Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

:hi::hi:

jestem po wymianie oleju z 15w40 orlen platinum na mobil 10w40 ,dziwne ale przez 2 dni auto złapało muła po wymianie.teraz juz wszystko wrocilo do normy,jak narazie bez wyciekow.

o matko :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a czy wiecie może jaki najlepszym wyborem oleju byłby dla Toyoty Avensis 2.0D4-D Diesel 110KM 2002 rok?

bardzo dobrze u klientów spisuje się też eco-nergy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co polecicie do poczciwego AFN'a z 96r z przelotem 318kk....? ;p

To samo co do wszystkich TDI, masz w podwieszonym poście na samej górze na czerwono albo przeczytaj chociaż z 5 ostatnich stron tego tematu i wszystko będzie dla Ciebie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za takie pytania powinien byc MEGA BAN na miesiąc :doh:

No to doprowadź do tego żeby mnie zBANowali......... widzę że forum jak każde inne. Zamknięta grupka a reszta won :/

Zapytałem grzecznie o olej przy takim przebiegu, bo po pierwsze wlany miałem 10w40 przy zakupie, i wszyscy dookoła mnie taki leją.

Dzięki za informacje..... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie ma na górze pełnej odpowiedzi na Twoje pytanie ????

najlepiej to miec podane gotowe do koryta, co nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to doprowadź do tego żeby mnie zBANowali......... widzę że forum jak każde inne. Zamknięta grupka a reszta won :/

Zapytałem grzecznie o olej przy takim przebiegu, bo po pierwsze wlany miałem 10w40 przy zakupie, i wszyscy dookoła mnie taki leją.

Dzięki za informacje..... :/

Dandi88, zobacz sobie na stronę 204 a dokładnie na to co zamieścił Musashi...już chyba w bardziej oczywisty sposób nie można wytłumaczyć istoty używania i przechodzenia na pełny syntetyk. Tutaj nie istnieje jakaś zamknięta grupka, wystarczy tylko z sensem sformułować pytanie czego skutkiem będzie sensowna odpowiedź. Jak ktoś po raz xxx pyta jaki olej polecacie to niestety ale wykazuje się ignorancją, mając 200 stron na ten temat...

Nie sugeruj się "wszystkimi dookoła" bo 90% ludzi nie ma pojęcia o czymś takim jak normy olejowe, specyfikacje czy temu podobne. Sugeruj się tym co jest na samej górze, poszukaj w necie artykułów "jak dbać o silnik wyposażony w turbosprężarkę" i dojdziesz sam do wniosków dlaczego trzeba lać pełny syntetyk...

Osobiście polecę Ci Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 - ma normę 505.00 czyli taką jak potrzebujesz do AFN'a i założę się o paczkę draży "Korsarz" że będziesz mile zaskoczony kulturą pracy silnika po pierwszym odpaleniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc właśnie... być może i źle sformułowałem swoje pytanie :/ Mój błąd... Ale tak jak napisałeś - 90% ludzi nie ma pojęcia co leje, nie patrząc na żadne normy itp. Dlatego też chciałem się doinformować. I z pewnością masz rację że będę mile zaskoczony kulturą pracy silnika.... Szacuneczek za odpowiedź... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to doprowadź do tego żeby mnie zBANowali......... widzę że forum jak każde inne. Zamknięta grupka a reszta won :/

Zapytałem grzecznie o olej przy takim przebiegu, bo po pierwsze wlany miałem 10w40 przy zakupie, i wszyscy dookoła mnie taki leją.

Dzięki za informacje..... :/

Dandi88, zobacz sobie na stronę 204 a dokładnie na to co zamieścił Musashi...już chyba w bardziej oczywisty sposób nie można wytłumaczyć istoty używania i przechodzenia na pełny syntetyk. Tutaj nie istnieje jakaś zamknięta grupka, wystarczy tylko z sensem sformułować pytanie czego skutkiem będzie sensowna odpowiedź. Jak ktoś po raz xxx pyta jaki olej polecacie to niestety ale wykazuje się ignorancją, mając 200 stron na ten temat...

Nie sugeruj się "wszystkimi dookoła" bo 90% ludzi nie ma pojęcia o czymś takim jak normy olejowe, specyfikacje czy temu podobne. Sugeruj się tym co jest na samej górze, poszukaj w necie artykułów "jak dbać o silnik wyposażony w turbosprężarkę" i dojdziesz sam do wniosków dlaczego trzeba lać pełny syntetyk...

Osobiście polecę Ci Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 - ma normę 505.00 czyli taką jak potrzebujesz do AFN'a i założę się o paczkę draży "Korsarz" że będziesz mile zaskoczony kulturą pracy silnika po pierwszym odpaleniu...

Potwierdzam, na Liqui Moly 5W-40 silnik chodzi bardzo dobrze i miękko.

---------- Post dopisany at 10:57 ---------- Poprzedni post napisany at 10:57 ----------

No to doprowadź do tego żeby mnie zBANowali......... widzę że forum jak każde inne. Zamknięta grupka a reszta won :/

Zapytałem grzecznie o olej przy takim przebiegu, bo po pierwsze wlany miałem 10w40 przy zakupie, i wszyscy dookoła mnie taki leją.

