Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

myślę, że nie

przeważnie jak auto ma już troszkę przejechane to ludzie leją półsyntetyk

mój ojciec do 1.9TDI 110 PS w A6 przy przebiegu 200.000 (nie potwierdzonym) leje półsyntetyk

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie! :notworthy:

Potrzebuję porady:

Audi A4 Avant 1.9 TDI BKE 115 KM, 2004 r., przebieg 165.000.

Nowy nabytek, więc i czas na nowy olej. Z naklejki doklejonej na słupku drzwiowym wynika, że poprzednio był Elf (taka jest naklejka) 5W30, 505.01. Co zalać najlepiej, co radzicie?

Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam! :hi:

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie! :notworthy:

Potrzebuję porady:

Audi A4 Avant 1.9 TDI BKE 115 KM, 2004 r., przebieg 165.000.

Nowy nabytek, więc i czas na nowy olej. Z naklejki doklejonej na słupku drzwiowym wynika, że poprzednio był Elf (taka jest naklejka) 5W30, 505.01. Co zalać najlepiej, co radzicie?

Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam! :hi:

ja bym zalewał Motul albo Castrol z pewnego źródła z odpowiednią normą 505.01 ...

Opublikowano

ja mam CASTROL EDGE Diesel z normą 505.01 5W30 lub 5W40 ale dokładnie nie pamiętam

Opublikowano

Dzięki Panowie za opinie :good:.

Tylko, czy dobrze rozumiem: jeśli w specyfikacjach oleju mam VW 504.00/507.00, to chodzi o spełnienie norm z tego przedziału, czyli również moje 505.01 czy nie?

Jeśli tak, to chyba w moim przypadku najwłaściwsze byłyby chyba:

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9025705&contentId=7028271

http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/specificvw504005w30.pdf

Zastanawiam się jeszcze nad:

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobil_Syst_S_Special_V_5W-30.asp

Co myślicie??

Opublikowano

te wszystkie oleje oczywiście spełniają normy do Twojego auta ale są z przeznaczeniem do aut z filtrem cząstek stałych DPF i i zmiany Longlife .....(tak jak np Castrol SLX)... :)

do Twojego śmiało możesz zalać np motul Specyfic 505.01 :good:

Opublikowano

te wszystkie oleje oczywiście spełniają normy do Twojego auta ale są z przeznaczeniem do aut z filtrem cząstek stałych DPF i i zmiany Longlife .....(tak jak np Castrol SLX)... :)

do Twojego śmiało możesz zalać np motul Specyfic 505.01 :good:

Ostatnio był u mnie lany 5W30. MOTUL SPECIFIC 505.01 jest 5W40. Twoim zdaniem zdecydować się właśnie na ten, bo raczej wybierałbym spośród MOTULI.

Pozdrawiam :notworthy:

Opublikowano

Ostatnio był u mnie lany 5W30. MOTUL SPECIFIC 505.01 jest 5W40. Twoim zdaniem zdecydować się właśnie na ten, bo raczej wybierałbym spośród MOTULI.

Pozdrawiam :notworthy:

dokładnie tak .... będziesz bardzo zadowolony .... w ASO zawsze leją 5W30 ...

Opublikowano

No i przyszła pora na wymiane oleju. Mam zalany Mobil 15W-40, narazie oleju mi nie bierze dlatego postanowiłem wejść na Motul 10W-40, tylko mam pytanie czy mogę poprostu spuścić Mobila i zalać Motula?? Jak tam coś zostanie (a zapewne jakieś resztki zostaną) to one się wymieszają??[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 13:15_________________________________________________Kurcze i nie widzę Motula 10W-40 z serii 8100 mam AFF silniczek diesla. Czym polecacie zalać, a może jednak zostać na tym mobilu??[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 13:17_________________________________________________Konfigurator na stronce Motul dobrał mi coś takiego:

4100 Turbolight 10W-40[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 13:21_________________________________________________Albo Castrol

Magnatec Diesel 10W-40 B3

Opublikowano

dzisiaj dojechał do mnie Motul 5w40 specyfic 505,01

zalejemy i zobaczymy jak silniczek pracuje na nim :naughty:

Opublikowano

Witam

Mam takie pytanko czy tak olej 10W60 może być do silnika AHU?

Z tego co znalazłem na necie to spełnia on normy VW 502/505/507.

