Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam W sumie nie dawno kupiłem swoje autko. Stan licznika to 180 tyś km, zalany jest olej mineralny (15W40). Teraz zbliża mi się kolejna wymiana i mam dylemat jaki olej zalać ? Czy trzymać się dalej minerala czy zaryzykować i przejść na półsyntetyk ? Poza tym jaki olej mineralny polecalibyście ? Silniczek to 1,9 TDI oj na mineralu to twoj silnik nie bedzie zadowolony i zacznie płatać figle.
Kubuś Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 No taki olej był i jest zalany To jest moja pierwsza wymiana oleju, a ja nie wiem właśnie czy zaryzykować zalaniem np półsyntetyka, bo nie chce żeby coś się rozszczelniło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się