Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszyskim mam takie male pytanie moze dla niektorych banalne :)otoz mam a4 z motorem ahh 90km rok 2000 wiem juz z forum co to za silnik i co mozna z nim zrobic :)do setna auto od 1.5 roku w polsce ma przejechane 230000 nie krecone sprawdzilem w serwisie w 2008 miala 164000 i wymieniany rozrzad ...1,5 roku temu poprzedni wlasciciel zalal olej castrol magnatec 10w40 po roku dokonal drugiej wymiany no i teraz nadszedl czas na trzecia po przeczytaniu postow na forum jestem prawie przekonany aby nalac syntetyka 5w40 czy to panowie bedzie dobra decyzja?i jaki byscie polecili do tego silnika z gory dziekuje za sugestie :)

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam wszyskim mam takie male pytanie moze dla niektorych banalne :)otoz mam a4 z motorem ahh 90km rok 2000 wiem juz z forum co to za silnik i co mozna z nim zrobic :)do setna auto od 1.5 roku w polsce ma przejechane 230000 nie krecone sprawdzilem w serwisie w 2008 miala 164000 i wymieniany rozrzad ...1,5 roku temu poprzedni wlasciciel zalal olej castrol magnatec 10w40 po roku dokonal drugiej wymiany no i teraz nadszedl czas na trzecia po przeczytaniu postow na forum jestem prawie przekonany aby nalac syntetyka 5w40 czy to panowie bedzie dobra decyzja?i jaki byscie polecili do tego silnika z gory dziekuje za sugestie :)

to będzie jak najbardziej dobra decyzja. Co do tego co wlac to masz cały watek o tym

Opublikowano

witam wszyskim mam takie male pytanie moze dla niektorych banalne :)otoz mam a4 z motorem ahh 90km rok 2000 wiem juz z forum co to za silnik i co mozna z nim zrobic :)do setna auto od 1.5 roku w polsce ma przejechane 230000 nie krecone sprawdzilem w serwisie w 2008 miala 164000 i wymieniany rozrzad ...1,5 roku temu poprzedni wlasciciel zalal olej castrol magnatec 10w40 po roku dokonal drugiej wymiany no i teraz nadszedl czas na trzecia po przeczytaniu postow na forum jestem prawie przekonany aby nalac syntetyka 5w40 czy to panowie bedzie dobra decyzja?i jaki byscie polecili do tego silnika z gory dziekuje za sugestie :)

Każdy z klasą lepkości 5W40 :good:

Opublikowano

mysle Panowie nad mobilem lub valvoline co o tym myslicie? jaki spelnia norme 505.00?jakbym palna jakas gupote nie smiejcie sie chce dla mojej audinki jak najlepiej :)

Opublikowano

Hej!

Ja natomiast zastanawiam się (i chciałbym poznać Wasze opinie) nad przejściem z obecnie zalanego Motula X-cess 8100 5W40 na Motula X-Clean C3 5W40. Auto użytkuję prawie wyłącznie tylko późną jesienią i zimą (quattro jest :good:). Według specyfikacji X-Clean wydaje mi się być lepszy do zastosowania w niskich temperaturach od X-Cessa, ale posiada z kolei słabsze właściwości myjące - TBN 7,5 a dla X-cessa 10,3. Oba oleje spełniają wymaganą przez mojego AFN-a normę 505.00. Wkrótce będę musiał zmienić olej i zastanawiam się czym by tu zachwycić motorownię, a może tylko niepotrzebnie kombinuję i szukam dziury w całym? Co Wy na to? Dodam jeszcze, że przebieg to jakieś 300tyś. km, zużycie oleju około 0,8l na 10tyś. km.

mysle Panowie nad mobilem lub valvoline co o tym myslicie? jaki spelnia norme 505.00?jakbym palna jakas gupote nie smiejcie sie chce dla mojej audinki jak najlepiej smiley

Jeśli chodzi o markę oleju tzn Mobil/Valvoline to osobiście wybrałbym Valvoline, ale do swiadomego wyboru potrzebne jest chyba porównanie konkretnych olejów tzn. ich właściwości, które znajdziesz w karcie oleju. Możesz przejrzeć ten wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=167292.0 ale akurat nie ma tu porównań dla olejów spełniających normę 505.00

Opublikowano

Hej!