1. Lucas High Performance Pure Synthetic SAE 10W60 Motor Oil

http://www.lucasoilpolska.com/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=34&category_id=4&vmcchk=1

Dodam że moje A4 po przejechaniu 15000 km wypiło 1 litr oleju(tyle musiałem dolać). Przebieg 255 tyś km

Pozdrawiam

Łukasz M

Opublikowano

No i przyszła pora na wymiane oleju. Mam zalany Mobil 15W-40, narazie oleju mi nie bierze dlatego postanowiłem wejść na Motul 10W-40, tylko mam pytanie czy mogę poprostu spuścić Mobila i zalać Motula?? Jak tam coś zostanie (a zapewne jakieś resztki zostaną) to one się wymieszają??[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 13:15_________________________________________________Kurcze i nie widzę Motula 10W-40 z serii 8100 mam AFF silniczek diesla. Czym polecacie zalać, a może jednak zostać na tym mobilu??[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 13:17_________________________________________________Konfigurator na stronce Motul dobrał mi coś takiego:

4100 Turbolight 10W-40[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 13:21_________________________________________________Albo Castrol

Magnatec Diesel 10W-40 B3

Właściwie to powinieneś zalać pełny syntetyk Motul 8100 x-cess. Wczesniej oczywiscie płukanka Motulem Engine Clean.

Jeśli się tak bardzo boisz to wlej tego półsyntetyka. Ale niech będzie to Motul 6100 Synegrie+. Ten 4100 to mineralny jest.

Opublikowano

A czy po tej plukance nic się nie stanie. Bo jak w starej setce zrobiłem taką płukanke to zacząłem mieć wycieki. A jak je polikwidowałem to sie okazało że jeszcze olej zaczął brać 0,5l na 1000 km. Więc do tych płukanek tez nie jestem przekonany żeby nie stało się to samo co z moim staruszkiem. Wolałbym wolno przechodzić na coraz lepsze do momentu aż zauważe ubytki w oleju.

Tylko się zastanawiam czy się wymieszają te resztki.

Opublikowano

Tylko się zastanawiam czy się wymieszają te resztki.

Jaro4444 pisał gdzieś ostatnio że w przypadku dzisiejszych olejów nie ma z tym problemów...

Opublikowano

A czy po tej plukance nic się nie stanie. Bo jak w starej setce zrobiłem taką płukanke to zacząłem mieć wycieki. A jak je polikwidowałem to sie okazało że jeszcze olej zaczął brać 0,5l na 1000 km. Więc do tych płukanek tez nie jestem przekonany żeby nie stało się to samo co z moim staruszkiem. Wolałbym wolno przechodzić na coraz lepsze do momentu aż zauważe ubytki w oleju.

Tylko się zastanawiam czy się wymieszają te resztki.

Nie ma prawa się nic stać. Płukanka Motula jest stosunkowo droga (koszt ok. 50-60zł), więc sądze, że to dobrze przygotowany specyfik do tego typu działań. Płukanka służy właśnie do tego, żeby po wlaniu lepszego oleju podczas ekspoatacji nie doszło do zapchania kanalików w silniku starymi osadami czy lakami po mineralnym. Wszystkie osady zostaną usunięte własnie podczas tego procesu i wylane razem ze starym olejem. Ja robiłem u siebie płukankę już 2 razy - najpierw po zakupie auta, i teraz ostatnio przy wymianie oleju. Nic nie kapie, nic nie stuka w siliniku, nie eksplodował jakoś, więc jeżdzę swoim 13 letnim Audi na full-syntetyku. :evil: :evil:

Opublikowano

A czy po tej plukance nic się nie stanie. Bo jak w starej setce zrobiłem taką płukanke to zacząłem mieć wycieki. A jak je polikwidowałem to sie okazało że jeszcze olej zaczął brać 0,5l na 1000 km. Więc do tych płukanek tez nie jestem przekonany żeby nie stało się to samo co z moim staruszkiem. Wolałbym wolno przechodzić na coraz lepsze do momentu aż zauważe ubytki w oleju.

Tylko się zastanawiam czy się wymieszają te resztki.

Mily masz ten sam silnik co ja.

Jak się obawiasz płukanki nie rób jej tylko zalej mu to:

Leichtlauf HC7 5W-40 Liqui Moly 1347. Opakowanie 5L.

Cena brutto: 103.50zł

Ma nasze normy VW 505.00

I to też zalałem swojej niuni. Jest to olej syntetyczny ale hydrokrakowany czyli baza jest mineralna + komponenty syntetyczne.

Pozdro Viva AFF!

Opublikowano

Dokonałem wyboru, przekonał mnie ten zapis na stronie Motula:

"MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10W-40 może być mieszany z innymi olejami syntetycznymi i mineralnymi."

Więc nie musze czyścić silnika :) Dwa jak nie będzie brał oleju przechodze dalej na: motul 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40

Opublikowano

Mam zamiar przejść z mineralnego 15w40 Elf TURBODIZELna butelce jest normaVW 505.00 na półsyntetyk 10w40 auto ma przejechane ponad 270 tyś km w tym na mineralnym 80 tyś km co mi polecicie i czy nie rozszczelni mi to silnika bo w serwisie ASO odradzili taką zmiane że rozstrzelni silnik proszę o wasze porady.

Opublikowano

zostan przy mineralnym. cos czuje ze twoje auto ma przejechane 2x tyle ile masz na blacie...

Masz racje kolego co do tego przebiegu napewno jest wększy niz na blacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...