Dzięki za informacje..... :/

Dandi88, zobacz sobie na stronę 204 a dokładnie na to co zamieścił Musashi...już chyba w bardziej oczywisty sposób nie można wytłumaczyć istoty używania i przechodzenia na pełny syntetyk. Tutaj nie istnieje jakaś zamknięta grupka, wystarczy tylko z sensem sformułować pytanie czego skutkiem będzie sensowna odpowiedź. Jak ktoś po raz xxx pyta jaki olej polecacie to niestety ale wykazuje się ignorancją, mając 200 stron na ten temat...

Nie sugeruj się "wszystkimi dookoła" bo 90% ludzi nie ma pojęcia o czymś takim jak normy olejowe, specyfikacje czy temu podobne. Sugeruj się tym co jest na samej górze, poszukaj w necie artykułów "jak dbać o silnik wyposażony w turbosprężarkę" i dojdziesz sam do wniosków dlaczego trzeba lać pełny syntetyk...

Osobiście polecę Ci Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 - ma normę 505.00 czyli taką jak potrzebujesz do AFN'a i założę się o paczkę draży "Korsarz" że będziesz mile zaskoczony kulturą pracy silnika po pierwszym odpaleniu...

Potwierdzam, na Liqui Moly 5W-40 silnik chodzi bardzo dobrze i miękko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie niech mnie ktoś oświeci obecnie leje specific 5w30 504/507 i myślę poważnie o 0w30 specificu,czy to będzie dobra zamiana? co prawda HTHS ma niższe ale w normie VW się mieśi za to TBN dużo wyższe w 0w30,po za tym z tego co czytam 0W30 lepiej chroni silnik,autko mam po małych modach silnika

---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

dodam że przebieg mojej a4 to 380tkm i praktycznie przez 10tys.na 5w30 na miarce ubywa 4mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie niech mnie ktoś oświeci obecnie leje specific 5w30 504/507 i myślę poważnie o 0w30 specificu,czy to będzie dobra zamiana? co prawda HTHS ma niższe ale w normie VW się mieśi za to TBN dużo wyższe w 0w30,po za tym z tego co czytam 0W30 lepiej chroni silnik,autko mam po małych modach silnika

---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

dodam że przebieg mojej a4 to 380tkm i praktycznie przez 10tys.na 5w30 na miarce ubywa 4mm

Zostań przy tym co masz. Nic nie zyskasz zamieniając na 0W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie niech mnie ktoś oświeci obecnie leje specific 5w30 504/507 i myślę poważnie o 0w30 specificu,czy to będzie dobra zamiana? co prawda HTHS ma niższe ale w normie VW się mieśi za to TBN dużo wyższe w 0w30,po za tym z tego co czytam 0W30 lepiej chroni silnik,autko mam po małych modach silnika

---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

dodam że przebieg mojej a4 to 380tkm i praktycznie przez 10tys.na 5w30 na miarce ubywa 4mm

Zostań przy tym co masz. Nic nie zyskasz zamieniając na 0W30.

zastanawiam się bo to olej lekkobieżny,mniejsze opory w silniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie niech mnie ktoś oświeci obecnie leje specific 5w30 504/507 i myślę poważnie o 0w30 specificu,czy to będzie dobra zamiana? co prawda HTHS ma niższe ale w normie VW się mieśi za to TBN dużo wyższe w 0w30,po za tym z tego co czytam 0W30 lepiej chroni silnik,autko mam po małych modach silnika

---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

dodam że przebieg mojej a4 to 380tkm i praktycznie przez 10tys.na 5w30 na miarce ubywa 4mm

Zostań przy tym co masz. Nic nie zyskasz zamieniając na 0W30.

zastanawiam się bo to olej lekkobieżny,mniejsze opory w silniku

A jaki w ogóle masz silnik i mody o których piszesz? Pozatym chcąc zmieniać na olej do katowania to nie schodzi się z pierwszym parametrem w dół tylko z drugim w góre. Liczba po W mówi o lepkości w wysokich temperaturach np Mobil 1 5W-50 Rally Formula - oleje silnikowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie niech mnie ktoś oświeci obecnie leje specific 5w30 504/507 i myślę poważnie o 0w30 specificu,czy to będzie dobra zamiana? co prawda HTHS ma niższe ale w normie VW się mieśi za to TBN dużo wyższe w 0w30,po za tym z tego co czytam 0W30 lepiej chroni silnik,autko mam po małych modach silnika

---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

dodam że przebieg mojej a4 to 380tkm i praktycznie przez 10tys.na 5w30 na miarce ubywa 4mm

Zostań przy tym co masz. Nic nie zyskasz zamieniając na 0W30.

zastanawiam się bo to olej lekkobieżny,mniejsze opory w silniku

A jaki w ogóle masz silnik i mody o których piszesz? Pozatym chcąc zmieniać na olej do katowania to nie schodzi się z pierwszym parametrem w dół tylko z drugim w góre. Liczba po W mówi o lepkości w wysokich temperaturach np Mobil 1 5W-50 Rally Formula - oleje silnikowe

nie do końca w nowych furach zalecany olej to 0W20 i silniki te mają ponad 200ps,to że olej jest klasy 0w30 nie oznacza żę przy katowaniu nie chroni silnika,wyczytałem że ciężko zerwać film olejowy w takich olejach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...