Ja natomiast zastanawiam się (i chciałbym poznać Wasze opinie) nad przejściem z obecnie zalanego Motula X-cess 8100 5W40 na Motula X-Clean C3 5W40. Auto użytkuję prawie wyłącznie tylko późną jesienią i zimą (quattro jest :good:). Według specyfikacji X-Clean wydaje mi się być lepszy do zastosowania w niskich temperaturach od X-Cessa, ale posiada z kolei słabsze właściwości myjące - TBN 7,5 a dla X-cessa 10,3. Oba oleje spełniają wymaganą przez mojego AFN-a normę 505.00. Wkrótce będę musiał zmienić olej i zastanawiam się czym by tu zachwycić motorownię, a może tylko niepotrzebnie kombinuję i szukam dziury w całym? Co Wy na to? Dodam jeszcze, że przebieg to jakieś 300tyś. km, zużycie oleju około 0,8l na 10tyś. km.

błędna decyzja- X-clean to olej C3 do DPFów - ma chronic DPF, a mniej silnik (ma mniejsza zawartosc np. siarki i fosforu). Zdecydowanie szukasz dziury w calym. jesli uzytkujesz auto w zimie - nic nie da ci przejscie z oleju o lepkosci 5W-40 na identyczna lepkosc - to nadal bedzie olej ktory bedzie dluzej docieral do wezlow tarcia - i tu przechodzimy do sedna: jak chcesz naprawde uzlyc silnikowi - zmien na 0W-30 np. estrowy X-lite (masz ten komfort, ze nie posiadasz ani PD ani DPF - mozesz stosowac najlepsze mozliwe oleje)

Oczywiscie pisze obligatoryjnie, ze przebieg nie ma nic do rzeczy.

Opublikowano

mysle Panowie nad mobilem lub valvoline co o tym myslicie? jaki spelnia norme 505.00?jakbym palna jakas gupote nie smiejcie sie chce dla mojej audinki jak najlepiej :)

Tu masz linki do dwóch bardzo fajnych stron... :good:

http://www.valvolinepolska.pl/s,11,dobierz_olej_valvoline.html

http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

OT

ps. jeszcze krok i bedzie 300... ciekawe kto otworzy...?

ps. pewnie Endriuu... :>

Opublikowano

Hej!

Ja natomiast zastanawiam się (i chciałbym poznać Wasze opinie) nad przejściem z obecnie zalanego Motula X-cess 8100 5W40 na Motula X-Clean C3 5W40. Auto użytkuję prawie wyłącznie tylko późną jesienią i zimą (quattro jest :good:). Według specyfikacji X-Clean wydaje mi się być lepszy do zastosowania w niskich temperaturach od X-Cessa, ale posiada z kolei słabsze właściwości myjące - TBN 7,5 a dla X-cessa 10,3. Oba oleje spełniają wymaganą przez mojego AFN-a normę 505.00. Wkrótce będę musiał zmienić olej i zastanawiam się czym by tu zachwycić motorownię, a może tylko niepotrzebnie kombinuję i szukam dziury w całym? Co Wy na to? Dodam jeszcze, że przebieg to jakieś 300tyś. km, zużycie oleju około 0,8l na 10tyś. km.

błędna decyzja- X-clean to olej C3 do DPFów - ma chronic DPF, a mniej silnik (ma mniejsza zawartosc np. siarki i fosforu). Zdecydowanie szukasz dziury w calym. jesli uzytkujesz auto w zimie - nic nie da ci przejscie z oleju o lepkosci 5W-40 na identyczna lepkosc - to nadal bedzie olej ktory bedzie dluzej docieral do wezlow tarcia - i tu przechodzimy do sedna: jak chcesz naprawde uzlyc silnikowi - zmien na 0W-30 np. estrowy X-lite (masz ten komfort, ze nie posiadasz ani PD ani DPF - mozesz stosowac najlepsze mozliwe oleje)

Oczywiscie pisze obligatoryjnie, ze przebieg nie ma nic do rzeczy.

