Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bo nie ma ich w zestawieniu polecanych oliw?

Widzisz, nie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie, ale jednocześnie sugerujesz, ze te oleje sa złe.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
andrzej22, uwierz mi że też szanuje produkty Made in Poland, ale każdy przyzna racje jak to z naszymi wyborami jest... może teraz siedzisz przed komputerem i zajadasz paluszki solone z solą drogową... :doh:

Paluszków drogowych akurat nie jem ale soli drogowej na pewno zjadłem z wiadro jak każdy z nas, nie jest to wina ludzi, którzy je produkują tylko bandytów i kombinatorów a ich miejsce jest w celi ludzie pracuja w dobrej wierze zwykle za glodowe pensje. Chce, zeby mieli miejsca pracy i uczciwie zarabiali bo sa tego warci. Lotos ma norme VW.

Opublikowano

Bo cabanmat pierd....ł se baner w podpisie jakby był nie wiadomo jakim obeznanym w temacie , a po jego pytaniach i wypowiedziach można śmiało stwierdzić ,że nie ma zielonego pojęcia.

@ cabanmat wyśmiewasz się z Lotosa chodź nawet nie wiesz co dane oleje sobą reprezentują, i jedynym guru jest dla Ciebie Piotr P. z Motula :decayed: i ogólnie Motul jest the best, a na proste pytania nie potrafisz odpowiedzieć :wink:

Opublikowano
Panowie...

Szukam czegoś sprawdzonego dla znajomego...

Audi A6 2006/2007rok

Silnik 2.7TDI

Anglik

Przebiegu coś koło 250kkm.

Aktualnie jeździ na Castrolu Egde 5W30

Jakie wasze zalecenia ?

Motul Specyfic 5W30 ? :naughty:

Doradzasz na forum wszystkim jak olejowy bóg, a jednocześnie nie potrafisz doradzić znajomemu? Sobie pewnie tez jeszcze nie kupiłeś oleju, bo nie wiesz który. :facepalm:

Ogarnij się człowieku, naprawdę... :thumbdown:

Opublikowano

Sorka Andrzej22 faktycznie sie zapedzilem. Zwracam honor i obiecuje ze nie bede wiecej juz nic na kacu pisal. Powiedzcie mi jeszcze czy jezdzil ktos na oliwach Valvoline albo Texoilu bo maja dosc dobre ceny (przynajmniej w moich okolicach) i moze warto by sprobowac.

Opublikowano
Sorka Andrzej22 faktycznie sie zapedzilem. Zwracam honor i obiecuje ze nie bede wiecej juz nic na kacu pisal. Powiedzcie mi jeszcze czy jezdzil ktos na oliwach Valvoline albo Texoilu bo maja dosc dobre ceny (przynajmniej w moich okolicach) i moze warto by sprobowac.

Teść zalewa od nowości valvoline 10w40 do swojej benzynowej wolnossącej meganki .... zrobił już ok.160 tyś km auto ma 9 lat i silnik nadal żyje ....więc chyba spełnia swoją rolę

Opublikowano

Panowie.. nadszedł czas wymiany u mnie i nie wiem co zalać.. poprzednio lany był Motul 8100 x-clean 5W40. A4 B6 1,9TDI AVF 2004r. Co myślicie o Valvoline Durablend 5W40? Jest łątwiej dostępny od motula w sklepie, a nie chce podróby z alledrogo kupować..

Opublikowano

Ja pierd........:facepalm:

Opublikowano
Panowie.. nadszedł czas wymiany u mnie i nie wiem co zalać.. poprzednio lany był Motul 8100 x-clean 10W40. A4 B6 1,9TDI AVF 2004r. Co myślicie o Valvoline Durablend 10W40? Jest łątwiej dostępny od motula w sklepie, a nie chce podróby z alledrogo kupować..

A tak w ogóle to jest X-Clean 10W40 ?

Opublikowano

Dev spokojnie, a może czas na kujawski :naughty:

Musisz mieć normę 505.01

Opublikowano

Przepraszam Panowie, oczywiście oba oleje 5W40. Temat jest bardzo obszerny i ciężko się na coś zdecydować.. Valvoline łatwiej dostępny, ale czytałem gdzieś że to HC niby "gorszy syntetyk". Mam kolege, co lał już taki olej kilka razy do avf i nie narzeka, ale jeśli ktoś z was odczytałby z parametrów że motul jest o wiele lepszy, to skuszę się na x-clean

Opublikowano
Przepraszam Panowie, oczywiście oba oleje 5W40. Temat jest bardzo obszerny i ciężko się na coś zdecydować.. Valvoline łatwiej dostępny, ale czytałem gdzieś że to HC niby "gorszy syntetyk". Mam kolege, co lał już taki olej kilka razy do avf i nie narzeka, ale jeśli ktoś z was odczytałby z parametrów że motul jest o wiele lepszy, to skuszę się na x-clean

Specific albo X-Clean (wedle uznania aby 5W40)

Opublikowano
Sorka Andrzej22 faktycznie sie zapedzilem. Zwracam honor i obiecuje ze nie bede wiecej juz nic na kacu pisal. Powiedzcie mi jeszcze czy jezdzil ktos na oliwach Valvoline albo Texoilu bo maja dosc dobre ceny (przynajmniej w moich okolicach) i moze warto by sprobowac.

jezdziłem ,i pisałem juz o valvoline np.synpower ,jak dla mnie extra oliwy

---------- Post dopisany at 16:42 ---------- Poprzedni post napisany at 16:37 ----------

---------- Post dopisany at 16:43 ---------- Poprzedni post napisany at 16:42 ----------

Panowie.. nadszedł czas wymiany u mnie i nie wiem co zalać.. poprzednio lany był Motul 8100 x-clean 5W40. A4 B6 1,9TDI AVF 2004r. Co myślicie o Valvoline Durablend 5W40? Jest łątwiej dostępny od motula w sklepie, a nie chce podróby z alledrogo kupować..

tez mam koleg co leje durablend i sam jej uzywałem juz kiedys i bdb spełnia się w tym silniku, jest to olej blendowany.

Opublikowano

---------- Post dopisany at 08:56 ---------- Poprzedni post napisany at 08:55 ----------

---------- Post dopisany at 09:55 ---------- Poprzedni p

A Ty skąd wiesz, że lałeś oryginały miałeś hologramy na molekułach przyklejane ? może to wyciszenie to autosugestia nie brałeś tego pod uwagę ? a może tak masz poukładane w głowie i nie dopuszczasz myśli że z tym motulem może być coś nie tak bo to szczyt techniki w technologii smarnej ?

kolego andrzej22:

1.kupowałem go kilka razy we Francji w autoryzowanym punkcie Motul,więc raczej ori.

2.ciężko o autosugestię u kilku osób (zbiorowe halucynacje raczej niemożliwe)

3.nigdzie nie napisałem że Motul jest szczytem techniki.napisałem że wycisza silnik.

czytaj kolego ze zrozumieniem

Opublikowano

Poczytałem posty aktualne i wcześniejsze, przede wszystkim nie chciał bym czegoś popsuć ta zmiana oleju na pełen syntetyk.

Wiem napewno ze auto na ostatnim serwisie w 2006 było zalane pełnym syntetykiem a co było potem nie wiem czy jeździło na pełnym czy na pół, w moim posiadaniu od roku jeździ na pół syntetyku.

Byłem zasięgnąć info w ASO i nie zalecili mi przesiadki na pełen syntetyk nawet jeśli auto jeździło tylko rok na poł syntetyku.

Byłem tez na serwisie którego właściciel pracował 10 lat w ASO i zalecił mi przesiadkę na pełen syntetyk

z taką opcja że zlewamy pół lejemy pełen i po 7-8 tys. zlewamy a potem już normalnie.

Mam teraz mętlik w głowie przede wszystkim nie chciał bym nic popsuć bo silnik chodzi jak zegareczek.

Opublikowano

Przestan sluchac dylematów

Lejesz tylko full

Opublikowano

I nic nie powinno sie stać silnikowi.

A co do wymiany to tak jak zalecał ten mechanik który pracował w ASO czyli od razu syntetyk i w połowie cyklu go zlać ?

Opublikowano

A co by się miało niby stać, przecież pełny syntetyk to lepszy olej czyli lepsza ochrona dla silnika itd.

Tak jeżeli nie będziesz lał żadnej płukanki to po prostu po 8-10 tys. km go zmień.

Opublikowano
I nic nie powinno sie stać silnikowi.

A co do wymiany to tak jak zalecał ten mechanik który pracował w ASO czyli od razu syntetyk i w połowie cyklu go zlać ?

Tak kolego.... Lejesz full i zlewasz go po 8-10tyś km.

Później już normalnie po 15tyś km.

A zlewasz tylko dlatego bo półsyntetyk zostawił po sobie zapewne trochę syfu a pełny syntetyk ma właściwości czyszczące.

Po prostu szybciej sie "zanieczyści" gdy zacznie czyścić brudy po półsyntetyku :wink:

Nie zapomnij o nowym filtrze oleju :thumbup1:

Jak masz 1.9TDI z 2002r to Motul 5W40 Specific albo X-Clen i fruu :decayed:

Opublikowano

Bezstronność i pozostawienie innym wyboru, nie są Twoimi mocnymi stronami cabanmat :decayed: Ty już chyba śpisz z Motulem pod poduszką :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...