Wbijając troszkę kij w mrowisko... Zauważyłem, tak jak piszesz, że X-Clean C3 5W40 to olej mid/low SAPS, wiec teoretycznie powinien gorzej chronić silnik, niż X-cess, który nie ma zmniejszonej zawartości zbawiennych popiołów, siarki i fosforu. Ale, zauważyłem też w kartach tych olejów, że X-clean posiada lepkość wysokotemperaturową HTHS>3,5, natomiast karta X-cessa mówi tylko o wysokiej wartości HTHS... wysokiej tzn. pewnie i tak niższej niż 3,5.

Pomimo, że oba oleje o których piszę mają wskaźnik lepkości 5W40 to X-clean na górze tej strony jest opisany jako posiadający lepsze parametry w niskich temperaturach względem X-cessa. I tak porównując temperatury płynięcia to dla X-clena jest ona -39stC a dla X-cessa -33stC, lepkość w temperaturze 40stC również jest na korzyść X-cleana.

Zastanawiam się wiec czy jednak X-clean C3 nie posiada lepszych właściwości smarnych niż X-cess, mimo, że jest olejem dedykowanym już do DPF tzn. typu low SAPS. Może zmniejszona zawartość popiołów, fosforu i siarki została zastąpiona jakimiś innymi związkami/pierwiastkami...?

Opublikowano

Hej!

Ja natomiast zastanawiam się (i chciałbym poznać Wasze opinie) nad przejściem z obecnie zalanego Motula X-cess 8100 5W40 na Motula X-Clean C3 5W40. Auto użytkuję prawie wyłącznie tylko późną jesienią i zimą (quattro jest :good:). Według specyfikacji X-Clean wydaje mi się być lepszy do zastosowania w niskich temperaturach od X-Cessa, ale posiada z kolei słabsze właściwości myjące - TBN 7,5 a dla X-cessa 10,3. Oba oleje spełniają wymaganą przez mojego AFN-a normę 505.00. Wkrótce będę musiał zmienić olej i zastanawiam się czym by tu zachwycić motorownię, a może tylko niepotrzebnie kombinuję i szukam dziury w całym? Co Wy na to? Dodam jeszcze, że przebieg to jakieś 300tyś. km, zużycie oleju około 0,8l na 10tyś. km.

błędna decyzja- X-clean to olej C3 do DPFów - ma chronic DPF, a mniej silnik (ma mniejsza zawartosc np. siarki i fosforu). Zdecydowanie szukasz dziury w calym. jesli uzytkujesz auto w zimie - nic nie da ci przejscie z oleju o lepkosci 5W-40 na identyczna lepkosc - to nadal bedzie olej ktory bedzie dluzej docieral do wezlow tarcia - i tu przechodzimy do sedna: jak chcesz naprawde uzlyc silnikowi - zmien na 0W-30 np. estrowy X-lite (masz ten komfort, ze nie posiadasz ani PD ani DPF - mozesz stosowac najlepsze mozliwe oleje)

Oczywiscie pisze obligatoryjnie, ze przebieg nie ma nic do rzeczy.

Wbijając troszkę kij w mrowisko... Zauważyłem, tak jak piszesz, że X-Clean C3 5W40 to olej mid/low SAPS, wiec teoretycznie powinien gorzej chronić silnik, niż X-cess, który nie ma zmniejszonej zawartości zbawiennych popiołów, siarki i fosforu. Ale, zauważyłem też w kartach tych olejów, że X-clean posiada lepkość wysokotemperaturową HTHS>3,5, natomiast karta X-cessa mówi tylko o wysokiej wartości HTHS... wysokiej tzn. pewnie i tak niższej niż 3,5.

Pomimo, że oba oleje o których piszę mają wskaźnik lepkości 5W40 to X-clean na górze tej strony jest opisany jako posiadający lepsze parametry w niskich temperaturach względem X-cessa. I tak porównując temperatury płynięcia to dla X-clena jest ona -39stC a dla X-cessa -33stC, lepkość w temperaturze 40stC również jest na korzyść X-cleana.

Zastanawiam się wiec czy jednak X-clean C3 nie posiada lepszych właściwości smarnych niż X-cess, mimo, że jest olejem dedykowanym już do DPF tzn. typu low SAPS. Może zmniejszona zawartość popiołów, fosforu i siarki została zastąpiona jakimiś innymi związkami/pierwiastkami...?

Nie wiem czy karta charakterystyki X-cessa zamieszczona na forum jest jeszcze aktualna. Tu masz kartę tego oleju na którą natknąłem się w internecie http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100%20X-cess%205W-40%20%28GB%29.pdf?1323967709 podane są w niej właściwości o lepszych parametrach ponadto posiada normy Renault i Fiata których poprzednia karta nie wykazywała. W ostatnim czasie producent zmienił szatę graficzna naklejki tego oleju i nie wykluczone, że również właściwości uległy poprawie.

Opublikowano

Witam.

Ile wchodzi Wam oleju do 1.9 TDI AVB ?

Bo nie wiem czy kupić 4L czy 5 :)

Dzieki !

Opublikowano

Kupuj 5l bo 4 będzie mało :wink4:

Opublikowano

Witam.

Ile wchodzi Wam oleju do 1.9 TDI AVB ?

Bo nie wiem czy kupić 4L czy 5 :)

Dzieki !

4L spokojnie wystarczy (jeżeli dobrze sobie przypominam to 3.8L dokładnie wchodzi), ale litr na dolewki będziesz mieć :wink4: Pozdro

Opublikowano

Dana jestem ciekaw dlaczego jest różnica ,w ilości mieszczącego się oleju :mysli:

Wiesz co Robert, nie mam pojecia. Ale tak to juz jest z tymi firmowymi stronami oleju.

Jak dla mnie to niedbalstwo, jedni pisza tak drudzy inaczej.

To tak jak na stronie Motula pisza ze do AFN-a 10W-40, a na innych ze 5W-40

Nie pozostaje nam nic innego jak metoda prob i doswiadczen samym dojsc do tego co i jak.

Teraz kolega Szymon pyta ile oleju do jego auta.

Jesli poczytamy na stronach firmowych ile oleju polecaja do danego modelu, to moze sie zle skonczyc.

Mialam juz tak ze nalano mi 4.5L oleju, dobrze ze szybko sie zorientowalam.

Jest u nas na forum kilka watkow na ten temat, i kazdy mowi cos innego.

Jedni ze 3.5 inni ze 4 a jeszcze inni ze 4.5L. Podobno to cos zalezy skad sie ten olej spusci itd.

Ale dokladnie nie wiem o co chodzi.

Ja w moim AFN, wymienialam juz okolo 10 razy olej. I wiem ze jak naleje 3.5L... to mam ok. 0,75 na miarce oleju. I to mi wystarcza.

Jak jest za malo to zawsze mozna na drugi dzien dolac. I to chyba jest najbezpieczniej.

Pozdrawiam :)

ps. Jak kupie banke 5L oleju Motul, to mam na wymiane i na dolewke do 12 tys.

No wlasnie, dziekuje. O ten watek mi chodzilo.

Male OT..

PREZES... pewnie cos postawi... toz to juz 300 strona watku ktory otworzyl 5 lat temu...

ponad 560... tysiecy ogladniec... Gratulacje :hi:

Opublikowano

nie przeszkadza. mowię - tym bardziej na zimę. :good:

Aktualnie nie ma chyba lepszego oleju od specifica 0W30 506.01 spełniającego normy PD , możesz śmiało latać na nim cały rok :wink4:

z tego co pamietam specific 506.01 ma dosc niski HTHS. IMHO bdb olej na warunki dalekiej polnocy, a no i cena zabija.

Opublikowano

Siemka

Czyli najlepszym rozwiązaniem będzie specific 505,01 z tego wynika bo nie wiem czy zmieniać rok temu mu zalałem mobila 3000 ale na jego temat nie znalazłem za wiele informacji na tym forum

Opublikowano

Witam

sorki,wiem,że to nie tu powinienem pisać ale napisałem nowy wątek i nikt nie chce mi odpisać.

Mam pytanko czy mogę wstawić kompletny blok silnika BPW do głowicy od silnika BLB?

Opublikowano

Witam

sorki,wiem,że to nie tu powinienem pisać ale napisałem nowy wątek i nikt nie chce mi odpisać.

Mam pytanko czy mogę wstawić kompletny blok silnika BPW do głowicy od silnika BLB?

pytaj jaro4444

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...